/spanien/barcelona/forum/14177.aspx/spanien/barcelona/forum/14177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-09 19:03
el Flaco

Guardiola var väl kapten för FCB då? På lördag, drygt 14 år senare så får han chansen att vinna över Hércules. Det verkar som att det lär bli en höjdare, men inget talar för att Hércules drar det längsta strået i slutändan.

Men vi ska inte underskatta motståndet, antingen så har de respekt för vårt spel och spelar defensivt eller så kör dom på och attackerar direkt när vi förlorar bollen.

Det är inga korpspelare heller, Drenthe, Trezeguet och Valdez kan ställa till det för FCB.
Barcelona Okkapokka
2010-09-09 19:01
Ämne: addeh//

Senaste g....
Levante var senast i La Liga 07/08. Och om jag minns helt rätt så gjorde han ett mål i båda matcherna mot Levante.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-09 18:56
addeh//

Senaste gången Levante var uppe i högsta divisionen var säsongen 04-05. Då var Leo endast 17 år. Gjorde han mål på de det året då eller?

Förresten hur tycker startelvan ska se ut på lördag?
Atlético addeh
2010-09-09 18:28
Nykomlingarna Hércules och Real Sociedad är de enda lagen i högsta divisionen som Lionel Messi aldrig gjort mål på. Förhoppningsvis halveras den listan efter lördagens tillställning, då Hércules gästar Camp Nou.

Det är nog inga höga odds på att Messi sätter minst en balja mot Hércules. Argentinaren har minst sagt börjat säsongen bra. Hattrick mot Sevilla i supercupen, mål mot Racing i ligapremiären, och i tisdags gjorde han även mål i träningslandskampen mot Spanien.
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-09 18:26
En kuriös detalj om Hércules är att de lyckades faktiskt vinna på Camp Nou senaste gången laget från Alicante spelade i den spanska högsta divisionen.

Det var säsongen 96/97 och trots att Luis Enrique och Ronaldo hade gett Barça ett 2-0 försprång redan efter 15 minuter lyckades Hércules vända på steken och vinna med 2-3.

Hércules vann båda mötena den säsongen mot oss, 2-1 på hemmaplan under våren. En förlust som bl.a. innebar att Real Madrid kunde vinna ligan det året.

På tal om att inte underskatta motståndarna...
Barcelona ★Sami★
2010-09-09 18:09
Forumet har blivit soft! Det är bara att öppna en öl och Chilla:)
Barcelona DM1982
2010-09-09 18:07
Ämne: Är det bara jag som ....Raul och Guti fick en furstligt farväl om man jämför vad Real gjorde mot Hierro när han slutade. En trotjänare av gigantiska mått och kapten som fick lämna genom bakdörren när klubben var klara med honom. Ovärdigt.

För övrigt spelar det ingen roll att Puyol missar nästa match, den ska vi kunna vila en del spelare från och ändå vinna. Risken att vi ska förlora mot Hercules är näst intill obefintlig, även om man ska respektera alla motståndare.

Matchen mot Panathinaikos bör faktiskt inte heller vara några problem, grekiska lag är inte speciellt bra. Arsenal mötte Olympiakos i CL på bortaplan med ett b-betonat lag men vann tämligen enkelt ändå. Olympiakos är snäppet bättre än Panathinaikos så jag ser inte hur Barcelona ska kunna förlora.

Sedan blir det en tuff match mot Atletico Madrid, det är alltid tuffa matcher mot dem. De spelar som om de ska avrättas om de förlorar mot oss, synd att de inte har samma inställning när de möter Real Madrid.
Delarocha
2010-09-09 18:07
Sentuary

Och sen Yaya Toure stack. Mycket pöbel som försvann.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-09 17:54
Fick inte mycket svar tidigare men ställer väl frågan igen då, är det någon som vet vilket hotell bortalagen oftast använder när de besöker Barcelona?
Barcelona Sentuary
2010-09-09 17:54
Haha, bara jag som tycker att forumet har blivit renare och lugnare sen alla näsa..zlatanister lämnat?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-09 16:43
Är det bara jag som tycker att det är underligt att Raul och Guti försvann utan dunder och brak? Det är ju trots allt två trotjänare som försvinner, man fick knappt höra talas om det.

Nu har inte Barcelona bra trackrecord när det gäller ikoner som har försvunnit, men jag hoppas att Puyol och Xavi får finare avslut än Raul och Guti.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-09 16:36
el Maestro

Läste även tidigare att han sagt att Milans tröja är den snyggaste han spelat i. Killen gör verkligen allt för att klanka ner på Barca.

Sami

Hehe nice.
Barcelona el Maestro!
2010-09-09 16:34
Ämne: Barcadinho

Rea....
Statens eller stadens pengar som man gör investering på för att stötta en klubb – det är väl en fråga om skattebetalarnas pengar.
Om det inte korruption, vet jag inte vad jag ska kalla det.
Barcelona el Maestro!
2010-09-09 16:29
Nämen Zlatan, vad han tjatar om att Milan är större än Barca historiskt - goal.com.
Han menar europa-titlarna förstås. Inhemsk så har Barca fler titlar -om det gör något.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-09 16:27
★Sami★

G-a-Y
Barcelona ★Sami★
2010-09-09 16:25
Fi fan vad tajta shorts hahaha.
2010-09-09 16:09
Heywood Jablome - Xaviniesta

Men Pep rankar jag inte som en människa (:
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-09 15:55
FcB - I Motgång Och Framgång!

Jo, Guardiola hade varit ödmjuk. Du kommer väl ihåg vad han sa efter att Inter hade slagit ut oss ur Champions League?

- Every team, every coach plays the way they want. I cannot judge the opponent. The winner is the one that is right
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-09-09 15:51
¡Barça! - Crèma Catalana

En tävlingsinriktad människa tål inte en förlust, hur fan vill du att han ska bete sig då. Dessutom försökte reportern provocera en redan uppretad Ronaldo, sen så erkände han ju att Messi var bäst(just då).
2010-09-09 15:40
¡Barça! - Crèma Catalana

Ingen hade varit ödmjuk i det där tillfället. Det vet du själv.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-09 15:26
"Granero y Higuain"

Ingen säger att han måste bjuda på skämt men lite ödmjukhet hade inte skadat..
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-09-09 15:22
Heywood Jablome - Xaviniesta

Håller med, klart Ronaldo ska bjuda på lite skämt när han just förlorat mot största rivalen.

Suck..
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-09 14:58
Tror inte det är något problem att Puyol är borta i den här matchen. Vi bör vinna ändå. Nästa match är det dock Atletico och då måste han vara frisk och kunna spela.

Milito går nog in och ersätter kaptenen. Själv hoppas jag också Adriano får starta på vänsterbacken.
Atlético addeh
2010-09-09 13:35
Ämne: En fråga?

vem ska....
Jeffren tog över Bojans gamla nummer elva.
Atlético Dinho_Ibra_Pato
2010-09-09 13:31
En fråga?

vem ska ta över bojans nr nu när han tog över Ibras nr?
Atlético addeh
2010-09-09 13:27
Mycket fin artikel Mohamed. Vi kan vi bara hoppas att Peps drömmar går i uppfyllelse.

Ser att ni pratat en del om kaptenens skadebekymmer. Även om han är på bättringsvägen, kommer han troligtvis saknas i truppen mot Hércules. Gabi Milito gjorde en bra insats för Argentina i vänskapsmatchen mot Spanien, så det är ingen vild gissning att han går in och vikarierar för Puyol. Dessutom finns Abidal att tillgå, så det blir nog inga problem.
2010-09-09 13:24
Reportrar intervjuar Messi och Ronaldo efter El Clasico-vinsten förra året på Bernabeu.

Om Guardiola och Mourinho är olika, så är dessa spelare också väldigt olika.
Barcelona Napao
2010-09-09 13:22
2010-09-09 13:01
Xavi Hernandes Creuz.

Du är inte alls ute och cyklar. Mourinho, del Bosque, Ancelotti och Ferguson har vunnit turneringen två gånger. Men jag menade var den enda i Barcelonas historia. Jag ska ändra det så det syns mer tydligt.
Barcelona Xavi Hernandes Creuz
2010-09-09 12:58
Inte för att vara gnällig men i artikeln står det att ingen tränare vunnit CL 2 gånger men Mourinho har väl vunnit 2 gånger med Porto och Inter, eller är jag helt ute och cyklar?
Annons: