/spanien/barcelona/forum/14176.aspx/spanien/barcelona/forum/14176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-11 12:39
Hetfield

Ok, jag missförstod dig lite där. Ja det kändes faktiskt som att hatet mot barca växte lite efter Zlatans ankomst.. Förmodligen pga av all skriveri i media.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-11 12:38
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag pratar om journalister, inte Zlatan.
Barcelona Abbe.
2010-09-11 12:37
Ämne: För dom som inte vet....
Läste ditt inlägg och kollade på Canal +-hemsida, och det stämmer. Mina tidigare källor lurade mig alltså :-).
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-11 12:34
Hetfield

När har Zlatan sagt något dumt om Barcelona?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-09-11 12:34
För dom som inte vet, matchen sänds på Canal+ Sport 1 gott folk :)
Atlético addeh
2010-09-11 12:32
Puyol har fått "alta médica" och är tillgänglig för Pep Guardiola inför dagens drabbning mot Hércules. Med kaptenen till sitt förfogande finns nu nitton spelare tillgängliga, varav en inte kommer få plats i matchtruppen. För Puyols eget bästa hoppas jag han blir den som får skåda matchen från läktarplats ikväll.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-11 12:30
Personer som är ute efter endast uppmärksamhet gör mer skada än nytta. Om vi tar exemplet med pastorn i USA som ska bränna koraner, det skapar bara mer hat för USA. Samma sak när det gäller Zlatan, gör man dumma uttalanden om Barcelona så kommer hatet att ökas.

Förövrigt är det 11 September idag, så det är meningen att prästen ska bränna böckerna idag, vi får väl se en hel del ramaskri.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-11 12:26
Barcadinho

Många (inte alla) journalister skulle kunna förneka förintelsen om det skulle stå i vägen för att göra Zlatan till världenz bäzta.

Esk fick väl ganska mycket uppmärksamhet med sin första artikel om Pep & Zlatan, så nu tar han chansen att få lite mer rampjlus.
Nämner du en lögn tillräckligt många gånger så blir den sanning för vissa.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-11 12:24
Varken Keita eller Alves är Peps värvningar.
Keita skrevs kontrakt med Barca strax innan Pep har fått jobbet.
Alves kontrakt gick genom tack vare förhandlingar som gick sommaren innan mellan Laporta och Den Nido. De lyckades inte komma överens då men sommaren därpå gick allt smidigt.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-11 12:19
DM1982 –

Esk försöker så gott han kan vara lite outsider i DN:s konservativa miljö. Han vill vara en som vågar tänka annorlunda. Men visst går han över gränsen då och då.
Bry dig inte så mycket om honom – han är en sport journalist och inte fotboll journalist – han skriver om ishockey och idrott också. Så är det när man har så många områden – man blir inte riktigt bra på något.

Men har du läst artikeln på nästa sida? Så löjligt.
Artikeln handlar helt om att Zlatan kan vara historisk genom att vinna serie A med tre olika lag. Pajasen för journalist nämner och räknar med att Z vann ligan med Juve.
Men hallå där. Det gjorde han inte. Första titeln har Inter fått officiellt och den andra har skrivit av (ingen serie vinnare 2005/06).

Så menar ”experten” att man bara kan skita i ett domslut från det italienska fotbollsförbundet? Eller menar han att en titel som har vunnits genom fusk och bestraffades för fusk gills i alla fall?

Ibland förstår jag inte varför man har speciella antaganden för just sport och fotboll.
Blir man frikänt i DN för ett brott som man har fått straff för i vanligt fall?
Så länge Juve inte har motbevisat domslutet och fått rätt så måste det gälla. Enkelt som bara det.
Atlético addeh
2010-09-11 12:18
1.70 & II Barça II

På lördagar börjar matcherna 18:00, 20:00 eller 22:00. Men jag håller med er, det är inte varje helg Barça spelar så tidigt.
Barcelona Abbe.
2010-09-11 12:16
Ämne: 1.70-ligan. :

Jag....Som jag har förstått det så måste du ha Canal + MAX för att få tillgång till Canal + Fotboll. Helt odugligt, ska man behöva betala 449 kronor i månaden när man bara är intresserad av en av kanalerna i detta MAX-utbud?

Nä, det blir stream för hela slanten idag då jag själv bara sitter på Canal + Sport 1 samt 2;an. Dessutom är jag, än så länge, inte speciellt nöjd med kommentatorerna på kanalen.
Barcelona Decinho
2010-09-11 12:09
Kataloniens nationaldag idag! Grattis till hela nationen och hoppas att det firas med 2 Barca-vinster idag. :) Visca Barca i Alliberament Catalunya!
Barcelona VizzlA^^
2010-09-11 12:07
total misslyckade värvningar: Zlatan, chyg, hleb,

misslyckade värvningar: caceres, henrique, keirrison.

men så länge dem inte har sålts finns det en gnutta hopp..skulle tro att henriqué har störst chans att återvända till Fcb.
Barcelona II Barça II
2010-09-11 12:04
1.70-ligan. :

Jag blev också förvånad. Konstigt att vi spelar klockan 18.00.

Canal Plus Fotboll? Vad är det för kanal? Hur kommer det sig att man inte har den trots att man har Canal Plus total?
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-11 11:44
Många brukar nämna peps usla värvningar.
Men jag undrar angående dani alves och keita, är det pep som har handplockat dem eller laporta?

Hur som helst så är det grymma värvningar när man tänjer efter. Men det sällan de nämnts som peps lyckade värvningar även om alves kostade skjortan av er.

Hittills så har myntet endas haft en sida, kaske finns en baksida trotsallt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-11 10:48
Spelar Barca 18.00 ikväll? Fan, trodde det var 19.00..
Spanien GradinataNord
2010-09-11 09:56
Riktigt starkt av Pep att ta på sig skulden av hela Zlatan historien. Riktigt stort gjort. Zlatan fortsätter att kasta skit via media medans Pep agerar som en mästare. Imponerande och respektfullt!
Barcelona DM1982
2010-09-11 09:36
Funderar starkt på att säga upp min prenumeration på DN. Nu är det andra gången som Esk kallar Pep för pajas när han skriver om Zlatan-historien. Inte för att jag blir ledsen direkt men det är lågt och ovärdigt en tidning som DN. Ok om det var Aftonbladet, det kan man förstå men nu handlar det om Sveriges största morgontidning.

Hur som helst. Skönt med match idag och det är relativt enkelt motstånd. Det har varit landskamper och vi har CL i veckan, det går nog inte att få bättre motstånd för tillfället. Det är också några skador och avstängningar hos Hercules så de kommer försvagade. Ska bli kul att se vad Drenthe kan hitta på nu, skulle inte förvåna mig om han blommar upp och börjar spela riktigt bra. Tippar på att vi vinner med 3-0.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-11 07:18
Ämne: Säg att man undersök....Jag tror inte att Chelsea är en av de fem mest populära klubbarna av den simpla anledningen av att man inom fotbollen är långt mer lojal än man är inom politik, exempelvis. Det är inte alls så vanligt att man byter lag. Jag tvivlar på att Chelsea ens skulle varit topp 20 innan Roman kom dit. På 7 år hinner man inte få runt 15 miljoner fans om man inte spelar propaganda fotboll eller har världens bästa spelare inom klubben (Zidane, Ronaldo, Messi, Cristiano, Ronaldinho, exempelvis). Det är väldigt sällan man ser någon med en Chelsea-tröja, t.ex.

adil,

Nej, det är svårt att uppskatta antalet fans genom tröjförsäljning och liknande. Socioekonomiskt så fungerar det inte då det finns många arbetare som kan känna igen sig med en klubb (West Ham, Atlético), betyder det då att dessa klubbar har färre fans för att de inte har råd att köpa en tröja? Eller om "inne-klubbar" som Barcelona (p.g..a. era framgångar) säljer en massa tröjor, betyder det att ni har flest fans?

I mitt länktips så har AS använt en undersökning som källa där det framgår att Real Madrid och Man U säljer flest tröjor. Vårat minimum är lika högt som ert maximala antal sålda tröjor de senaste åren.

Även här skulle jag vilja ifrågasätta resultaten; sålde inte Cristiano 1 miljon tröjor förra året endast i Madrid? Eller var det också felaktigt? Tror personligen att ni säljer fler än 1,2 miljoner tröjor/år.
adil,
2010-09-11 03:06
Säg att man undersöker klubbars hemsidor t ex. och gör en mätning på antalet sålda matchtröjor från respektive klubb, för att sedan ställa den statistiken emot varandra. Det ger uppskattningsvis en rimlig bild på hur populära de olika klubbarna är. Man kan självfallet aldrig ta papper och penna och fråga ut varje person på stan. Men uppskattning efter särskild metodik ger en rättvisande bild.

Hur de kommit fram till antalet Barcafans i Europa med den exakta siffran 57,8 miljoner skulle dock vara intressant att veta. Vad som är säkert är att jag läst en artikel berörande samma ämne för ca 1 år sen där Barca även då återfanns som herre på täppan med omrking 50 miljoner fans. Vilket gör att detta konstaterande för mig känns rimligt och trovärdigt då det återigen kommit upp på tapeten.

-----------------

Och varför skulle Chelsea inte kunna vara top 5? Även om de inte deras titelarkiv är något att hänga i granen så har de haft en av de starkaste trupperna i Europa under många år, där man allt som oftast stått för signifikativa framträdanden i CL sammanhang. Folk gillar Chelsea helt enkelt, hur illa det än låter.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-11 01:09
Finns inte en chans i hela världen att Chelsea är fyra på listan över mest fans över hela Europa. De flesta Chelsea-fans är relativt nya och de äldre herrarna som hejar på andra lag är antagligen inte med i omröstningen.

Detta är bara min teori men inte en chans att Chelsea är topp 5 ens.

Måste även tillägga att jag inte varit med i denna undersökning och har därför inte fått min röst räknad. Jag antar att det även finns en hel del andra som inte varit med och därför känns det bara fel att göra en sådan undersökning.

Att Barcelona ligger etta på denna lista gör mig inte förvånad, däremot gör Chelseas femteplats det.
2010-09-11 01:04
Ämne: Radical - La Armada ....
Det jag menar är att ett stickprov när det kommer till fans är en helt annan sak än när det kommer till politik och liknande då det helt enkelt finns så mycket mer att välja mellan och där andra förutsättningar bestämmer vad man håller på jämfört med politik. Dessutom är det här den första statistiska mätningen av det här slaget och av den här omfattningen jag sett när det kommer till fotboll. Om det fanns något att jämföra med hade man säkert kunnat se hur trovärdig den här undersökningen var.

Notera att jag säger det här ur en objektiv synpunkt. Jag ifrågasätter inte att Barcelona är etta eller något liknande, för Barcelona har säkert flest fans just nu. Det jag ifrågasätter är hur man kan ta fram hur många fans en klubb har genom att fråga 1500 människor från varje land.
Barcelona Gabriel
2010-09-11 00:45
Inte för att jag är speciellt orolig över att Eto'o kommer att gå till Real Madrid, det skulle nog krävas en hel del för att han skulle gå dit. Men i fotbollsvärlden vet man aldrig, men jag äcklas av att bara se att han ens länkas samman med det äckel laget!
Barcelona Frodo
2010-09-11 00:22
Radical - La Armada Blanca

Man ska ta statistik för vad det är. Statistik säger sällan allt. I det här fallet är det ett stort stickprov och undersökningen verkar vara seriös. Jag håller med dig om att det inte är ren fakta utan snarare en ganska bra fingervisning på hur det ligger till. Man kan självklart inte fråga alla i Europa om deras favoritlag så det är rimligt att förkasta antagandet. Som sagt, det är en bra fingervisning men i verkligheten skulle lika gärna Real eller något annat lag ha flest fans i Europa.
Barcelona el Maestro!
2010-09-11 00:17
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Ja, jag förstår vad du menar. De lag som har vunnit titlar de senare åren har givetvis med sig många fans som lika gärna skulle kunna sympatisera ett annat lag annars.

Supporters är supporters dock även om en del överger klubben när vindarna går åt andra hållet. Så är det för alla lag. Det går i cirklar.
2010-09-11 00:04
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, och det är just det som är missvisande. Jag känner folk som håller på Åtvidaberg men om det är en mindre lista med lag där Åtvidaberg inte finns, där man tvingas välja mellan ett antal lag, då kan jag förstå att Barcelona också har flest "fans" då det är ett lag som sällan drar till sig kontroverser, har ett lag som är ödmjukt och har vunnit en rad titlar de senaste säsongerna. Det är helt enkelt lätt att sympatisera med de och ha de som andralag, om man säger så. Nu antar jag bara att det är just från en lista med topplag man väljer ifrån.

Jag väljer däremot att ifrågasätta listans trovärdighet då lag som Milan, Inter och Roma befinner sig så långt nere och Chelsea befinner sig så långt uppe.
Barcelona true_barca_fan
2010-09-10 23:58
Most fans in Europe
BARÇA 57,8 MILLION
MADRID 31,3 MILLION
MAN. UTD 30,6 MILLION
CHELSEA 21,4 MILLION
BAYERN M. 20,7 MILLION
ARSENAL 20,3 MILLION
MILAN 18,4 MILLION
INTER 17,5 MILLION
LIVERPOOL 16,4
JUVENTUS 13,1
ZENIT 12,6
CSKA M. 10,5
SPARTAK M. 9
O.MARSELLA 7,8
AJAX 7,1
GALATASARAY 6,8
O.LYONNAIS 6,6
FENERBAHCE 6,1
ROMA 6
DINAMO KIEV 5,3

Barcelona el Maestro!
2010-09-10 23:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Vaddå tusentals?
Hur många människor i Europa känner inte till Barca, Real Madrid, Milan, Juventus, Inter, topplagen i Grekland, topplagen i Turkiet, Frankrike, topp 4 i Premier League, bästa lagen Bundesliga, o.s.v.

Det är lätt att rada upp dessa klubbar i ett papper och ställa en eller två frågor till människorna i vilket land som helst i Europa.
2010-09-10 23:30
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det funkar att uppskatta om det finns två, tre eller fyra alternativ. Inte tusentals.
Annons: