/spanien/barcelona/forum/14174.aspx/spanien/barcelona/forum/14174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:38
Ämne: el Maestro//

Tack....
Nej men, du tillhör nog moralpredikanterna. Jag har inga krav på att du ska förstå mina synpunkter. Fortsatt att predika!

Jag står på mig när jag säger att varje spelare har fritt fram att svara på de frågor han får. Självklart ska man inte vara elak mot en motståndare eller en annan spelare.
Jag har inte sett en Barcaspelare vara elak i någon intervju heller för den delen.
För Barcaspelare handlar det endast om att svara på frågorna ärligt. De visste vad de svarade om. De visste vad Cesc ville och inte ville.

Att du blir sur på att höra när en spelare säger att Cesc vill lämna Arsenal till Barca. Det är en annan fråga. Det hör kanske inte i diskussionen.
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:37
Frodo//

Varken Cesc eller Merída var lovande talanger när Wenger såg någonting hos dem. Båda satt på ungdomskontrakt som höll på att gå ut. När Barcelonas A-trupp inte visade någåt intresse för nån av dem så gick de till Arsenal på utgående ungdomskontrakt. Barcelona vände inte huvudet eller försökte hålla kvar dem. Precis på samma sätt som många spelare från La Masia idag lämnar Barcelona för att få spela med andra klubbar som tror på dem. Om Guy Assulin eller nån annan skulle bli nån superstjärna om några år så skulle ni grina igen och säga att att en ann klubb stal honom när det var ni som inte trodde på han och sket i han. Alla ungdomsövergångar sker på de sättet.

Wenger tar näst intill aldrig in till unga spelare med ett "talangrykte".. Han tar in såna som ingen tror på och gör den till världsstjärnor.

En andledning är att Wenger vägrar betala överpris för kända supertalanger, en annan är att han vill forma deras spel själv.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:37
AndreD

Ja, men han blev felciterad där. Det förstår du väl? Han menade inte riktigt så. :P
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:36
Elsafrånunderjorden

Jag anser att vår förra ledning var osmidiga med sina uttalanden. Däremot tycker jag inte att spelarna gjort något fel.

Märkligt att du säger att du inte vet om ni var omoraliska i värvningen av Cesc men samtidigt missar du aldrig ett tillfälle att säga hur omoraliska Barcelona är. Olika för olika klubbar nu igen? Reglerna för Arsenal och andra klubbar ska inte vara densamma? Right?
AndreD
2010-09-13 22:33
Deion

Länktips
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:33
Deion (red

Jag antar att vi i fortsättningen ska lita mer till vad seriösa tidskrifter som Daily Star, The Sun, News of the world, Daily Mail och liknade skriver om och de exklusiv intervjuer de tycks ha fått av barcaspelare så gott som varannan dag? Okej, point taken.
Barcelona tarrak
2010-09-13 22:32
Ämne: tarrak//

Vermaele....
Jaså, NU var det medierna som citerade fel helt plötsligt. Oväntat...
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:30
tarrak//

Vermaelen sa att Fabregas tycker om staden Barcelona som sin egen men att Cesc trivs alldeles utmärkt som Arsenals kapten och att han gillar att bo i London.

Jag hoppas du läste hela intervjun och inte bara tog vad Diaro Sport, Goal.com och skvallermedier fick det till?!
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:28
Radical - La Armada Blanca

Ska vi dra in moral i det hela nu? Moral? Vi snackar om storklubbar nu. Det finns ingen storklubb i Europa som har rent mjöl i påsen. Spelarna har yttrandefrihet och får uttala sig. Försökte Barcelona snåla sig? Du kanske borde sätta dig in i situationen om hur Cesc och Merida "värvades"? Hur Wengers scouter campar utanför la Masia och rycker i våra talanger? Vilka knep Wenger använder sig av för att värva ungdomsspelare? Wenger är jävligt smidig måste jag medge trots alla hans fula knep han använder sig av. Fråga Bordeaux president vad han anser om Arsenals sätt att värva spelare på.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:27
Ämne: Rambla

Du verkar ....
Han sa det faktiskt att Cesc har "nästan" talat om det för oss att han vill tillbaka till Barca. Så det är ju ingen hemlighet att Cesc ville lämna Arsenal i sommar.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-09-13 22:26
Ni får gärna tycka att Arsenal förtjänar det. Men då betyder det att ni anser att Barcelona HAR gjort fel i den här situationen.

Jag vet för lite och är inte objektiv nog för att kunna avgöra om Cesc till Arsenal var moraliskt/jurdisikt rätt eller fel.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:26
"Så sent som förra veckan var Vermaelen ute och sa att Cesc har Barca-DNA, borde inte erat främsta huvudbry vara när era egna spelare försöker "unsettla" eran kapten? "

LOL!
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:25
el Maestro//

Tack för att synpunkt, nu förstår jag varför det är ok att bete sig så, äpplet faller inte så långt från trädet verkat det som.

För övrigt tycker jag du ska läsa mitt inlägg igen och försöka förstå bättre.

"Sen kan man diskutera om Fabregas själv vill spela i Barcelona, det vill han säkert och det är en annan historia"
Barcelona tarrak
2010-09-13 22:21
Rambla

Du verkar ha glömt att Elsa och arsenal-supportrarnas har dubbelt så mycket moral som alla andra, eller vad vi övriga brukar kalla det för: dubbelmoral. När arsenal tänjer reglerna så är det regelverket det är fel på, medans endast Barca är att skylla de gånger de närmar sig gråzonen.

För övrigt upptäckte jag att jag bor ett stenkast från Luz de Gas. Det här kommer bli en vecka av seriös Laporta-spotting. :)

Deion

Så sent som förra veckan var Vermaelen ute och sa att Cesc har Barca-DNA, borde inte erat främsta huvudbry vara när era egna spelare försöker "unsettla" eran kapten?
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:21
Ämne: Jag måste säga att i....
Spelarna ska svara på frågor de får precis som dem vill. De har ingen skyldighet till varken Arsenal eller till någon annan.

Du tror väl inte att Cesc inte ville lämna Arsenal? I annat fall hade han väl kommit ut och sagt till att han är kapten och att han vill stanna i Arsenal.
2010-09-13 22:19
Deion (red)

Intressant, tack för informationen! (Den blir svår att finta bort för medlemmarna här).
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:17
Elsafrånunderjorden

Jag får förtydliga mig själv. Spelarna har kommenterat men dock inte lika intensivt som media försöker göra det till. Dessutom kommer de värsta utspelen från brittisk media. Det är just de kommentarerna som jag säger är påhittade. Var noga med att läsa ursprungskällan nästa gång du läser kommentarer, vare sig det handlar om Cesc eller annat. Det ger en bättre fingervisning om vilken trovärdigheten nyheten har.

Ta exempel "Messis" uttalanden om Mascherano och Hodgson. Sannolikheten att han gett två intervjuer till Daily Star är noll. Dels så ger han sällan intervjuer då han är väldigt blyg och dels så är Daily Star en skittidning som aldrig någonsin kommer att gå en exklusiv intervju med Messi.
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:15
Jag måste säga att i Cesc fall har Barcelona gjort bort sig en del denna gång.

Det var en medveten kampanj som startades av Diario Sport för att störa Fabregas karriär i Arsenal, och sen rullade det bara på.

Jag såg minst 20 intervjuer med Barcelona spelare på spansk TV under VM med parabolen om Fabregas.
De följde landslaget 24 timmar om dygnet typ.

I varenda intervju så sa Barcelonaspelarna att Cesc kommer att spela i Barcelona och att han har Barca DNA. De sa att de har haft långa samtal med honom om att komma tillbaka till Barcelona.

Som typ "Guardiola ville att vi skulle se vad Cesc tycker och vill".

Sen kan man diskutera vad om Fabregas själv vill spela i Barcelona, det vill han säkert och det är en annan historia.

Men själva "uppvaktningen" av Cesc i media av Barcelona spelarna är nog det med respektlösa jag har sett.

Att var dag gå ut och säga att Cesc har Barcelona DNA och att han är en Barcelona spelare om en annans lags kapten är fult.

Jag är helt övertydag om att Arsenal hade släppt Cesc om Barcelona hade betett sig bättre.

Sandro Rosell har fått städa upp mycket skit och håller fortfarande på att reparera relationerna med Arsenal efter den här smaklösa sörjan.

Man kan vara objektiv eller subjektiv och prata/skylla på brittiska tidningar om man är naiv nog. Men miljontals tv-tittare såg spelarna live på spansk Tv uttala sig om Cesc varje dag under VM.

Sånt kan man inte trolla bort eller skylla på annat hur man man än vill.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:13
Lite komiskt att moral dök upp i sammanhanget. Folk har tyligen glömt bort för länge sen hur Cesc en gång "värvades". Moral? Jo jag tackar jag. Skrattretande för fan.

Jag håller med Frodo fullt ut. Ju mer skit och skada klubben gör mot Arsenal desto bättre. De har förtjänat det.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:10
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Moral, det där bara något som fansen till olika klubbar kan hitta på ibland. Spelarna ska säga precis vad de tycker speciellt när det handlar om nära vänner. Sen är det spelaren i fråga som ska säga till spelarna att inte uttala sig om han tycker att det inte passar sig.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:07
Ämne: el Maestro!:

Det ....
Jaså, det var bara en reaktion.
Jag kanske hamnade mitt i en debatt som jag inte följde med från början. Ok!
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:06
Radical - La Armada Blanca

Klart de kan avböja att svara. Men varför ska de avböja att svara när de känner spelaren ifråga och vet att han vill till klubben? Spelare får alltid frågor om andra spelare från andra lag och standardsvaret brukar alltid innehålla smicker om hur duktig spelaren är.

Sen finns självklart respekt-faktorn till spelarens klubb som du talar om. Personligen struntar jag fullständigt i om ledningen beter sig respektfullt eller inte mot Arsenal med Wenger i spetsen. De respekterar inte vår klubb när de konstant nafsar på våra ungdomsspelare som vi lagt ner tid, pengar och energi på. Arsenal är knappast en klubb som har rent mjöl i påsen så jag bryr mig knappast om vi på något sätt "unsettlar" dem.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-13 22:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, ingen skyldighet efter kontrakt men moraliskt så bör de ha en skyldighet då de vet att han står under kontrakt. Att Barcelona försökte snåla sig igenom affären genom att använda sina spelare för att pressa Arsenal och Cesc är beklagligt. Nu vet jag att vår klubb gjort detsamma under åren men jag försvarar i alla fall inte ledningen och spelarna som gör det.
2010-09-13 22:04
el Maestro!:

Det du säger har inget med diskussionen att göra, däremot håller jag med om allt du säger.

addeh:

Konstig vinkling, det har skrivits i hur många fler tidningar än The Sun och antagligen i spanska tidningar som han med all sannolikhet kommer i kontakt med.

Heywood Jablome - Xaviniesta:

Fabregas är inte en ängel i historian, nej.

Frodo:

Snygg provocering.
2010-09-13 21:58
Frodo:

Sa du inte det? Trodde det var själva diskussionsämnet...

Inget nedlåtande nej. Däremot utan respekt till klubben. Vad de ska säga? Ja, ingenting kanske? De har sagt mer än det du skriver där och det vet du.

Sagna's kommentar är precis lika fel, skillnaden är att det var en gång istället för ja, hur många gånger det ni har blivit uttalanden om Cesc.

Vems fel, kan ju bero på att Sagna och Saphic inte är i närheten lika stora spelare som Cesc och Messi t.ex. Plus då att det har hänt så så många gånger mer.

Jag förstår inte, först säger du att kommentarerna inte är påhittade och sen att vi ska vara källkritiska till dem. Vad är din ståndpunkt på frågan, vad är sant och inte?
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 21:55
Ämne: Ämne: Elsafrå....Spelarna har ingen skyldighet att avböja att svara på frågor. Dessutom så vet dem vad Cesc vill i och med att de umgås med honom, så nära.
Varför skulle spelare avböja att svara på frågor? Nonsens. Det finns inga skyldigheter. De bryter inga kontrakt i och med de uttalar sig.
Barcelona Frodo
2010-09-13 21:55
Heywood Jablome - Xaviniesta

De har inga högre krav på sina kaptener i Arsenal. Deras senaste, Gallas, hotade med att göra självmål i en match. Vieira ville lämna för Real back in the days när han var kapten. Henry lämnade för CL-bucklan som han vann här. Att Fabregas vill hit verkar vara acceptabelt för deras fans.
Atlético addeh
2010-09-13 21:53
Elsafrånunderjorden

Tvivlar på att Xavi håller sig uppdaterad när det gäller engelska tidningar likt The Sun när han vill njuta av sin semester tillsammans med familjen.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-13 21:52
Ämne: Elsafrånunderjorden ....
Men du måste väl förstå varifrån kritiken kommer? Du måste väl förstå varför den kommer? Du säger att spelarna "bara svarar" men faktum är att de kan avböja att svara. Att er ledning inte säger något till spelarna signalerar att de inte har något emot att de kommer med sådana uttalanden som "Cesc har Barca i sitt DNA".

Jag är inget Arsenalfan men jag blev arg när Ramos, Casillas, etc. uttalade sig om att Cole borde komma till oss. Det visar dels på en brist på respekt mot Marcelo men också på en brist på respekt för Coles kontrakt och Chelsea som arbetsgivare. Inte bara det utan det gör säkert Chelsea svårare att förhandla med.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 21:51
Ämne: Frodo:

Det behövs....
Nu måste du väl lugna ner dig en aning. Vad är det du inte förstår riktigt?
Att Cesc själv vill komma hem till Barcelona? Att han har försökt att lämna Arsenal i den gånga säsongen? Vad spelar det för roll vad spelaran säger när spelaren själv vill lämna Arsenal utan att för den skull tappa respekten för klubben?

Cesc är från La Masia och var sig du vill det eller inte så vill han komma hem för att spela med gamla sina vänner i Barca.

Hade inte Wenger sagt klart nej så hade han redan spelat i Barca i denna säsong.

Jag är säkert på att han kommer att lämna Arsenal.
Annons: