/spanien/barcelona/forum/14171.aspx/spanien/barcelona/forum/14171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-10 21:51
Länktips!

Inter vill byta Etoo mot Kaka. Njaa säger jag. Känns som båda spelarna har lite för mycket heder för att göra en sådan sak.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-10 21:37
Ämne: Heej !

Har lite f....
Sofiano -
Laliga sänds i canal + sport 1 och 2.
Så står det på min boxer med.
Inga problem - du missar inte
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-10 21:02
addeh/

"Äh, det är väl knappast värt att spekulera i den elva som Pep kommer ställa på planen imorgon. Den mannen slutar aldrig överraska med sina ihopsnickrade startelvor".

Co-sign. Det är nog en större chans att man vinner på Lotto än att man gissar rätt på en Barçastartelva sedan Pep tog över.

Men om vi nu ska ge oss in på hur A-laget kan komma att ställa upp mot Hércules så kanske en eller två av de spanska VM-spelarna blir bänkade pga. den korta försäsongsträningen för deras del.

Enligt en artikel från Sport för någon vecka skrevs det att Guardiola kommer använda sig mer av de spelarna som har deltagit under hela försäsongen och att denna gruppen lär få starta de flesta matcherna under den närmsta tiden. Vi får se om det blir så.
Atlético addeh
2010-09-10 20:56
el Flaco

Ja, förmodligen blir det Fontás som får axla pivotérollen imorgon.

"Lol åt att jag spekulerar mer hur Barça B kommer ställa upp imorgon än A-laget."

Äh, det är väl knappast värt att spekulera i den elva som Pep kommer ställa på planen imorgon. Den mannen slutar aldrig överraska med sina ihopsnickrade startelvor.

Det enda jag hoppas på angående a-lagets uppställning imorgon är att Andrés flyttas ned till mittfältet och att tre renodlade anfallare får starta matchen. Full fart framåt!
Barcelona Jekovsky
2010-09-10 20:56
Hetfield

Håller med, de blir alldeles för framtunga om alla fyra spelar samtidigt. Men samtidigt så är de individuellt sett betydligt bättre spelare än deras mer defensiva alternativ,Seedorf, Gattuso mfl. Allegri har onekligen ett delikat problem att ta itu med. Enligt mig är Robinho den som ska petas, om Milan kör på med sitt 4-3-3.
2010-09-10 20:49
addeh/

Sergi Roberto är egentligen mer av en tvåvägsspelare, likt Keite eller även Luis Enrique en gång i tiden. Är duktig på att täcka stora ytor, vinna boll och ta djupledslöpningar.

Kan dock hända att Lucho väljer att köra med honom som pivote, men jag tror att det blir Fóntas till slut.

Lol åt att jag spekulerar mer hur Barça B kommer ställa upp imorgon än A-laget.
Atlético addeh
2010-09-10 20:42
el Flaco

Ja, det är en intressant fråga. Både Riverola och Carmona är ju offensivare typer så de kan vi nog stryka från listan på en gång.

Förutom Fontás så har jag för mig att Sergi Roberto kan spela som pivoté, men är inte helt säker. Hur som helst kommer det bli intressant att se hur Luis Enrique väljer att forma sitt lag.
Valencia Sofiane Feghouli !
2010-09-10 20:41
Heej !

Har lite frågor om Canal + som sänder La Liga skulle vara tacksam ifall ni kunde svara på dem ?

På alla tablåer står det att Barcelona och Valencia matchen sänds på Canal + fotboll, och på min boxer har ja alla Canal + kanalerna men det står inte fotboll utan det står Canal + sport 1,2 och så vidare.

Skulle vara tacksam för svar.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-10 20:39
Jekovsky

Jag ser inte hur Allegri ska få Ronaldinho, Pato, Zlatan och Robinho att få spela samtidigt utan att det blir för offensivt. Milan har ju kört med tre anfallare, där Ronaldinho är på kanten. Jag tror inte heller att Zlatan/Robinho har gått till Milan för att återigen bli bänkade.
Ronaldinho kommer inte att petas då han är deras motor och hjärna.

Möjligen att man gör såhär:
------Pato-----
Ronnie-Zlatan-Robinho
-----Pirlo--Ambrosini
Återigen, det blir kanske för offensivt då varken Ronnie eller Robinho hjälper till på kanten , defensivt i alla fall.
Barcelona westinho
2010-09-10 20:33
Håller med Jekovsky.

Pato kommer inte bli petad, han är deras främste målgörare. Han kommer stå för de flesta målen för Milan denna säsongen, fler än Zlatan och Robinho.

Jag tycker redan nu han kan jämföras med de bästa anfallarna i världen, trots att han är så ung. Ruggigt bra spelare.
Barcelona Jekovsky
2010-09-10 20:22
Hetfield

Pato kommer absolut inte bänkas, det finns inte på kartan. Visst, de har hämtat in två spelare som har rejäla löner, men att köpa in den åtta år äldre Zlatan och därmed peta Pato vore så idiotiskt att det bara inte finns. Han är, enligt mig, den mest spännande talangen som inte på allvar blommat ut, mycket pga skador. Killens potential är löjlig.

Tror att Milan kommer försöka spela med sina fyra stjärnor samtidigt, även om det blir lite obalanserat. Kommer hursomhelst bli grymt intressant att följa Milan i år, hoppas innerligt de kan sno titeln från Inter.
2010-09-10 20:09
Om det är någon som kommer att petas så är det antagligen Pato, man har knappast tagit hem Robinho och Zlatan med enorma löner och egon för att låta de bänkas.

Det lär bli Ronnie-Zlatan-Robinho, mamma mia vad det kan bli intressant! Jag har alltid gillat Milan, främst pga. Rijkaard, men nu är det mest för Ronaldinho.
2010-09-10 19:56
Ämne: En trevlig nyhet är ....
Det faktumet att Jonathan dos Santos inte kommer vara tillgänglig till B-lagets match mot Cartagena lämnar ett frågetecken om vem som får agera pivote.

Thiago och Sergi Roberto känns ganska givna, men sen då? Fóntas som defensiv mittfältare och Armando och Bartra som mittbackspar? De andra två alternativen på mittfältet är nyförvärvet Carmona och ynglingen Riverola.

Ska bli intressant att se vilken startelva som Lucho bestämmer sig för.
AndreD
2010-09-10 19:50
addeh

Zlatan kommer inte vara bänkvärmare, var så säker. Han plats är lika säker som pengar i Fort Knox. Milan kommer bygga spelet kring honom.
Atlético addeh
2010-09-10 19:40
En trevlig nyhet är att Jonathan dos Santos är uttagen till a-truppen inför matchen mot Hércules. Vi får se om den blir något spel eller inte för den unga mexikanen imorgon.

För övrigt är både Thiago och Miño spelklara och reser med b-laget till Cartagena imorgon och hämtar förhoppningsvis hem tre friska poäng.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-10 19:32
Tror du det? Jag tänkte att Busquets är mer väl en passningspelare, medan Mascherano är en damsugare och mer fysisk i sitt spel.. Att Yaya tog mer offensivt ansvar var ju rätt väntat så han faktiskt är riktigt duktig offensivt. Det kan ju bli annorlunda i år när Masken ersatt honom. Men du kan nog ha rätt :) var bara min spontana känsla.

Hur som helst är det ett riktigt intressant mittfält vi har i år :) Hoppas verkligen Thiago och JDS får chansen att blomma ut under säsongen i år också.
Atlético addeh
2010-09-10 19:23
Ämne: Intressant det som s....
Nja, Busquets lär bli den som tar mest defensivt ansvar, precis som när han och Yaya fanns på planen samtidigt under förra säsongen. Mascherano har dessutom spelat ett steg högre upp i banan förr, så det vore nog inga problem att spela med argentinaren där.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-10 19:19
Intressant det som skrivs om Masken och Busi på planen samtidigt. Man behöver faktiskt inte bänka en av dem för att den andre ska spela. Det skulle faktiskt kunna fungera riktigt bra i vissa matcher. Ruggigt starkt defensivt, även om Busi troligen skulle ta lite mer offensivt ansvar i en sådan uppställning.. Mittfältet ser faktiskt riktigt starkt och spännande ut i år :) Två grymma DM, med lite olika spelstil.. Adriano är också ett nytt ansikte som kan dyka upp där. I övrigt finns trotjänarna Keite, don Andrés och Xavi kvar. Lägg där till två jättetalanger i Thiago och JDS. Grymt!
Real Madrid Alex.K
2010-09-10 19:09
el Maestro!

Är ganska tveksam till det där. Hur mäter man sånt där egentligen? Det är ju inte så att de frågar alla i Europa vilket lag de håller på.
Barcelona Jekovsky
2010-09-10 18:02
tikitaka

Busquets och Mascherano samtidigt känns aningen för defensivt mot Hércules på hemmaplan. Jag hoppas att Iniesta får ackompanjera Xavi på mittfältet, känns som det var ett tag sen han gjorde det.

Tror inte Pep är så sugen på att experimentera allt för mycket såpass tidigt på säsongen, tippar på:

Valdés
Alves - Piqué - Milito - Abidal
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Villa - Pedro

Milito ersätter Puyol. Möjligtvis att Abidal går in i mitten och Maxwell spelar. Men Pep verkar ha förtroende för Milito, så jag tror på honom från start. Elvan är en offensiv sådan, som det sig bör i en hemmamatch mot ett bottenlag, men man bör trots allt akta sig för Hércules. Ge Trezegeut ett läge och han tar tillvara på det. Garanterat.
Atlético addeh
2010-09-10 17:28
Har vi en betryggande ledning en bit in i andra halvlek tror jag Mascherano kommer göra bejublad debut imorgon. Han har inte tränat alls mycket med laget ännu, så jag är tveksam till om Pep väljer att ge argentinaren förtroende från start.

LAM 10/

Mascherano saknar knappast matchtempo då han spelade de första omgångarna med Liverpool i Premier League. Det är väl snarare så att han behöver komma in i Barcelonas spelrytm.
Barcelona el Maestro!
2010-09-10 17:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Se nu att du länkade det tidigare. Men det skadar väl inte?
Barcelona el Maestro!
2010-09-10 17:22
Ni har säkert har tagit upp det tidigare. Men trevligt att få höra det ändå igen. Inte minst för supporters till den stora rivalen få höra det nu igen.

"FC Barcelona have the most supporters of any club in Europe, study by Sport+Markt has revealed. The Blaugrana can claim to have an incredible 57.8 million fans, almost double that of their nearest rival".
Barcelona tikitaka
2010-09-10 17:19
Villa - Messi - Iniesta
Busi - Mascherano - Xavi
Maxwell - Abidal - Pique - Alves
Vadles

Bror på ifall mister vill matcha in masken i laget eller om han kör igång direkt. Vill han spela med masken redan nu så tror jag startelvan ser ut så här.

Barcelona basaric
2010-09-10 17:12
Pedro, Villa, Messi
Iniesta, Sergio, Xavi
Abidal, Pique, Milito, Alves
Valdes

Mascherano byts in i andra halvlek mot Sergo, man byter även ut Villa mot Bojan efter 2 mål ifrån David.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-10 17:05
Hur tycker ni startelvan ska se ut i morgon. Min ser ut så här:

Valdes;
Alves, Pique, Milito, Adriano;
Xavi, Mascherano, Iniesta;
Messi, Villa, Pedro

I försvaret så är det inga problem att el Capitano inte kan spela. Milito går in där och han har visat att han är att räkna med som backup.

Sen vet jag inte om Masken är redo för spel. Är han det borde han få starta. Han har inte spelat än och det är viktigt att få igång honom i matchtempo.

Anfallet är givet. Ska bli riktigt spännande att se de tre spela tillsamans. Troligen kommer det vara väldigt rörligt och det är inget problem att Messi och Villa ligger centralt efter som vi har två brasse-ytterbackar.
Atlético addeh
2010-09-10 16:53
Ämne: ¡Barça! - Crèma Cata....Det komiska i det hela är att Zlatan flyttar till just Milan, där anfallet är mer konkurrenskraftigt än på många år. Att kämpa om en startplats med tre samspelta brasilianare är ingen lätt uppgift. Jag är inte säker på att Zlatan kommer ha en given startplats i sin nya klubb.
Barcelona Frodo
2010-09-10 16:25
¡Barça! - Crèma Catalana

Zlatan drog ju upp Henry som ett exempel. Grejen är att Henry vann trippeln som en starter. När hans form började svikta och det var tydligt att karriären gick utför så förlorade han sin plats. Men han kom hit för CL-bucklan och det var exakt vad han fick. Men Zlatan fick det att låta som att deras situationer var lika och att båda bör starta på grund av sin stjärnstatus.

Han sa att han inte ville studera vädret i Barcelona då han bara har några år kvar på toppnivå. Det sänder ju ut tydliga signaler på att han antingen själv insåg att han inte var given alternativt att Pep sagt detta till honom. Med andra ord visste han om att han inte hade en garanterad startplats men istället flummar han nu om att han inte visste någonting och att han är ett offer för Peps elakheter.

Efterspelen visar ju vem som är mogen och vem som inte är det. Pep agerar som en gentleman och tar på sig skulden medan Bojans bänkvärmare grinar ut i media vid varje tillfälle han får. Starkt av honom att gå ut i media själv istället för att skicka ut sin agent antar jag...
Barcelona DM1982
2010-09-10 16:13
Ämne: Ämne: Ämne....
@ AndreD

Min grekiska är rätt rostig men den kommer igång efter ett tag.

Ska bli kul att se Zlatan spela imorgon, han lär nog vara rätt så sugen på att visa sin klass. Ska bli intressant att se Milan över huvud taget under säsongen, det skulle vara kul om något lag kunde ta upp kampen ordentligt mot Inter. Tror nog att Roma kan vara en kandidat men Milan är nog snäppet bättre. Derbyt kommer vara helt galet (Inter-Milan).

Som jag skrev innan så ska man självklart ha respekt för alla lag i CL-gruppen men den enda matchen som jag kan se som svår är Rubin Kazan borta. Vinner vi inte gruppen innan alla matcher är spelade blir jag förvånad.
2010-09-10 16:12
¡Barça! - Crèma Catalana

Kom igen, Zlatan vet mycket väl varför han blev såld, han försöker bara skylla ifrån. Enligt Zlatan så är hela Katalonien mot honom, men faktum är att Zlatan var spelmässigt fel för klubben.

Sen hjälper det inte att han har en personlighet som en knarkad diva och en agent som babblar för mycket.

Om du kollar på hans intervjuer så ser du en hel del bitterhet och hat. Han kallade Pep för "filosofen" för att håna honom, det var knappast en komplimang.
Annons: