/spanien/barcelona/forum/14165.aspx/spanien/barcelona/forum/14165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:57
Deion (red)

Okej. Vilka spelare flyttade Barcelona upp istället för Cesc? Vilka andra 15-åringar flyttade de upp istället. Nästan klar för Espanyol?. Helt seriöst, är du helt dum i huvudet?
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:56
Ja, ni trodde så mycket på Fabregas när han var 16 att ni flyttade upp flera andra spelare förutom han. Han var så lovande i Barcelona för A-laget att han var stort sett klar för Espanyol precis innan Arsenal dök upp i sista sekunden. Så sluta snacka strunt.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:54
Mojito

Japp, han valde själv att gå. Det är vi nog alla överens om. Av den anledningen har jag hela tiden ansett att han kan stå sitt kast och stanna kvar i Arsenal.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-13 22:53
Deion_

Lite hypotetiskt, men tänk att De Gea skulle hamna i Arsenal som ung och blir en jäkla duktig målvakt när han är 23 år. Och tänk att spelare som Lopez, Suarez, Camacho med flera skulle växa ihop med grabben i flera år i ungdomsakademin med alla dessa resor och gemensamma övernattningar som det innebär.
Kan du föreställa dig vilka känslor fansen, klubben och spelarena skulle ha?

Det är ju ungdomskärlek den här. Tjejen har blivit så vacker och ungkarlen är intresserad återigen - hon är också lite intresserad men fadern säger njet…

God natt- trött som vanligt.
Imorgon är det ju CL.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-13 22:52
Deion

Om du nu påstår dig ha så bra koll på Arsenal, kan du då förklara för mig varför Wenger själv sagt att han var tvungen att spionera på Cesc under U17-VM eftersom han insåg att Barca skulle skicka iväg honom långt bort om de såg honom vid la Masia. Han har dessutom medgett att Cesc redan då hade en otrolig blick för spelet.

Om du tror att Barca missat detta så får du allt tänka om. Barca kunde inte erbjuda Cesc motsvarande det Wenger lockade med pga åldern. Nog ville Barca ha kvar honom, men Cesc valde att ta chansen i Arsenal.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:51
Elsafrånunderjorden

Du kan få en fråga av mig. Vad fan ska jag eller någon annan visa respekt för Arsenal? Av vilken anledning? Förklara gärna det för mig?
AndreD
2010-09-13 22:50
Jo Rambla jag förstår det ;)
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:50
Sen försöker han lura i oss att han sprang till Arsenal på ett lärningskontrakt. Han gick direkt in i a-truppen hos Arsenal.

Äh fan, jag fattar inte varför vi sitter och ältar det här en måndagskväll. Gjort är gjort och han spelar i Arsenal. Förhoppningsvis så stannar han där även nästa sommar.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-09-13 22:48
Så kontentan blir då att kommentar om Cesc har sagts, allt är inte påhittat av engelsk press (Rambla~). Däremot så har Arsenal varit omoraliska innan mot Barcelona med Cesc-affären så de förtjänar det. Det i sin tur betyder att kommentarerna inte har varit av god sed/icke respektfulla, annars skulle de inte "förtjäna" det.

Frågor om det?
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:48
Deion (red)

Vad flummar du om? Var de inga större talanger? De var spanska u-landslagsmän. Ska a-laget visa intresse för 15-åringar? Det här är inte Arsenal där man tror att ens 15-åringar är redo för en CL-final. Cesc var högt värderad och föll för Wengers locktoner. Försök inte hitta på saker som du inte vet något om.

Många spelare bra u17-VM? Jo, det stämmer. Men bara en utsågs till bäste spelare och det var Cesc som dessutom var minderårig. Han var kuggen i det spanska laget som dessutom hade David Silva med. Man ses nog som en ganska stor talang då.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:47
Deion

Jaså, vissa har tillgång? Vad fan vet du vad jag har tillgång till eller inte? Jag har de kanaler jag beöver och de täcker alla de stora ligorna. Dessutom spansk nyhetskanal.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:46
Ämne: Rambla~//

Det fi....
Därför din kära manager var och ställde in sig hos hans föräldrar, det som ni arsenalfans är så kvicka att kalla för unsettle.

Dessutom gillar jag inte att du skriver direkta lögner. Vadå förökte inte hålla kvar dem? Jävla ren och skär lögn och det vet du. Wenger passade på mitt under ett presidentval. Trots det försökte Laporta och Rosell stopppa övergången. Rosell åkter dessutom över till London för att snacka med Arsenals ledning.
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:45
Rambla~//

Vissa har tillgång till live tv via parabolen medans andra får nöja sig med myp2p. Sånt är livet. Inget att vara arg över.
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:43
Rambla~//

Det finns många U-17 spelare i Spanien som är bra på den nivån. Om han verkligen var så lovande så kan man ju undra varför ha sprang till Arsenal på lärlingskontrakt och varför ni inte kunde hålla kvar honom?
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:43
Ämne: AndreD//

Skysport....
Lustigt, du har tydligen sett varenda jävla intervju i ämnet live?

Tror jag inte en sekund på! Då var det avklarat.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:41
Hur fan har man mage och komma in här med direkta lögner?

USCH!
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:40
AndreD//

Skysports, LOL! Man tackar! Jag såg den intervjun live på Arsenal TV. Han pratar fortfarande om staden Barcelona, och inte laget. Sen när är innebörden av en 45 min intervju bara 3 små citat?
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:39
Deion för helvte. sluta och ljug eller förvrida sanningen nu. Det är ju pinsamt. Cesc var inte lovande? Konstigt då hur han blev utsedd till bästa spelare i U17-Vm.

Barcelona försökte inte hålla kvar dem? Vafan ljuger du för?
Barcelona Frodo
Deion (red)

Märkligt vad källkritisk du plötsligt blev...
Spanien Elsafrånunderjorden
Frodo: Men herregud jag sa ju varför. Jag vet inte nog om hur den affären gick till och än mindre om hur den skulle ha gått till.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-13 22:38
Cesc har rätt många ungdomskompisar i Barcelona å ena sidan. Han är en eftertraktad spelare å andra sidan. Så klart att det finns en stark vilja att förena bitarna.

Tidningarnas strategi med ett visst stöd av klubben är enkelt – förberedd marken för en framtids värvning. Han kommer att hamna i Barcelona nästa sommar tippar jag, om inte något riktigt destruktivt händer i klubben Barca och hämmar det hela.
Barcelona vill ha honom. Många spelare i Barcelona vill ha honom. Förmodligen vill han också, åtminstone lite grant. Men klubben Arsenal vill inte.
Det finns för många ”ja-anhängare” för att inte låta affären ske.
Se case C Ronaldo – exakt samma.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:38
Ämne: el Maestro//

Tack....
Nej men, du tillhör nog moralpredikanterna. Jag har inga krav på att du ska förstå mina synpunkter. Fortsatt att predika!

Jag står på mig när jag säger att varje spelare har fritt fram att svara på de frågor han får. Självklart ska man inte vara elak mot en motståndare eller en annan spelare.
Jag har inte sett en Barcaspelare vara elak i någon intervju heller för den delen.
För Barcaspelare handlar det endast om att svara på frågorna ärligt. De visste vad de svarade om. De visste vad Cesc ville och inte ville.

Att du blir sur på att höra när en spelare säger att Cesc vill lämna Arsenal till Barca. Det är en annan fråga. Det hör kanske inte i diskussionen.
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:37
Frodo//

Varken Cesc eller Merída var lovande talanger när Wenger såg någonting hos dem. Båda satt på ungdomskontrakt som höll på att gå ut. När Barcelonas A-trupp inte visade någåt intresse för nån av dem så gick de till Arsenal på utgående ungdomskontrakt. Barcelona vände inte huvudet eller försökte hålla kvar dem. Precis på samma sätt som många spelare från La Masia idag lämnar Barcelona för att få spela med andra klubbar som tror på dem. Om Guy Assulin eller nån annan skulle bli nån superstjärna om några år så skulle ni grina igen och säga att att en ann klubb stal honom när det var ni som inte trodde på han och sket i han. Alla ungdomsövergångar sker på de sättet.

Wenger tar näst intill aldrig in till unga spelare med ett "talangrykte".. Han tar in såna som ingen tror på och gör den till världsstjärnor.

En andledning är att Wenger vägrar betala överpris för kända supertalanger, en annan är att han vill forma deras spel själv.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:37
AndreD

Ja, men han blev felciterad där. Det förstår du väl? Han menade inte riktigt så. :P
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:36
Elsafrånunderjorden

Jag anser att vår förra ledning var osmidiga med sina uttalanden. Däremot tycker jag inte att spelarna gjort något fel.

Märkligt att du säger att du inte vet om ni var omoraliska i värvningen av Cesc men samtidigt missar du aldrig ett tillfälle att säga hur omoraliska Barcelona är. Olika för olika klubbar nu igen? Reglerna för Arsenal och andra klubbar ska inte vara densamma? Right?
AndreD
2010-09-13 22:33
Deion

Länktips
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:33
Deion (red

Jag antar att vi i fortsättningen ska lita mer till vad seriösa tidskrifter som Daily Star, The Sun, News of the world, Daily Mail och liknade skriver om och de exklusiv intervjuer de tycks ha fått av barcaspelare så gott som varannan dag? Okej, point taken.
Barcelona tarrak
2010-09-13 22:32
Ämne: tarrak//

Vermaele....
Jaså, NU var det medierna som citerade fel helt plötsligt. Oväntat...
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:30
tarrak//

Vermaelen sa att Fabregas tycker om staden Barcelona som sin egen men att Cesc trivs alldeles utmärkt som Arsenals kapten och att han gillar att bo i London.

Jag hoppas du läste hela intervjun och inte bara tog vad Diaro Sport, Goal.com och skvallermedier fick det till?!
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:28
Radical - La Armada Blanca

Ska vi dra in moral i det hela nu? Moral? Vi snackar om storklubbar nu. Det finns ingen storklubb i Europa som har rent mjöl i påsen. Spelarna har yttrandefrihet och får uttala sig. Försökte Barcelona snåla sig? Du kanske borde sätta dig in i situationen om hur Cesc och Merida "värvades"? Hur Wengers scouter campar utanför la Masia och rycker i våra talanger? Vilka knep Wenger använder sig av för att värva ungdomsspelare? Wenger är jävligt smidig måste jag medge trots alla hans fula knep han använder sig av. Fråga Bordeaux president vad han anser om Arsenals sätt att värva spelare på.
Annons: