/spanien/barcelona/forum/14156.aspx/spanien/barcelona/forum/14156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-11 23:49
Hetfield,

Jag tycker faktiskt inte det var den tunna truppen som var problemet, åtminstone inte idag. De spelarna som man har att tillgå nu har mer än en gång tidigare visat vad de går för och jag tror inte det beror på att t.ex Keita, Adrian och Bojan spelade istället för de som normalt sett tillhör förstalelvan.

Finns många exempel på när vi har haft nyckelspelare borta inför svåra matcher, men ändå vunnit. Real borta i våras, CL finalen mot United, t.ex..

Och idag hade Pep ju riktigt bra "jokrar" att slänga in i Pedro och Xavi, men det ville sig ändå inte.
Anledningen till att Barca förlorade stavas underskattning och underpresterande, enligt mig i alla fall.

Jag tycker vi har perfekta ersättare. Sen återstår det väl att se om vi på sikt har för få spelare när skadorna börjar komma, men det är en annan sak. Hade också gärna sett Silva komma i vinter
Atlético addeh
2010-09-11 23:47
Jag vågar inte ens tänka på Atlético-matchen på Vicente Calderón nästa helg. Atléti spelar oerhört stabilt.

1.70-ligan/

Då misstolkade jag nog ditt inlägg bara, ber om ursäkt. När jag nu läser igenom det igen förstår jag helt vad du menade.

Tack för komplimangen, sånt är alltid kul att få höra.
Barcelona westinho
2010-09-11 23:43
Den jag saknade mest idag var faktiskt Busquets. Passningsspelet idag var alldeles för segt. För många tillslag på bollen, det tog för lång tid att förflytta bollen från en sida till en annan. Hercules hann flytta över sitt lag utan några större problem.

Med Busquets hade vi haft ett snabbare passningsspel på mittfältet. Han använder sig oftast av ett tillslag, max två.

Planen såg ut att vara väldigt torr dessutom, vattnade dem inte den innan matchstart?
Barcelona Abbe.
2010-09-11 23:40
2-0 till Atlético. Snyggt och snabbt anfall. Forlán tog en härlig löpning som öppnade upp centralt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-11 23:39
Ja, man ska inte dra alltför förhastade slutsatser, men finns det någon här inne som inte ser problemet med den tunna truppen? Om vi inte lyckas luckra upp Hercules, vad har vi för b-plan mot de allra största lagen i t.ex: CL?

Nej, jag är inte negativ men jag är realistisk. Det är snudd på naivt att tro på att elvan kommer att hålla sig skadefritt hela säsongen och att alla kommer att vara på toppform.

Pep riskerar att slita ut dessa spelare, jag undrar hur mycket press och slit spelare som t.ex: Xavi och Messi klarar av innan det börjar dippa ner i formen, eller att en ordentlig skada dyker upp snart.

Jag litar på det mesta Pep gör, men det här med att ha en tunn trupp känns så fel. Men jag får lita på honom, han har visat om och om igen att han har ett par ess i rockärmen.
Värva/låna David Silva under vinteruppehållet! Den där spelaren förtjänar inte att bänkas i den där skitligan, och i det laget.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-11 23:37
Addeh,

Menade inte att du gjorde det heller. Det jag skrev var inte för att tillrätta visa dig på något sätt utan jag ville bara reflektera mina egna tankar lite kring det ämnet du just drog upp :)

Du är väl en av dem här inne jag har mest respekt för, som allt som oftast kommer med kloka och intressanta inlägg.
Barcelona tarrak
2010-09-11 23:33
Lusnos

Stannar 10 dagar, så jag kommer åtminstone att hinna med Panathinaikos-matchen och Barcelona B mot Elche. Bara att hoppas på bättre lycka än dagens matcher erbjöd.
Atlético addeh
2010-09-11 23:29
1.70-ligan/

Precis som jag skrev så drar jag inga förhastade slutsatser av förlusten. Som du säger kanske till och med spelarna mår bra av detta. Jag hoppas både Pep och laget lär sig något av matchen och tar nya tag tills tisdag.
Real Madrid MadridistaN,
2010-09-11 23:27
Ämne: MadridistaN

Och C....
Tycker inte att det är så stor skräll lik er, Milans eller Romas förluster. Eller Evertons kryss efter att ha legat under med 1-3 mot självaste United för och sen göra 2 mål på 3 minuter.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-11 23:25
tarrak //

Du missade inget spektakulärt kan jag lova =/
Hur länge stannar du i Barcelona?
Barcelona Barcadinho.
2010-09-11 23:24
Trippelsäsongen förlorade vi två matcher hemma mot Espanyol och Osasuna, samt tre oavgjorda mot Getafe, Racing och Villarreal, om det glädjer någon.

Skit samma, det är bara att gå vidare.
Barcelona tarrak
2010-09-11 23:16
Är nere i Barcelona, men missade matchen, pga diverse förseningar och lika bra var väl det. Gemene katalan verkar dock ta förlusten med jämnmod och firandet av den katalanska nationaldagen är nog långt viktigare. Bara att ladda om, så tar vi grekerna på tisdag. Visca el Barca!
Barcelona Abbe.
2010-09-11 23:11
Kylig domaren är i Athletic - Atlético. Frågan är om tacklingen kom innanför straffområdet eller ej? Hursomhelst, frispark dömt.
Barcelona ElTriplete
2010-09-11 23:10
Jag vill inte skylla förlusten på FIFA-viruset eller något annat. Hercules var väldigt bra idag och vann välförtjänt och vi får helt enkelt se hur det blir. Nästa match: grekiska liga- och cupmästarna Panathinaikos på hemmaplan. Tuff match!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-11 23:09
Addeh,

Klart att det inte är bra, men herregud.. alla lag förlorar ibland, även på hemmaplan. Se till att vinna fler matcher bara och mindre oavgjorda. Ser hellre en förlust emellanåt och resten segrar än några oavgjorda däremellan. Det blir ju mer poäng. Trippelsäsongen förlorade vi åtminstone en hemmamatch om inte mer?

Tycker också det är riktigt surt med tre "säkra pinnar" förlorade. Men säsongen är lång och vem vet, kanske kan denna förlusten varit bra för laget på sikt. Så man inte underskattar några igen och inser att även Barca har brister som man kan jobba på.

Edit: Tänkte på det ur en annan synvinkel precis. Spelarna kanske tom mår bra av att hemmasviten är bruten. Då slipper man den pressen att behålla den statisktiken. Visst ska spelare på den nivån prestera oavsett, men ändå.. Det kan faktiskt vara skönt för dem att inte vara rädd för att bryta den sviten. Man vet ändå att man är rusktigt starka på hemmaplan, trots förlusten idag.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-11 23:08
Jag kände absolut inte igen Barca idag. Man kunde tro att det var ett annat lag med Barcas tröjor på sig.
2010-09-11 23:05
Rambla~

Som sagt, har absolut ingen koll på Cesena men däremot har jag följt Valdez ett tag och han har kapacitet, det såg vi ju idag tyvärr =(
Barcelona Barcadinho.
2010-09-11 23:04
Jätte skönt att Milan också fick stryk - det gör kvällen till lite bättre. Jag är glad för Cesenas fans - äkta glädje. Vilken härlig stämning.

Barca spelade så pinsamt att jag inte vet vad jag ska säga. Typiskt när man blir bjuden till en kompis för att se lite spansk fotboll och man tappar ord - vad ska jag säga.

Men en sak sa jag under matchen på direkt, när masken gick ut istället för Xavi. Jag sa till min kompis - nu har vi inte en riktig defensiv mittfältare på plan - vänta och se vad som händer när en kontring kommer. Tyvärr hade jag rätt.

Jag kan tänka mig att Pep egentligen ville byta ut Keita, men han var lite orolig för Mascherano gula kort. Vet inte.

Spelarna var slitna från resan till Buenos Aires - tack RFEF för att ni ser till att Argentina kan fylla sin arena och få några slantar.
Vad fick det spanska fotbollsförbundet för besöket? 5 milj euro?
Atlético addeh
2010-09-11 23:00
Något som är skrämmande i och med dagens förlust är att vi redan tappat mer poäng hemma denna säsongen än vad vi gjorde i ligaspelet under hela förra. Samtidigt ska vi komma ihåg att fjolårets säsong var magisk med poängrekord och en fantastisk hemmasvit utan förlust.

Även om vi inte ska dra några förhastade slutsatser av detta känns det åtminstone inte bra.
Barcelona ElTriplete
2010-09-11 23:00
Vissa B-lagsspelare borde få chansen, som JDS eller Thiago. Sakta, sakta ger vi alla chansen och eventuellt flyttar vi upp dem så blir det inte 19 spelare.

Kolla Chelseas Champions League-trupp de lämnade in. Det är 20 spelare + 5 B-lag. Alltså de har en spelare mer än oss.
Barcelona ballfoot
2010-09-11 22:58
Tycker det är fifaviruset som förstör för oss hela tiden
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-11 22:57
Jag tror Messi saknade sin Alves idag.
Dani sätter betydligt fler passningar på Messi än vad Adriano gjorde idag.
När dessutom även Xavi satt på bänken från start så blev det ingen rolig dag för Messi.

Men den som saknades mest idag var Busi, mittfältet spelade alldeles för segt och det var ingen som erbjöd Iniesta kombinationsspel.
Hoppas Masch inte tappar i självförtroende pga bytet, han måste komma in i rollen som pivote med allt vad det innebär snabbt snabbt snabbt.

Bona nit culés.
Barcelona Barca4eva
2010-09-11 22:50
Gillar inte att Messi spelar som Falsk nia...saknar honom på högerkanten...

Även om han ofta gör det riktigt bra där...
Canaletes
2010-09-11 22:48
In yo face AB hahaha
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-11 22:47
Tycker man är lite fel ute i artikeln "Är spelartruppen för tunn?"

Jag tycker inte det är en spelare som kan ändra en matchbild som saknades för Barca. I startelvan finns massor av spelare som på egen hand kan avgöra en match. Låser det sig tycker jag Keite, Bojan eller någon av ynglingarna mycket väl duger som en joker att sätta in. Visst är truppen lite tunn och det saknas väl en stjärnspelare till för att den ska vara riktigt bra. Men kom ihåg också att det inte är så jäkla lätt att motivera för en storspelare att han inte hör hemma i förstalelvan.. då är det bättre att ha hungriga una spelare där istället som ser ett inhopp som en jättechans att imponera istället.

Förlusten idag beror inte på något annat än underpresterande och underskattning. Och som Rambla är inne på är Barca för lättlästa ibland. Fungerar inte deras spel måste man ha en plan B. Jag tycker man började få det ifjol, jämfört med hur det såg ut under trippelåret. Bara att hoppas att detta vi såg idag (eller inte såg) bara var en engångsföreteelse.
Barcelona ElTriplete
2010-09-11 22:45
Zlatans första debutmatch som han inte gör mål i.
Barcelona Rambla~
2010-09-11 22:43
Lusnos

Nja, jag tror nog att det är jämt mellan de två lagen. Milan är ju inte så överlägsna som Barca är i sitt bollinnehav så därför kan Cesena spela mer "normalt" jämfört med Hercules som parkerar bussen. Inte för att bollinnehavet hjälpte Barca något idag.

Allvarligt, Pep måste se över sin gameplan. Lag som parkerar bussen samtidigt som Barca bara rullar i sidled är ingen höjdare precis. Det måste gå att locka upp lagen högre upp i planen så att man får till mer spelvändingar.
Barçelonista!
2010-09-11 22:36
Herregud vad skönt att äckliga sportbladet blir tystat.
2010-09-11 22:35
Rambla~ //

Tror dock att Herculés håller högre klass än Cesena utan att vara insatt alls i Cesena..

/a
Barcelona Rambla~
2010-09-11 22:35
Milan spelar lika illa som Barca gjorde idag, det är mest gåfotboll. Dock ska vi ha klart för oss att Barca spelade hemma där de är svårslagna medans Milans uppgift är svårare att möta ett taggat Cesena på bortaplan.
Annons: