/spanien/barcelona/forum/14154.aspx/spanien/barcelona/forum/14154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-13 02:08
Canalates //

Jobbade 15 Juni till sista Augusi, på det fick jag ihop 50k, det räcker till ganska många fotbollsresor och då jag är väldigt väldigt flexibel så kan jag i praktiken välja att resa när "flyg" priserna passar mig, ex Ryanair tur & retur till London för 100kr. Överlag gillar jag att resa, är det sedan en fotbollsmatch i staden jag besöker så är det ju bara "JACKPOT!" :)
Utöver det bor jag hemma och betalar bara 1000 kr / månad till mina föräldrar och hjälper till lite då och då, så det blir en hel del pengar över!
Har inte dragit igång sportsbettingen än, brukar vänta några veckor in på säsongerna annars går jag bara brutalt back de första veckorna i allafall.
Men just nu tycker jag det är skönt att jobba sommartid och sedan resa runt höst, vinter och vår:)

Någon gång växer man väl upp och skaffar sig en fast anställning på heltid men inget jag vill ha atm då jag lever fint på sportsbettingen vintertid även om det "INTE" är en "säker" inkomst som mina föräldrar så fint kallar det.

*Ursäkta stavningen med kass styckeindelning, får skylla på att klockan är mycket :)

/a
Canaletes
2010-09-13 01:48
Lusnos

Du måste jobba så in i h-e hårt isf. Jobbar du bara sommaren och sen kollar fotboll resten av året eller?
Tror inte en hel sommar kan finansiera en hel säsong. Du jobbar väl normalt antar jag också eller bettar mycket...
Barcelona ROBA - #8
2010-09-13 01:12
Det finns ingen plan b eller c eller ö. Felet ligger i att barca spelar sitt spel och motståndarna backar hem och kontrar. Varför blir de oftast målrikt ex mot real? Real har snabb fotboll och backar inte hem som hundar.

För att komma fram till det jag vill säga är att barca måste spela snabbare och rakare så matcherna öppnas mer. Inte att spela säkert hela tiden och rulla som handbollslag. Rakare direkt med boll frammot , skulle inte skada om Messi fick för sig någon gång att löpa i djupled. Om det är någonting barca har så är det passningspelare.
Barcelona Pep.G
2010-09-13 00:06
Så som jag resonerar så behövs det en plan B i vårt Barcelona. Vi blir sönderlästa för tilfället och Mister måste hitta en lösning men vad är lösningen egentligen ? Ibra försökte vi med förra året men han funkade inte, Villa påminde otroligt mycket om Zlatan igår. Vad är plan B då ? Själv vet jag inte, jag hoppas någon här har någon sorts tanke ? Pique ? Mycket möjligt, han påmninner nästan om en renodlad target men nu i efterhand märker jag att vi knappt behövde en plan B när vi hade lejonet där. Vi hade svårt mot Chelsea men det löste sig och jag kan med handen på hjärtat säga att vi hade nog vunnit mot Inter om vi hade haft kvar Samuel. Så som den killen löpte och öppnade ytor för Messi o co. Villa är en liten Etoo typ, enda skillnaden här är att Etoo egentligen hade två egenskaper, löpa tills du stupar och spränga dit mål från alla sorters håll. Villa är en bra målskytt men det ständiga löpandet har han inte. Igår satt jag och tänkte på Betis matchen då Etoo vände det hela helt själv och tänkte att en "Etoo-löpning" hade nog räckt för att vända matchen mot Hercules också. Vi behöver nog ingen stor bjässe i mitten, vi behöver bara en löpare. Säsongen 08/09 hade vi två, nu har vi ingen..
2010-09-12 23:59
1.70-ligan. //

Det senaste jag hörde var att dom kan köpa han för 5 000 000 € vilket är ett sjukt billigt pris enligt mig dårå så om han imponerar är det "bad for us" ..

Ska inte säga att jag är 100% säker på det jag nyss skrev dock.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-09-12 23:57
CuléAK
Tänkte också fixa A Jazeera sport kanalerna.

Någon som kanske har det kortet och vet vilka boxers som passar till kortet?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-12 23:55
Caceres imponerade i Sevilla. Är de så att de kan köpa loss honom nästa sommar om de vill, att de har förtur så att säga?
2010-09-12 23:51
tikitaka //

Haha, jag är Culé ändå in i blodet, dock ser jag inte hur det hindrar mig från att åka runt och se fotboll i andra länder :) ?

Everton "hobbyföljer" jag bara om man säger så.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-09-12 23:47
Tjena alla!

Jag har tänkt att köpa Al Jazeera Sport kanalerna.

Men jag har läst på några ställen att inte alla Boxar är kompatibela med kortet.

Jag har Samsung DSR 9000 F skulle någon kunna se om det går bra med min?

Jag har arabiska kanaler på min och grattis versionen av Al Jazeera, om det är till någon nytta.

Barcelona tikitaka
2010-09-12 23:42
jaha okej, det låter trevligt hade dock för mig att du var barcelonista :) Så du köpte då via barcas hemsida?
2010-09-12 23:36
tikitaka //

Haha, knappast.

Det är "SOLD-OUT" överallt, nu får du minst punga upp 4k (då för riktigt dåliga platser) och 5-6000 om du ska ha dugliga platser.

Nja, jag gillar all fotboll men har en kompis morbror som bor i London och jag hejar på Everton.

Så vad passar då inte om att ta en tripp till London, besöka Emirates och kolla på mitt favoritlag :) ?

Sedan lite shopping i London för att sedan åka till Newcastle och se en bortamatch med Arsenalfansen vilket ska vara väldigt trevligt, bra stämning dvs.

/a
Barcelona tikitaka
2010-09-12 23:05
El clasico biljetter för 1000kr, finns dem kvar? isåfall vart köpte du dem?

Du verkar gilla engelsk fotboll :P
2010-09-12 22:59
tikitaka //

El Clasicó = 1000kr x 2 (bakom mål, barcaklacken)
Chelsea - Arsenal = 2000kr (köpte av vän, ord pris just nu 3000kr)

Ska även nästa år på ..

Arsenal - Everton en lördag och sedan ta tåget till Newcastle för Newcastle - Arsenal

Fan, är inte livet underbart med fotboll? Jobba hårt sommartid och sen bara steka med massa fotbollsresor, me like!
Barcelona tikitaka
2010-09-12 22:47
Vad betalade du för de biljetterna?

Är det en slump att el classico alltid hamnar vid november och sedan vid april. Och att den första matchen alltid ska vara på camp nou?
2010-09-12 22:34
Nu har jag bokat ännu en match i höst/vinter.

Nu ser jag väldigt mycket fram emot:

Chelsea - Arsenal (3 oktober)
Barcelona - Real Madrid (28/29 november)

2 helt fantastiska möten på förhand! :)

Lite OT men har någon en HD videokamera som ni är mycket nöjd med? Måste införskaffa mig en.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-09-12 22:11
Nära nära för Kassares(Cáceres) som c+ kommentatorn, att näta
Barcelona tikitaka
2010-09-12 21:40
Jo exakt det är dreambox jag menar. Då kan du ju kolla på alla storligor samtidigt som du har resten av dem andra svenska kanalerna.

Hoshmend99

Den billigaste här i Kristianstad ligger på 1500:-

Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-09-12 21:39
Den som vill se hur Martín Cáceres klarar sig i Sevilla, så spelar dom nu med Martín från start
Barcelona II Barça II
2010-09-12 21:31
tikitaka
Jag tror du tänker på Dreambox, den är olaglig. Men kanske har det kommit något nytt. Personligen har jag både Canal + och Al Jazzera Sport, jag väljer Al Jazzeras alla dagar i veckan. Kommentatorerna är mycket bättre. Du kan välja själv om dem ska prata engelska eller arabiska. Jag är förvånnad över hur dåliga de svenska kommentatorerna är på Canal +.
Barcelona Hoshmend99
2010-09-12 21:30
det kostar 1300 kr per år
Barcelona tikitaka
2010-09-12 21:18
Nejnej grabbar, jag vet inte riktigt vad detta kallas för men man betalar 1500:- en gång så får man exakt alla svenska kanaler. kanalerna från thor och sirius. tror det är någon som har kanalerna sen skickar han ut dem till dig för en viss summa. Exakt hur det går till vet jag inte. Jag var och pratade med "digitalboxen" i Kristianstad och man kan skaffa det där.

länktips
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-12 21:11
tikitaka

Du har missuppfattat det hela, det blir ungefär 1500 kr per ÅR om du köper kortet. Om du ska ha viasat och C + så blir det runt 500-600 kr per månad, vilket i sin tur blir ungefär runt 6000 kr per år.

Jag har för mig att priset halveras det andra året för kortet, men jag är osäker. Jag funderar starkt på att köpa det, jag står inte ut med canal + usla kommentatorer.
Barcelona II Barça II
2010-09-12 21:11
tikitaka:

Hur tänker du?
Det där är en engångs summa. Du betalar ingenting i månaden. Med canal+ betalar du varje månad. Minst 249kr i månaden. Och då får du inte se CL. Vill du se CL oxså så får du betala ännu mer.
Barcelona Frodo
2010-09-12 21:04
Lusnos

Tro inte på "uttalanden" från Barca-spelare i engelsk media. Att han gett en intervju till Daily Star är en lögn. Brittisk media har kokat ihop lögner och citat från Barcaspelare under hela sommaren för att smutskasta Barcelona och även för att sälja extra lösnummer. Att svensk media är kassa och inte källkritiska (se aftonbladet, expressen mm) hjälper ju inte då de vidarebefordrar lögnerna till den breda massan.
Barcelona tikitaka
2010-09-12 21:04
Jaha, men då är det ju lika bra att betala 1500kr så får man alla svenska kanaler istället. Från viasat till canal +.
2010-09-12 20:54
Efter lite googlande så hittade man länken till där man kan köpa kortet, 112 euro är det, sen får man räkna med priset för transporten.

Lusnos

Varför i hela friden skulle Messi av alla börja attackera Roy och Liverpool?
Seriöst, nu känner man sig lite bättre över att man har aftonbladet i Sverige.
2010-09-12 20:44
tikitaka

Du måste ha boxen/parabolen, du får bara kortet för 900 kr (sist jag kollade).
Barcelona tikitaka
2010-09-12 20:10
Vänta lite nu, så du menar att jag får box parabol och kortet för endast 900kr? Då är det ju sjukt billigt, isåfall vart kan köpa det?
Barcelona Abbe.
2010-09-12 20:09
Ämne: tikitaka

du får b....
Har funderat på det där. Personligen anser jag att det låter lite för bra för att vara sant. Men det är alltså inte svårare än så alltså? Allt man behöver för att få det att fungera ingår i det paketet?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-09-12 20:01
tikitaka

du får boxen och korten och parabolen för 3000 i syrin, asså deras pengar, det blir typ 900 kr! det e typ Al-Jaseera 1,2,3,4,5,6,7,8,9,Hd 1,Hd2,Hd3

de Vissar alla ligor och cuper utom PL :)
Annons: