/spanien/barcelona/forum/14153.aspx/spanien/barcelona/forum/14153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2010-09-13 22:15
Jag måste säga att i Cesc fall har Barcelona gjort bort sig en del denna gång.

Det var en medveten kampanj som startades av Diario Sport för att störa Fabregas karriär i Arsenal, och sen rullade det bara på.

Jag såg minst 20 intervjuer med Barcelona spelare på spansk TV under VM med parabolen om Fabregas.
De följde landslaget 24 timmar om dygnet typ.

I varenda intervju så sa Barcelonaspelarna att Cesc kommer att spela i Barcelona och att han har Barca DNA. De sa att de har haft långa samtal med honom om att komma tillbaka till Barcelona.

Som typ "Guardiola ville att vi skulle se vad Cesc tycker och vill".

Sen kan man diskutera vad om Fabregas själv vill spela i Barcelona, det vill han säkert och det är en annan historia.

Men själva "uppvaktningen" av Cesc i media av Barcelona spelarna är nog det med respektlösa jag har sett.

Att var dag gå ut och säga att Cesc har Barcelona DNA och att han är en Barcelona spelare om en annans lags kapten är fult.

Jag är helt övertydag om att Arsenal hade släppt Cesc om Barcelona hade betett sig bättre.

Sandro Rosell har fått städa upp mycket skit och håller fortfarande på att reparera relationerna med Arsenal efter den här smaklösa sörjan.

Man kan vara objektiv eller subjektiv och prata/skylla på brittiska tidningar om man är naiv nog. Men miljontals tv-tittare såg spelarna live på spansk Tv uttala sig om Cesc varje dag under VM.

Sånt kan man inte trolla bort eller skylla på annat hur man man än vill.
Barcelona Rambla~
2010-09-13 22:13
Lite komiskt att moral dök upp i sammanhanget. Folk har tyligen glömt bort för länge sen hur Cesc en gång "värvades". Moral? Jo jag tackar jag. Skrattretande för fan.

Jag håller med Frodo fullt ut. Ju mer skit och skada klubben gör mot Arsenal desto bättre. De har förtjänat det.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:10
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Moral, det där bara något som fansen till olika klubbar kan hitta på ibland. Spelarna ska säga precis vad de tycker speciellt när det handlar om nära vänner. Sen är det spelaren i fråga som ska säga till spelarna att inte uttala sig om han tycker att det inte passar sig.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 22:07
Ämne: el Maestro!:

Det ....
Jaså, det var bara en reaktion.
Jag kanske hamnade mitt i en debatt som jag inte följde med från början. Ok!
Barcelona Frodo
2010-09-13 22:06
Radical - La Armada Blanca

Klart de kan avböja att svara. Men varför ska de avböja att svara när de känner spelaren ifråga och vet att han vill till klubben? Spelare får alltid frågor om andra spelare från andra lag och standardsvaret brukar alltid innehålla smicker om hur duktig spelaren är.

Sen finns självklart respekt-faktorn till spelarens klubb som du talar om. Personligen struntar jag fullständigt i om ledningen beter sig respektfullt eller inte mot Arsenal med Wenger i spetsen. De respekterar inte vår klubb när de konstant nafsar på våra ungdomsspelare som vi lagt ner tid, pengar och energi på. Arsenal är knappast en klubb som har rent mjöl i påsen så jag bryr mig knappast om vi på något sätt "unsettlar" dem.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-13 22:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, ingen skyldighet efter kontrakt men moraliskt så bör de ha en skyldighet då de vet att han står under kontrakt. Att Barcelona försökte snåla sig igenom affären genom att använda sina spelare för att pressa Arsenal och Cesc är beklagligt. Nu vet jag att vår klubb gjort detsamma under åren men jag försvarar i alla fall inte ledningen och spelarna som gör det.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-09-13 22:04
el Maestro!:

Det du säger har inget med diskussionen att göra, däremot håller jag med om allt du säger.

addeh:

Konstig vinkling, det har skrivits i hur många fler tidningar än The Sun och antagligen i spanska tidningar som han med all sannolikhet kommer i kontakt med.

Heywood Jablome - Xaviniesta:

Fabregas är inte en ängel i historian, nej.

Frodo:

Snygg provocering.
2010-09-13 21:58
Frodo:

Sa du inte det? Trodde det var själva diskussionsämnet...

Inget nedlåtande nej. Däremot utan respekt till klubben. Vad de ska säga? Ja, ingenting kanske? De har sagt mer än det du skriver där och det vet du.

Sagna's kommentar är precis lika fel, skillnaden är att det var en gång istället för ja, hur många gånger det ni har blivit uttalanden om Cesc.

Vems fel, kan ju bero på att Sagna och Saphic inte är i närheten lika stora spelare som Cesc och Messi t.ex. Plus då att det har hänt så så många gånger mer.

Jag förstår inte, först säger du att kommentarerna inte är påhittade och sen att vi ska vara källkritiska till dem. Vad är din ståndpunkt på frågan, vad är sant och inte?
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 21:55
Ämne: Ämne: Elsafrå....Spelarna har ingen skyldighet att avböja att svara på frågor. Dessutom så vet dem vad Cesc vill i och med att de umgås med honom, så nära.
Varför skulle spelare avböja att svara på frågor? Nonsens. Det finns inga skyldigheter. De bryter inga kontrakt i och med de uttalar sig.
Barcelona Frodo
2010-09-13 21:55
Heywood Jablome - Xaviniesta

De har inga högre krav på sina kaptener i Arsenal. Deras senaste, Gallas, hotade med att göra självmål i en match. Vieira ville lämna för Real back in the days när han var kapten. Henry lämnade för CL-bucklan som han vann här. Att Fabregas vill hit verkar vara acceptabelt för deras fans.
Atlético addeh
2010-09-13 21:53
Elsafrånunderjorden

Tvivlar på att Xavi håller sig uppdaterad när det gäller engelska tidningar likt The Sun när han vill njuta av sin semester tillsammans med familjen.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-13 21:52
Ämne: Elsafrånunderjorden ....
Men du måste väl förstå varifrån kritiken kommer? Du måste väl förstå varför den kommer? Du säger att spelarna "bara svarar" men faktum är att de kan avböja att svara. Att er ledning inte säger något till spelarna signalerar att de inte har något emot att de kommer med sådana uttalanden som "Cesc har Barca i sitt DNA".

Jag är inget Arsenalfan men jag blev arg när Ramos, Casillas, etc. uttalade sig om att Cole borde komma till oss. Det visar dels på en brist på respekt mot Marcelo men också på en brist på respekt för Coles kontrakt och Chelsea som arbetsgivare. Inte bara det utan det gör säkert Chelsea svårare att förhandla med.
Barcelona el Maestro!
2010-09-13 21:51
Ämne: Frodo:

Det behövs....
Nu måste du väl lugna ner dig en aning. Vad är det du inte förstår riktigt?
Att Cesc själv vill komma hem till Barcelona? Att han har försökt att lämna Arsenal i den gånga säsongen? Vad spelar det för roll vad spelaran säger när spelaren själv vill lämna Arsenal utan att för den skull tappa respekten för klubben?

Cesc är från La Masia och var sig du vill det eller inte så vill han komma hem för att spela med gamla sina vänner i Barca.

Hade inte Wenger sagt klart nej så hade han redan spelat i Barca i denna säsong.

Jag är säkert på att han kommer att lämna Arsenal.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-13 21:47
Istället för att rikta allt hat mot Xavi eller någon annan Barcelonaspelare för falska citat som brittiska tidningar skriver, så kanske Arsenalfansen istället borde rannsaka sin egna kapten och ställa honom mot väggen.

Eller var inte Vermaelen som nästan erkände att Fabregas är sugen på att anlända till FC Barcelona?
Barcelona Frodo
2010-09-13 21:44
Elsafrånunderjorden

Jag säger inte att spelarna inte kommenterat om Cesc. De har sagt det vanliga "Cesc är en bra spelare som passar oss" när de fått frågor om honom. Men det är inga nedlåtande saker de sagt om klubben Arsenal som vissa tidningar skrivit utan snarare komplimanger till Cesc.

Jag förstår inte var skon klämmer för er Arsenalfans. Våra spelare får frågor om en spelare och de svarar bara. Sagna sa att han ville ha Spahic till Arsenal på er officiella hemsida för några veckor sen. Är det något ni blivit förargade över?

När Sagna säger något så går det obemärkt förbi. När Xavi säger något blir det förstasidesstoff? Vems fel är det?

Du och andra gooners borde lära er att vara källkritiska. Men jag antar att det är roligare att hata Barcelona?

Artikeln du länkade till är inte påhittad. Sa de något nedvärderande om Arsenal?
2010-09-13 21:25
Frodo:

Det behövs ju inte svaras vid varje artikel. Det räcker med att säga en gång, jag har inte sagt något om Cesc och hans vara eller icke vara i någon intervju på t.ex. Barcelonas hemsida eller twitter/blogg.

Jag har ingen större koll på källorna som har använts så jag kan inte avgöra. Däremot så har ju en del skribenter på Arsenalsidor tagit intervjuerna på allvar och jag är ganska säker på att de är källkritiska.

Så vitt jag vet så har intervjuerna varit med spanska tidningar, som sedan de engelska tidningarna har citerat ifrån. Under VM var det förstås lätt för vilken tidning som helst att få intervjuer med Barcelonaspelarna.

Jag tvivlar starkt på att det har undgått dem. Det har ju varit förstasidestoff hela sommaren, även innan det. Puyol visste ju tydligen också.
Nej det där känns osannolikt.

http://www.svenskafans.com/spanien/barcelona/artikel.asp?id=370285

Här är en artikel från eran redaktion med uttalanden om Cesc som inte skiljer sig mycket från vad de engelska tidningarna har skrivit.
Påhittat?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-13 21:20
...man kan ju nästan anse att engelsk media gör allt för att "unsettle" Barca och dess spelare...

I övrigt så bekräftar Iniesta det som många efterfrågade efter matchen i lördags, nämligen att spelarna inte hade förmågan att agera ut den taktik som Pep lade fram.
Enligt vampyren fanns motivationen och viljan där, det var taktiken som falerade.

Samtidigt skäller Pep ut truppen för att luta sig mot det gamla (motivation) och inte vara rätt fokuserade (vilja).

Låter något motsägelsefullt, ey?
Barcelona Frodo
2010-09-13 21:06
Elsafrånunderjorden

Ska Barcelonaspelare gå ut i media varje gång som brittiska tidningar kokar ihop lögner? Ska Xavi som precis vunnit VM-guld och befinner sig på semester dementera citat som kommer från en skittidning? Är det värdigt spelare av den högsta kalibern som precis vunnit VM att dementera "uttalanden" som står i The sun, Daily Mail, Daily Star m fl? Om du kollar på ursprungskällorna till de flesta uttalandena så är det från skvallerblaskorna i England. Det är aldrig från de mer seriösa tidningarna som exempelvis The Guardian eller The Independent.

Och försök tänka lite logiskt för en gångs skull. Jag vet att du oftast är här för att provocera men helt dum tror jag inte att du är. Varför skulle Barcelonaspelare ge intervjuer till brittiska tidningar? När de väl ger intervjuer är det på presskonferenser eller i vissa fall till Sport och EMD, vilka är tidningarna som följer Barcelona på nära håll. Spelarna i Barcelona är ganska mediaskygga och inte mediakåta som vissa försöker att porträttera de som.

Och slutligen...Hur ska de kunna veta vad som skrivs i brittisk media och som senare snappas upp av aftonblaskan med flera? De kan väl bara spanska och läser därmed förmodligen bara spanska tidningar som inte behöver fabricera falska citat då de redan har bättre tillgång till info berörande klubben.
2010-09-13 20:48
Jag säger inte att ni har rätt eller fel, men om alla uttalanden från Barcelonaspelarna om Cesc och då om Hodgson var påhittade så borde det väl vara mer uttalanden från dem att allt som skrivs är falskt. Jag vet att Puyol sa att en artikel var falsk, dock bara en.

Det bör ju ska ses som förtal, vilket är ett ganska allvarligt brott. För det har säkert kommit ut minst 20 uttalanden i tidningarna från spelarna om Cesc, bara den här sommaren.

Det känns inte logiskt, men ni kanske vet mer.
Ciao-V
2010-09-13 20:28
Inte hat kanske, snarare avundsjuk skulle jag vilja säga, att det är.
Det kommer med framgång som någon sa.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2010-09-13 20:22
Ämne: Mr Baloo-Gonzalez.
....
Nu kan du redan se att forumet kommer att få en hel del nick du aldrig sett!
-.-

När det gäller "hatet" som du nämner till Barca, så kan jag säga dig, välkommen till klubben. Real har haft samma typ av "hat" i median, man vänjer sig och jag kan garantera dig att kärlek till sitt lag växer ännu mer, som sagt välkommen till klubben
Barcelona Skippstripps
2010-09-13 20:22
Jag kollade nyss på eurotalk och var tvungen att se om fler reagerade på PJ och Fjälls utläggning om ruskiga Barca.

Tycker också att det är naivt att inte se mediernas intresse i att skriva om denna story hela sommaren. Klart att de ställer riktade frågor och fabricerar resten. Puyol fick ju t o m gå ut och dementera artiklar efter att han kommit tillbaks från semestern.

Xavis uttalanden är inte helt respektfulla mot arsenal och deras fans, men han pratar om en nära vän och inte är det konstigt att han känner stor samhörighet och vill spela honom.

Jag tolkar snarare Cesc's tystnad som att han ville vänta och se om en transfer var möjlig, varför gick han inte ut tidigare med tydliga uttalanden i annat fall?

Om man sedan drar till med "more than a club" fattar man ju helt enkelt inte vad uttrycket betyder, kan det vara så svårt att läsa sig till det om man är journalist?

Känns väldigt bittert. Sedan är det väldigt få ggr som barcasupporters sitter i studion och pratar om drömfotboll utan det var media och ffa zvenzka kanaler som var intresserade av att marknadsföra laget extra (om ni förztår vad jag menare ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-13 20:18
Mr Baloo-Gonzalez.

Jaha okej :)

Tänkte väl att det var lite onödigt att ha den kontrollfrågan.
Leoni7777
2010-09-13 20:18
Vad tror ni om matchen mot Panathinaikos FC imorgon ?
Barcelona Abbe.
2010-09-13 20:16
Det kanske blir att bojkotta Euro Talk den här veckan då.

Fan, jag skulle till och med önska Kviborg som gäst i programmet idag, inte ens han sågar Barça så hårt utan anledning. Dessutom skulle vi få in personer som ändå följer Spanien, vilket dessa herrar inte verkar göra (undantag Dahlqvist som jobbar med ligan).
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2010-09-13 20:10
Gonzalez Barca

Stämmer ej, nån har råkat öppnat forum även för de som ej har ett konto.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-13 20:04
Ämne: Jag bara undrar, var....
Slippa spam, slippa omogna p12or osv.

Även fast man lärde sig den matten när man var 10 år så det kommer nog inte göra någon skillnad.
Barcelona westinho
2010-09-13 19:56
Jag bara undrar, varför ska man behöva skriva summan av 2+5 nu helt plötsligt?
Barcelona Frodo
2010-09-13 19:47
Gonzalez_Barca

Klockrent inlägg! 90% är anglofiler och Zlatanälskare. Därmed kan man inte förvänta sig annat än att hela Sverige ska hata oss.
Atlético addeh
2010-09-13 19:32
Frodo

Co-sign. Alla dessa uttalanden från Barcelona-spelarna är så mycket osanning och påhitt från tidningarna så det är skrämmande. Varför skulle exempelvis Xavi uttala sig om Fábregas när han är iväg med familjen på semester? Dessa så kallade journalister måste sakna logiskt tänkande.
Annons: