/spanien/barcelona/forum/14150.aspx/spanien/barcelona/forum/14150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-11-14 18:30
Visserligen förlorade Barça B sin match med 4-1, men å andra sidan tog Juvenil A laget en tung bortaseger över Mallorca, som bara hade tappat poäng på hemmaplan en gång denna säsongen, med 1-4. Målskyttarna var Rafa Alcántara och Deulofeu med två mål var. Redan efter tolv minuter ledde man med 0-3.
Barcelona DM1982
2010-11-14 18:28
Fördelen med att spela med nästan samma elva hela tiden är att det blir en riktigt bra startelva som känner varandra vä och vet hur de ska spela. Nackdelen är väl att de matchas för mycket och riskerar skador och även att resten av truppen kan ruttna på att aldrig få spela. Det kan orsaka tjafs och det gäller att tränaren kan hantera det. Mourinho brukar kunna göra det.

Det verkar som om Chelsea har tappat mycket nu på senare tid, nu ligger de under på hemmaplan mot Sunderland. Jag tyckte att de spelade en fantastisk fotboll och var de hetaste kandidaterna till att vinna CL, nu känns det mycket osäkrare.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-14 18:23
Som Madrid supporter så behöver man aldrig vänta till en timma innan avspark för att få veta om vilken 11 dom kommer ställa upp med . Helt sjukt att det är samma 11a hela tiden!:S Tycker synd om dom andra spelarna och Canales för det mesta .
Barcelona Abbe.
2010-11-14 18:14
2-1, Herclues. Riktigt snygg frispark av Drenthe.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-14 18:07
Hemska scener Hercules-sociedad

vet inte vem det var men någon som värmde upp föll ihop..hjärtat?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-14 18:00
Nu håller vi tummarna för att Marängerna tappar poäng borta mot Sporting Gijon. Även om Real just nu är i bra form och har varit det hela säsongen hittils så finns det en liten chans att Sporting kan spela lika eller till och med vinna. Förra året slutade det t.e.x. oavgjort. Skulle vara så otroligt skönt att ha ledningen inför nästa omgång och troligen då till El Clasico.
Men Sporting är ett lag som kan blanda och ge, antingen kan det bli stortorsk eller så kan de täppa igen riktigt bra, som t.e.x mot oss när det "bara" blev en uddamålsvinst. Tror det finns en stor risk på det förstnämnda, men även ganska stor chans på det andra.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-14 18:00
Rambla~

Nej, är också för ett öppet forum men det har varit rätt låg nivå senaste tiden.
Jag föreslår att vi håller det stängt tills juluppehållet i alla fall.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 17:47
Den assisterande domaren (korrekt namn istället för linjedomaren, de tar väl illa upp antar jag) viftade med flaggan för offisde när Xavi slog djupledspassningen till Messi. Det syns kanske inte i bild men det syns tydligt hur Villarreals mittbackar bara slutar upp att springa hemåt och vänder upp i banan i stället.

Hur kan man få det till att Pedro är offside när han springer bakom Messi om man ser till en rät linjen från Messi till Pedro? Det är bland det första man lär sig när det gäller offsideregeln.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-14 17:41
Oj, ursäkta mig haha. Menade faktiskt Özil. Vet inte varför jag skrev Higuain. Kanske för att han är argentinare.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 17:40
Varför är forumet stäng för utomstående? Det gillas verkligen inte. Les Rambles aka vara ett öppet forum för alla möjliga supportrar, även oliktänkande. Strunta i att kommentera fåntrattar som bara är inne för att provocera. Det ska vi alla kunna klara av.

För ett öppet forum!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-14 17:34
Barcelonito

Pastore är en mittfältare och Higuain är en spjutanfallare, var är likheten?
Mer passande jämförelse är väl Pastore vs Cesc vs Gourcuff.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-14 17:32
Pastore gjorde hattrick idag för Palermo. Den spelaren är så sjukt bra och lär kosta oss en hel del om man väl ska köpa honom. Han är bättre än Higuain skulle jag påstå, och då är man riktigt jäkla bra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-14 17:30
Viva la Pepa!//

Både när Iniesta passade bollen till Messi och när Messi rullade den i sidled till Pedro var det ingen Offside. Domarna vinkade för djupledsbollen på Messi, och då visade det sig på reprisen att han var över 1 meter ONSIDE.
Barcelona Sandro
2010-11-14 17:21
Viva la Pepa

Jo om du ska kommentera om offsidesituationer så behöver du faktiskt lära dig offsideregeln.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-11-14 17:00
westinho

tack för ditt upplysande svar. däremot behöver jag inte lära mig offsideregeln, jag kommer tillbaka när jag känner för det
Barcelona westinho
2010-11-14 16:55
Viva la Pepa!

Du kan inte ha mer fel. De vinkar offside när Xavi slår passningen till Messi, vilket är fel. Dessutom är Messis passning till Pedro inte offside, då Pedro ligger bakom Messi när passningen slås, det kvittar om passningen slås framåt.

Lär dig offsideregeln, sen kom tillbaka! :)

Edit: Man hör hur publiken skriker ut sitt missnöje innan Messi passar Pedro, vilket bara kan betyda att assisterande domaren redan lyft flaggan.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-11-14 16:48
Hallå kära cules, såg matchen igår och uppfattade det bortdömda målet som helt korrekt då de vinkar för offside när MESSI passar bollen till Pedro. Alltså är det offside när Messi passar bollen snett framåt till Pedro, vilket är en helt korrekt blåsning, och inte när Iniesta passar Messi fri i djupled.

Nån som har länk till klipp på situationen så man kan se om flaggan kommer vid Iniestas passning eller om den kommer vid Messis passning?

Härligt för övrigt med vinst samt att Villa fick göra en bra match:)

Barcelona westinho
2010-11-14 16:45
Pastore har gjort hattrick för Palermo mot Catania nu...det är en spelare man inte skulle tacka nej till precis.
Atlético addeh
2010-11-14 16:22
Hetfield

Jag är helt med på din poäng, och jag hade också fördragit en mer storväxt anfallare som skulle kunna luckra upp de murar som ofta motståndarlagen bildar. Skillnaden mellan Afellay och Jeffrén, Adriano, Bojan osv är att han har en hel del rutin, speciellt från landslaget. Sedan är han helt klart en bättre kantspelare än samtliga du räknade upp.

Med tanke på att priset verkar vara så lågt har vi ingenting att förlora på Afellay. Skulle det skita sig totalt kan vi sälja honom och förmodligen få en minst lika stor summa pengar.
2010-11-14 16:13
Jag sa igår och jag säger det igen, köpet av Afellay löser fortfarande inte problemen som vi har mot defensivt starka lag.

Vi har redan vindsnabba spelare som kan spela på kanten: Adriano, Jeffren, Bojan och Pedro, så vad kan Afellay erbjuda laget?
Jag hade föredragit om man hade värvat en stor centerforward istället, men sett till priset så är väl Afellay en klockren värvning. Jag ska sluta vara en partypooper :P
Barcelona Visca_Barca
2010-11-14 15:44
addeh

Tack min vän för beskrivningen .
Barcelona Naknooo
2010-11-14 15:34
Barca4eva

hehe tack så mycket:P

tack för tipset!=)
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 15:32
Naknooo

Snyggt namn =P Hur som helst, i länktips finns massor av nedladdningar.
Barcelona Naknooo
2010-11-14 15:29
någon som vet vart man kan ladda hem matchen som spelades igår?

tacksam för svar.
AndreD
2010-11-14 15:27
Visca_Barca

Han har dessutom bra långskott/skott och bra inlägg. Något som saknas i Barca just nu.
Canaletes
2010-11-14 15:25
ElTriplete

Korrekt!! :D
Målfirandet var identiskt sen är det typ första gången man ser Alves med långärmad..
Atlético addeh
2010-11-14 15:24
Visca_Barca

Vindsnabb ytter och en riktigt bra kontringsspelare. Så skulle jag kortfattat beskriva Afellay. Han är ingen målspruta, men har den här säsongen hängt in ett par baljor i alla fall. Han gjorde ju bland annat två för det holländska landslaget mot Sverige, så visst kan han göra mål, även om det inte är något som kännetecknar honom i första hand.
Barcelona Visca_Barca
2010-11-14 14:59
Kan nån beskriva Afellay lite som spelare?

Vad har han för egenskaper?
Barcelona Abbe.
2010-11-14 14:55
Afellay (PSV): "Did you already talk with the coach of Barcelona? Yes, I did talk with him. What are his plans with you? Too early to tell."
2010-11-14 14:52
1.70-ligan

Oroa dig inte, Afellay lär komma under vinteruppehållet. Det känns konstigt att säga det, men han är lite av en nödlösning, Barcelona hade nog aldrig köpt honom om det inte var för prislappen och behovet.

Nu till sommaren så får Cesc ta och röra sig från kalla England, han hör hemma i Barcelona.
Annons: