/spanien/barcelona/forum/1413.aspx/spanien/barcelona/forum/1413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2016-01-09 00:48
Klart Bartomeu inte vill gå efter Espnayol, han hejar ju på dem. Han spelade dessutom i deras basketlag när han var yngre (länktips).
Barcelona Rambla~
2016-01-09 00:24
Piqué will be investigated by the football anti-violence committee in Spain because of his tweets. Haha, det blir bara bättre och bättre. Utredas av anti-våld kommission. För att trolla på Twitter? Seriöst, det börjar bli pinsamt nu. Håna en spelare med rasistiska rop är tydligen inte tillräckligt våldsamt för att utredas. Varför utreder de inte buropen och hånandet av Pique när. Ha n spelar i landslaget?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-01-09 00:07
Rättsliga åtgärder för vad? Är inte Spanien en demokrati? Nej just det, de har ju en minister som anser att en demokratisk röstning (om Kataloniens självständighet) är en illegal handling. Vad tänkte jag på. :P Har de inte hört talats om "Freedom of speach"? Alves har väl rätt och säga vad han vill oavsett om det är genomtänkt eller inte.
Barcelona papillon
2016-01-08 23:59
LennyRomario: Om det stämmer att ledningen skrivit att de inte ställer sig bakom Alves uttalande så är det väldigt onödigt och dåligt gjort. De hade inte behövt säga någonting. Nu läser jag däremot att ledningen ställer sig bakom Alves om rättsliga åtgärder tas mot honom vilket är positivt.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 23:56
Lenny Du har faktiskt en poäng där, en stor sådan.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 23:43
Barcelona say in statement they'll support Alves if Sports Press Association takes action against him after he called them "fucking trash".
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 23:43
note: real madrid-controlled sports press association felt the need to come out requesting apologies and threatening alves with legal action hahhaha here we go tog bara några timmar
Barcelona oocbgb
2016-01-08 23:34
[QUOTE=neymar JR]Andresito Gai assulin är väl en av spelarna som ledde till att vi straffades?! [/QUOTE] Angående Assulin, se länktips på vad som hände med "nästa messi".. Sorgligt.
Barcelona oocbgb
2016-01-08 23:29
[QUOTE=Bosketts]Helt rätt. Jag får faktiskt lite panik över det där med att Xavi inte tränar B-laget ännu. Lucho kommer väl, precis som Pep att köra tre-fyra säsonger innan han lämnar för nya utmaningar, och efter det bör Xavi kliva in. Någon som vet hur det går för honom där borta, och i synnerhet hur det går med tränarutbildningen? [/QUOTE] Åh jag blev helt till mig.. Genomgår Xavi verkligen en tränarutbildning? Är det sant att han en dag kan komma att träna klubben han och vi älskar? Vet att han sagt att han ville göra det efter karriären, men trodde inte det var så nära. Tänk Xavi som tränare, Puyol som sportchef och Pique som president. Kanske kan vi trycka in laporta där nånstans? Framtiden... Kanske önsketänkande, men ändå!
Barcelona LennyRomario
2016-01-08 23:23
Om vi å ena sidan ska beundra (vilket jag gör) den dåvarande Barcaledningen för att de inte anställde Mourinho för att de inte kunde tolerera hur han vill arbeta med media (startar bråk, försöker påtala hur alla är emot honom, sätta press och så vidare) så måste man väl i konsekvensens namn även förstå varför Bartomeu inte ställer sig bakom Alves kommentarer? Det är inte Barcas stil, helt enkelt. Jag förstår det fullt ut. Och alla som sett Barcadokumentären som postats här flitigt minns kanske hur Cruyff såg på Barcas problem när han kom dit? "De såg sig själva som offer." Med likartade kommentarer som upprepas här dagligen; FIFA är emot oss, UEFA är emot oss, domarna är emot oss, förbundet är emot oss. Gnälla kan de andra lagen göra. Det enda som som är värre än att se en förlorare gnälla är att se en vinnare göra det.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 23:17
Flavia Här kommer vi till det märkliga. Enligt reglerna kan ju inte en spelare straffas i efterhand för något domaren ej har sett/hört, åtminstone inte i Spanien. Det får man höra hela tiden. Därför straffas tex inte målvakten för det han gjorde mot Messi. I PL däremot går det bra att kolla på videosekvenser efter matchen och där hade råttan Pau Lopez fått ett kännbart straff. Istället straffas man inte i efterhand för något domaren dömt för och bestraffat en spelare under matchen eller precis efter den. Hur kan han då rapportera Suarez (tydligen felaktigt), så att han senare stängs av, då domarens uppgifter endast är hörsägen och kommer från tredje part? Målvakten slipper straff, domaren såg inget, fast Suarez kan han rapportera fast han inte hörde honom förolämpa motståndare. Vad är det för logik?
Barcelona enkos
2016-01-08 23:09
Idiot till domare som tar med i rapporten det som spelarna i motståndarlaget sagt till honom.. hallå idioten tänk om saker fungerade så hade alla kunnat säga vad de ville.. idiot för att lägga bort uppmärksamhet från sig själv och sin usla insats så valde snabbt det som medier älskar, Suarez att skriva något negativt om.. och idioten lyckades fullt ut..
Barcelona Gabriel
2016-01-08 23:00
Usch, man skäms som culé pga Bartomeu och hans fega stil. Det är pga sånna råttor som han i den här klubben som gör att vi inte står enade idag på alla fronter. Säga vad man vill om Laporta, man behöver inte gilla honom och sättet han skötte klubben på rent ekonomiskt eller hans kontroversiella och kommersiella personlighet, men han ställde sig ALLTID bakom alla spelarna och skyddade alltid klubbens färger i vått och torrt. Klubben var enat på alla plan under Laporta. Laporta som presi och Guardiola dom tränare, det var verkligen speciellt. Fan att Joan inte vann valet. Nu måste man stå ut med denna misär, tycker synd om Alves.
Flavía
2016-01-08 22:57
According to @AlPrimerToque, Espanyol players privately admit that it wasn't Suarez shouting his mouth off in the tunnel, but Mascherano Sedan tidigare, har både klubben och Barcelona-baserade journalister hävdat att Suárez har aldrig sagt något mot Espanyol-spelarna i tunneln när huvuddomarens matchrapport var ute till allmänhetens beskådning. Att det nu framkommer att Espanyol-spelarna själva erkänner att uruguayanen är oskyldig, stärker bara att det är så fallet. Dessutom, Juan Martinez Munuera (huvuddomaren) var inte närvarande i egen hög person när incidenten skedde utan skrev ner händelsen i sin rapport efter att någon har berättat det för honom.
Flavía
2016-01-08 22:46
Arda Turan: "Min idol är Iniesta. Folk brukar ibland påminna mig om att jag endast är tre år yngre än honom, men jag tycker att jag har valt rätt idol!"

"Jag får höra ofta att jag gör för lite mål, men då nämner jag Iniesta och tar honom som ett förslag. Han brukar inte göra mål, men han gör andra saker som kan klassas som att göra mål."

"Förr när jag spelade mot Iniesta, så kände jag en stor skuld för varje gång jag tacklade ner honom, men det var förmodligen det som förde mig till Barcelona. (flinar)."

"Messi är tidernas bästa spelare, jag har alltid sagt att han inte är från vår planet. Jag tror att Neymar kommer ta över hans plats som världens bästa spelare i framtiden."

"Real Madrid? Jag skulle vilja göra mål mot dem!"

[goal]
Flavía
2016-01-08 22:46
@Ali G:

Är det något som man kan säga något positivt om Ramos, så är han onekligen ett offensivt hot i luftrummet i samband med fasta situationer. En egenskap som ingen kan ta ifrån spanjoren. Med det sagt, så är han väldigt benägen att göra misstag samt är på tok för aggressiv vilket renderar en hel del gula/röda kort. Att Ramos må vara en startspelare för Madrid är möjligtvis sant, men det gör även säkerhetsrisken Danilo med...
Barcelona enkos
2016-01-08 22:30
Neymar har fyra gula kort i ligan och vid ev gult imorgon missar han matchen mot Bilbao
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-08 22:26
Idag för första gången skäms jag att vara Barca-fan, när jag läser att klubben gått ut och sagt att de inte står för det som Alves har skrivit. Pinsamt att spanska förbundet kan göra vad som helst utan att klubben gör nåt. De borde lära sig lite av Madrid som skriver på deras hemsida så fort de är missnöjda med nåt... Fy fan va äckligt!!!
Barcelona enkos
2016-01-08 22:16
Messi fick flest röster
Barcelona Ali G
2016-01-08 21:46
Lionel Ney Messi

Även om han spelar för vår rivaler så måste man erkänna att han är en världsklass mittback dock är han Överskattad. En dålig mittback startar helt enkelt inte för lag som Real eller Spanien.

El Tridente

När eller på vilket sätt har jag snackat ner Barcas insatser och hyllat Madrid? Uppenbarligen är man ett Troll för att man hänvisar till vad Suarez tycker om Ramos.
Barcelona Barca4life98
2016-01-08 21:40
Enkos True true, vi har ändå ett bra läge liksom. Atletico hemma också så allt är i våra händer.
Barcelona enkos
2016-01-08 21:39
@Barca4life98:

Ja förutom Villareal. . Så under våren gäller att ta alla poäng som möjligt för alla tappade kan vara avgörande. . Plus är att vi har el clasico hemma
Barcelona Barca4life98
2016-01-08 21:33
enkos Barca har ju också spelat borta mot alla dom lagen?
Barcelona enkos
2016-01-08 21:11
Då Suarez missar returen vill jag se Messi ta hans plats, alltså sitt gamla position så Arda tar Messis plats. .
Barcelona Nemesis 10
2016-01-08 21:11
Jag vet inte längre vad man ska tro grabbar, Suarez åker på en 2 matchers ban i kuppen för att han säger att motståndarna är värdelösa i spelartunneln medans INGEN har nämnt något om den medvetna stämpling på Messi av Espanyols målvakt som kunde ha skadat Messi ordentligt.
Det är liksom inte så att man tror att allt det här har skett regelrätt när självaste presidenten för LFP går öppet ut och säger att han är en Real Madrid supporter.Spanien må ha bättre lag och spelare men förbundet ligger tusentals mil efter PL när det gäller professionalitet.

Låt oss visa resten av världen att vi är ostoppbara. Visca Barca!!
Barcelona enkos
2016-01-08 21:09
@Erik Satie:

Real har spelat alla sina svåra bortamatcher i ligan förutom Barca. De har spelat mot Atletico, Valencia, Sevilla, Bilbao, Celta, Villareal.. så Zidane kan ju knappast misslyckas. . Med andra ord kommer Real art vinna många av sina matcher resten av säsongen så Barca å sin sida måste vinna även sina för att hålla Real på avstånd. .
Barcelona Neymar N11
2016-01-08 21:03
FC Barcelona will immediately proceed to appeal the ban. If the sanction holds up, Suárez would miss the return leg next Wednesday and a hypothetical first leg of the quarter-finals, should Barça qualify. #fcb live Suarez kommer bara missa CDR matcher så det är lugnt, han kan spela i ligan.
Barcelona neymar JR
2016-01-08 20:49
För styrelsen är pro Madrid
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-08 20:38
Pinsamt agerande av Bartomeu och styrelsen, att de går ut med ett uttalande gällande Alves Twitter meddelande, men inget kring Espanyols rasistiska påhopp på Neymar eller deras grisiga spel. Alves är en fri man som får yttra sig fritt...varför ska styrelsen blanda sig i för!? Jävla piss president och styrelse som inte har några bollar för att skydda klubben eller spelarna. Avgå för i helvete!
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 20:31
Tror att Real kommer höja sig och faktiskt spela riktigt bra i någon/några månad/månader för att sedan plana ut. Ofta när man genomgår en positiv förändring (som man ändå får säga att tillförseln av Zidane är) är effekten i början stor för att sedan lugna sig.Jag är inte orolig. Det skulle vara om detta håller i sig till April.
Annons: