/spanien/barcelona/forum/14125.aspx/spanien/barcelona/forum/14125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-09-17 17:00
Den här diskussionen kommer sluta på samma sätt som alla de andra. Arsenal-fansen gråter ut här angående Fabregas-storyn. De klankar ner på Barça och tycker det är en smutsig klubb, alla culés kontrar med hur Fabregas från början kom till Arsenal, eller hur man värvade Fran Mérida från Barça, vilket inte var särskilt snyggt. Diskussionen pågår ett tag till, det blir dålig stämning och sedan kryper Arsenal-fansen tillbaka till deras lilla näste.
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:55
Ämne: Eller så kan det ju ....Poängen med hela denna diskussion är ju att barcelona förde hela denna transfersaga inför öppna dörrar. Jag trodde inte barcelona var en klubb som behövde sjunka så lågt. Att ni hade klass, vilket ni uppenbarligen inte har.
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:53
"alla vet ju att Cesc ändå vill till Barcelona" - eh, va?
Barcelona Decinho
2010-09-17 16:53
Eller så kan det ju bara vara så att Barca förlitar sig på vad Cesc sagt privat till sina nära vänner Xavi, Iniesta, Piqué, Messi m.m.

Edit: Sen så är det ju faktiskt så som addeh säger; prata får man göra med en spelare hur mycket man vill. Det är att förhandla och att prata om kontrakt som är förbjudet.
Atlético addeh
2010-09-17 16:52
Ämne: "Oliver explain....Äh, prata får man väl göra så mycket man vill. Om det är rätt eller inte går däremot att diskuteras. Jag personligen tycker inte det är något fel att säga på det viset, det är ju ändå ganska tydligt att Cesc ville till Barcelona.

Boven i hela denna Cesc-saga är faktiskt Fábregas själv, som under hela sommaren valde att knipa käft. Hade denne gått ut och berättat hur läget var, vore det enklare för samtliga parter.
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:50
Det är skillnad på att visa intresse och att säga vad spelaren vill. Det betyder att man pratat med spelaren, och det är olagligt
Barcelona Decinho
2010-09-17 16:49
Ämne: "Oliver explain....
Man får visa så mycket intresse man vill, däremot får man inte förhandla med spelaren.
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:48
"Oliver explained: “everybody knows that Cesc wants to sign for Barca and that we also want him to come here, but there is also a third party involved –Arsenal." - Man får väl inte gå ut och säga att en spelare under kontrakt med en annan klubb vill gå till en?
Barcelona Decinho
2010-09-17 16:45
Ok, du har rätt. :) Ovanligt mycket fel i texten för att vara den officiella hemsidan...
Barcelona appleseed
Kopierade fel, här är den rätta länken.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
charlie eriksson//

Det jag reagerade på i din text var att du skrev att Barcelona försökte "pressa" Cesc, inte det övriga i texten. Som du själv säger så ville förmodligen Cesc lämna alltså var det inte Barcelona som pressade honom. Agree?

Däremot är jag en av dom som anser att Laporta skötte Cesc-gate på ett horriblet sätt och dessutom alltför offentligt och jag förståelse för att många Arsenal-supportar är irriterade. Enligt vad har jag förstått så försökte Rosell reparera skadan en del vilket måste ses som positivt.

Jag tror det som reta många culés (inklusive mig själv) är att även om Barcelona-spelare har uttalat sig angående Cesc så är det inte så grovt eller frekvent som engelsk media hävdar och därför känns en del av kritiken obefogad. Puyi gick ju ut på sin blogg och dementerade ett uttalande. Sen förefaller det ju otroligt (i alla fall i min värld) att t.ex. Messi skulle avbryta sin semester för att bli intervjuad av The Sun...
Atlético addeh
Ämne: Ämne: applese....När påstod jag att all media var icketrovärdiga?

Det är väl ganska uppenbart att media skriver en massa osanningar för att få sålt några extra exemplar. Skriverierna om Puyol, som i sin tur gick ut och dementerade, är bara ett bevis på hur mycket skit som skrivs.
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:42
Ämne: Ämne: "T....
Se länktips.
Barcelona Decinho
2010-09-17 16:41
Ämne: "The club Presi....
Har mycket svårt att tro att du har kopierat det där tredje stycket från barcelonas hemsida. Då det både är punkter utsatta på fel ställen och då det i ditt citat står att Xavi tvivlar på att han skulle lyckas i barca, inte tvärtom som det borde vara.

Hitta inte på egna citat själv tack! :)
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:36
Ämne: appleseed

Krönika....
Läs mitt inlägg längre ner. Jag jobbar inom media, jag vet exakt hur det fungerar. Jag kan lista 20 artiklar från betrodda kanaler som Reuters, TT mfl. Men enligt dig kan man kanske inte tro på någon media?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-17 16:35
Skulle aldrig följa Zlatans exempel. Att jobba för Milan. Där går gränsen för José Mourinho.

Vilken pajjas Mourinho är. Han jobbade ju för Barca och nu tränar han Real Madrid.
Atlético addeh
2010-09-17 16:34
appleseed

Krönikans syfte var ju att folk som du skulle inse att det media skriver inte alltid behöver vara sant. Uppenbarligen nådde det inte ut tillräckligt väl, vilket är tråkigt.

Angående ditt senaste inlägg. Varför skulle Xavi knipa käft när han blir tillfrågad om Cesc? När det ryktas att en spelare är på väg till ens klubb och man blir tillfrågad om denne, vad tror du svaret blir? Självklart svarar alla att spelaren i fråga är en duktig fotbollsspelare är varmt välkommen till klubben.

Jag ser ärligt talat ingenting fel med de uttalanden som publicerades på klubbens officiella hemsida.
Barcelona Decinho
2010-09-17 16:33
Hejsan, det här är en fråga till alla här på forumet som talar catalá. Jag har nämligen haft en oändlig diskussion med en kompis om hur man uttalar Boixos Nois. Så hur är det?
Box Nå?
Bojxos Nojs?
Boxos Nos?
Eller uttalar man varje bokstav: Båixos Nåis?

Tacksam för svar. :)
Barcelona appleseed
2010-09-17 16:30
"The club President believes Arsenal will “finally give in”, but isn’t sure when, though he insisted: “the technical secretary is working hard on the signing”."

"It would be precipitous to say that this will be sorted out in 48 hours. Everyone knows the difficulties there are in any operation where, though the player wants the move, the club defends its own interests”."

"They are very similar footballers, they play together for Spain and would love to do the same for Barça. Xavi and Cesc. The Arsenal star has been saying for some time that he would love to play for FC Barcelona one day and Xavi would welcome him with open arms. “I’d love him to come; I’ve already told him that. He is a footballer with Barça DNA. I have doubt that Cesc would triumph at Barça”."

"Sr Oliver explained: “everybody knows that Cesc wants to sign for Barca and that we also want him to come here, but there is also a third party involved –Arsenal. "

"
The trick played on him by the two Barca men will only intensify the already feverish speculation about Cesc’s possible signing for Barca this summer. Reina added to the atmosphere by presenting Cesc as “the future of Barca and the future of the Spanish team”."

Allt från Barcas officiella hemsida. Lögner? Påhitt?
Delarocha
2010-09-17 16:21
appleseed

Är glad över att du inte är ett fan av Barcelona. Är du lika naiv och blåögd i verkliga livet? Du köper allt media skriver förmodar jag?

Barcelona appleseed
2010-09-17 16:18
Ang. Pinthorps krönika kan jag bekräfta att såväl Barcelona som klubb och dess spelare har sjunkit rejält i mina ögon i och med Cesc-gate. Barcelona var min favoritklubb utanför England innan denna sommar, dock inte längre. Ni får säga vad ni vill men detta är fakta. Och det har enbart att göra med hur ni hanterat denna fråga.
Murry
2010-09-17 16:15
Hej!

Angående senaste artikeln jag tycker skribenten saknar en anledning till varför det upplevs så negativt nu.

För ett par, tre år sen när det hyllades och prisades så var det ju också så att det fanns en relativt stor utbredd självgodhet hos Barca supportrar. Nu spottar vi tillbaks så att säga :)
Är väl egentligen inget konstigt med det. Det är iaf min egna uppfattning

Det här ju till jargongen ni får tillbaks. Om nått år ere något nytt
Barcelona A.Gaudi
2010-09-17 15:48
ingen mening att dissa runtom CL, vi är inte regerande mästare vi heller. Man vet inte hur många år det kan gå tills vi vinner nästa gång. Från första året vi vann CL(då ec) tog det 14 år innan vi vann den igen. trots att vi hade Dream Team, ett superlag jämförbart med det vi har idag.
Real Madrid charlie larsson
2010-09-17 15:42
El Kaiser de Michoacan//

Det är möjligt att Cesc ville gå till Barcelona, det tror jag också att han ville. Tröjmanövern under VM-firandet blir inte bättre för det. När t.ex. Real Madrid gjorde allt för att värva Ronaldo från ManU fick de en hel del rättvis kritik för att de var arroganta och betedde sig utanför de normer som finns. Att Ronaldo ville till Real Madrid är inte tillräcklig ursäkt.

Som jag skrev i slutet av mitt förra inlägg, Avundsjuka och lögner ligger bakom mycket av antipatin (i den utsträckning det nu finns antipati mot Barcelona), men ser man inte fler skäl är man mycket enögd. Om jag nu begriper någonting om hur människors känsloliv fungerar är det just sådan enögdhet som upplevs som självgodhet och hyckleri. I kommentatorsfältet under artikeln ger ju för övrigt även en del cules uttryck för tanken att det kanske trots allt finns rättvisa skäl för att kritisera Barcelona.

Även om sådana här ämnen ligger nära hjärtat är det intressant att diskutera dem, visst görs det övertramp men överlag tycker jag nivån här är rätt bra. Hoppas det kan fortsätta så.

Väl mött.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-17 15:07
Pierre El Rey....

Spela inte oskyldig, får mig bara spyfärdig.

Eminem 2002? Eminem lyssnar jag på 2010, han e kung.
Atlético addeh
2010-09-17 14:52
Espanaboy

Förlåt om jag är en glädjedödare, men jag kan med hundra procents säkerhet säga att dos Santos inte kommer starta matchen mot Atlético. Frågan är om han ens kommer finnas med i truppen, vilket jag tvivlar på. Förhoppningsvis startar Pep med ett om inte exakt lika, ett väldigt snarlikt lag som spelade i tisdags. Tror Guardiola-favoriten Keita har stora chanser att få starta matchen, men tiden får utvisa svaret.
Barcelona Espanaboy
2010-09-17 14:27
Då har man tippat matchen på söndag. Vad tycker ni? Är det rätt/fel? Tror att #7 gör sitt första hattrick i barcatröjan. Skulle vara kul om JDS fick starta. Tror inte att vi skulle märka någon större skillnad i spelet bara för att JDS spelar. Han är värd chansen, och ett mål skulle inte sitta helt fel!
Sergio Busquets. Vilken kille! Han vill hjälpa Spanien till U-21 EM och erbjuder sig att vara med. Stort!
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-17 14:14
Ämne: Sist Real vann CL så....
Backstreet Boys var populära runt 1998. Jag vet inte vad du lyssnade på 2002 men jag tror att de flesta lyssnade på Eminem och Nelly runt den tiden.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-17 13:59
Lusnos - A.Iniesta//

Jag vet inte varför du kommer med en sådan kommentar, men jag ska försöka svara snällt ändå.

Nu är det synd om Barcelona enligt er, avundsjuka och liknande på grund av titlar. Real Madrid har också vunnit titlar, och ja, det var ett tag sedan nu. Men i alla år så har tidningar alltid hittat negativa saker om Real Madrid, samma med fans från andra lag.

Denna gång är det ni som har en stämpel på er, för några år sedan var det vi.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-17 13:59
Grabbar – det är bara en storm i Sverige som kommer att gå över efter en viss tid. När jag flyttade till Sverige i början på 90-talet så fanns det inte en enda människa runt omkring mig som visste vad ordet Barca betyder. Folk visste förstås om staden Barcelona och att man spelar fotboll där, men uttrycket Barca var totalt okänt. Det gick knappt att hitta någon artikel om laget i någon tidning överhuvudtaget. Jag hade ganska svårt att hitta folk som kunde prata fotboll utanför Sverige och England. Självklart så visste ingen runt omkring mig vem Mario Kempes var - han som var min första fotbolls idol när jag var ung. Och då tänkte jag – hmmm – det är bara ett litet land i norra delen av världen. Snart kommer stormen att gå över – mycket av det negativa just nu beror på Zlatan och inte på våra framgångar eller loggan Més. De flesta vet inte att klubben har en egen logga. Zlatans fall har förändrats klubbens rykte hos svenska supportrar, men det kommer att rinna i sanden efter ett tag.

Förresten – ni läste väl idag om hur Z har tjafsat och gnällt med Milans ex tränare Sacchi. Zlatan verkar vara på gränsen till ett psykiskt utbrott eller så. På ett par dagar har han hunnit få två otrevliga utbrott. Det är bara bra. DÅ kommer fokusen ifrån vår klubb. Han får gärna bråka lite till i Italien och gärna fortsätta fira sina mål som en egocentrisk snubbe. Jösses vad duktig han måste tycka han var efter andra målet.
Annons: