/spanien/barcelona/forum/14122.aspx/spanien/barcelona/forum/14122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-18 11:27
Gabriel

Äh, alla vet att Özil hade spelat för oss om Pep hade tackat ja, man är en jubelidiot om man tror något annat.

I en perfekt värld så hade Özil spelat för oss, men Pep går på magkänslan och satsar på ungdomarna, så jag får lita på honom.
Barcelona Barca4eva
2010-09-18 10:53
Napao

Fastän jag inte förstod vad t.ex. Roncero sade så var det en riktigt skön video =P
Barcelona Rambo~
2010-09-18 05:44
Ämne: Rambo

Canales (Ra....
tack ;)
Barcelona Gabriel
2010-09-18 05:24
Men jaha, ok. Never mind, jag var för snabb med att ge svar på tal. Ser nu att du haft diskussioner ang. detta och att du nu accepterat att så var fallet. Så då säger vi så, bra att vi kan enas. Och en annan sak, Özil är riktigt duktig och det var synd att Guardiola tackade nej till honom, det erkänner jag. Men han var fortfarande inte min dröm, hehe. Väl mött!

Alfredo di Zidano

Lite sent svar kanske men jag har haft saker för mig. Men, jag skrev;

"Nej, Pep blev erbjuden Özil NÄR det var klart att Fabregas skulle STANNA i Arsenal men Pep valde att satsa på laget han har och på canteran (förmodligen eftersom han räknar med att få Fabregas redan nästa sommar)."

Du skrev; "Nej, tyvärr så är dina drömmar inte i uppfyllelse den här gången, svälj stoltheten och lev vidare."

Okej, först och främst, lite fel på svenskan där eller? Tyvärr så är mina drömmar inte i uppfyllelse? Okej, menar du att mina drömmar inte gick i uppfyllelse då eller? Det är isånnafall en helt annan sak men för att svara på det så kan jag snabbt och enkelt säga att "ÖH" - det var knappast min dröm!

Det enda jag gjorde var att förklara ren fakta eftersom du är felinformerad men jag förstår att det måste kännas jobbigt att en spelare i erat lag öppet erkänt sig för att vara culé och att vi även kunde ha haft han i vårat lag idag om det var så att vår tränare hade velat det. Men jag tar det väl en gång till så du ska förstå då, låter det som en bra idée? Vet du vad jag gör, jag tar det i punkt för punkt för bara för din skull enbart för att underlätta, visst är jag snäll? Nåja...

*Özil är culé! Det har han sagt, nouf said bout that.
*Guardiolas förstaval och prioritering var hela tiden Fabregas, inte ens du kan ha missat det!?
*När Fabregas gick ut med att han tänker stanna kvar i Arsenal erbjöds Guardiola Özil som ett 'andrahandsval' för att fylla ut truppen men tacka snällt men vänligt nej till detta. Det samma hände med Robinho.

Nu fick du 3 väldigt enkla punkter att följa, punkter som dessutom stämmer. Resten är spekulationer hit och dit så du får självklart välja att tycka och tro på vad du själv vill medans jag nästan är helt hundra på om det stod mellan oss och er så hade Özil inte ens tvekat på att välja oss!

Så, jag säger som du gör; "svälj stoltheten och lev vidare."

Bona nit!
Barcelona pokke
2010-09-18 01:58
Rambo

Canales (Racing), Pedro León (Getafe), Carvalho(Chelsea), Özil(Werder Bremen), Khedira(Stuttgart), di Maria(Benfica).

6 spelare alltså för €75m.
Barcelona Rambo~
2010-09-18 01:50
Har någon koll på hur många spelare real madrid köpte inför den här säsongen? Hur mycket de kosta och från vilka klubbar? Behöver ett svar snabbt! Tack på förhand
Barcelona Napao
2010-09-18 01:38
Länken =El Retorno de los Galácticos - Segunda parte de la Saga del Chorreo kolla in den alla =)
2010-09-17 23:41
Espanaboy

Eftersom att b-laget är i segundan så får b-lagspelarna skifta till och från a-laget hur mycket de vill.
Barcelona Espanaboy
2010-09-17 23:36
När är nästa match för B-laget och vilka möter dem? Eftersom JDS fått spela med B-laget, men tillhör A-laget, får spelare som är i samma situation som JDS, dvs inte får så mycket speltid i A-laget, spela med B-laget? Jag tänker på Milito, Adriano, Keita mf. Har det inte med åldern att göra också?
Barcelona björk
2010-09-17 23:20
Varför sitter vi och diskuterar hur real-spelare skulle platsa i barca?

Sånna vill vi väl inte ha, eller? :)
Barcelona Barca4eva
2010-09-17 22:58
Ja, Özils stil skulle nog passa hos oss..men bänka en sådan spelare? Nej.
AndreD
2010-09-17 22:56
Läste precis din artikel Adam (addeh?). Och jag måste säga att jag håller med dig i varenda ord.
Mycket bra artikel! Synd att de flesta avundsjuka stackarna fortfarande spelar tröga och inte inser att det mesta som skrivs är lögner. Att man kan tro på engelska tabloider är för mig ett stort mysterium...
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-09-17 22:36
Heywood@

Jag håller inte med dig där faktist. Özil är en jävligt grym spelfördelare men det bara ett plus, för att han kan även driva upp bollen, vad är det Pedro kan som inte Özil kan tillexempel? Özil skulle kunna kompletera både Iniesta och Xavi samtidigt. Att spela med Özil Villa och Messi tremanna anfall skulle vara det dödligaste jag någonsin har sett. Men det är onödigt och diskutera det nu för att han kommer vara en Real spelare måånga år men det var bara en tanke.

Om jag ska vara ärlig så visste jag inte så mycket om Özil men under VM såg jag storheten i honom, visst många gör ett bra Vm men sen så floppar dem. Men att efter Osasuna och Ajax oh herre min skapare han överglänste Ronaldo, Higuain m.m 10 gånger om.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-17 22:06
Alfredo di Zidano.

Ja, man kan tycka att det är märkligt att Guardiola tackade nej till Özil med tanke på att han skulle passa in perfekt in i Barcelona. Men när man analyserar varför Guardiola tackade nej till honom så är det inte lika märkligt.

Özil är beroende av en kreativ roll. Man kan inte stänga en spelare som Özil i ett fack och begränsa hans kreativitet. I Barcelona skulle han inte peta någon av våra kreativa spelare och han är inte i närheten av den spelare som Iniesta är.

Hade Özil spelat i Barcelona så hade han suttit på bänken och väntat på att någon av våra kreativa spelare blir skadade. Vilket kommer att hända. Men man har inte en spelare som Özil på bänken.
Barcelona appleseed
2010-09-17 21:15
Tack Mojito - Culé och A.Gaudi för att ni ger mig hopp om Barcelonas supportrar och kan diskutera som människor. Alla andra vägrar inse att klubben gjort något fel vilket omöjliggjort en diskussion.

Ja, Cesc har även han tappat mycket respekt hos mig efter denna sommar. Han hade kunnat hantera detta mycket, mycket snyggare. Jag har dock förståelse för hans inre slitningar mellan Barca och Arsenal. Men det är skillnad, och SKA vara skillnad, på vad man säger och vad man känner.
2010-09-17 21:15
Hetfield -

Som Madridista så hatar jag Messi. Hata eller älska, spelar ingen roll, ingen i världen kan neka Messis storhet och den fotbollsspelaren han är. Nekar man det så har man inget med fotboll och göra, då borde man satsa på tennis eller curling istället.

Ja, jag pratar fotboll 24/7 på min vardagar och helger. Jag pratar även fotboll när jag har sex, jag vet att det låter konstigt och överdrivet men det har hänt tro det eller ej men hon håller på Barca, och med lite analyser och debatter så accepterade jag att Pep tackade nej. Men annars så tycker jag att Pep gjorde ett märkligt val där. Liksom han tackade ja till Zlatan och man behöver inte vara ett geni för att förstå att Zlatan inte passar barca medans Özil skulle höja barca och är en spelare som passar in i systemet. Men man vet aldrig med Pep.
2010-09-17 21:07
Alfredo di Zidano

Varför är Messi hatobjekt, är det för att han är så bra (bara nyfiken)? Man kan inte ogilla Messi, även om man är blå,gul,svart,röd,vit,orange osv.
Lika svårt att ogilla t.ex. Casillas.

Tack och lov att du har accepterat att Pep har tackat nej, det tog en hel del PM och inlägg, men förr eller senare så kom informationen fram.
2010-09-17 21:04
Hetfield -

Jag har inte uppmärksammat Özil & Pep historian. Det finns dem som vet bättre än mig om det och det jag får höra från vänster och höger så var det Pep som fuckade ur där och tackade nej. Jag tycker det är tjänstefel att tacka nej till en sådan spelare och talang. Men Pep och hans övergångar är som hund och katt. Jag får väl tacka Pep denna gång och jag står honom en tjänst nu. Först var det Ronaldinho som tog kål på mig, sen kom en viss Messi och hade det vart en Özil efter Messi så hade mitt liv förkortats med 35 år. Mitt hatobjekt Messi har redan sett till att jag har fått vita hårstrå på skallen och en Özil i Barca skulle resultera en saftig hjärtattack. Jag är skyldig Pep en tjänst.
2010-09-17 20:59
Alfredo di Zidano

Var det inte du som babblade om att det var "rykten", nu när det passar dig så tackade Pep helt plötsligt nej till Özil?

Lustigt.
2010-09-17 20:56
Jag tror ni får Fabregas om 2-3 år, inte nästa säsong. Men jag vill tacka Pep så hemskt mycket att han tackade nej till Özil. Oh my herre skapare om ni skulle få Özil, då hade ni härskat i fotbollen 10 extra år med Messi på högern och Özil på fri roll och en Xavi längre ner. Oh herre min skapare. Tack Pep!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-17 20:55
appleseed

Man kan väl konstatera så här i efterhand att Laporta var lite väl "segerviss" när han tog sig ton. Den efteerkloke inser ju att han nånstans trodde att Arsenal inte skulle vilja ha kvar en spelare som, tydligen, meddelat att han gärna flyttat hem igen.
(I det fallet kan man mycket väl anse Barca lite mer ödmjukt som släpper spelare som inte vill vara kvar, men det är en annan diskussion)

Att spelarna, Cesc vänner, uttalar sig har jag däremot svårt att se som felaktigt. Problemet är ju att media tar citat från ett tillfälle, skriver om det 20 gånger, och får det att verka som att spelarna ständigt talar om Cesc i media.
Så var INTE fallet, det var enstaka intervjuer.

Många vill nånstans få det till att spelarna agerar å presidentens och tränarens vägnar, faktum är dock att frågorna inte ställs på sammankallade presskonferenser i just detta ämnet, utan i samband med matcher etc.

Jag accepterar att du tappat respekten för Barca, det bekommer mig inte, frågan är då bara;

Hur mycket respekt har du kvar för Cesc i så fall?
Noll, antar jag - om du inte också är en hycklare.

Jag menar, man kan ju inte som kapten gå bakom klubbens rygg och försöka värva sig själv till en annan klubb - och därtill få behålla kaptensbindeln? Är inte det hyckleri?

Jag anser inte att man ska förbehålla sig rätten att kritisera andra om man inte kan leva upp till det man själv "kräver".

Det intressanta är också att när du talar om ett tappat anseende i Europa, står (de riktiga) fansen än mer upp för sin klubb.
Och, förhoppningsvis kommer klubben, och fansen, att lära sig av "misstaget". Det är trots allt ett "snedsteg" snarare än en strategi.
Och allt började med Cesc själv. glöm inte det.
Barcelona A.Gaudi
2010-09-17 20:47
Ser ingen anledning till varför ni ska försvara klubben i detta. det var grisigt hur cesc affären behandlades. finns inte så mycket mer att säga. Jag tror dock inte det kommer se likadant ut under Rosell som är mer av en business man än vad laporta var, på gott och ont.
Barcelona appleseed
2010-09-17 20:28
Vilka lögner?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-17 20:26
appleseed

Jag böjer mig inte för lögner...
Barcelona appleseed
2010-09-17 20:19
Och jag är less på att ni sitter på era höga hästar och inte kan se balken i erat eget öga. Aldrig. någonsin. visa lite ödmjukhet och respekt ffs.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-17 20:17
appleseed

"Alla som kommer in här och skriver kan inte ha fel."

Det var ett väldigt svagt argument, det är väl klart att alla Arsenal fans som kommer in här för att försvara Cesc-affären. Jag förstår mig inte på er, varför kan ni inte acceptera att allt som har sagts är egentligen från Cesc´s mun. Man behöver inte vara ett geni för att förstå att Cesc har sagt ett och annat under VM slutspelet som pågick.

Måste bara säga att jag bara är så sjukt trött på den här diskussionen!
Barcelona appleseed
2010-09-17 20:14
Och du tror att Arsenalsupportrar är få? 2. och 3. skiter jag i. Men oavsett så är det aldrig bra att skaffa sig ovänner i så rask takt som Barcelona gjort den senaste tiden.

Jag vet att Cesc kommer spela i Barcelona igen. Det gör mig inget. Innan denna affären tyckte jag väldigt bra om Barcelona. När ni köpte Henry tänkte jag "Ok, ska nån klubb få honom är det Barca". Som jag skrivit längre ner var Barca min favoritklubb utanför England. Jag tycker det är synd och skam att man hållit igång som man gjort denna sommar då många människor tappat respekten för klubben. Tvivlar ni på att det är så? Tror ni jag kommer in här för att provocera? Nej, verkligen inte.
2010-09-17 20:08
appleseed

Återigen, de som ogillar oss just nu är 1. Arsenalsupportrar 2. Zlatan anhängare 3. Medelsvensson utan vidare kunskap när det gäller fotboll, och som köper allt blaskorna skriver

Jag bryr mig inte vad någon av de tycker. Det är bara i Sverige som Barcelona slaktas så hårt, Barcelona är fortfarande Europas populäraste klubb.

Min motfråga till dig är:
Vad spelar det för roll om HUR Cesc kommer till oss? Poängen är ju att han kommer ju att bära Barcelona tröjan en vacker dag, så varför inte släppa tanken om Cesc och hoppas på att pengarna ni lär få kan täppa en hel del hål.

Hans klubblojalitet mot er är lika transparent som Zlatans så kallade "kyss" på klubbmärket. Allt talar för att han kommer att spela i Barcelona en dag (inte för att provocera).

1. Han är fostrad i La masia, så att komma in i spelet är inga problem.
2. Han talar katalanska, och talar varmt om Barcelona (staden).
3. En av hans bästisar spelar i Barcelona (Pique)
4.Hans släkt/familj/vänner bor i Barcelona
5. Han lär vilja vinna CL.
6. Guardiola tränar Barcelona.
Barcelona appleseed
2010-09-17 19:52
Mina fråga om cesc-affären: Var det värt det? Hur mycket har ert anseende skadats runt om i världen? Hur många människor har en förminskad syn på Barca idag gentemot i maj? Om ni kan rycka på axlarna åt sådana här frågeställningar så tycker jag synd dom er. Alla som kommer in här och skriver kan inte ha fel.
Barcelona appleseed
2010-09-17 19:50
Det var ni som satte fart på Cesc-diskussionen igen genom er krönika där ni påstår att det är media som är skyldiga till hela soppan. Att Barcelonas spelare och ledning är helt oskyldiga. Vilket sticker fruktansvärt i ögonen på alla Arsenal-fans som fått leva med alla spekulationer och uttalanden hela sommaren. Ni kan inte använda vilka metoder som helst för att få en spelare och sen säga "det var inte vi" när det inte fungerar.
Annons: