/spanien/barcelona/forum/1412.aspx/spanien/barcelona/forum/1412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-06 13:25
Picture: South Korean youth player Lee turns 18, can now be registered and play
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2016-01-06 13:12
[QUOTE=Erik Satie]Matchen visas på Eurosport 2 va? [/QUOTE] Korrekt
Barcelona Erik Satie
2016-01-06 12:57
Matchen visas på Eurosport 2 va?
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-06 11:57
Ser fram emot nästa El Clasico. Enrique vs Zidane. Ni minns kanske deras bråk på plan?
Barcelona Andresito
2016-01-06 10:33
[QUOTE=enkos]Aubameyang kan hamna i Arsenal redan i januari, han kan väl inte spela mot oss i så fall då han spelat EL i år? [/QUOTE] Varken Dortmund eller Auba själv vill ha en övergång. Han har själv sagt att han älskar klubben och staden och att han inte har några planer på att lämna. Han har dessutom varit Dortmunds bästa spelare under 2015, samtidigt så finns ingen vettig ersättare då Adrian Ramos varit alldeles för dålig. Därför ser jag ingen anledning att sälja honom, inte ens för €50M då det kraftigt lutar åt att man spelar CL nästa år. Positivt för oss
Barcelona Katalano
2016-01-06 02:45
Se verkligen fram emot at få se Arda och Vidal spela imorn. Man kommer inte att kunna dra några direkta slutsatser efter en match oavsett hur det går, men de har trots allt tränat med oss sedan i sommar så nog borde de vara inspelade med taktiken och positioneringen ändå utan att fått spela någon tävlingsmatch.
Barcelona papillon
2016-01-06 02:35
Lion24: Ja vi är onekligen inte överens :-) Efter att Benzema passat vidare bollen så hamnar de båda mittfältarna i rätt position. Någon av de borde ha följt med Benzema i löpningen. Så tänker en defensiv mittfältare som ska hjälpa sin backlinje. Som mittback hamnar man i kritiska lägen där man inte längre kan avvakta och spela zon utan där man måste komma upp i press. Abdennours dåliga brytning ledde till att han lämnade sin zon och han tänkte som en mittback och agerade därefter genom att sätta press på bollhållaren då han var närmast Bale. Jag vet inte vem som står vid "straffområdesbågens spets" men jag tycker att han gör mest fel genom att inte följa med Benzema i löpningen. Han hade gott om tid att läsa av Abdennours position och att ytan bakom honom kunde vara farlig. Abdennour gjorde faktiskt helt rätt som fullföljde pressen oavsett vad Kåmark sa i studion :-)
Barcelona Liunil Masse
2016-01-06 01:58
Barcelona have tonight been moving to try to sign Celta winger Nolito (29). His transfer this month hasn't yet been ruled out. [rac1] *evil laugh*
Barcelona oocbgb
2016-01-06 00:38
[QUOTE=Ali G]Og? Spiller? Lär dig svenska innan du börjar skriva :D. [/QUOTE] Finns andra språk som är rätt likt svenska, de kallas norska och danska.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-06 00:36
Barcelona oocbgb
2016-01-06 00:35
[QUOTE=Erik Satie]Ska bli otroligt kul att Se Arda imorgon. Kanske min favoritspelare i Atleticos lag. Gillar hans spelstil väldigt mycket. Kanske inte skall dra för stora växlar av hans insats imorgon, han har inte spelat på väldigt länge. Hoppas dock han trycker dit äcklen i Espanyol riktigt ordentligt. [/QUOTE] Gillat Atletico i många år, alltid sneglat lite på deras matcher, mer förut än på senare visserligen. Men kommer ihåg hur jag var imponerad av den skäggige snubben, i synnerhet varje gång vi mötte honom. Varje gång han fick bollen blev jag lite ställd. Underbar känsla att han gör debut hos oss imorn, en krigare ut i fingerspetsarna. Underbart!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-06 00:35
barca vs francos hyenor 1990 tills idag Fc Barcalona anställt 11 tränare,= 42 titlar Real Madrid anställt 23 tränare, 49 domare, förbundet, platini, blatter,= 25 titlar go natt mina damer och herrar
Barcelona LennyRomario
2016-01-06 00:20
@Lion24:
Och en del mål blir helt enkelt mål för att fotboll går ut på att bli mål. Ett överanalyserande, likt när viasats experter försöker få en efterhandskonstruktion att låta som en förhandskonstruktion, råder inte bot på det. Målet beror på många saker, men att hänga Abdennour för det är enbart löjligt. Då kan du hänga någon i motståndarlaget för alla Barcas vackra mål också. Ibland är anfallsspelet helt enkelt bättre än försvarsspelet.
Barcelona Erik Satie
2016-01-06 00:10
Ska bli otroligt kul att Se Arda imorgon. Kanske min favoritspelare i Atleticos lag. Gillar hans spelstil väldigt mycket. Kanske inte skall dra för stora växlar av hans insats imorgon, han har inte spelat på väldigt länge. Hoppas dock han trycker dit äcklen i Espanyol riktigt ordentligt.
Barcelona Lion24
2016-01-06 00:07
papillon

Kul med respons. Lika mycket som du tycker jag har fel så tycker jag att du har fel :). Personligen tycker jag inte att mittfältarna gör något fel, kanske möjligtvis att dom inte följer med Benzema på ett ''ordentligt'' sätt även om dom försöker när Benzema får bollen men den situationen eller den ytan skapades enbart på grund av Abdennour. Mittfältarna har inget fel i detta då Abdennour gör en rejäl snepassning som hamnar hos Benzemas fötter. Det finns ingen chans i världen att Valencias mittfältare hade förutspått detta, dom litar på att sin lagkamrat ska tjonga iväg bollen och inte ''passa'' den till motståndaren.

Jag håller med att mittfältarna borde följt med Benzema men jag personligen tror inte det hade hjälpt. En mittback kan inte tänka som en mittfältare och en mittfältare kan inte tänka som en back, vilket situationen blev till, man värderar situationer fel. Att högerbacken är centrerad var för att Neville ville spela med en försiktig högerkant med Barragan och Joao Cancelo som högerback respektive högerytter. Cancelo är egentligen högerback i grund och botten och jag antar att Neville ville stänga vänsterkanten. Därför hade Valencia fått instrutioner att centrera med högerbacken (Barragan) för att flytta ner Cancelo till hans position när bollen befinner sig centralt eller på andra sidan. Centreringen av Barragan är också ett resultat av att det inte fanns någon vänsterytter vid den situationen.

För mig personligen så är det Abdennour som skapar hela den här situationen genom att vara oerhört klantig och lämna sin zon. Det räcker inte med att säga att han hade uppbackning av sin mittbackskollega på Ronaldo. Eftersom Ronaldo med all säkerhet flyttar på sig och är rörlig så byter Ronaldo position på den andra mittbacken. Så den högra mittbacken blir vänstermittback och den vänstra mittbacken blir en defensiv mittfältare, förstår du vad jag menar? Spelarna blir totalt ur sina positioner och när man möter ett världsklass lag som Real Madrid så är det oerhört riskabelt. Att Abdennour läste passningen till Bale var fantastiskt gjort men det hade varit betydligt bättre att stanna kvar på sin zon för då har han kontroll över sin egen zon. Vad Bale gör sen när han är rättvänd vet man inte men då blottas inga ytor bakom Abdennour. Han gör spelet svårare för Bale men när Abdennour lämnar sin yta så gör han spelet enklare för Bale. Som sagt, tycker att videon visar det tydligt: med man-man markering så hänger det inte på dina kvalitér utan motståndarens, men om man stannar kvar på sin zon så hänger situationen på en själv, ens egna kvalitér. Men let's agree to disagree :).

God natt!
Barcelona Fuerza
2016-01-05 23:57
Benitez kan INTE ha varit omtyckt i omklädningsrummet. Finns det någon spelare som tackat honom publikt?

Varane var snabbt ute med att välkomna Zidane. Men något tack till Benitez fanns inte. Vems flickvän har Benitez legat med egentligen? Spelarna verkar ha pratat ihop sig bakom Benitez' rygg en hel del. Det är ingen slump att det inte finns EN ENDA kotte som tackar Benitez. Vi pratar om en trupp om ca 20 personer.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-05 23:48
@Ali G:

Det mittfältet är i mitt tycke för obalanserat för att lyckas i längden, men tanken är fin iallafall.
Barcelona LegendenN10
2016-01-05 23:07
Med tanke på hur fult Espanyol spelade mot oss senast så kräver jag att vi kör över de totalt imorgon hemma på Camp Nou och avgöra dubbelmötet på samma gång. Jag tror även en viss revansch sug finns även hos barca spelarna med att sopa mattan med detta vidriga Espanyol som alltid på liv och död mot oss. Skönt med match imorgon! Visca el Barca!!! #Cadiz
Barcelona Ali G
2016-01-05 22:54
I sex månader har han suttit på läktarn men nu är det äntligen dags att släppa lös vår turkiska lejon mot de vidriga Espanyol! En krigare som snabbt kommer bli en publikfavorit med sin fantastiska teknik och kämparanda. Kolla hur han skär förbi Madrid a la Messi och Iniesta vid 3:05(länktips). Iniesta-Busi-Arda. Finns knappast något skickligare mittfält i världen och med MSN längst upp går vi mot ännu en trippel. Visca Barca y Arda Turan!!
Barcelona neymar JR
2016-01-05 22:25
Ig Ter Stegen: "Looking forward to the match tomorrow! ??" [mterstegen1] Bättre attityd nu
Barcelona Mdawg
2016-01-05 21:41
@Flavía:

Var bl a ESPN som hade publicerat det citatet, som säkert annan media snappade upp. Men det fick oerhört med kritik från folk som ansåg att detta inte stämde alls. Enligt bl a @RafaelH117, som förövrigt är en mycket bra källa, så var det citatet fake. Medan citatet som Junta Dimision skrev och länkade till en trovärdig källa i @iMiaSanMia är det som stämmer. ESPN har förövrigt nu tagit bort denna tweet i efterhand, fastän det hade över 400 retweets sist jag såg, så visst hann det få spridning, tyvärr..
Barcelona Vampíro
2016-01-05 20:58
Värvar Arsenal Auba så blir det en jävla gamechanger. Det är faktiskt en klassanfallare som har det mesta och jag skulle inte vilja se honom kontra mot vår backlinje. Usch tänk om Marlboro får spela och ska stå emot honom, madre.
Barcelona papillon
2016-01-05 20:38
[QUOTE=Lion24]När jag såg Benzemas första mål mot Valencia så blev jag galen på Abdennours försvarsspel. Abdennour är i grunden en bra mittback, men han tillhör kategorin: ''spela 90% med hjärta och 10% hjärna''. En uppgradering av våran egen Marc Bartra. Även lik en viss Sergio Ramos som kan få för sig att göra helt otroliga grejer emellanåt. Kolla på länktips och studera Abdennour. Abdennour tappar bollen till Benzema och direkt efter kommer Valencia spelare som pressar Benzema. Men Abdennour är så fotbollsdum (den stunden) att han bryr sig inte ett dugg om vad som händer bakom hans rygg. Han tänker inte att han har lämnat sin yta, han tänker inte på att han måste vara ännu mer disciplinerad när man möter Real Madrid. Du ser ju ändå att det kommer spelare som pressar Benzema, varför måste du också upp? Varför måste du göra spelet farligare? Övertro på dig själv? Istället försöker Abdennour försvara man-man när han springer för att försöka störa/ta bollen från Bale. Fortfarande har han inte fattat att HAN HAR LÄMNAT en yta bakom sig till en spelare som Abdennour såg för en sekund sen, han vet att Cristiano är bakom honom men han ser honom inte. Om du inte ser och vet, varför ta risken? Man måste också ge cred till Madrids anfallare som tänker snabbt och löser den situationen utmärkt: positionsbyten och rörelser. Man kan se lite tydligare vid reprisen vid 0:40. När det kommer till försvarsspel så är jag alltid för ett zon-försvar. Om man försvarar med ett zon-försvar då är det kvalitén på dig eller din spelare som avgör. Du kan inte bli utnyttjad av någon, ingen kan få dig ur din position. Om du spelar med ett zon-försvar då har du full ansvar för din zon. Som sagt, allt hänger då på dig, inte din motståndare. Om du däremot försvarar man-man, då är det kvalitén på motståndaren som är avgörande. Det är alltid bättre att bestämma och kontrollera situationer man hamnat i än att bli kontrollerad för då hänger det inte på dig. Är motståndaren riktigt bra så kan man ha hamnat i knipa. Med man-man försvar så kan du lätt gå ur din position med en enkel rörelse från motståndaren. I stort sett allting kan hända då, man kan vad man vill mot ett lag som försvarar man-man, bara man är smart. Skulle ett lag som Barca eller Madrid möta Granada hemma så kan man lätta på zon-försvaret, alltså man kan även försvara man-man ibland men det är enbart för att skillnaden på kvalitén är enorm mellan Barca och Granada spelarna och för att vi har hemmaplan, då kommer inte Granada med världens energi om man säger så. Det Abdennour gör i filmklippet är ett riktigt amatörmisstag. Man kan aldrig lämna sin zon mot ett så pass bra lag för då blir man d i r e k t straffad. Försvara med zon-markering, då litar du på dig själv. Det kommer säkert inte funka alltid men man gör det betydligt svårare för motståndaren. Sen måste jag också säga att det kanske är Neville som bett sina försvarare att agera så, även om jag är tveksam. Men man vet inte, Neville är ny som tränare i Valencia och han kanske inte har hunnit sätta sina idéer på spelarna, om man ska försvara Abdennour, men de gånger jag sett han spela så har han oftast spelat så här: 90% hjärta och 10% hjärna. Den bästa spelaren är den smartaste spelaren som samtidigt kan få ut sin fotboll genom sin smarthet. [/QUOTE] Jag har tittat på den situationen tidigare och tycker att du har fel. Abdennour gör egentligen helt rätt som mittback. Han står redan ganska högt upp efter sin dåliga brytning/mottagning, vet att han har backning av sin mittbackskollega och fortsätter därför pressen på Bale (eller vem det nu är). Man kan dessutom se att han läser passningen bra men att Bale gör det ännu bättre som släpper på en touch till rätt adress. De som däremot ska ha mest kritik i den här situationen är de båda defensiva innermittfältarna som står rätt i position bakom Benszema men där ingen av de följer med i hans löpning. Dessutom så känns det som om högerbacken har centrerat alldeles för dåligt. Självklart kunde Abdennour ha backat och stannat kvar i sin "rätta" position men då hade Bale kunnat ta emot boll omarkerad, vänt upp och slagit en avgörande passning, och det vill man inte att någon ska göra utanför ens eget straffområde.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-05 20:38
@enkos:
Om en klubb värvar mer än en spelare som spelat Europa League samma säsong, så får klubben endast registrera en av de spelarna. Hypotetiskt sätt så kan alltså Aubameyang spela mot oss i åttondelsfinalen om han nu skulle signa för Arsenal under vinterfönstret, vilket jag tror endast stannar som ett rykte.
Barcelona Xaviesta
2016-01-05 20:34
Flavia Hur vore det att försäkra sig om att man har rätt källa, eller om källan är rätt har man då rätt översättning osv. Du läser alltså en mening och totalsågar en klubblegend. Höj nivån tack, och då syftar jag på kvalitén och din credibility som skribent och ingenting annat då jag vet att du inte sysslar med barnsligheter härinne. För övrigt har Pep aldrig uttalat sig om vem han tycker är historiens bästa fotbollsspelare. Han har ofta sagt att Messi är EN av dom bästa tillsammans med Cruiff, Maradona, Pelé osv.
Barcelona enkos
2016-01-05 20:18
Aubameyang kan hamna i Arsenal redan i januari, han kan väl inte spela mot oss i så fall då han spelat EL i år?
Barcelona Ali G
2016-01-05 20:02
@Davids3:

Og? Spiller? Lär dig svenska innan du börjar skriva :D.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-05 19:52
Flavia Kopierade själv från detta twitter-konto som är ekvivalenten till barcastuff fast för Bayern Munchen, verkar i mina ögon trovärdigt.
Flavía
2016-01-05 19:35
@Junta Dimision:

Meningen som jag copy-pastade, var från tyska TZ....
Flavía
2016-01-05 19:32
Om jag minns rätt, så sade Pep att Messi var bäst genom tiderna efter argentinarens två mål mot Bayern Munchen i våras. Tydligen så är Pep en människa som vänder kappan efter vinden. Lahm som den mest intelligente fotbollsspelaren som han har coachat och nu Zidane som bäst genom tiderna....
Annons: