/spanien/barcelona/forum/14118.aspx/spanien/barcelona/forum/14118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-09-20 12:53
Skrev det igår men postar igen för er som vill veta de närmaste matcherna Messi kan komma att missa.

22.sep: Sporting Gijon hemma
25.sep: Bilbao borta
29.sep: Rubin Kazan borta
3.okt: Mallorca hemma
17.okt: Valencia hemma
20.okt: Köpenhamn hemma
24. okt: Zaragoza borta

Inga toppmatcher direkt förutom möjligtvis Valencia men det hade känts säkrare med Messi på plan. Och som Barcelona en Mi Corazon skriver så är det ju bara de nästa 2 matcherna han kommer missa med 100%.

Vet någon varför det är 2 veckor mellan Mallorca och Valenciamatcherna? Det är ju bra tid för Messi att återhämta sig!
Leo Leandersson
2010-09-20 12:46
Vet någon vad är det för la liga match idag vilka spelar ?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-09-20 12:34
Goda nyhteter, Idag undersöktes Messi, och det är klart att inga ben är brutna i fotleden, det handlar alltså om ligament skador i fotleden. Läkarna säger att argentinaren kommer missa de 2 närmaste matcherna mot Sporting & Athletic med 100 %

Det viktiga är att inga ben är brutna/skadade, med tanka på grottmänniskans kapning så hade Messi otroligt mycket tur
Barcelona Barca Barca
2010-09-20 12:32
Sant Iker //
Eller varför inte prata om sjävlaste Gravesen, när han skadade Gabi i Madrid derbyt. Har du redan glömt det, när ni förlora mot lillebror med 2-1. Gabi var borta i flera månader efter Gravesens idiot tackling.
Barcelonistas
2010-09-20 11:50
Sant iker

jaså men varför inte prata lite om idioten pepe? redan glömt hur han sparka ner Getafe spelaren???

Härligt med 3 poäng nu får vi hoppas att Leo kommer tllbaks snabbt.
Barcelona Espanaboy
2010-09-20 10:56
En sak är säker. Gårdagens utvisning på Ujfalusi lär knappast vara hans enda för säsongen... Han lär komma upp i minst fem utvisningar.
Barcelona Denyo
2010-09-20 10:55
Ämne: Karma?....
Sant iker tillsammans med Fernando gago
is the king är dem två största pajasarna på SF det är ju bara kolla vilket forum dem kommer ifrån, ingen ide och diskutera me dem, han njuter av att provocera folk.
Barcelona AzizWaysi
2010-09-20 10:45
Om det är verkligen två veckor så ska vi vara jävligt tacksamma!! Hoppas verkligen det stämmer och hoppas han kan komma tillbaka tidigare än planerat, som Puyol.
Barcelona DM1982
2010-09-20 10:32
Ämne: Karma?....
Karma funkar inte så. Inom buddhismen så är karma resultatet av ens personliga handlingar. Nu vet jag inte om du inte kan skillnaden på Messi och Alves men det är två olika spelare, två olika människor. Det innebär med andra ord att det inte kan vara karma. Kanske läge att kolla upp saker innan man skriver, det blir annars så pinsamt uppenbart att man har stora brister i allmänkunskapen. Bara ett tips i all välmening.

Är det någon som kommer in på nya totalbarca? Jag kommer fortfarande bara in på den gamla.
Barcelona Criff
2010-09-20 10:27
Sant Iker, Skaffa dig ett liv.

Kan faktiskt bli en viktig del för Villa att vi går utan Messi ett tag, nu blir han lite mer tvingad till att ta lite mer plats och leverera!
Man måste väl försöka se något positivt i det negativa :/
Barcelona Gonzalez_Barca - Hata Ujfalusi!
2010-09-20 10:22
Sant Iker

Mm Messi får ta smällen för Alvés handlingar.
Ifs, karma kanske finns med tanke på Pepes misshandel, och hans skadeproblem han fick efter det..
Real Madrid Sant Iker
2010-09-20 10:17
Karma?
Gäst 123124
2010-09-20 10:04
Test/H2
Gäst 132312
2010-09-20 10:03
font size="30" Test /font
Barcelona Denyo
2010-09-20 09:52
En oerhört tunn trupp som blir tunnare, visst finns det spelare som kan axla rollen, men långt i från med samma kvalité som Messi. Guardiola med facit i hand oavsett hur det går denna säsong om vi vinner en sexling eller går titel lösa så är truppen på tok för tunn! Saknar redan Ibra kadabra...
Barcelona el Maestro!
2010-09-20 09:45
I matchen igår. Är det någon som har sett Forlan och Aguero? Var de med i matchen?
Pique och company gjorde ett superbjobb. De tog bort A. Madrids anfallare.
Spanien Osito
2010-09-20 03:20
En natt som denna så går tankarna till messi, krya på dig Lionel!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-20 03:11
Satt och kollade in spelschemat lite i samband med Messi´s skada. Som värst så räknade jag ut att han missar ungefär 6 matcher. Det är inte lite matcher men vi får vara glada att det inte var nåt brutet, tacklingen var ju brutal!

EDIT: Tittade lite noggrannare nu, ser att det är en landslagssamling innan hemma matchen mot Valencia. Så när det är dags för landskamper så har Messi varit borta i 2 veckor, med landskampen så blir det 3:e veckan. Han missar nog Valencia matchen sedan kan han vara tillbaka i hemma matchen mot Köpenhamn. Äntligen en landslagsmatch man blir glad över!
Real Madrid Raulmadrid7
2010-09-20 02:52
hoppas att MESSI återhämta sig snabbt
Barcelona Denyo
2010-09-20 02:36
Barcelona Denyo
2010-09-20 02:36
sant iker//
du kan hålla din låga kommentarer utanför det här forumet tack, dina diskussioner är alltid innehållslösa och består av en monolog där du pratar me dig sj och redan förut bestämt svaren, du beter dig förövrigt som en 11 åring i ditt beteende.

Madristan//klokt skrivet, mycket bra faktiskt uppskattas, som du säger man ska vinna när laget har sina bästa spelare på planen!

Förövrigt svårt o glädjas åt segern när messi blev skadad :(
Ibbe2010
2010-09-20 01:55
Krya på dig Messi och jag hoppas han kommer tillbaka
så snabbt som möjligt
Fotbollenskonst stavas MESSI

Ibbe Real Madrista
Barcelona Riiio!!
2010-09-20 01:43
Helvete vilken katastrof vissa får det att låta som. Vi möter nu te.x Sporting hemma,Rubin borta,Atletic borta,Mallorca hemma och sen Valencia hemma om nästan 4v.

Matcherna innan Valencia är ju inga egentligen svåra matcher med undantaget Bilbao borta men hemma mot ett Valencia som har börjat starkt kan bli tufft utan messi!

Precis gjort klart med hotell,flyg och nu senast matchbiljett till den matchen så får hoppas verkligen att han är tillbaka tills dess!!

Ronaldo hade ju ett "allvarligare blåmärke" som skulle ta 3-4v att läka men han va redan tillbaka efter typ 2v el nått så man vet aldrig. Messi i kombination med sin egna läkare och barcelonas läkarteam kan eventuellt skynda på det hela!

MadridistaN det va klokt skrivet!! Håller med dig, man skall egentligen aldrig "fira" skador som vissa idioter här verkar göra!
Real Madrid MadridistaN,
2010-09-20 01:36
Trodde först inte att tacklingen var så hård, men när jag kom hem och såg bilderna så förstår jag allting bättre.

Tycker tacklingen på Messi var horribel. Jag tyckte verkligen synd om honom när han bars ut på bår. Fotboll är en sport där man ska ha glädje av att spela och acceptra förluster och inte behöva skada motståndaren på det viset. Det finns varför jag hatar PL där dom brottas och inte spelar boll.

Jag önskar Messi att han kryar sig snart. Även om det är bra för mitt lag att rivalens största stjärna blir borta ett tag så tycker jag inte heller det är rätt att stoppa spelare på det där viset. Vinna över motståndarna ska man göra när motståndaren har bästa laget på planen och samma för det egna laget. Då är en vinst mycket värd!

Fotboll är viktigt men en människas hälsa är viktigast!

Detta kommer från en madridista.

Tänk på nästa gång Ronaldo åker på en likadan ful skada och några cule kompisar kommer att fira det lika hård som när dom tog trippeln!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-09-20 01:35
Monokel//

Messi kommer missa 4/5 matcher. Duktig pantad måste du va om du tror att det avskriver oss från ligatiteln redan nu. Sen att vi skulle va ett köpelag? Herregud. Kolla in ditt egna lag istället innan du snackar. Athletico brukar la byta ut halva laget efter varannan säsong istortsätt.
Real Madrid Sant Iker
2010-09-20 01:34
Ämne: Ämne: Utan Me....
Haha du skämde ut dig ni har inte mött bra motstånd och har ändå torskat liga premiären.

Hur kan det vara illa för Real? använd hjärnan nästa gång innan du postar.
Barcelona Messias_10!!
2010-09-20 01:32
Enligt Rapporter i spanien är Messi borta max 4-5 veckor och det är helt säkert att inget är brutet också puh vilket lättnad för det, men nu får vi hoppas att han blir bra snabbt och smidigt!! :)

Visca el Barca!!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-09-20 01:22
westinho-

Real Sociedad bortaplan är ett utav dem svåraste bortamatcherna i ligan, speciellt för lag som Real Madrid och Barcelona då både spelare och publik höjer sig. Vi imponerade inte spelmässigt i San Sebastian men vi vann, och att slå ett sådan tuff lag utan att spela vidare tyder bara på hur storklubb man verkligen är.
Barcelona Jekovsky
2010-09-20 01:04
Monokel

Köpelag? Skippa skitsnacket. Såklart att ingen Messi är en enorm försvagning, men jag tror vi kan mönstra en bra startelva även utan honom. Han kommer ju också vara tillbaka till våren, när allt avgörs.
Barcelona westinho
2010-09-20 00:55
Ämne: Utan Messi och med d....
Real har ju verkligen imponerat hittills -.-

Vänta till de möter tufft motstånd så får vi se hur det går. Vi är bättre även utan Messi. Köpelag med 7 egna produkter i startelvan? Okej.
Annons: