/spanien/barcelona/forum/14116.aspx/spanien/barcelona/forum/14116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2010-09-19 21:43
Helt sjuk tur om uppgifterna om två veckor stämmer.

Vill dock inte få falska förhoppningar. Befarar det värsta.
Barcelona Jr. Honken
Rambla~

Äh, fyfan alltså...
Barcelona Rambla~
Vi kan spekulera hur mycket vi vill men inget slutgiltligt besked förrän en MRI har gjorts under morgondagen. Enligt de första rapporterna är inget brutet i alla fall. Frågan är hur pass allvarlig skadan på hans ankel är. Några ligament är troligtvis skadade.
Barcelona ★Sami★
2010-09-19 21:42
Abbe.
Okej. Inte så farligt då:)
Barcelona Okkapokka
2010-09-19 21:41
Från Sid Lowe's twitter:

"QSF taking a VERY long time to come into press conf... Messi prognosis: ligament damage, fortnight out"

Så första beskeden enligt detta är på två veckor. Låter för bra för att vara sant om jag ska vara ärlig.
Barcelona Jekovsky
2010-09-19 21:41
Sant Iker

Sjysst generalisering. Bara för att ett rötägg skrev något i stilen med ''yää cristina är borta han förtjänar det jävla filmare nu kommer real förlora haha'' innebär väl inte att hela Les Rambles korkade upp champagnen när Ronaldo skadade sig.
Barcelona Rambla~
2010-09-19 21:40
Han spelar ju inte precis på bollen va?
Barcelona Barcadinho.
2010-09-19 21:39
Jag tycker annars att Pep hade en riktigt intressant variant med Busquets och resten av backlinjen idag. Busqi var ofta riktigt lågt ner på plan och han såg ut att spela som en mittback i flera sekvenser. På så sätt bilades en båge av en försvarslinje med Busqi i mitten, Puyol och Pique vid sidorna om honom och Alves och Maxwell ännu högre upp på sin resp kant.
Mycket bra idé, när man spelar med ytterbackar som är uppe så ofta i en svår bortamatch. Förut i tidigare matcher såg vi ofta bara Puyi och Pique sköta uppspelet (mittbackarna alltså).
Xavi kunde spela lite högre upp på banan för det.
Busqi är en dröm spelare för Pep – växer till en gigant steg för steg.

Hmm - om nån orkar bry sig om ett sådant inlägg.
Messis situation är det viktigaste just nu.
Barcelona Abbe.
2010-09-19 21:39
Från barcastuff på Twitter:

"Messi would be out for maximum 15 days"

Källa: Catalunya Radio.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-19 21:38
Lukas.RP //

Jag skoja såklart men antar att du inte förstod det, självklart åker jag på El Clasicó även om Barca ställer upp med B-laget..
Barcelona ★Sami★
2010-09-19 21:38
Messi borta länge? Fan!
Barcelona el Maestro!
2010-09-19 21:36
Räkna med att han missar minst fem matcher i alla fall. Minst.
Barcelona Jr. Honken
Vänta tills imorgon för ett mer exakt besked? Jag vet inte med er, men jag kommer definitivt att ligga sömnlös inatt!
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
Fyfan, alla människor som skrattar av glädje osv, förresten kan inte ens kalla dessa människor.

Då är man fan skadad, man önskar inte någon en skada oavsett vem det är =S
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-19 21:34
Sant Iker

Dra inte alla över en kam.

----

Barcelonito

Vi får hoppas på att han är tillbaka inom en månad, värre än så tror jag inte att det är.
Gunner - Kanouté
2010-09-19 21:33
Visa bedömer skadan efter bilderna:
"Lionel Messi has dislocated the ankle ligaments, very similar to RVPs injury last season. Maybe looking at 4-5 months out"

Fast man får hoppas på att det inte stämmer.
Barcelona basaric
Herregud, det gör verkligen ont att se Messi lida så där.

Det är inte första gången Messi åker på en allvarig skada, han åkte på en rejäl skada för några säsonger sen emot Valencia, han lämnade plan gråtandes mot Celtic.

Jag ber, jag gör verkligen det att han inte är borta länge, men tyvärr så tyder mycket på det.
Barcelona Abbe.
Det här känns jobbigt. Man får lugnande besked över att inget är brutet, men sedan måste man vänta tills imorgon för att få besked över hur lång frånvaro det blir. Man vågar inte ha några förväntningar på vilket besked vi kommer få. Usch.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-09-19 21:32
Guardiola: Läkarna har uteslutit frakturer. Imorgon ska han undersökas mer.

Det rör sig säkert om inre blödning och 2 veckor om jag ska gissa vilt.
Real Madrid Sant Iker
2010-09-19 21:32
Är det inte dagx och höja nivån på sandlådan=? jag kommer ihåg hur ni jubla när CR blev skadad och var borta i 2månader.
Barcelona ElTriplete
2010-09-19 21:31
Jag vill bara tacka de mogna madridistas som kommit in här och de som på puertan önskat att Messi återhämtar sig snabbt. Fin gest av er och fått mer respekt för er människor. Det finns en gräns, trots rivalitet. Min vän jublade när C. Ronaldo skadade sig förra året men jag tyckte att det var skamfullt av han.
Barcelona Frodo
Man kan inte göra annat än att hoppas på att skadan är så lindrig som möjligt. Av bilderna att döma så är jag personligen inte alltför hoppfull...

Ujfalusi, vilket svin!
Barcelona LaSagradaFamília
Man får verkligen hoppas på att det var en stukning, det såg lite ut som en allvarlig variant (väldigt svullet). Då är han nog borta 2-3 veckor, skulle jag tro.
Barcelona 1.70-ligan.
Okkapokka,

Vad innebär det? Att inget är brutet förstår jag, men resten.
Barcelona Gonzalez_Barca - Hata Ujfalusi!
2010-09-19 21:30
Lusnos

Ähh bättre än så kan du.. Även fast du drev om det så vore det riktigt lågt. Du kommer ju ändå se 8 världsmästare på planen.
Barcelona Jr. Honken
Hetfield

Helt rätt, kan bara hålla med.

Även om Messi blir skadad under en längre period så måste vi ändå fortsätta lira fantastisk fotboll och inte vika ner oss för det här!

Vi är FC Barcelona, vi klarar ALLT! :D
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
Ämne: Jag ber till allt va....
Inte för att vara den med de dåliga nyheterna.. men jag tror det är 0% chans att han spelar. :(
Barcelona Okkapokka
2010-09-19 21:29
Läser detta på ett annat forum:

"Messi's first medical reports:

Nothing is broken, ligaments of the right ankle dislocated"
Lukas.RP
2010-09-19 21:28
Ämne: Blir Messi borta mer....
Vilken "Barcelonasupporter". Suck, man slutar aldrig förvånas över vissa.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-19 21:28
Hetfield,

Åh fyfan. 6 månader får man verkligen hoppas att det inte rör sig om! Sjukt irriterande att vi inte kan köpa en spelare heller, om det nu är så pass illa.. ber till gud att han är tillbaka snart.

Tills vidare med Nolito till A-laget och låt Iniesta få vikariera medan Thiago och JDS får mer speltid brevid Xavi.. förresten, tänk om Xavi skadar sig också?
Annons: