/spanien/barcelona/forum/14110.aspx/spanien/barcelona/forum/14110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-12-07 21:42
Kim,

Du har verkligen rätt om detta med att kritisera andra språk här inne. Svenskafans ska vara en mötesplats för alla som uppför sig någorlunda anständigt som debattörer och det oberoende av deras förmåga att hantera det skrivna språket. Att ta poäng på brister i andras språk är dumt.

Detta är skrivet av en person som har levt på sitt språk helt eller delvis under ganska många år och numera delvis har som arbetsuppgift att granska språket i svåra facktexter.
AndreD
2010-12-07 21:41
"Jeffren has injured a harmstring muscle in left thigh. After the game we'll know more about the extent of the injury. #fcblive #cl [fcb]"

Det ser inte bra ut för vår lilla kantspringare...
PedroRodriguez
2010-12-07 21:40
Kim

Man förstår ingenting av vad han skriver, massa felstavningar allt från ''barsa'' till ''gvardiolla'' jag börjar tro att en klonad näsapa skriver.

Vlad2

Du verkar vara en skön lirare men skriv dina meningar korrekt.
Barcelona Rambla~
2010-12-07 21:38
Ok Pep, det är beundransvärt att ge talangerna chansen i en CL-match som inte gäller något. Fast varför måste han experimentera med trebackslinje, en diamant på mittfältet? Spelarna verkar ju vara helt förvirrade och ingen verkar veta sin uppgift. Det är lite väl mycket att smälta på en gång och speciellt med så många nya i startelvan. Bättre att köra ett spel alla är vana vid istället. Nu ser ju machen ut som ett träningspass. Dessutom att göra det mot ett så tråkigt och defensivt lag som Rubin. Nog för att de är svårspelade men de måste vara det tråkigaste laget i CL? Barca ställer up med värsta b-uppställningen och de försöker inte ens ta tag i matchen. De behöver vinna för att ha en chans att gå vidare. Istället börjar målvakten maska redan efter 20 min vid 0-0. Är det ett skämt eller vad är det frågan om?
Barcelona Kim ★
Ni får väl tycka vad ni vill om varandra, men att attackera språket hos andra är, enligt forskning, något som endast görs när argumenten tagit slut. Jag vill inte tro att det är så illa att man inte kan föra en sansad diskussion baserad på relevanta argument. Ni kan göra det, jag vet det. Jag har sett er diskutera på en bra nivå. Återgå dit, tack, istället för att förolämpa varandra.
PedroRodriguez
amnesia

Kan du vara bussig och precisera dig? Har jag frågat ifall du gillar science fiction? :) Hur går det med Sneijder? Har du äntligen tat för dig att Iniesta var bättre än Sneijder gångna säsongen?:)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-12-07 21:37
Vlad

Du är verkligen IQ befriad!
Laget är vidare därför vilas de största spelarna, är du verkligen så dum eller spelar du?

Sluta skäm ut dig själv, du försöker spela rolig framför dina kompisar men det går inte hem då du är skämtet
Barcelona 1.70-ligan.
Fy helvete också! Bojan och Jeffren skadade... lider allra mest med den sistnämde, som säkert blir borta länge igen. Bojan lär väl vara tillbaka relativt snart om han fick en smäll i huvudet? Nu är det tunnt på anfallsfronten.

Vad som dock är kul är att Pep valde att sätta in Bartra som högerback och ta upp Adrano som vänsterforward, i princip. Kul att se brassen spela där. Men i övrigt är det inte alls kul just nu, i och med skadorna.. detta som hade kunnat bli så intressant :(
Spanien Vlad2
Visca El Catalunya

Stackars dig din exploderande macho. Den som provocerar är faktisk du.Alla andra nöjer sig av skratt och humor. Verkar du har inte fått napp på längre
amnesia
2010-12-07 21:36
// PedroRodriguez

aa ja gillar oså science faction
Barcelonistas
2010-12-07 21:35
vlad2

du skämer ut dig själv

suger guardiola för att han vilar spelare? rikti sten e du.
PedroRodriguez
2010-12-07 21:35
Vlad2

Gvardiolla? Vad är är Gvardiolla? Låter som en alv i en science faction film. Han heter Guardiola.
Spanien Vlad2
2010-12-07 21:34
Kim

Får jag kyssa dig i kinden? :)
Barcelona Visca El Catalunya
2010-12-07 21:33
KIM

Vänner med någon som provocerar allt som har med Barca att göra?

Tillåt mig skratta.
Barcelona Kim ★
2010-12-07 21:33
Lass #10

Det är tre stycken.
Spanien Vlad2
2010-12-07 21:32
0:0

synd att Gvardiolla släpte inte ut Messi och andra spelare från A-lag. Suger!
Real Madrid Lass #10
Är det 3 eller 5 som kommer vara på Fifa World Player of the Year/Ballon D'Or galan?
Jag tror 3, men min bror tror 5.
Barcelona Kim ★
No offence, men vad är grejen med att kritisera andras kunskaper i det svenska språket. Jag förutsätter att alla vill göra så gott man kan, men det kan vara så att man inte kan språket ordentligt, eller att man har dyslexi eller liknande. Att kritisera hjälper inte särskilt mycket till något faktiskt. Så mitt råd ikväll, var vänner istället. :)
Barcelona Skippstripps
2010-12-07 21:30
kim

yep
Spanien Vlad2
2010-12-07 21:29
Ride_The_Big_One(6)

jag tillåter.du får vara stålt över atta kunna bätre svenka språket. Är du nöjd nu?
Barcelona Kim ★
2010-12-07 21:29
Valencia behöver väl göra ett mål till för att gå om United, eller hur?
Atlético addeh
2010-12-07 21:28
Det var som jag förutspådde. Piqué tar rollen som libero i tre manna-försvaret, Bartra och Fontás på varsin sida. Mascherano kvar som pivoté, ovanför honom Busquets & Maxwell medan Thiago släpar bakom anfallarna. Adriano vänsterytter, Jonathan högerytter och Victor Vázquez centralt. Något knepig uppställning.
Spanien Vlad2
2010-12-07 21:28
Ride_The_Big_One(6)

om du skulle missbruka lika mycket med spritet så skulle jag undra vilket språk skulle du skriva på den här forumen
Spanien Vlad2
2010-12-07 21:27
ingen gula kortet till Santons av rövslickaren Eriksson
2010-12-07 21:25
Håller Valencia i bollen smart och ställer om snabbt så tar de poäng ifrån Man. Alla vet vi vilka stora problem de har med lag som gillar att boll transportera via laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-07 21:25
Afellay kommer som ett brev på posten nu när Jeffren gick sönder igen.
Holländaren blir ett bra komplement.

Rubin hjälper inte Barca med tempot över huvud taget, matchen påminner lite om semifinalen i CL mot Inter - om än mer avslagen.

Upp till Barca att börja löpa lite mer på djupet och framför allt J2S måste komma in i matchen mer och kombinera med Thiago. Märks att dessa två ynglingar inte spelat så mycekt med varandra på slutet.
Atlético addeh
2010-12-07 21:23
FC Barcelona en Mi Corazón

Adriano har spelat ytterforward hela matchen. Verkar som Jonathan dos Santos spelar lite mer på högerflanken nu medan Víctor Vázquez gått in på Bojans position centralt.
2010-12-07 21:23
Vlad2

Du missbrukar det svenska språket, gör dig själv en tjänst och ta några lektioner.
Du kan ju inte vara över 13 år, är du det så bör du skämmas.

Pajaso
Barcelona Skippstripps
2010-12-07 21:21
tittat lite på victor vasquez vid rubin´s senaste tre omställningar..
han säljer sig väldigt lätt i att täcka och stänga ytor, gör en tvåfotare utanför eget straffområde där ha tappar boll - blir kvar liggande - och blir i sista situationen bortfintad helt med en fint till inlägg vilket öppnar för skottläge..
fine man gör misstag men han agerar mer lat och nonchalant i min mening..
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-12-07 21:20
Jeffrén & Bojan skadade fy fan, ser ut som Bojan fått en hjärnskakning. Nu när Bartra kommer in går Adriano väl upp som ytterforward eller?
Annons: