/spanien/barcelona/forum/14103.aspx/spanien/barcelona/forum/14103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-01-09 00:12
Egentligen hade jag tänkt kritisera Messis många bolltapp under matchen men när killen slutar matchen med 1 mål och 2 assist är det svårt att säga något dåligt om honom. Flera av spelarna visade en halvdan inställning och ville bara få matchen överstökade. Tummen upp till Iniesta och försvarsspelarna som spelade hela matchen med rätt attityd. Skönt att Pep utnyttjade alla 3 byten idag. Jag hade önskat att Thiago fått fler minuter men positivt att både han och Afellay fick speltid i alla fall.
Barcelonistas
2011-01-09 00:11
JOAN GAMPER 1899

Komedi på hög nivå som vanligt. det ända som fattas är lite vaniljglass.

reals match mot villarreal har inga stora förhpningar på villarreal då allt är redan klart. dommaren kommer hämta sin check från perez ...
Barcelona älskabarcelona
2011-01-09 00:09
Joan Gamper
Det är så sorligt att läsa deras inlägg . Speciellt Pedro León | Spain: 504,030 km2 inlägg som gång på gång klagar och klagar. Den killen har gått mig på nerverna under en lång period nu . Att alla lag låter oss vinna och dom ger inte lika mycket mot oss som mot Madrid . Vad gav Madrid mer än dessa lag emot oss på Camp Nou ? ! Madrid såg ut som vilket lag som helst .
Atlético addeh
"Jag är övertygad om att Hetfield måste ha en bok där han skriver ner alla sina one-liners"

Lol! Jag har faktiskt också tänkt den tanken några gånger. Det är inte mänskligt att bara komma på så många klockrena one-liners jämt och ständigt.
Barcelona DM1982
Hetfield- Megan Fox is a dude

Skönt att du ser vad jag har sett i Mascherano hela tiden ; )
Barcelona el Flaco
[RealMadrid - R9 Ronaldo]/

Det var inte förrän Pep lämnade som Xavi började få mer regelbundet speltid i startelvan. Fram tills dess var han långt ifrån odiskutabel.
Barcelona Rambla~
2011-01-09 00:08
De är faktiskt inne på rätt spår i studion. Barca sattes egentligen aldrig på prov i den här matchen. Depor brukar faktiskt kunna pressa bra mycket bättre på Riazor. Jag tror att veckans cupmatch har slitit även på dem. Barca kunde ju rulla runt bollen lite som de ville. Levante var tom mer besvärliga på Camp Nou än Depor i kväll. Nåja, jag klagar inte. Det är skönt med matcher man nästan kan cruisa sig igenom. Nu fick Xavi, Busquets och Alves välbehövlig vila.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 00:07
En enkel seger utan att behöva förta sig. Det var precis vad jag ville ha och det visar prov på styrka och bra form om något... kul att Afellay fick känna på bollen idag också. Han kom in i det alltmer ju längre matchen led och jag tror han kommer bli en tillgång på sikt.
Märkte ni förresten hur mycket Bojan kämpade när han Afellay kom in? Jag tror det är bra för alla att inte kunna känna sig så säkra på sin plats, oavsett om den är på bänken eller i startelvan. Därför är jag extra glad att Afellay har kommit, förutom att det är en riktigt bra och spännande spelare. Och sen kommer det såklart finnas plats för båda, så länge man presterar.

Till sist vill jag co-signa haegers inlägg om Mascherano.

Imorgon hoppas vi på Villarreal!
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-01-09 00:06
"Väl hemma i Barcelona samlades hela familjen i vardagsrummet för att diskutera saken. Fadern och syskonen var eniga; de säger till Xavi att packa väskorna och åka till Milano. Med tanke på att Guardiola var given i startelvan för Barcelona och fortfarande endast 27 år gammal var det otänkbar att Xavi skulle få spela varje match den närmsta tiden."

Hur länge satt Xavi på bänken, innan han började få spela regelbundet?
Barcelona el Flaco
2011-01-09 00:05
Heywood Jablome: "Vad är chanserna att Real Madrid kan tappa poäng i morgon?"

Hetfield: "Lika stora som att Pamela Anderson vinner nobelpriset i fysik."

Jag är övertygad om att Hetfield måste ha en bok där han skriver ner alla sina one-liners. :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-09 00:04
In i puertan om ni vill skratta.
Barcelona Sam
2011-01-09 00:03
Jag har börjat ifråga sätta Keitas vara eller icke vara i Barcelona. Med Busquets och Mascherano som köttare och Xavi, Iniesta, Thiago, Affelay som kreativa spelare, börjar Keita kännas överflödig. Visst han kanske en spelstil som vi saknar i Barcelona men jag tror inte det är något som Busquets/Mascherano inte skulle kunna göra.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-09 00:02
Heywood Jablome

Lika stora som att Pamela Anderson vinner nobelpriset i fysik, eller att C.Ronaldo inte faller ner under en match. Just pick one.

Eller att kungen stavar rätt :P (I can do this s*it all day).
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-09 00:02
Precis som alla andra vinster gav den här 3 poäng! Och den var lika skön som alltid!
God natt, Culés!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Lionel Messi n10
2011-01-08 23:58
3 nya poäng HÄRLIGT. Inte bästa matchen vi gör men det räcker, Masken MONSTER diggar han riktigt mycket och tycker han ska få mer speltid då jag gillar han lite mer än busquets, men busquets passar i barcas system så mascherano måste fortsätta prestera.
Atlético addeh
2011-01-08 23:58
Intressant det Tony nämner i studion angående Pedro. Detta var första matchen på de senaste 4-5 som jag tycker den lille kanariern inte var lika outstanding som vanligt. Han kämpar och sliter precis som vanligt men det vill sig inte riktigt och han hade väldiga problem att få kontroll på bollen i vissa situationer. Kul ändå att han fortsätter producera mål och får avsluta matchen på ett bra sätt.

el Flaco

Hehe, en väldigt passande bild faktiskt. ;)
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-08 23:57
el Flaco.

Agree! Och tack för att du visade mig min nya facebook-bild. :) Klockrent

Vad är chanserna att Real Madrid kan tappa poäng i morgon?
Barcelona haeger
2011-01-08 23:56
Mascherano var klockren och han fortsätter att imponera, han får sådär inte jätte mycket speltid och han klagar inte. Kan det bli bättre?
Barcelonistas
2011-01-08 23:56
visca barca

härligt med 3 nya poäng
elbraco
2011-01-08 23:54
Härligt med en 4-0 vinst trots att det kunde blivit fler mål. Afellay såg lite nervös ut men klarade sig bra!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-08 23:53
Äntligen så kanske man börjar hitta självförtroendet. Precis som att självförtroendet är viktigt för en spelare, så är det viktigt även för en tippare.
Barcelona el Flaco
2011-01-08 23:53
Att vinna med 0-4 på bortaplan utan att göra en minnesvärd prestation är en styrka i sig. Lite som det här med klassiska vinnarsyndromet; man vinner utan att imponera. Nu är det visserligen förstårligt med tanke på att vi fortfarande befinner oss i början av januari och det tar ett par matcher innan spelet är igång igen.

När det gäller de individuella prestationerna var Mascherano helt enkelt outstanding i rollen som städgumma och gick flera gånger ner för att hjälpa mittbackarna med att vinna boll. Var dessutom väldigt bra på att spela bollen vidare, nästan alltid en eller två tillslag.

Vet att det fanns några som var lite missnöjda när de såg startelvan, men Pep visste, som oftast, han gjorde.
Barcelona Rambla~
2011-01-08 23:52
Vilken bra match Mascherano gör. Så lugn och behärskad och står rätt hela tiden. Jag gillar dessutom att när han tar sina foul så gör han det mycket smartare än vad man tidigare såg honom göra. Han foular precis så där lite lagom när det är risk för en omställning. Tidigare var det nästan alltid galna kapningar. Skönt att han får spela tite. Man är ju lite rätt att han ska börja whina annars.

Haha Hetfield. Jag såg inte ens ditt inlägg när jag skrev. Vi tänkte på samma sak. :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Ingen har nog nämnt det men vilken match av Mascherano! Jag var skeptisk till en värvning av Mascherano då vi har Busquets, men den killen har teknik och spelförståelse, det såg man inte i Liverpool.
Barcelona .Sami.
Real får fortsätta jaga oss:)
Barcelona IlTriplete
2011-01-08 23:51
SKÖNT
5 poäng före Madrid som har det jobbigt imorgon mot Villareal, hoppas de tappar poäng.
AndreD
Canaletes

Tack
Barcelona kev
Vårt kära lag spelar halv hjärtat men ändå vinner......5 points ahead. yeaaaah
Barcelona Blaugrana91
2011-01-08 23:50
Cataloniaboy

Samma här! ;)
Barcelona Gio Style
2011-01-08 23:50
Okej, tar tillbaka det jag sa om hörnhandikapp, tack vare pique gick jag 500 back istället för 685 kr plus...
Annons: