/spanien/barcelona/forum/14094.aspx/spanien/barcelona/forum/14094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 21:28
Någon som vet hur det står till med matcher för B-laget framöver?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 21:13
Jäklar vilket tufft schema Barca har framför sig de kommande dagarna. Nog hade Messi behövts alltid. Men om Pep bara ser till att träna lätt och rotera spelare på matcherna så blir det nog ingen större fara.. vill se många B-lagspelare mot Sporting hemma på onsdag så att man kan ställa upp med utvilade världstjärnor mot Bilbao borta!
Barcelona Rambla~
2010-09-20 21:04
Hm, Canal+ håller inte riktigt vad de lovar när det gäller den spanska ligan enligt mig. För det första har de mer fokus på Allsvenskan känns det som. För det andra så kommer de ofta in sent till vissa matcher, som nu med Depor - Getafe. Jävligt störande faktiskt. De hade kunnat starta matchen i tid om de inte hållt på och tjata onödigt länge efter den allsvenska matchen. Jag hoppas verkligen det blir bättre när Allsvenskan är slutspelad.
Barcelona Abbe.
2010-09-20 21:03
Iniestas flickvän gravid. Grattis till det :-).
Barcelona roheart
2010-09-20 19:56
Ämne: roheart,

Absolut,....
Haha! Mr Zlatan har väl ändå varit ett samtalsämne ett tag också ;) Byt till vad som helst, men inte till det ämnet! Tack för svaret btw, roligt att du tycker likadant!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 19:52
roheart,

Absolut, vårt lag står inte och fallet med en spelare. Det är laget Barca som är det bästa i världen enligt mig, även om det såklart kryddas extra med världens bästa spelare!
Tror Villa kliver fram lite extra nu. Han är van vid att han måste leverera. Så hade han det i Valencia och Zaragoza och så har han det i landslaget!
Herregud, vi har världspelare på varje position. Vill som du var inne på lyfta fram Iniesta lite extra.. älskar den killen! Vilken lirare. Otroligt nyttig spelare att ha. Hoppas även att våra ynglingar kan växa lite nu i Messis frånvaro :) Chansen finns att både JDS, Thiago, Bojan, Jeffren och kanske tom Nolito kan få speltid de närmsta veckorna.

Givetvis hoppas jag Leo kommer tillbaka så fort som möjligt, men är rätt lungt utan honom också. Som sagt, vi står inte och faller med en spelare! Hade dock varit värre att vara utan honom mot riktiga storlag, då kan Leo vara skillnaden mellan seger och förlust!

Nu har det diskuteras Messis skada i ett dygt snart konstant. För att flika in med något annat emellan, jag läste CL-bibeln med aftonbladet förra veckan. Lustigt att Zlatan gick från 4 till 5 plus på mindre än en vecka. I ligabilden (fortfarande Barcaspelare) fick han 4 plus.

Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-20 19:50
Han har en poäng den gode Cruyff. Spelarna måste bli bättre på att sätta chanserna och därmed stänga matcherna. Det är inte första gången de bränner lägen så att matchen blir jämnare än den skulle vart om de hade gjort mål.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 19:44
Skiter faktiskt fullständigt i om Villa gör 20 mål eller 5mål...han bidrar jäkligt mycket till spelet
Barcelona roheart
2010-09-20 19:41
Tragiskt med Messi, och visst är han oersättlig! Det hade inte spelat någon roll i vilket lag han spelat i, han hade varit oersättlig överallt.. men två veckors frånvaro behöver inte bara vara negativt, tolka mig rätt nu! Det blir ett viktigt "test" för laget som hela tiden får höra att man är en tunn trupp. Tänk vilken spelare vi fått i David Villa, än har han inte börjat spotta in målen ,men att han som bevisat sig vara otrolig i lag som Valencia och Zaragoza inte skulle få igång produktionen i barcelona är osannolikt. Dessvärre hade han en stolpträff i atletico-matchen som skulle ha gett honom stort självförtroende.. Vi har en otrolig startelva även utan messi! Iniesta känns verkligen på gång med underbara fötter, Xavi är Xavi och visst var det skönt att för ovanlighetens skull få se ett par tunga skott från både Xavi och Pedro! En bra målvakt stod ivägen men det kommer inte alltid finnas en så duktig burväktare i motståndarlaget! Och Busquets lugn, Piqué och Puyol som aldrig viker ner sig och Maxwell som jag personligen tycker mkt om för sin enorma energi och vilja att hela tiden delta i spelet, jag föredrar maxwell framför abidal just nu. Alves glöms aldrig bort heller och Valdes är underbar, han gör ett tveksamt ingripande vid baklängesmålet, men att se honom slänga sig flera meter utanför stolpen för att rädda maxwells hemåtnick från att gå ut till hörna är underbart! Jag älskar detta laget och jag skulle kunna ge dessa analyser varje dag! Det finns så mkt kvalité!
Barcelona Mrfaariis
2010-09-20 19:39
Ämne: Hehe, såg ni Eurotal....
Haha ja Barca hyckleri. Fyfan vad jag hatar honom. Vår kära braca skänker 50 miljoner per år till unicef sen påstår han att det är hyckleri Fyfan !!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-20 19:34
Seriöst, vart leder det här? Ujfalusi eller vad fan han heter var oerhört klumpig och riktigt långsam. Kan vi inte byta ämne?
Tur att Leo inte blir borta så länge. Och Atleticofansens kommentarer tänker jag inte säga något om.
AndreD
2010-09-20 19:26
Ämne: Han kanske hade grat....
Comviq Kompis?
Barcelona el Flaco
2010-09-20 19:18
Läste att Ujfalusi besökte Barças omklädningsrum efter matchen för att kolla hur Messi mådde och han höll idag även en presskonferens där han bad offentligt om ursäkt för sin tackling. Känns som att det är det minsta man kan göra.
Barcelona DM1982
2010-09-20 19:17
Ämne: Han kanske hade grat....
Det är första gången jag skriver det men nu är det dags; LOL
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 19:15
Han kanske hade gratis-sms?
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 19:11
DM1982

Var glad att han ens bad om ursäkt lol.
Barcelona DM1982
2010-09-20 19:10
Ämne: Tomas Ujfalusi smsad....
Orkade han inte ringa, eller? Vad fan, SMS?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 19:08
Tomas Ujfalusi smsade Messi och bad om ursäkt. En fin gest ändå :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-20 18:52
Hehe, såg ni Eurotalk? Snacka om att det blev en epic ownage på Kviborg.

Konversationen är ungefär såhär:
Kviborg:" Det är bara en gest av Barcelona att ha unicef på tröjan"
Alla andra i panelen: " Men de skänker också pengar"
Kviborg "Ja men..bla bla (ursäkter och nonsens)"

Fail.
Barcelona Frodo
2010-09-20 18:52
På tal om annat så tilldelades Pepe Real Madrids 2-1 mål mot Sociedad i domarens officiella rapport. LFP har även Pepe som målskytt. Marca har däremot tilldelat målet till Ronaldo. Vilka delar ut Pichichin? Marca såklart!
Barcelona DM1982
2010-09-20 18:49
Skit i Atletico-fansen nu, de är ju bara för jäkla patetiska. Speciellt Deion som uppenbarligen är en pajas av bibliska mått. Ser att han har raderat alla mina inlägg där men inte sina svar, hur smart är det? Men komma gärna in hit och debattera, det är ok för oss. Här låter vi alla komma till tals.

Hur som helst, skönt att prognoserna för Messi ser lovande ut. Visst kommer han saknas men nu får andra sidan kliva fram och visa vad de kan. Tror nog att Villa kan kliva fram och ta på sig lite större ansvar.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 18:22
el Maestro!

Förstår att du vill göra det men tror inte Modsen gillar det, hur de än tycker om det som skrevs =P

Annars håller jag själv med där
AndreD
2010-09-20 18:19
Att säga att det var Messis fel för att han var för snabb är bara så j*vla patetiskt. Hur f*n tänker vissa människor?
Barcelona el Maestro!
2010-09-20 18:18
Jag brukar inte klippa och klistra men jag måste göra det denna gång - undentag(?). Detta eftersom man inte kan skriva i Atletico Madrids forum efter att en del Barca-fans härjade där inne, antar jag.

"zoran » Svara inlägg
Sänt: 2010-09-20 10:02
Ufo chansbryter (vilket är korkat, men förståerligt i den här delen av matchen), har ni aldrig gjort det i fotboll? Sen är olyckan framme. Så kan det gå när man är klumpig och när motståndaren är betydligt kvickare, folk pratar bara om en repris eller stillbilderna som får en spelare att liknas vid en kriminell människa.

Det är sent, klumpigt och väldigt vårdslöst av Ufo, framförallt onödigt.
Önskar killen en snabb återhämtning, sådana spelare ska inte vara på sidan av planen, skadade".

Slutsnackat om saken. Det Zoran säger är klokt och rätt.
Barcelona Rambla~
2010-09-20 18:13
De inser nog att det var en idiotisk tackling, annars kan det inte stå riktigt rätt till där uppe. Problemet är att händelsen ältas till förbannelse och när sedan uppretade culés börjar kalla deras spelare för fula saker slås försvarmekanismen automatiskt på och istället försöker man förringa händelsen. Om alla bara nu släpper det hela så kan allt fortare övergå till det normala.
Barcelona westinho
2010-09-20 18:12
Ämne: Kollade in Atlético-....
Ja men vi låter dom tro att det var en "klockren tackling som slutade fel" så dom blir nöjda.
Barcelona Jekovsky
2010-09-20 17:54
Kollade in Atlético-forumet. Patetiskt. Helt enkelt patetiskt. Hur kan de försvara Ujfalusi, och försöka få det till Messis fel?

Sen när de märker att deras argument inte håller spärrar de forumet. Som sagt, patetiskt.
elbraco
2010-09-20 17:52
Nu kan bara Atleticos fans skriva på deras forum. Antagligen för att dom insåg att deras korkade argument var så j*vla dåliga att dom inte vågade ha det öppet längre. Gå in och läs på deras forum, jag förstår inte hur 75% av deras fans kan vara så korkade. Det är inte påhopp, det är sanningen, go look for yourself.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:48
"Han skrev även att det var Messis fel eftersom han var för snabb och Ujfalusi för långsam."

LOL? -facepalm-
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:48
Dubbel sorry
Annons: