/spanien/barcelona/forum/14081.aspx/spanien/barcelona/forum/14081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Sami.
2011-02-14 14:29
Då var det klart. Ingen Puyol på Onsdag. Vem vill ni se som vänsterback? Maxwell eller Adriano?
El Capitan 4
2011-02-14 14:26
Andreas - V.V [Barney S] /

Nej, det där var riktigt dumt sagt och jag hoppas att vi kan glömma det. Man ska aldrig önska spelarskador, inte ens på Tottenhamspelare.

Haha, men vill bara att Arsenal ska vinna så jävla mycket... Men sorry för det jag sa
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-14 14:23
El Capitan 4

Du sitter väl och hoppas på att Messi ramlar och skadar sig i duschen? ..

För övrigt tror jag ni vinner, 2-1
2011-02-14 14:20
elbraco

Såg den där videon för några månader sen, man blir glad och rörd :)

Hade inte Piqué haft ihop det med Shakira hade jag starkt trott att han varit lagd åt andra hållet (i vissa fall) hehe.
El Capitan 4
2011-02-14 14:16
elbraco/

Hahaha riktigt skön video! :) Det kommer bli en rolig match på onsdag, hoppas att mitt Arsenal kan vinna... Men vad är oddsen till det... -.-
Barcelona .Sami.
2011-02-14 14:16
elbraco
Underbar video. Fan vad dom ser kära ut:)
elbraco
2011-02-14 14:09
En video om Cescs och Piques bromance. Nästan så man börjar lipa...
2011-02-14 14:08
Barcelonistas

Haha, ja det är rätt sjukt..
Kunde stått 0-4 i halvtid.. :P
Barcelonistas
2011-02-14 14:04
Det roliga är att Almunia suger häst balle, och hur han lyckades rädda alla dom här lägena fattar jag inte...
Barcelonistas
2011-02-14 14:03
Spelar vi som vi gjorde i första halvlek senaste mötet på emirates så kan jag inte se hur arsenal ska klara av våran offensiv.
2011-02-14 14:02
Åh, det ska bli en sån rolig match.

Vem är jag rädd för? T H E O W A L C O T T ..

Hoppas han spelar från start för då är han inte lika bra som när han kommer in som en frisk fläkt mot trötta backar :P

Funderar på om jag ska se matchen på krogen eller hemma i soffan, hmm..
Det är så förbannat mycket Arsenal fans i Sverige (i alla fall) där jag bor .. (85% började heja på Arsenal här pga Fredrik Ljungberg och Henry)

Det får nog bli tv soffan hemma, då hör man ju kommentatorerna också..

Bara det inte blir han "krystarn" *BER*
Barcelona Rambla~
2011-02-14 14:02
Hetfield

Oavsett hur bra Barca är på att hålla bollen så sker det att de tappar den, det såg du väl i lördags om inte annat. Det är då Arsenal är farligare än de flesta lag för Cesc slår väldigt ofta den långa bollen ut på en kant eller en rak bakom mittbackarna. Det gäller verkligen att vi pressar när vi tappar boll, för det kommer att ske.
elbraco
2011-02-14 13:59
...and he's back (med länken till hans fula sida).
edit: snabbt agerat mods!
Håller med dig Hetfield, Walcott passar inte riktigt in i Arsenals spel.

Man ska även komma ihåg att Arshavin är nere i en rätt så djup svacka, han har inte alls varit bra de senaste matcherna.
Barcelonistas
2011-02-14 13:59
länktips föra åtets möte mot arsenal på emirates.

Kattens lek med råttan, att det inte stog 0-4 till os i första halvlek är helt sjukt. Och den här säsongen är vi även tom bättre än föra!!
Atlético addeh
2011-02-14 13:56
Hetfield

Haha naturligtvis, fast att Arsenal aldrig skulle få låna bollen vore väl att underskatta lite väl mycket. :P

Kontringar och fast situationer kommer bli Arsenals vapen.
Barcelonistas
2011-02-14 13:52
fan nu är det bara matchen i onsdag som man har i huvudet!!!

Visca Barca!!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 13:51
addeh

Man måste ha bollen föratt kunna passa ;)
Atlético addeh
2011-02-14 13:50
Hetfield

Arsenal kommer förmodligen inte ha lika mycket boll som dem är vana vid mot oss och då blir Walcott farlig i kontringsspelet. Du som gillar Fábregas vet väl att hans passningsfot är riktigt vass.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-14 13:48
Rambla//

Håller med om att Maxwells snabbhet inte är några större problem för Walcott men samtidigt så skär väl Walcott ganska så ofta från kanten in mot mitten vilket gör att han ändå hamnar i Abidals zon så att säga.
2011-02-14 13:48
Walcott är rätt så useless i ett lag som satsar på possessionfotboll, om Walcott hade spelat i ett lag som satsade på kontringar så hade han varit dödlig. Tänk er om han hade kunnat löpa 1 mot 1 då hade han varit betydligt vassare.

Om man rubbar Arsenals passningspel så är Walcott rätt så värdelös, han behöver någon som kan sätta de djupa bollarna.
Spanien Rivaldo!
2011-02-14 13:47
Det ska bli intressant att se om Wenger väljer att köra med Bendtner och Diaby för att få en fördel på styrka och huvudspel.
Spanien robin v.p
2011-02-14 13:45
Längtar till onsdag som bara den. arsenal fan som man är så hoppas man att det ska gå bättre än förra året då vi blev så utspelade att man inte visste var man skulle ta vägen, såg båda matcherna på en pub där cirka 80 procent höll på Barca så det gjorde ju inte saken bättre precis.
Ska se matcherna på samma ställe i år så man hoppas att man kan gå lite mer rakryggad därifrån i år....
Tror att vi har en bättre chans i år för vi är mycket starkare på alla positioner, ungtupparna har fått ett års erfarenhet och det har märkts i P-L.
Hoppas och TROR på 2 bra matcher och att vi kan stoppa Messi för då är vi en bra bit på väg.
Tippar 3-1 hemma och 2-4 borta och det räcker ju hehehe.....
Atlético addeh
2011-02-14 13:42
Rambla

Vem vet, kanske fanns någon baktanke från Peps sida att bänka Adriano senast?
Barcelona Rambla~
2011-02-14 13:37
Det som oroar är att Puyi inte blir fit i tid. Nog för att AbiRey klarar av att ersätta men det som oroar är istället Maxwell på vänsterbacken. Hans snabbhet imponerar knappast. Det är nästan så att man hellere ser Adriano starta istället. Han skulle lättare klara av att matcha Walcotts snabbhet. För Arsenal kommer att spela på kontring, make no mistake.
Atlético addeh
2011-02-14 13:31
Hetfield

Ja, Iniesta kom tvåa, men det sades att om samtliga Xabi Alonsos röster egentligen var menade till Xavi skulle han gå om din lagkamrat i rangordningen. Aja, spelar mindre roll och att Don Andrés kom tvåa gör bara ditt argument ännu mer strongt.
Barcelona .Sami.
2011-02-14 13:27
B-Guden
Glöm inte heller tränaren:) Han har en stort del av jobbet.
Barcelona Rambla~
2011-02-14 13:27
Wilshere#19

Ja, och det är bättre att du drar handtrallor till Nasri någon annanstans.
Barcelona B-Guden
2011-02-14 13:25
När ni jämför spelare så sluta förfan och ta med vad han vunnit.
Det är helt idiotiskt att jämföra spelare och säga att den som vunnit det och det är bäst.
Spelaren har inte vunnit det sjlv utan med laget...
2011-02-14 13:25
westinho

Hehe, fine by me. Stärker nog bara argumentet.

Wilshere

Äh, no offense. Alla får tycka vad de vill, om du tycker att Nasri är nära Iniesta så får du tycka det.

Leva och låt leva.
Barcelona westinho
2011-02-14 13:21
Hetfield

Du är nog ute på en liten cykeltur ja...Xavi kom 3a, Iniesta 2a.
Annons: