/spanien/barcelona/forum/1408.aspx/spanien/barcelona/forum/1408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-02-06 19:51
Det är svårt att bedöma Titos reslutat och spel med tanke på att han låg sjuk när säsongen avgordes. Med Tito frisk så kan man aldrig veta hur den säsongen skulle slutat. Tata misslyckades enligt mig helt med att få ut max av laget. Det blev alldeles för mycket bollrullande och för lite kreativitet framåt. Man förlitade sig helt på Messis individuella kretivitet att skapa chanser åt sig själv och sina medspelare, tyvärr så missade medspelarna 4/5 chanser de fick också.

Jag tycker att Luchos Barca känns lite som en frisk fläkt efter säsongerna innan där det kändes som att vi måste variera vårt spel mer. Lucho kombinerar vår totalfotboll med böljande anfallsspel med en bra balans. Vi får ut max av våra 3 anfallare och ska man bedöma en tränare så ska man göra det utefter förutsättningarna denne har. I detta fall så är anfallstrion vårt främsta vapen och då vore det tjänstefel av Lucho att inte utnyttja detta.

Med detta sagt så kan vi inte spela peps fotboll med dagens trupp, det är sant, men åh andra sidan så hade vi inte haft dagens trupp om vi var ute efter att spela Peps fotboll. Vi hade i så fall haft en annan värvningsstrategi så den jämförelsen kan inte göras.

Jag ser tillbaka på Peps era som den vackraste fotbollen som jag setts spela någonsin. Jag hoppas att vi kommer att komma tillbaka till något liknande i framtiden. Ett lag som är så överlägset att man inte ser matchen för mängden mål, vackra mål eller individuella finter som skickar spelare upp på läktaren utan för den fina fotboll som spelas på planen, hela vägen från målvakt till motståndarnas målområde. Vem vet hur Pep hade utvecklat sin fotboll ytterligare om han hade stannat, vad jag kan säga är att speciellt Tata inte alls lyckades med att försöka efterlikna denna då han helt enkelt stagnerade och inte utvecklade spelidén något ytterligare. Klart att man då blev sönderlästa till slut när alla lag hade ett enda mål i fokus- Att vinna mot det Barca som anses överlägsna i hela världen.

Vår ledning är tyvärr helt inkompetenta. De är anklagade för diverse kriminell verksamhet, de kör ner La Masia i botten, de skickar iväg ungdomsspelare åt alla möjliga håll, de bryter sina löften till väljarna och de lyckas t o m köra ekonomin i botten trots att vi vann trippeln och hade värvningsförbud samtidigt, hur nu detta är möjligt. Som the Cameroonians är inne på så är den nuvarande strategin kortsiktig vilket jag föraktar något oerhört.

Några slutord. Jag älskade Peps era hos oss och jag hoppas vi kommer att spela liknande fotboll igen i framtiden, men inte riktigt än. Jag stödjer också Lucho som får ut max av vår spelartrupp idag och jag tycker att han spelar en totalfotboll som blandas på ett bra sätt med kontringar vid behov, just för att vi har de rätta anfallarna som klarar av detta spel. Alla problem jag ser med klubben idag är ledningens fel och jag hoppas att de som valde Bartomeu inser sitt misstag och att medlemmarna kommer att enas om att avsätta nuvarande ledning så fort det uppstår en möjlighet.
Barcelona neymar JR
2016-02-06 19:50
Maestro Världens bästa tränare borde ju Kunna göra något med det materialet eller handla in rätt spelare Lucho borde ju göra allt Pep gjorde med en helt annorlunda trupp Ska inte bägge ha samma krav även nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:48
Pep blev avklädd av Lucho i föra årets semifinal. Lucho hade klätt av han igen om vi ställts mot Bayern igen.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2016-02-06 19:45
@neymar JR:

Bayern har inte Xavi, Messi och Iniesta. Det blir då nästan omöjligt att spela Peps fotboll ordentligt.
Barcelona koeman92
2016-02-06 19:42
@Barcelonistas:

Oh the irony..
Barcelona neymar JR
2016-02-06 19:41
Satan vad Bayern spelar tråkigt, händer absolut ingenting Men det är la enbart spelarnas fel....
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:38
Mod - Du kan ta och varna alla dom som skriver Penaldo också? Att ja skrev så om city e en vana men ska sluta med det. Folk säger jag är drog påverkad när ja skriver ner mina åsikter? Varna dom också då?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 19:30
[QUOTE=Canaletes]Som ni ser så är han oerhörd arg över att de aldrig får vara ifred. Median säger att de bara är där för att gratta Neymar på hans födelsedag varpå pappan fattar ju att det inte är sant. Sen växlas de ord som att "vi bara gör vårt jobb", "ni hade visat respekt om ni hade lämnat oss ifred" etc... Det eskalerar sen vidare då pappan börjar filma tillbaka och sen ännu mer när pappan säger att någon touchade hans fejs med kameran (vem vare som fakking ****** va?!) Och till slut kaozet när han puttar iväg några och sen boxar omkull mobil/videokameror så att de flyger iväg. [/QUOTE] Haha! Bra iallafall att hans farsa säger ifrån. För mycket skit från spansk media om Neymar o hans pappa.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:18
Höj nivån ordentligt, jag menar allvar. Sluta komma med öknamn till lag/spelare. Lär dig att respektera andras åsikter. Håller du inte med skribenten? Skriv ner din version på ett respektfullt sätt, du behöver inte hoppa på folk som inte delar din åsikt. Varning. /Mod
Barcelona Canaletes
2016-02-06 19:15
Som ni ser så är han oerhörd arg över att de aldrig får vara ifred. Median säger att de bara är där för att gratta Neymar på hans födelsedag varpå pappan fattar ju att det inte är sant.
Sen växlas de ord som att "vi bara gör vårt jobb", "ni hade visat respekt om ni hade lämnat oss ifred" etc...

Det eskalerar sen vidare då pappan börjar filma tillbaka och sen ännu mer när pappan säger att någon touchade hans fejs med kameran (vem vare som fakking ****** va?!)
Och till slut kaozet när han puttar iväg några och sen boxar omkull mobil/videokameror så att de flyger iväg.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:01
Nemesis 10 - jämförelsen Lucho vs Mou är som sagt bara löjlig. Finna absolut inga likheter överhuvudtaget. Luchos Barcelona ett lag som spelar på pianots alla strängar. Kontra Mourinhos alla lag som spelade ett omställningsspel där man också parkerade bussen. Hur den jämförelsen går ihop vet ingen. Pep vs Tata Tata försökte härma Guardiola men det gick åt helvete. Spelarna klarade inte av att spela Peps fotboll då den kräver enormt mycket. Inte ens Pep själv kan få laget att spela den fotbollen igen. Hade man försökt spela som Pep idag hade det sett ut som det gjorde under Tata. Det verkar som att folk här inne tror att det är 100% möjligt att spela Peps fotboll. Om det är så ni tänker då kan jag förstå eran besvikelse men sanningen är den att det är inte möjligt överhuvudtaget. Under Pep fanns också en Xavi och Iniesta i sin absoluta prime. Hur hade ni tänkt att laget ska ena få till det spelet under Pep? Ska Rakitic vara vår nya Xavi? Lmfao
Barcelona the cameroonians
2016-02-06 18:59
Maestro

Jag har inte haft möjlighet att följa laget under matcherna annat än det jag läser i sociala medier och i matchrapporterna.

Men de har 4 raka segrar och är på väg uppåt i tabellen med 10 poäng till kvalplats.

Inget annat att vänta egentligen då man värvat in flera av konkurrenternas toppspelare och fyllt på med ett par 25-åringar med rutin.

Det är bara 6 spelare kvar från de egna lagen varav 4 konkurrerar med varandra om en startplats. Planecia/Godswill om högerbacken och Ros och Samper om mittfältsplatsen.

Gumbau är för övrigt nerflyttad som mittback, han var aldrig en mittfältare av Barca DNA ändå så det var väl rätt utveckling för honom.
2016-02-06 18:55
Jag hoppas att Lee, Paik och Aleña kan bli något och driva B-laget till bättre tider, för talangen har dom.
Barcelona neymar JR
2016-02-06 18:47
Maestro Dom vinner match efter match men vad gör det när man gör det med legoknektar och sålt sin själ
2016-02-06 18:46
@the cameroonians:

Hur är formen för b-laget? Det är ganska svårt att följa.
2016-02-06 18:44
Kaptoum gör mål i B-laget för andra matchen i rad!

Han tog verkligen chansen när Cámara var skadad.

Hoppas verkligen att Gerard fortsätter matcha honom, Samper, Tarin och Palencia som i princip är de enda som är kvar från de egna leden efter storstädningen i januari.

Vad som händer i sommar med dessa spelare kommer vara A och O för vilken roll la Masia kommer spela i klubbens framtid.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 18:43
The Cameronians - givetvis var det så. Xavi framför allt som inte var lika bra osv. Men jag är ganska så säker på att vi idag inte hade kunnat spela Peps spel. Det hade sett ut som Det gjorde under Tata Martino med ett stort bollinnehav utan att skapa målchanser. Vi har inte dom rätta spelarna framför allt saknas det en Xavi som tillhör en av historiens bästa mittfältare. För att få Max av den fotboll som Pep har krävs 11 perfekta spelare som håller igång maskineriet.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 18:40
[QUOTE=Canaletes]Sevärd video när Neymars pappa går bärsärk på median. [/QUOTE] Kortfattat vad han säger?
Barcelona Nemesis 10
Måste bara säga att jag inte heller förstår hur man kan sammankoppla Luchos fotboll med Mourinhos , tycker inte heller att man kan sammankoppla Peps fotboll med Tata Martinos Martinos. Ja älskar att Lucho är en kompromisslös vinnare då han är lite mer av en som gör det som krävs för att vinna istället för att låsa in sig på en och samma idé i vått och torrt. Pep skulle behöva en liten dos av det tänkandet i slutet av hans tid i Barcelona.
@Fuerza:

Vilken vacker dykning! 9/10 får han som poäng av mig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-06 18:38
@Canaletes:

Vad säger han?
Barcelona Fuerza
2016-02-06 18:36
Kolla in hur de slänger sig i PL. Cristano Ronaldo-klass (då han fick straffen med sig).
Barcelona Canaletes
2016-02-06 18:35
Sevärd video när Neymars pappa går bärsärk på median.
@Barcelonistas:

Var väl snarare så att spelarna inte längre hade samma hunger att följa sin krävande tränare. Sen att Cesc kom in i truppen bidrog ju inte heller till någon utveckling.
Barcelona neymar JR
Xaviesta Just när det gäller tränare så är en jämförelse omöjlig att göras på ett rättvist sätt Tränare har aldrig detsamma spelmaterial, hur ska det kunna jämföras då?! Sen så har väl varje tränare ett ansvar att anpassa sig efter spelartruppen. Varför ska lucho satsa på mittfältet när hans starkaste del var anfallarna? Varför skulle Pep satsa på anfallarna när han starkaste del var mittfältet ? Redan där dras dom ifrån varandra och 2 olika spel uppstår Ska man göra en rättvis bedömning av dom tränarna så tänker jag faktiskt vända mig mot camerooninas. Rättare sagt när dom bägge har haft hand om b-laget och nästan identiska spelartrupper Där är en direkt jämförelse jag kan köpa
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 18:34
Xaviesta - och oklart är det för den som också har huvudet i alla möjliga hål.
2016-02-06 18:30
Det viktigaste med Peps filosofi var ju presspelet, något som inte riktigt fungerade under Tata. Man kan ju hävda Tata liknar Man City mer än Barca under Pep i mina ögon. Possesion spel är något som används av många tränare just nu.
Barcelona Xaviesta
2016-02-06 18:28
Barcelonistas För det otränade ögat så är den kopplingen glasklar.
Flavia
2016-02-06 18:28
@LennyRomario:

Naturligtvis, även om det förstås inte ändrar faktumet att vi fortfarande tillämpade den fotbollen som vi genomförde under Pep-eran och som egentligen borde ha gått vidare.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 18:25
Ett spel som gick ut på enormt mycket bollinnehav under Tata. Samma sak med Pep som sista året blev lite väll besatt av bollinnehav. Märkligt att man inte kan se kopplingen.
Annons: