/spanien/barcelona/forum/14077.aspx/spanien/barcelona/forum/14077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-11-26 21:07
Hombre

första åren var Marcelo riktigt dålig i real, men den här säsongen har han varit hyfsad bra i offensiven men inte i sitt defensiva spel där är det rena rama hönsgården.

inte nog med att han är dålig i defensiven så är han en rikti fjolla, den idioten har fan i mej adhd. sättet han provocerar cata diaz är det värsta jag sett...

Barcelona westinho
2010-11-26 21:04
Har ni läst Inter-redaktionens öppna brev till Hussfelt? Rekommenderas. Hussfelt är en riktig pajas, om man nu på nått sätt inte redan märkt det under Fotbollskanalen Europas sändningar.
Barcelona westinho
2010-11-26 20:49
Visst, Pepe har tempramentsproblem, det är lite tråkigt. Men han är trots allt en världsback, det går inte att förneka även om man är culé. Han är inte lika bra som Piqué, men han tillhör kategorin "världsback" ändå.
Barcelona Bojan#9
2010-11-26 20:38
Minns du den 21 Januari 2001 mot Real, när Puyol både spelade försvarare och anfallare samtidigt, Puyol hittade målet 2 ggr och lyckades med 89 av 89 brytningar...... Känns precis som de hände igår..... ( ironi )

Herregud 23 december va för ca 3 år sedan, Pepe är slut, killen har nickat med näsan för många ggr.

En "världsförsvarare" ska inte uppträda på det sättet han gjorde mot Francisco Casquero i Getafe den 21 April 2009 eller har du glömt bort de ?
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2010-11-26 20:36
Synd att Pepe fortfarande får spela. Hur kan en människa som är så labil kunna bli elitidrottare? Minns också Marcelo när han gick runt och letade bråk mot Getafes Cata Diaz (se länktips) och sen sprang iväg som en rädd liten fjolla.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-11-26 20:23
"sen har jag rätt i det jag säger marcelo är sjukt överskattad han springer fan runt som en huvudlös kyckling. Offensivt är han bra men defensiven suger häst och du vet alla om."

Du har inte sett Marcelo på 3 år. Jag tror inte ens Marcelo var så dålig som du försöker få honom till. Han har förbättrat sin defensiv väldigt mycket det senaste året. Hans offensiv kan ingen ytterback mäta sig med.

Angående Pepe så tror jag ni har glömt den 23e december 2007, aldrig sett en mittback dominera på det vis han gjorde. Pepe är under en lång period i klass med Pique enligt mig ifall han får hålla sig skadefri. Enligt mig så är Pique bättre på bollbehandling och positionspel resten är dem lika eller fördel Pepe. Pepe har snabbhet, styrka, Balans, Huvudspel och spelförståelse. Han förlorar aldrig en löpduell eller en närkamp.

Världens mest underskattade back, synd att han missade hela våren förra säsongen.

Jag hoppas förhoppningsvis att det på måndag bevisas att Puyol är avdankad och att Pepe hör hemma i världsförsvararna.
Canaletes
2010-11-26 19:09
Veckans lo que el ojo no ve från CANAL+ Spanien :)
Barcelona kev
2010-11-26 19:01
ElTriplete

Co-sign

Håller med på varenda punkt du har skrivit. Tycker verkligen att vi har sjunkit till en låg nivå de senaste dagarna. Laget vi möter på Måndag är ett starkt sådant som har imponerat p sistone. Det är första gången på länge jag är orolig inför El clásico.
Jag reserverar mina kommentarer om matchen fram tills den är färdig spelat!!

PS. slute jämföra spelare för det leder inget vart. Bara bråk förstår ni väl.
Atlético addeh
2010-11-26 18:58
Bläckfisken Paul (död?) i förpackning förutspår måndagens vinnare.
elbraco
2010-11-26 18:33
De tre senaste inläggen....lite ironiskt.
Barcelonistas
2010-11-26 18:25
Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX

den enda spelaren i madrid som platsar i barca är ronaldo och iker. resten hade fått se matcherna på bänken och läktaren.

sen har jag rätt i det jag säger marcelo är sjukt överskattad han springer fan runt som en huvudlös kyckling. Offensivt är han bra men defensiven suger häst och du vet alla om.
Barcelona ElTriplete
2010-11-26 18:19
Gabriel

Co-sign. Det är inte bara Madridistas fel som bidrar till den låga kvalitén, tycker fan vi bidrar lika mycket. "MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!" skrev någon tidigare idag, helt onödigt. Och för att inte snacka om hur mycket skit Madrid får här i forumet, missförstå mig inte, jag hatar Madrid och vill mer än allt slå de med Mourinho på bänken måndag kväll. Men lite respekt förtjänar de ändå, det finns inga dåliga lag.

Deras 5-1 resultat mot Racing och Zaragoza är imponerande, de är ett väldigt bra lag och det kommer bli en tuff match. Ni behöver inte vara så otroligt självsäkra och 100 på att vi vinner matchen.
Barcelona Gabriel
2010-11-26 18:13
Förstår verkligen inte varför man tillåter vem som helst att skriva här inne. Jag kommer in hit för att läsa vad mina fellow culés har att skriva och säga och även för att ge min syn på saken. Det blir bara irriterande att behöva läsa det madridistas har att säga, framför allt då 99 % av det som skrivs av dem inte medför med absolut någonting, snarare är deras främsta mål att provocera. Det bästa för alla hade varit att enbart tillåta culés skriva här inne, kanske lite tråkigt men det är bättre än att behöva tappa lusten för att komma in hit, för det är precis det som händer när man läser deras inlägg. Varför tror ni så många olika forumsrävar försvunnit här genom åren. Jag själv försvann i ett år pga den låga nivån här inne.

Sen är det också helt jävla onödigt att jämföra Barças spelare med Reals spelare. Culés tycker att Barçaspelarna är bättre och madridfansen tycker att deras spelare är bättre, end of story. Varför ens gå in i en diskussion angående det här? Det finns inte en chans att man kommer att kunna hålla med varandra om saker och ting.

In och ut lika snabbt igen, hejdå.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-26 18:12
PedroRodriguez

Det är sant, det stämmer. Jag kom på det efter jag hade skrivit inlägget. För har följt ufc lika länge : )
Atlético addeh
2010-11-26 18:07
Jag blir så less när det kommer in såna jubelidioter som Gonzalo Hombre Pipita och försöker kränka folk... Han kommer i alla fall inte synas mer här tills vidare.
AndreD
2010-11-26 18:05
"Man kan släppa loss Pepe i UFC så vinner han kanske något."

Haha, du gjorde min dag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-26 18:05
Gonzalo Hombre Pipita

"Kukhuve"? Om du vill förolämpa mig så får du försöka stava rätt.
Läs ett par böcker så lär du dig ett och annat (googla "bok" så får du information om vad det är).
PedroRodriguez
2010-11-26 18:03
Mr Andrés-Iniesta

Joo man får sparka någon som ligger ner bara man inte sparkar mot huvudet. BTW; Jag har följt UFC i 2 år nu så jag vet vad jag snackar om:)
PedroRodriguez
2010-11-26 18:01
Gonzalo

Vad har han gjort? Det är hans åsikt, och den är helt korrekt tycker jag. Pepe är bra men inte världsklass som några jag nämnt under.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-26 17:57
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tror han får det svårt i Ufc med. För i Ufc får man inte sparka någon som redan ligger ner. Men annars så har han bra kvalitéer. Dock så är jag inne i samma spår som dig. Han är knappast på samma nivå som Nesta eller Pique.
PedroRodriguez
2010-11-26 17:53
ponta p

Det är inte bara Pique och Puyol som är MYCKET bättre än Nesta , det finns t.ex. min okunnige vän Lucio , Vidic , Terry , Samuel - som allihopa fullständigt krossar Nesta, herregud.....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-26 17:41
Rambla

Pepe är en bra mittback, men att han nämns i samma mening som t.ex: Pique och Nesta fick mig att spy upp lite i munnen.

Man kan släppa loss Pepe i UFC så vinner han kanske något.
AndreD
2010-11-26 17:24
Nya Barcatoons! :)

Woops, såg inte att den redan fanns i elclasico bloggen
Barcelona Tritranquilo
2010-11-26 17:00
Fråga bojans bänkvärmare om han tycker att pepe är bra ;). Pepe är duktig men inte världklass . Gör en grov tabbe i stort sett varje match. Casillas är så jätte bra en mot en . Hmm någons som minns pippos andra mål i madrid enda stor match denna säsong? Förresten spelade cr9 den matchen? Han viker sig alltid när det är vankas stormatcher.

Barcelona .Sami.
2010-11-26 16:46
Vi vinner på Måndag. Jag är helt 100!
ponta p
2010-11-26 16:28
En fråga PedroRodriguez: Var tror du det är lättast att prestera som mittback, mellan Alves - Abidal och bakom Busquets/Mascherano, eller mellan Abate - Zambrotta och bakom Gattuso? Nesta får täcka upp så jävla mycket mer eftersom han har sämre ytterbackar brevid sig. Han presterar fortfarande på toppnivå. Nesta är en legend, och han presterar därefter, ta av dig brillorna och kom in i matchen.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-26 16:13
Efter att ha läst vem som har tilldelats uppdraget som domare i el clasicot är jag HELT övertygad på att matchen kommer avgöras på en domartabbe!!

Är väldigt inne på att slänga in en rejäl peng på att "det blir en utvisning i matchen". Dels för att pajasen som dömer gärna delar ut kort men också för den stora risken att Real börjar maska i matchminut 3 och bli utvisade efter att ha sprungit mot bollen och tillbaka 7 gånger vid fasta situationer ;)
PedroRodriguez
2010-11-26 16:09
elbraco

Valdes är lätt världens bästa en mot en , det vet väl alla fotbollsupportrar trodde jag?

Puyol och Piqué slår Pepé och Carvalho alla dar i veckan.

Haha alla marräner bättre än barcaspelarna..........
elbraco
2010-11-26 16:03
Det roliga var att den här diskussionen började med att en madridista påstod att alla culés tycker sina egna spelare är bäst. För att rätta honom skrev jag en hyfsat rättvis jämförelse mellan spelarna, och så kommer en pajas som Nicname (vågar inte stå för sitt riktiga namn) och "rättar" mig och skriver att han VET att alla maränger är bättre än barcelonaspelarna.
Casillas bättre än Valdés 1 mot 1, Pepe & Carvalho världsklass...jo tjena.
Det roliga är att du skriver som om det är fakta och inte dina korkade tankar.

Du tycker alltså att Xabi är viktigare än t.ex. Casillas och Özil?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-26 15:58
Står en artikel om Valdes på Sportbladet. Jag stör mig så enormt att jag inte kan kommentera där!

Vilka idioter och okunniga fotbollstyckare det finns som påstår att Valdes är värdelös och kallar honom för bland annat victor "tavlan" valdes!?

Alltså vart ha de människorna varit de senaste 3 säsongerna. Hittills iår har han varit en av våra bästa spelare!! Jag vet inte hur många frilägen han har avvärjt iår, dessutom räddat en eller ett par straffar och inte gjort en enda tabbe vad jag kan minnas. Knappt något mål iår kan väl läggas på honom?
Annons: