/spanien/barcelona/forum/14064.aspx/spanien/barcelona/forum/14064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-09-26 16:47
Först och främst vill jag hylla en spelare som alltid många tyckt att han är en kass, bedrövlig och blivit underskattad av bland annat våra egna och motståndar fans dvs Sergio Busquets. Stundtals har krtiken varit allt för mycket på den gode Busse. Han har inte fått sitt internationella erkännande från blinda supportrar. Igår stod han för en fantastisk makalös match på San Mames och jag belönar honom med detta hyllnings stycke.

I gårdagens match var jag hyper glad över Barcas rörelse och spel allt stämde och vartenda ton satt på rätt plats i spelet. Pedro kämpar och sliter som vanligt Villa är inblandad i det mesta samt Xavi och Iniesta gör genomskärare när dom vill, Keita krigar och springer som en galning och Busquets har jag redan sagt om (läs första stycket). Pique blev jag jäkligt imponerad av samt gjorde Puyol, Alves och Valdes en ok match, men besviken blev jag på Adriano. Han tappa mycket boll och det känndes som att han var isolerad på vänsterkanten.

Nya tag mot ett nytt och fräscht Mallorca som inspireras av den förre detta Barca spelaren Laudrup. Men först gäller Rubin Kazan i CL som var ett skräll gäng ifjol. Alla minns vad som hände october 2009 på Camp Nou ?

Lite Off topic: Sikken lirare den här Edison Cavani är. Han kommer in i andra halvlek då låg Napoli under med 0-1 mot Cesena sen kommer han in och vänder på match bilden totalt. Han gör först en assist sen gör han två sanslösa mål, kan faktiskt säga att de va lite Messi klass på dom målen.

Edison Cavani till Barca JA TACK !
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-09-26 16:07
Från Real Madrids artikel "Mourinho efter matchen mot Levante"

-"Skador spelar sin roll då Gago och Kaká är borta, med dem i laget så skapar vi ännu klarare målchanser."

Alltså haha, herregud!! GAGO? Bortförklaring efter bortförklaring. Som om Gago har en plats i startelvan?!
Barcelona basaric
2010-09-26 15:56
Någon som kan länka till Piques underbara tvåfotare igår som sisteman?
Barcelona Barca4eva
2010-09-26 15:43
basaric

Inte jag heller =P
Barcelona el Maestro!
2010-09-26 15:09
Matchen sänds i repris nu på Canal + Sport 1.
Barcelona el Maestro!
2010-09-26 15:06
Nu ska man inte bryr sig om verkan Real Madrid eller tabellen vid det här läget men jag tänkta bara på att Real Madrid kan faktiskt åka ner till plats 5, om både Sevilla och Villarreal vinner idag.
Kan ju vara intressant att höra Mourinho komma igång med sina bekanta bortförklaringar i presskonferensen inför nästa omgång. Jag gillar at följa hans kommentarer via media, som ofta skapar cirkus kring den klubb han tränar.
Barcelona basaric
2010-09-26 15:00
Tack för geografi lektionen gubbar, hade faktist ingen aning.
Barcelona tarrak
2010-09-26 14:57
Ceuta ligger på den afrikanska kontinenten. Se länktips.
elbraco
Ceuta ligger i norra Afrika, men tillhör Spanien.
Atlético addeh
sebbaa/

Jodå, det har varit uppe en nyhet om CdR-lottningen. Se länktips.

basaric/

Ceuta ligger på den afrikanska kontinenten, gränsande till Marocko, så visst kommer vi få åka till Afrika och spela det första mötet.
Barcelona basaric
2010-09-26 14:47
sebbaa

Vad menar du med att det blir intressant att åka till Afrika för att spela första matchen? Copa del rey är en cup som spelas i Spanien.
sebbaa
2010-09-26 14:38
Copa del Rey har lottats (vet inte om det varit uppe här), och blir intressant att åka till Afrika för att spela första matchen :)
Barcelona el Maestro!
2010-09-26 13:41
Om du vill ladda ner matchen. Se länktips.
Barcelona el Maestro!
2010-09-26 13:39
Jekovsky:
Barca spelade väldig bra. Jag tror att Barca hade vunnit även om backen inte blev utvisad. Villa och Keita hade ju väldig bra chanser i tidigt när det var 11 mot 11. Spelet flöt på som som du skriver.

Barca har till skillnaden från Real Madrid haft svårare matcher tidigt i säsongen, Atletico Madrid, Bilbao, två mardrömsmotståndare. Nu kommer Mallorca och Valencia också inom kort.

Real Madrid möter de svårare lagen senare när det blir svårare matcher även i CL. Kanske är det fördel för oss att peta av de matcherna nu och dessutom ta fullpott.
s.eto
2010-09-26 13:35
Visca y Barca Visca y Catalunya

på fbtz.com finns i stort sett alla matcher.. du måste registrera dig men efter du gjort det så är det bara att tanka
Atlético addeh
2010-09-26 13:33
Jekovsky

"Grymt skönt att vi redan har spelat på San Mamés och Vicente Caldéron, och bärgat hem sex poäng!"

Speciellt med tanke på att vi på dom arenorna endast lyckades knipa en poäng under förra säsongen.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-09-26 13:31
Jevorsky,

vart ladda du ner den ifrån?
Barcelona Jekovsky
2010-09-26 13:26
Precis kollat klart matchen, missade den igår så laddade ner idag och såg på den. Jävlar vad spelet flöt på bra! Vi skapade målchans på målchans, visserligen var vi en man mer i ~60 min, men vi dominerade ju även matchen när de var elva på planen. Men effektiviteten var under all kritik, man får bara inte missa så många chanser. Speciellt Villa. En snygg assist i all ära, men flertalet missade klara chanser och ett extremt onödigt rött kort håller inte.

Tycker Keita och Alves var bäst på plan igår. Keita kom i många bra löpningar och slog ett antal briljanta passningar. Alves ägde hela högerkanten. Fantastiskt.

Grymt skönt att vi redan har spelat på San Mamés och Vicente Caldéron, och bärgat hem sex poäng! Imponerande, minst sagt. Om vi spelar så här bra mot Rubin blir det nog tre tunga poäng hämtade från Ryssland också.

Blaugrana_Messi10

Håller med, spelarbetyg vore intressant läsning.
Barcelona tikitaka
2010-09-26 13:15
Jag tycker dock Thiago är mer lik Deco än Xavi eller Iniesta.
elbraco
2010-09-26 12:39
Meen, tro fan att det funkar perfekt nu bara för det....
Slutsats: tror bara att det är en av buggarna helt enkelt. Sorry för spammandet ;P
elbraco
2010-09-26 12:36
Använder Google Chrome om det hjälper :)
elbraco
2010-09-26 12:36
Espanaboy//

Det är inte upptaget, det är bara en av buggarna. Jag kunde skriva ett inlägg med mitt nick, men när jag skulle skriva ett nytt utan att ha loggat ut eller stängt ner internet emellan så stod det att nicket var upptaget. För mig funkar det att alltså bara att skriva ett inlägg per "inlogsession", vill jag skriva ett till får jag stänga ner Internet, och sedan börja om.
AndreD
2010-09-26 12:28
Man kan inte läsa sina pm eller profilen heller...
Blaugrana_Messi10
2010-09-26 12:25
Menade matcherna så jä*la tråkigt att inte kunna redigera sina inlägg :S
Blaugrana_Messi10
2010-09-26 12:25
Bara jag som tycker Keite var oerhört bra igår?

En fråga/ råd till skribenterna, kan ni inte efter matchen sätta betyg på spelarna?

Visca el Azulgrana
AndreD
2010-09-26 12:22
emilio___

Thiago är snarare den nya Iniesta. Båda brukar spela i anfallet dessutom.
Barcelona Iniesta 'AI8'
2010-09-26 12:22
Ja det är mycket skönt att de matcherna är över.. nu åker vi till kazan och jag vill faktiskt rotera lite.. vill iniesta ska vila denna matchen låta bojan spela, rädd iniesta ska skada sig
Barcelona Visca_Barca
2010-09-26 12:13
Jag är så glad att bilbao o atletico borta matcher e AVKLARAT fyfan :P
Barcelona joninho__90
2010-09-26 12:11
Visca_Barca

1 poäng före
Barcelona Visca_Barca
2010-09-26 12:09
En fråga grabbar
Är vi en Poäng eller två poäng förre madrid ?
Annons: