/spanien/barcelona/forum/14061.aspx/spanien/barcelona/forum/14061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-06 20:16
Då har vi även bevisat att vi har spaniens bästa B-lag. Visst känns det underbart?!?
Nicname
2010-11-06 20:12
Herregud, vad har hänt med Tenerife och Recreativo? Sist i tabellen i Segundan.
Atlético addeh
2010-11-06 20:11
el Flaco

Just Fontás tycker jag är den spelare i Barça B som varit stabilast och jämnast sett över hela säsongen. Även om jag vet att Bartra är din favorit tror jag Fontás ligger närmast ett A-lagskontrakt för tillfället, och så får det gärna bli om ni frågar mig.

När vi ändå är inne på mittbackarna i Barça B. Jag vet att detta är väldigt svårt att förutspå, men tror ni någon av Fontás, Bartra, Muniesa eller Sergí Gómez kommer vara framtidsmän i A-laget?
Barcelona LaSagradaFamília
2010-11-06 20:07
Nolito har ingen framtid i A-laget, så antingen så säljer vi honom i januari eller låter honom gå gratis i sommar. De är nog de enda alternativen. Egentligen skulle jag vilja ha kvar honom tills Ella eller Deulofeu kan konkurrera om en ytterplats, men det tar nog en stund. Av det jag sett har våra andra yttrar inte varit särskilt speciella, men jag har bara sett 3 matcher.
Barcelona NoGo™
2010-11-06 20:07
el Flaco /

Okej, man kan ju lugnt säga att det blev en bra förstärkning. Ja vi får se vd som händer men som sagt har inte heller någon emot om han lämnar men det vore kul om han stannade säsongen ut.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 19:59
Angående matchen ikväll tycker jag även att Fóntas gjorde bra ifrån sig och var bra med när Villarreal B ställde om. Bröt många bollar och var snabb att hjälpa sina mittbackskollegor och täcka deras ryggar. Stabil insats.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 19:56
NoGo™/

Problemet är att Nolito värvades när han var 22 år gammal och var endast tänkt som en förstärkning till B-laget. Idag är han 24, vill säkert få ett A-lagskontrakt, men jag kan tänka mig att klubben tvekar ifall man ska erbjuda honom det eftersom det säkerligen inte var tanken från första början.

Hur som helst skulle jag inte ha något emot om han lämnar och får speltid för en klubb som lirar i högsta serien. Hur det än blir hoppas jag, precis som du, att han åtminstone inte lämnar i januari och istället spelar för Barça B säsongen ut.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-06 19:52
Den där Rochina verkar intressant! Han är född 91 va? Kanske kan bli en anfallare för A-laget på sikt.
Barcelona NoGo™
2010-11-06 19:50
Härligt vinst för B-laget.

el Flaco//

Okej bra det hehe, nej men det vore kul om han kunde stanna hela säsongen och hjälpa laget till en bra placering men samtidigt så förstår man ju om han vill prova lyckan i en högre serie.
Real Madrid isr_real fans
2010-11-06 19:48
nu är matchen slut 4-1 till barca b och de håller sig i toppen på plats 3 tror jag
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-06 19:47
Ser B-lagsmatchen på en stream utan komentatorer och tidsklocka, hur långt är det kvar?

EDIT: haha, så tog matchen slut 20 sekunder efter att jag skickat iväg det.
Atlético addeh
2010-11-06 19:45
Kul att Rúben Rochina kommit igång och börjat leverera nu när han fått speltid också. 4-1, vilken överkörning! Nu har Spaniens bästa B-lag också.
Real Madrid isr_real fans
2010-11-06 19:43
barca b winner mot villareal b med 4-1
Barcelona el Flaco
2010-11-06 19:37
NoGo™/

Ska man tro på vad tidningarna skriver så verkar förhandlingarna mellan klubben och Nolitos agent inte gå särskilt bra och Palermo och Catania är två av klubbarna som rycker i spelaren.
Barcelona NoGo™
2010-11-06 19:33
Woho 4-1 Rochina!
AndreD
2010-11-06 19:28
Pedro León

Vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att han ville visa sin tacksamhet till Milan som ville förlänga trots hans skadebekymmer.
Barcelona NoGo™
2010-11-06 19:27
MÅÅLL! Nolito! 3-1.

Undrar om han blir kvar så mycket längre så som han spelar just nu.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 19:27
Och där punkterade, förhoppningsvis, Nolito matchen med sitt mål. 3-1.
Pedro León
2010-11-06 19:22
AndreD, var det inte så att han bad om att förlänga kontraktet ett år och det året kommer han spela gratis (alltså att han spelar utan lön från och med det extra året han skrev på)?

Hetfield, Bologna-Lecce spelar just nu (inte världens roligaste match, men men) och Inter senare ikväll.
AndreD
2010-11-06 19:17
elbraco

Onyewu valde att spela utan lön för att han var skadad hela förra säsongen.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 19:11
Hetfield/

Co-sign. Orka för tusende gången att ställa frågor om Zlatan. Har Fränden inte förståt att Zlatan inte är Barças problem längre?

Det värsta är att hon avslutar texten med att skriva "Ibland är det lätt värt att lägga tre timmar och taxipengar på att hänga på Barças presskonferenser.
Ibland lite mindre värt.".

Pep däremot måste ha tänkt "ibland är det värt att ta sin tid och svara på journalisternas frågor. Ibland lite mindre värt".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-06 19:06
Förlåt, men Fränden är en korkad idiot och jag kommer aldrig förstå varför och hur hon har fått det jobbet. Hon får chansen att fråga en av världens största tränare viktiga saker, sen frågar hon om Zlatan har bråkat i laget....
Jag vill inte låta som en asshole, men det verkar som att den enda anledningen till att Fränden har fått jobbet är för att hon har blåa ögon och hyfsat söt. Hon kan inte skriva och hon sluddrar som en alkoholist.

Jag är så äcklad av journalisterna i aftonbladet som är ute efter att slicka Zlatans röv istället för att gräva fram riktiga artiklar, eller skriva tänkvärda och EGNA artiklar.
Tack och lov för Erik Niva, han får mig att tro på att det finns bra journalister. Fyfan.

Inte så konstigt att intelligenta personer får stå i skuggan när idioter styr och ställer.
Förlåt för OT, men jag är så trött på den enormt låga nivån bland media, tack och lov för svenskafans.
Nicname
2010-11-06 19:03
Cataloniaboy

Intressant. Vad kan då ha lett till att Zlatan var oönskad? :p
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-06 19:01
Så här svarade Pep på dagens presskonferrens angående bråket mellan Zlatan och Onyewu. Se länktips.
Aipine
2010-11-06 18:59
Hetfield

Håller med. Fyfan vad tråkigt det är när man lägger de bästa matcherna på samma dag, trodde Lazio var ikväll och Madrid-derbyt också. Btw, så glömde du Liverpool - Chelsea när du nämnde matcherna införimorgon. ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-06 18:56
Detta måste vara årets tråkigaste lördagskväll, finns absolut ingenting att kolla på som är hyfsat intressant.

Imorgon så är det: Lazio-Roma (Wow!), Getafe-Barcelona, Palermo-Genoa, Real Madrid-Atletico de Madrid. Längtar....
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:47
addeh/

Håller med dig, Tello har varit väldigt aktivt under de första 45 minuterna. Hans dragningar kanske inte alltid går hem, men han slutar trots allt inte försöka, utan utmanar sin back gång på gång. Kul att se. Helt klart en av de bästa spelarna i första halvleken.
Atlético addeh
2010-11-06 18:44
el Flaco

Inga problem. Välförtjänt 2-1 för övrigt, vänsterspringaren Tello har överraskat positivt på mig. Någon mer som lagt märke till honom idag? Riktigt fin teknik och spelförståelse.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:43
FcB - I Motgång Och Framgång!/

Står 2-1 nu. Soriano gjorde alldeles nyligen mål från straffpunkten.
Barcelona NoGo™
2010-11-06 18:42
2-1!! Soriano på straff! Lite kul att det var Iago som fällde hehe
Annons: