/spanien/barcelona/forum/14060.aspx/spanien/barcelona/forum/14060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-27 21:44
Frodo,

Absolut! Tror varenda klubb i världen skulle vilja ha ett sådan B-lag att plocka ifrån.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-27 21:36
Redigera inlägg funktionen borde komma snart!!

2-3 ska det vara!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-27 21:36
Följ Malaga-Villarreal, fyfan vilken match!

Snyggt mål av Cazorla, lite Barcelona vibbar
Barcelona Frodo
2010-09-27 21:34
1.70-ligan

Jag håller med dig i resonemanget om talang vs etablerad spelare som truppspelare. Antingen har man spelare som Pedro Leon och Gago som är kalla på grund av brist på speltid som kommer in vid skador eller får göra ett inhopp var femte match. Eller så har man hungriga talanger som JDS, Thiago, Fontas som alltid får speltid i b-laget och är varma när de får ett inhopp i a-laget. Vissa sitter på megalöner i a-laget medan b-lagsspelarna sitter på mindre löner.

Att vårt b-lag spelar i Segunda A är fördelaktigt för oss på många sätt. Våra största talanger får alltid speltid mot ett bra motstånd och kan samtidigt rotera fritt mellan a- och b-lag.
Barcelona el Maestro!
2010-09-27 21:32
Här har du en artikel som fömedlar fabriceringen av intervjuerna på Daily Mail.
Det är inte första gången det händer. Man vänjer sig vid numera, även om man kan tycka att fabricerade citat strikt inte bör förekomma inom journalismen.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-27 21:31
Vilken match mellan Malaga - Villarreal! 2-2 efter 30 min bara.
Barcelona Frodo
2010-09-27 21:20
Radical - La Armada Blanca

Bra att ännu en person förstår vad skvallerblaskorna håller på med. Daily Mail, The Sun och News of the World är av samma skrot och korn som Daily Star men dock inte lika extrema.

Sid Lowe som är skribent på The Guardian, Wall Street Journal, Sports Illustrated och CNN har också nämnt hur vidriga Daily Stars lögner är.

Jag var inne på Liverpools forum igår för att förklara att intervjun med Pique om Torres var falsk men fick bara respons av en enda person. Den personen verkade dock allvarligt vara dum i huvudet och svarade med ett helt irrelevant inlägg som inte riktigt hade med saken att göra. Det är synd att vissa låter hat gå före logiskt resonemang.

Förhoppningsvis tar Sid Lowe eller någon annan skribent på en seriös tidning upp de här lögnerna så att folk slipper kontra med att Bleacher Report inte är seriösa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-27 21:11
Jag har sagt det förut och säger det igen: Mourinho kommer inte att stanna i Real Madrid så länge, han kommer att ta över Portugal förr eller senare.

Jag tror inte att Mourinho kommer att hantera Real Madrids eleganta sätt att se på fotbollen, dvs. att man måste vinna fint. I Chelsea och Inter så sket fansen i hur de spelade för att båda var lag som inte hade några stora titlar i prisskåpet, men Real Madrid har ju en hel del trofeer i prisskåpet, så de har naturligtvis krav.
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-09-27 20:45
Om man inte har något att göra och bara vill njuta så kolla in Ronaldinhos uppvisning. :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-27 20:43
LAM,

sorry för sen svar, hade fotbollsträning.

Men grejen är att vår trupp inte alls består av 19 spelare. Räkna med Thiago, JDS och Fontas som truppspelare. Skulle de behövas för Pep så kommer de att finnas till hans förfogande. Det är en förmån att ha tre sådana extraordinära talanger tillgängliga. Så Barca har en trupp på 22-23 man skulle jag vilja säga.

Visst, man skulle kunna köpa in en spelare till. Men säg att du var tränare och inte har en ordinarie spelare tillgänglig. Vad sätter du helst in? En hungrig jättetalang som ser detta som en jättechans, eller en tjurig, bänkad etablerad spelare som tycker han borde fått chansen långt tidigare?
Jag vet vad jag hade valt :)
Barcelona el Maestro!
2010-09-27 20:38
Hehe, Mourinho verkar ha "brutit ihop" i sin senaste presskonferens. Han fick frågan om hur det kommer sig att han har lämnat Pedro León i Madrid. Frågan irriterade honom så mycket och han lämnade presskonferensen.

Undrar vad Perez kommer at tycka om det.
Ska man representera den vita klubben så måste man uppträda med respekt mot media(så är det i Barca också). Media är där fansen/medlemmarna får den information de behöver.
Kommer håg en liknande händelse med Bernd Schuster. Bernd Schuster sägs då hafått en tillsägelse om att visa respekt mor media. Om jag kommer ihåg rätt så var det efter en förlustmatch som Bernd Schuster gick upp i taket när han fick en viss fråga
Poco Pelo, Mucho Gol SUAZO
2010-09-27 20:24
Vet någon en bra sida där man kan köpa biljetter till köpenhamn vs barca. Billigt tack!!!!!
Barcelona Salcini
2010-09-27 20:07
GDS-17

MVG=A
VG=B
G=C
IG=D/F

Jag tror det ar lattare for dom att forsta om du sager sa. Eller vad ar det du skall ha det till?
elbraco
2010-09-27 19:56
Jävlar ivlken grym krönika av Oskar Romell, riktigt läsvärd.
elbraco
2010-09-27 19:51
Delarocha

Haha klockrent! Saknar Kåmark lite....
2010-09-27 19:35
Det kanske blir svårt om du bara visar dem detta. Men med lite förklaring så blir det nog inga problem.
Barcelona GDS-17
2010-09-27 19:29
Tack Khazal (- f.d Omarboy)

Tror du att engelsmännen kommer att förstå på det här systemet om jag förklarar för dem på det sättet?
Barcelona Bernie
2010-09-27 19:27
en fråga, är det helt omöjligt att få tag i el clasico biljetter? vart är det billigast? nån sida o rekommendera? tacksam för svar!
Barcelona Bernie
en fråga, är det helt omöjligt att få tag i el clasico biljetter? vart är det billigast? nån sida o rekommendera? tacksam för svar!
GDS-17

Very Well Approved låter lite bättre. :)
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-27 19:24
addeh

Läs länktipset, lögner verkar vara deras grej.
Barcelona GDS-17
2010-09-27 19:12
tack Pedrito

Jo, Jag tror att det är bara Sverige som har det systemet.. Jag vill bara veta om engelsmännen kommer att förstå mig i fall jag förklarar för dem det här systemet på det sättet
Atlético addeh
2010-09-27 19:03
Gerard Pique has denied making statements to The Daily Star related to Fernando Torres and his situation at Liverpool. [guillembalague.com]

Någon som är direkt förvånad över att Daily Star fortsätter sprida lögner?
Barcelona Pedrito
2010-09-27 18:55
GDS/

Jo det stämmer bra men endast sverige har väl det systemet?
Barcelona GDS-17
2010-09-27 18:32
Kan någon hjälpa mig? är det rätt, om man översätter till engelska så här:

MVG-Much Well Approved
VG -Well Approved
G -Approved
IG -Not Approved

om inte.. hur är den rätta översättningen då? tack i förhand behöver verkligen hjälp med detta.. och ja, det gäller fotboll faktiskt så jag hoppas att de inte spärrar mig för det här
Atlético addeh
2010-09-27 18:10
LAM/

Jag håller med dig om att det känts som att dos Santos rankats högre än Thiago. Självklart kan inte båda bli inkallade samtidigt, och eftersom de är så pass jämna tycker jag det är helt rätt att Pep inte bara kallar in en av dem, utan skiftar från match till match. Om det är ett tecken att Thiago blivit inkallad flera matcher i rad vågar jag inte sia om.

1.70/

Co-sign. Frånsett anfallare, finns det spelare på varje position att kalla upp ifrån b-laget vid behov. Vilket annat lag i världen har det förmånen? Räknar med med de b-lagspelare som redan i år fått chansen i a-laget består truppen av långt över 25 man.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-27 18:09
170-ligan

Förstår krönikören när han säger att man behöver spelare som står i skuggan av stjärnorna också. Sådans spelare är så otroligt bra, dock har vi som han säger inte ¨många.

Stommen i vårt lag ska vara canteranos, vilket det är nu(Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, Pique, Valdes). Sen ska man krydda med några inköpta stjärnor(Villa, Alves, Mascerano) och resten ska vara "truppspelare".
Det är ingen hemlighet att truppen är för tunn. Det vi behöver är några till truppspelare, som är där och gör sitt jobb. Som Keita, Maxwell, Milito.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-27 17:48
addeh

Tycker de har ganska lika potential. Båda har i alla fall imponerat på mig. Jag syftade på att jag alltid tyckt att JDS rankats högre än Thiago. Men nu har Thiago blivit uttagen till några matcher medan JDS spelat i B-laget. Men som "barba" sa så kommer det säkert få lika mycket speltid, bara det att båda inte kan spela samtidigt.

Själv tror jag på att de båda kommer bli lika bra som Xavi och Iniesta och kommer spela bort La Ligas mittfält i flera år.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-27 17:45
Läste precis krönikan "Dags att vara lite mer 'club' och mindre 'més que' "

Intressanta tankar, visst. Men jag tycker krönikören målar upp en någorlunda fel bild av Barcelona. T.ex, Touré lämnade inte för att klubben ville bli av med honom - han lämnade för att han själv ville det. Precis som Zlatan hade han dessutom en frispråkig agent som inte direkt var till hans fördel i Barcelona. Istället värvades Mascherano som, vad jag hittills fått intrycket av, inte velat något hellre än att spela för FCB på senare år och som dessutom, till skillnad från Yaya, verkar acceptera att inte få spela varje match. Kan inte Mascherano bli lika "karaktäristisk" och omtyckt som Toure var då? Jag tycker åtminstone förutsättningarna ser goda ut för argentinaren.

Spelare kommer och går. Det är så det fungerar i fotbollen. Jag håller med om att det varit lite väl mycket spelare som lämnat Barca de senaste året, men det har väl fortfarande sina orsaker?

* Toure och Ibra spelar inte i klubben längre pga de ville till en klubb där de kan bli lovade en startplats/en fet lön. Ingen av dem verkade acceptera deras plats i Barcelona och hade säkert strulat en hel del om de blivit kvar. Är de
t sånna spelare vi ska sträva efter att ha? Njaa..

* Marquez, Henry, Silvinho och Gudjohnsen är andra spelare som försvunnit de senaste två åren. Alla spelare var inte spelmässigt strålande hela tiden, men alla var omtyckta och "karaktäristiska". Spelare som absolut var en del av det Barcelona vi vill bli kända som. Men ingen av dem har egentligen någon anknytning till Spanien och när de de började bli till åren fick de själva avgöra hur de ville ha det. Varken Marquez eller Henry blev tvingade ifrån klubben i år, det var något som de själva valde.

* sen finns fallet Chygrynsky. Han hade åtminstone jag sett blivit kvar i Barca. Antingen hade han blivit en stjärna tillslut, eller så hade han inte blivit det. Men han hade fortfarande kunnat bli omtyckt. Han var både ödmjuk och väldigt lojal och jordnära. Men nu blev det som det blev. Vi får nog aldrig veta om det verkligen var pga ekonomsika skäl han fick packa väskan eller inte. På riktigt alltså.

Istället för att ersätta dessa spelare med nya köp har Barca valt att satsa från de egna leden. Talanger som är som klippta och skurna för Barcas spelsystem och som älskar klubben. Är inte de sådana spelare vi vill ha?

Som du skriver är truppen på 19 man, men du borde också veta att Pep kan välja bland ett par killar från B-laget när han vill? Det är troligt att åtminstone Fontas, JDS, Bartra får chansen i år. Thiago har redan fått det. Med den matematiken är Barcas trupp på 23 man.

Jag håller med dig om att man skulle kunna behållt spelare som Caceres t.ex. Men vi fick en ny president i somras och jag tror Rosell gärna gör sig av med det som får klassas som "misslyckat" under Laportas tid vid rodret. Dvs onödiga spelarköp. Därför tror jag tyvärr inte Caceres har en chans i Barcelona.
Tycker ändå Roselll agerat utmärkit hittills. Han har gjort sig av med många spelare som kan leda till problem för klubben och ersatt de med spelare som verkligen vill spelare för Barca och ger talangerna från La Masia en större chans att slå igenom genom att låta dem ersätta de gamla som lämnat
Delarocha
2010-09-27 17:41
1.70-ligan.

Kåmark sade igår till mig att det är fakta att Villa vantrivs i Barcelona och inte vill möta Valencia. Därmed tog han det röda kortet.

Ne men skämtåsido. Klantigt av Villa:/ Hoppas inte det blir så som du säger. Vore lite jobbigt.
Annons: