/spanien/barcelona/forum/14056.aspx/spanien/barcelona/forum/14056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-09-28 22:27
Gjorde ett stort misstag. Jag satte mig för att titta på Realmatchen, herregud. Kan vara en av de tråkigaste matcherna jag har sett i mitt liv. Det händer absolut inget och helt klart så har Real problem, det är inte mycket som funkar för dem. För Ronaldo så funkar absolut inget alls, det är i och för sig trevligt att se.
Barcelona haeger
2010-09-28 22:23
Vad ovanligt att Real gör mål i slutet av matchen.
elbraco
2010-09-28 22:23
Tycker inte heller man ska spela Messi. Han behövs inte på plan för att vi ska vinna, vi är så pass mycket bättre än Rubin Kazan. Tänk på att vi i början förväntade oss att han skulle vara borta i flera månader, och vad blev det?
2 veckor typ, och bara för att han blev frisk tidigare betyder inte det att man MÅSTE ha honom på plan för det.

Rasmus Lindgren hoppade just in för Ajax.
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-09-28 22:21
1.70-ligan.

Det beror helt enkelt på, jag hade gärna sett Messi vila imorgon, men får han grönt ljus från läkarteamet kanske det är lika bra att sätta in honom.
Helst hade jag nog hoppats på ett inhopp med en 2-0 ledning kanske. Så slipper vi se Messi försöka ta onödiga risker.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-28 22:12
Jag tycker inte man ska spela Messi. Möjligen ge honom ett inhopp om vi behöver ett mål. Låt Villa och co sköta det imorgon, så sköter Messi och co det i helgen!
Atlético addeh
2010-09-28 22:07
Pique: "Messi is crazy about playing tomorrow and we want him to be there, but it will be the coach who will make the decision."

Guardiola: "Messi is feeling great, yesterday he trained, he'll do it again today. If he's fit and ready, he will play."

Messi har tränat hela veckan utan några som helst problem, därför ser jag ingen anledning till varför han inte kommer spela imorgon. Om han startar eller inte, kan nog bara Guardiola svara på, om ens han. Hur som helst verkar Messi vara på bättringsvägen och jag är övertygad om att han är helt återställd till helgen då Mallorca gästar Camp Nou.
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-09-28 21:36
Sagrada Familia

Knappast hands. :)
Grymt bra gjort förövrigt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-28 21:27
Barcadinho,

Håller med dig helt. Dock känns det som man gärna hade sett den zlatan vi ser i Milan idag i Barcas tröja. En omöjlighet, jag vet. Men f-n att han leverar i Italien hela tiden och inte i Spanien!
Barcelona Sagrada Familia
2010-09-28 21:26
Nog för att jag respekterar vad var och en tycker så kommer jag då inte lämna sidan även om jag tycker att den gått ner sig rejält, vi får se vad som sker.
Huvudsaken är att man kan diskutera med andra Culés vilket jag är här för.

Zlatan 1-1 =) Hands?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-28 21:25
Zlatan gör återigen mål för Milan. Vad har hänt med killen?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-28 21:24
Taimaz

Hehe du är helt underbar! Passande låt, tålamod är viktigt genom hela livet, det ska alla komma ihåg.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-28 21:24
ZLATAN GOOOOL
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-28 21:21
Hej,

Vill bara säga att jag inte har några problem med designen. Jag skriver inte på sidan på grund av designen, än mindre stör den mig. Jag gör det för er och för mig själv. Dock betyder det inte att jag inte har respekt för alla som har börjat strejka eller valt att lägga pennan på bordet tillfälligt.

Jag vill bara säga att Mohamed är min vän och jag stödjer hans beslut. Vi har tillsammans en artikelserie som heter "Nedräkningen har börjat: Mot rekordet Xavi".

För att visa mitt stöd för honom kommer jag inte på egenhand att skriva mer den artikelserien. Jag har pratat med Armin och även han stödjer Mohameds beslut.

Jag kommer fortsätta att skriva här. Ni ska alla veta att skriva på SF är det bästa jag har gjort på många år. Jag har motivationen att skriva om ett lag jag brinner för. Oavsett design på sidan. På sistonde hjälper jag även till att skriva på Hércules-redaktionen tillsammans med Karl-Philip, som är blott 15 år gammal. Han är en oerhört duktig skribent för sin ålder och vi får hoppas att han i framtiden blir en culé.

Sedan hoppas jag att alla ni forumskribenter fortsätta skriva, och ni som har lagt av kommer tillbaka. Era inlägg är guld värda.

Mohamed: Jag hoppas att du snart kommer tillbaka. Jag tror bara att du behöver lite tid för att tänka. Missnöje växer, men till slut avtar den. Du är fantastisk och din närvaro här på sidan förgyllar oss. Jag tror att alla som har något med sidan att göra, vare sig de är skribenter, flitiga forumbesökare eller bara random läsare håller de nog med.

Tills vidare är alltså artikelserien om Xavis nedräkning mot rekordet lagt på is. I alla fall tills Mohamed återvänder.

Slutligen vill jag bara tillägga att vår redaktör Mattias Klint har hanterat situationen ypperligt. Han är en lyhörd redaktörn som visar mycket respekt för sina skribenter och ger oss ofta lovord. Han gör ett gediget jobb här på sidan och får inte nog med beröm själv.

Tack.

Ps. Se gärna länken.
2010-09-28 21:20
Lassana´s passningsspel är så kasst som det kan bli.
2010-09-28 21:19
Barcadinho.

"Barca är inte kända för att göra nickmål, men vi kompenserar det på andra sätt... "

Precis! Många lag som har huvudspelet som deras främsta vapen önskar att de hade vårt spel istället. Ett bra passningsspel efter marken är effektivare än ett spel som baseras på huvudspel. Vi kan inte vara bra på allt, vi kommer aldrig att kunna vara perfekta.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-28 21:13
1.70-ligan.

Det är klart att laget tappar en dimension, när ingen är tillräckligt lång bland de offensiva, precis som du själv skrev.
Men poängen är ibland inte längden, utan hur bra man är i huvudspelet. Zlatan tillförde längd, men han är inte så särskilt bra i huvud för det. Vi har Puyi som är bra, Pique, Keita och Villa är ganska bra. Men vi saknar den typiska förwarden som helt behärskar huvudspelet. Det märks på spelet, eftersom våra spelare undviker höga inlägg.

Alves börjat köra mer o mer låga inlägg och det är bra. De passar oss bättre. Vi ser inte så ofta längre de här höga inlägg av honom som brukade hamna högt upp på läktaren. De var så pinsamma i vilket fall, men skönt att de är nästan borta.
I fasta situationer har vi en bra lösning då Puyi och Pique eller Milito följer med. Det resulterade en del mål.
Visst - Barca är inte kända för att göra nickmål, men vi kompenserar det på andra sätt...
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-28 21:13
Tack för era vänliga ord. Verkligen!

Jag tar inte farväl. Jag säger bara på återseende. Vi kommer att ses igen - och förhoppningsvis på Svenskafans.
2010-09-28 21:11
1-0 Ajax, Zlatan´s cl förbannelse verkar följa honom överallt han går.
AndreD
2010-09-28 21:06
Fattar inte. Varför ska Pirlo vara defensiv mittfältare? Varför inte byta plats med Gattuso eller Flamini?
AndreD
2010-09-28 21:03
vila*
AndreD
2010-09-28 21:03
Messidinho-10

Du fattar väl själv att alla spelare inte kan spela alla matcher. Har du hört talas om rotation? Allegri sa dessutom att han kommer vill Ronaldinho.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-28 20:57
Milan har petat Ronaldinho hahaha siket skämt.
Barcelona kev
2010-09-28 20:49
stream!! Auxerre vs Real M
Barcelona kev
2010-09-28 20:46
Älskar CL veckan. Dock inte när Barca måste åka till Ryssland! I alla fall, vet inte vilken match jag vill se. Tänkte Real men det kankse blir Chelsea, eller Arsenal? ack svårt
Barcelona Barca4eva
2010-09-28 20:37
Sempre Culé

Om du går in i länktips om 5-10minuter kommer ett par streams dyka upp, vissa p2p och vissa utan program...brukar vara ganska bra streams
Länktips: atdhe.net/
Barcelona Sempre Culé
2010-09-28 20:35
Jag hade tänkt att se Madrid, men då behöver jag en bra stream också....
Barcelona Messidinho_10
2010-09-28 20:32
Vakna grabbar det är CL förfan, vilken match ska ni se??
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-28 19:50
Klart forumet ska vara kvar. Huvudsyftet med forumet finns fortfarande kvar- man kan diskutera Barca.

Kom att tänka på en sak som tog upp under Canal plus halvtidssnack i helgen mellan Athletic-Barca.. nämligen att Barca har ett sådant kort lag. Då tänker jag inte bara på vår 170-liga som bara är skigrym,.. ingen kan stoppa dem oavsett liksom.

Men även resten av truppen är relativt kort. Det är bara Pique och Busquets som kan klassas som långa. Sen är Abidal och Keite någonting mitt emellan. I övrigt är vår trupp inte över 1.80cm! Vi har två mittbackar på 1.78. Resten ligger runt 1.70.
Vi sållde två fyrtorn ( Ibra och Toure), en medellång (Henry) och ersätte dem med Adriano, Villa och Mascherano - samtliga ligger runt 170-175cm.. Lägg där till att långa Chygy har lämnat så har vår redan korta medellängd kortats ner avsevärt till årets säsong :P

Jag säger inte att detta skulle vara negativt, bara ställer mig frågan:
Tror ni Barca påverkas negativt av en sådan kortvuxen trupp? I grund och botten är den perfekta Barcaspelaren ca 1.70cm lång och snabb, teknisk samt med bra speluppfattning och passiningar... Men borde man kompletterat med lite större spelare som vi ändå haft de senaste åren?
Jag tycker man ibland kan se att Barca inte har något alls att hämta i luftrummet eller när de stora motståndarna trycker till. Det har inte påverkat oss särskilt mycket ännu, men kan komma att göra det när vi ställs mot bättre motstånd.. Samtidigt kan de ju får svårt att hänga med våra kvicka 170-flirare. Men det hade ju redan tidigare, då vi samtidgt hade några fyrtorn som kunde trycka tillbaka lite.

Vad tror ni?
Mr.ManUtd
2010-09-28 19:42
Synd att eran skribent har lämnat redaktionen ;(
Barcelona Okkapokka
2010-09-28 19:07
Steven/

Om du scrollar ner lite här på sidan så ser du hur redaktionen ställer sig i den här frågan. Artiklar och krönikor kommer fortsätta att publiceras som vanligt, och forumet kommer att vara öppet.
Annons: