/spanien/barcelona/forum/14055.aspx/spanien/barcelona/forum/14055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-09-26 00:10
THIAGO ALCANTARA vilken talang måste vara den största av dm alla, såg ni tekniken, passningarna, han körde ONE TOUCH PÅ ALLTING!!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 00:10
älskabarcelona,

Tror inte man chansar med Messi.

Det enda positiva med Villas utvisning är att han kan köra på för fullt mot Mallorca. Ge han 90 min, revanschsugen som fan kommer han att vara. Så får Peps ersättare en vecka på sig att fokusera på uppgiften nästa helg. Frågan är bara vem det blir?

Iniesta lär vara självskriven i anfallet och jag tror faktiskt att Thiago får axla hans roll på mitten. Eller jag hoppa det alla fall.

Busi
Xavi-Thiago

Iniesta-Bojan-Pedro

Det ser helt OK ut?

Men jag är fortfarande riktigt förbannad över Villas utvisning. Kvällen som var så perfekt!
Barcelona Naknooo
2010-09-26 00:09
Väldigt onödigt av Villa men ibland tar frustrationen över helt enkelt..dessutom borde han fan fått frispark precis innan..

Men men vi får se hur det går mot mallis, om messi får godkänt för att spela vill jag endå inte se honom från start..tycker man kan börja med iniesta bojan pedro och sen slänga in messi ifall att vi skulle behöva de..
Barcelona Barca4eva
2010-09-26 00:07
Barcelona!!

3-1 slutade matchen

Spelet var sådär..ganska tufft men det är ju Bilbao vi mötte

Resultatet var enligt mig helt rättvist och Villas kort va korrekt och onödigt.

Pique var bäst!
Barcelona Pep the King
2010-09-26 00:06
Gonzalez_Barca
Real Madrid är alltid i backspegeln:) Barca kommer alltid vara nummer ett.
Barcelona el Maestro!
2010-09-26 00:05
DM1982//

Jag tror att Messiah är tillbaka till nästa match.
Barcelona Barcelona!!
2010-09-26 00:05
Jag hittade ingen stream till matchen idag, blev det 2-1? hur var spelet? rättvist resultat? någon spelare som var speciellt bra? Var Villas utvisning korrekt?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-26 00:04
Härligt också att vi återigen som vi gjort de två senaste åren, ser Real Madrid i backspegeln :)
Barcelona Gonzalez_Barca
Härligt också att vi återigen som vi gjort de två senaste åren, ser Real Madrid i backspegeln :)
Barcelona ★Sami★
Villa Villa MaraVilla!!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
FC Barcelona en Mi Corazón

Vi hackar inte på honom bara för han inte gjorde mål. Han måste passa bollen oftare och sluta vara offside hela tiden. Och utvisningen var rent ut saft idiotisk.
Barcelona el Maestro!
Messi är väl tillbaka till nästa ligamatch?
Det räknar jag med att han gör.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-26 00:03
Messi får nog hoppa in sista 10 mot Rubin Kazan för att sedan starta mot Mallorca nästa vecka. Messi - Bojan - Pedro.
Barcelona DM1982
2010-09-26 00:03
Men Messi är väl tillbaka till nästa helgs match?

Det kommer bli en tuff match mot Mallis men hemma brukar vi faktiskt inte ha så svårt med dem. Det är borta som Mallorca är tunga.
Barcelona älskabarcelona
2010-09-26 00:02
Messi kommer att spela mot Mallorca .
Barcelona Barca4eva
2010-09-26 00:01
Utan Villa och Messi(?) blir det svårt nästa ligamatch.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-09-26 00:01
Hur ska anfallet se ut nästa helg mot Mallorca utan Villa & Messi?

Pedro--Bojan--Jeffrén

Iniesta--Bojan--Pedro

eller min favorit

Pedro--Piqué--Iniesta

PS. sluta hacka på villa för att han ej gjorde mål idag, han skapar chanser och hade otur med avsluten, glöm ej framspelningen till Keitas mål
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-26 00:00
¡Barça! - Crèma Catalana /

Det är många tajta avvikningar, ser inte det som något problem, han skapar mycket och är ett hot hela tiden, till skillnad mot en viss herre.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-25 23:59
Var så sjukt glad för 10 min sen. Barca hade 2-0 mot Bilbao, var åter i ledning i La Liga och Thiago får speltid o dessutom briljerar med några härliga passningar. så åker Villa ut och Bilbao reducerar.. att Bilbao reducerar spelar ju inte nån jäkla roll nu, men Villas utvinsing!

Är Leo tillbaka mott Mallorca? Ville inte att man skulle chansa med honom om en vecka, men nu vet jag inte.. Det är ruggigt tungt att spela utan både Villa och Messi!

Jag är otroligt glad över spelet, men samtidigt irriterad på Villa/domaren. Sånt här kan dessutom sätta sig i skallen på honom..
elbraco
Hmm. det visade sig visst att jag var lite förhastad. Sprang direkt till datorn för att ta ut lite aggressioner istället för att kolla på reprisen, verkade som att det var rött tydligen.

Innan jag går och lägger mig skulle jag vilja önska en hyllningsartikel till Pique. Han har enligt mig varit våran viktigaste spelare i flera matcher i rad nu.
Gör INGA misstag defensivt, bidrar mycket i mittfältet och inte minst i anfallet.
Många klagade på att ingen gick på långskott efter första halvlek t.e.x.
Vem var det då som steg fram och pangade två hyfsat farliga långskott om inte minst Pique. Även om jag försöker hålla en neutral point of view så skulle jag lätt ta med honom i startelvan för de bästa spelarna i världen just nu.

Puyol har sedan jag började hålla på Barca varit min favoritspelare, men med Pique i laget behöver jag inte oroa mig för den dagen då Puyol lägger skorna (och håret?) på hyllan.
Barcelona Abbe.
Danne - Culé - 26

Vill även tillägga att det inte bara är den här matchen han imponerat. Nae, som tidigare skrivet, jag uppskattar honom enormt mycket.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-09-25 23:58
Avslutar med: Baskien - Katalonien 1-3 (0-0)
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-25 23:58
NoGo

Han är ju i offside tok för ofta..
Barcelona Danne - Culé - 26
2010-09-25 23:57
Abbe håller fullständigt med dig! Var också imponerad av Thiago, tror vi kommer få se en bra playmaker om några år.
Barcelona DM1982
Underlig match.

Villa får fan ta och skärpa till sig, försöker göra mål på allt. Släpp bollen ibland, det är en lagsport. Utvisningen var korrekt och det var pinsamt av Villa, han borde vara intelligentare än så.

Thiago var en frisk fläkt, han spelade säkert och visar att han helt klart en en spelare för framtiden. Några matcher den här säsongen och nästa kan det vara dags att skola in honom på allvar.

Tre tunga poäng, bara att vara nöjd med att Real kryssade.
Atlético addeh
Mojito/

Det är helt ofattbart. I avslutningsmomenten var det snudd på pinsamt dåligt av såväl Pedro & Iniesta som framför allt Villa. Det röda kortet är ju ren frustration och helt idiotiskt.

Kul att Busquets även visar offensiva kvalitéer när han löper med och precisions skjuter in bollen. Vackert!
Barcelona Barcelona10Messi
Mot Rubin vill jag se Mascherano från start och mot Mallis i ligan så hoppas jag helst på Jeffren men Bojan kommer nog ta den platsen från start. Hoppas också på att Messi blir spelklar!

2. Barca
3. RM

Ordningen återställd! :D hehe
haegerr
2010-09-25 23:56
När var det senast alla tre på mittfältet gjorde mål i en och samma match? Härligt att de levererar. Inte ofta man ser mittfältare i Barcelona göra mål.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
Alltså Villa skapar chanser, det är inte det som är problemet. Han måste bara sätta dom också.
Barcelona Abbe.
Oerhört skön seger. En av de svåraste matcherna är nu avklarad.

Tre målskyttar som man knappast hade tippat på förhand.

Jag måste bara slå ett slag för Thiago också. På dem drygt tio minuter han får på planen så blandar han enkelt spel med underhållning. Axlar bollen tillbaka vid ett relativt pressat läge, slår härliga cross osv. Jag gillar verkligen den liraren!
Annons: