/spanien/barcelona/forum/14050.aspx/spanien/barcelona/forum/14050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-09-26 12:08
Thiago kan bli något stort och billigt, han har de som krävs tror jag. Han inponera på mig grovt igår den boll touchen är de inte många som har.

Men JDS litar jag inte på han borde utlånas tycker jag. Nu kommer säkert folk tycka att jag är sjuk. Men jag tycker att man hellre ska låna ut ynglingar än t.e.x helb..
Barcelona Villa7
2010-09-26 11:54
Thiago den nya iniesta fabregas är den nya xavi, sen har vi också JDS.. får se hur de blir med honom men Thiago e min personliga favorit
Barcelona emilio___
2010-09-26 11:40
den lilla studen vi fick se av thiago. var bara ASS GRYM ASSÅ GRABBEN ÄR XAVI 2.0

Han kommer defenitivt ta nästa steget snart :D hoppas pep ger honom fler chanser även om abidal kommer tillbaka!
Barcelona barca111
2010-09-26 11:18
Matchen spelas klockan 17:00, Thiago spelar inte pga hans medverkande i gårdagens match
Barcelona Cataloniaboy(fd Espanaboy)
2010-09-26 11:02
barca111
När spelas matchen? Thiago lär inte vara med i från start. I bästa fall ett inhopp.
Barcelona Cataloniaboy(fd Espanaboy)
2010-09-26 11:01
Har fått byta nickname eftersom mitt förra tydligen var upptaget.
Barcelona Villa7
2010-09-26 10:59
enligt statistiker springer cristiano snabbast UTAN boll, tror de 33 km/h eller något liknande, men aron lennon känns också duktig snabb för mig
AndreD
2010-09-26 10:55
Decinho

Sa ju det. Agbonlahor är sjukt snabb. Har för mig han sprang under 10.30 på 100 meter. Men som du säger, Odonkor hade krossat dem. Synd bara att han ska skada sig i varje match. Han hade kunnat bli en riktigt bra supersub. Inte för barca då asså.
Barcelona Decinho
2010-09-26 10:25
Enligt nikes tester så är Agbonlahor världens snabbaste spelare. Visserligen så jämförs bara "nike-spelare, men enligt dessa tester så springer Agbonlahor på 21,1 mp/h och Ronaldo på "bara" 21,0 mp/h utan boll. Med boll så springer engelsmannen 20,8 mp/h medans Ronaldo springer på 20,7. 3:a, 4:a och 5:a på listan är Rooney, Walcott och Adebayor/Lennon. Lite uppseendeväckande är det även att Rooney är den av dem 5 som springer snabbast med boll, 0,1 mp/h snabbare än Agbonlahor.

Min gissning är dock att David Odonkor hade krossat denna lista fullständigt om han hade varit med. :)
Barcelona barca111
2010-09-26 10:11
Efter gårdagens härliga vinst så ser man fram emot Barcas b lag idag!!!
Barcelona Riiio!!
2010-09-26 09:53
Glömde skriva att killen sprang 100m på 10.49 ;)
Barcelona Riiio!!
2010-09-26 09:52
Detta är sen tidigare men trodde inte det fanns någon snabbare spelare än Roberto Carlos vid denna tidpunkt hehe :P

Förövrigt så måste ju bara Walcott vara snabbast just nu!!
AndreD
2010-09-26 09:46
basaric, snälla. Vad vet du om de som har gjort det där "testet"?. Jag kan garantera dig att de som gjorde det inte ens har en aning om vem Odonkor är. Det har säkert inte du heller. Du har säkert heller aldrig sett han och Agbonlahor spela.

Jag har sett de många gånger. Och ja, de är snabbare än Ronaldo. Att du går efter en sådan studie är ju bara barnsligt.

Du frågade mig hur jag har studerat deras snabbhet. Jag frågar dig, hur har de så kallade "experterna" studerat Ronaldos snabbhet? Om man ska få reda på deras snabbhet ska man ställa upp de och låta de springa 100 meter.

Van Persie och Rooney med på den listan. Det visar hur trolig den är. Min vän. Kom ut ur din lilla rosa bubbla och börja tänk, tack.
Real Madrid Steven
2010-09-26 02:52
Tungt klipp på lille messi :)
Barcelona basaric
2010-09-26 02:39
Okkapokka

+ 1
Barcelona Okkapokka
2010-09-26 02:36
Joan Gamper 1899

Behöver inte kalla folk 'pantad'. Bara onödigt.

Messi når toppfart på en gång, han är kvick i steget, han kan tvärvända i 180 grader och ändå vara i toppfart, och han kan göra allt detta med bollen klistrad längs hans fötter. Men när det gäller toppfart så finns det relativt många i fotbollsvärlden som är snabbare. Definitvt. Så jag skulle nog inte placera honom i top 5 om kategorin löd "Världens snabbaste spelare".
Barcelona basaric
2010-09-26 02:34
Joan Gamper 1899

Nu får du ge dig. Bara för att Messi inte är med på listan betyder det inte att den är felaktig.

Varför kan inte Van Persie, Theo, Cristiano, Rooney & Robben inte ha högre topphastighet än Messi?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-09-26 02:25
basaric

Hur pantad är du som går efter en sån studie som inte ens har Messi på sin lista ? minns när den här artikeln publicerades och mina Madrid vänner började driva med mig om att den listan stämde, men jag sa: "varit i h**vetet är Messi" ?

Barcelona basaric
2010-09-26 02:17
AndreD

När jag sa att Ronaldo var världens snabbaste spelare så länkade jag till en relativt trolig källa. Jag länkade till en studie som folk som jobbat dag in dag ut för att just ta reda på vem som är världens snabbaste fotbollspelare. Jag länkade till en källa där studierna gjorts av experter.

Här sitter du och går emot dessa experter, men verkar inte ha någon alls back up. Varför är dom världens snabbaste spelare enligt dig? Hur har du studerat deras snabbhet? Har du sett dessa herrar springa riktigt snabbt två - tre gånger och fått i dig att dom är världens snabbaste spelar? Kom igen, utveckla det hela.
AndreD
2010-09-26 02:03
Okej inte överlägset men du fattar.

Men hur kan du säga att Ronaldo är snabbast när han inte ens är snabbare än Pique?
AndreD
2010-09-26 02:02
HAHAHA basaric hur gammal e du? Hur kan du tro på sånt skit??? Eller du kanske bara jävlas med mig? Om inte så är fallet, väx upp.

Agbonlahor och Odonkor är de överlägest snabbaste fotbollsspelarna.
Barcelona basaric
2010-09-26 01:52
AndreD

Nej, Ronaldo är världens snabbaste fotbollspelare, titta länktips.

Addeh

Ja, det är bättre så.
AndreD
2010-09-26 01:47
basaric

Världens snabbaste spelare? Nej. Odonkor i Betis är snabbare. Agbonlahor i Aston Villa är snabbare. Walcott är han jämn med.

Har för mig att Agbonlahor sprang 100 meter på 10.30
Atlético addeh
2010-09-26 01:39
basaric

Målen från matchen finns att skåda i länktipset i mitt förra inlägg. Bättre så?

Skulle man klippa ihop alla matchens chanser till ett klipp skulle det väl bli tjugo minuter långt.
Barcelona basaric
2010-09-26 01:33
Addeh

I den videon som du länkade får man bara se målen, inte alla chanser under matchen.
Barcelona basaric
2010-09-26 01:32
Vad tycker ni om Kuyts mål för Liverpool?
Atlético addeh
2010-09-26 01:22
Highlight från matchen.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-26 01:17
basaric

Jo men det var precis den matchen som fick mig på andra tankar. ;)
Barcelona basaric
2010-09-26 01:12
Gud är störst! Pep el rei!

Har du verkligen alltid trott att Pique varit seg? Jag märkte att han var oerhört snabb för att vara en mittback under hans allra första matcher med FC Barcelona.

Titta länken i "länktips" när världens bästa mittback hammar i en löpduell med världens snabbaste spelare.
Barcelona basaric
2010-09-26 01:08
Härlig instats av Barcelona idag, man tar kommandot direkt efter avspark och behåller den matchen ut.

Bra besked att mittfälltarna kan stiga fram och göra mål när anfallarna inte leverar som i dagens match.

Matchens gigant idag enligt mig är Sergio Busquets, herregud vilken spelare. Härligt att han fick göra mål.

Villa har inte hittat rätt i Barcelona än, han deltar inte i spelet så mycket, missar fina chanser och springer offside många gånger.
Annons: