/spanien/barcelona/forum/14049.aspx/spanien/barcelona/forum/14049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-09-27 10:49
TaimazBaltaev//

Om man ska använda spelarbetyg tycker jag att det ska göras så att de mer "erfarna" forumbesökarna ska kunna rösta, för två anledningar.
1. Om det bara är EN skribent som betygsätter så förväntar man sig att just han ska sitta och analysera varenda spelare. Jag brukar oftast inte hålla om betygsättningar eftersom alla tycker olika. Dessutom blir det en mer rättvis bedömning om flera får betygsätta.
Exempel: Kommer ihåg en match där Sverige spelade mot Malta för ett eller två år sedan, där Anders Svensson var direkt dålig, riktigt värdelös.
Dagen efter läser jag Mats Härds (som jag förövrigt håller som den sämsta krönikören i svensk media) betygsättning där han ger Svensson fyra fyrar.
Problemet med detta blir ju då att det kan ta dagar innan alla röstar, och då är det ju knappast intressant längre, men kanske kan man göra att man bara kan rösta innan klockan 12 dagen efter matchdagen?
Matchrapporten brukar ju inte komma upp förrän dagen efter/sent på natten.

2. Viktigt är även att bara ge de trogna besökarna rätten att rösta så man slipper alla p12:or som spammar 5/5 på Messi så fort han gör en överstegsfint.

Sorry att det blev så långt, fick lite idéer bara :)
Spanien Rivaldo!
2010-09-27 10:14
FCB_armin

Mordor är ingen värld, det är en plats i Middle Earth ;)

Men allvarligt, ifjol så spelade Rooney oftast själv på topp i en 4-5-1 uppställning och Man Utd styrde väldigt ofta spelet på honom som target. Till skillnad mot hur det brukar vara så använde han alltid fötterna och sitt luriga rörelsemönster för att vinna duellen mot backarna. Karln är inte speciellt lång och att klara av att vara target då kräver en bra första touch.
Barcelona FCB_armin
2010-09-27 09:28
Rivaldo!

Världen Mordor?
Spanien Rivaldo!
2010-09-27 09:22
Frodo

Har Rooney dålig bollbehandling? Vilken värld lever du i...
Barcelona Barca-nist
2010-09-27 09:00
Jag hade velat se statistik på inläggen sistone för man märker att det har sjunkit markant!
Jag undrar vad det beror på, men jag saknar den gamla SF!
Atlético addeh
2010-09-27 01:00
Det blir en intressant dag imorgon när Pep ska ta ut spelartruppen som reser med till Kazan. Eftersom Messis rehabiliteringsträning gått så pass bra är det ingen vild gissning att argentinaren får följa med till kalla Ryssland. Med tanke på att Adriano skadade sig mot Athletic och därmed stannar hemma, finns möjligheter att Thiago, som imponerat på de flesta, får resa med. Även om det inte skulle bli någon speltid för Thiago, är det otroligt viktigt att komma in i laget och känna sig trygg.

Nåja, morgondagen får utvisa hur det blir. Bona nit culés!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-27 00:52
En Messi bakgrund jag gjorde :)
Atlético addeh
2010-09-27 00:50
BlueRed

Bojan har förvisso fått speltid i princip alla matcher den här säsongen. Han jobbar och sliter varje sekund han får spela och det är synd att inte målskyttet lossnat för 20-åringen.

Att göra sig av med Bojan vore som att skjuta sig själv i foten. Jag är helt övertygad om att han är våran nästa store målskytt. Om ett par säsonger tar han förhoppningsvis över den permanenta rollen som lagets nummer nio.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-09-27 00:38
Kan dem inte bara ändra tillbaks utseendet på sidan haha :D
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-09-27 00:34
Ser att det inte går och ändra inlägg...

Syftar givetvis på Bilbao matchen, när jag skrev om Thiago längre ner. Men varje minut den killen har fått, har han visat vilken talang han är.
--------
Vad kommer hända med Bojan egentligen? Förvisso bara 20 år, men har inte direkt visat upp sig likt andra unga anfallare runtom i världen. Har inte spelat allt för ofta, men dem få gånger han har fått speltid, har han allt som oftast varit osynlig. Jag är kluven. Uppfostrad i Barça och allt, vill man inte ha bort honom. Men samtidigt så undrar man om hans talang räcker till.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-09-27 00:28
Varit väldigt inaktiv, kommer tillbaka och ser att dem har ändrat design (inte till det goda).

Thiago, Thiago, Thiago... Säger det igen, som så många gånger förr: Framtidens guldbollen vinnare. Dribblingarna, bollbehandlingen, passningarna och blicken. Vilken talang.
Barcelona LaSagradaFamília
2010-09-26 23:48
Jag har sett videor på Etock på Youtube och ja han verkar ganska teknisk, men det är sant det du säger att de kan hjälpas av sin storlek, och man vet ju aldrig hur gamla de egentligen är...

Går det ens att få tag i Barca-tv i Sverige? De borde ju göra som Svt och lägga ut det på nätet!
Barcelona Abbe.
2010-09-26 23:42
AndreD

Nej, det har med att göra att Ryssland ligger i en annan tidszon.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 23:39
Nej jag tror inte heller Rooney kommer hamna i Barca. Åtminstone inte på flera år.. jag tror dock inte det skulle blivit en ny Zlatanvärvning, dvs en flopp. Rooney är, till skillnad från Zlatan, en riktig kämpe som springer i det oändliga och jobbar för laget.
Barcelona Frodo
2010-09-26 23:38
LaSagradaFamília

Dongou är en av många talanfulla kamerunska anfallare som huserar i ungdomslagen. Han är likt Etock en giftig målskytt men det är svårare att bedöma de på grund av deras fysiska överlägsenhet. Hittills har båda övertygat genom alla led och de sägs även vara duktiga tekniskt. Jag har själv inte sett de spela då jag inte har tillgång till BarcaTV. Men jag har bara hört positiva saker om spelarna från Kamerun.
2010-09-26 23:31
Jag skulle inte vilja se Rooney i Barca... det skulle bli en ny Z-affär
Barcelona Frodo
2010-09-26 23:28
170-ligan

Jag tror personligen inte på det ryktet. Det är The Mirror Football som rapporterar detta och det är en skvallerblaska i England. Dessutom tror jag inte att Rooney med sin dåliga bollbehandling skulle passa in i Barca som är tvungna att spela på otroligt små ytor på grund av lag som parkerar spelarbussen framför mål.
Barcelona Frodo
170-ligan

Jag tror personligen inte på det ryktet. Det är The Mirror Football som rapporterar detta och det är en skvallerblaska i England. Dessutom tror jag inte att Rooney med sin dåliga bollbehandling skulle passa in i Barca som är tvungna att spela på otroligt små ytor på grund av lag som parkerar spelarbussen framför mål.
Dongou Tsafack gjorde mål för vårat Juvenil A, och han är 95:a! Normalt sett spelar han för Juvenil B, och är en av deras yngsta spelare, men eftersom flera Juvenil A-anfallare inte kunde spela fick han chansen. Jag skulle gärna vilja veta mer om honom, har inte kunnat hitta någon info.

@Taimaz: Det kanske är dags för en artikel om Busquets eller om B-laget. Busquets har kanske varit våran bästa spelare hittills, inte gjort en enda dålig match och verkar mycket säkrare och mognare än förut. Synd bara att han inte är snabbare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 23:22
Länktips.

Sport skriver att om Rooney en dag skulle vilja lämna Manchester skulle Barca ta emot honom med öppna armar. Hade inte direkt tackat nej! Men det lär nog aldrig ske, om United över huvudtaget säljer honom kommer det vara till ett pris som endast City eller Real är dumma nog att betala.
Atlético addeh
2010-09-26 23:09
Frodo/

Ah okej, tack för informationen. Var tvärsäker på att Delofeu var central mittfältare, vet inte vart ifrån jag har fått det.
AndreD
2010-09-26 23:05
12-17 plusgrader kommer det vara. Tur att vi har bortamatchen så tidigt.
AndreD
2010-09-26 23:03
Det är nog för att det är kallare vid 20.45, eller?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 22:56
Jäklar, då missar jag också det. Typiskt.
Barcelona Abbe.
2010-09-26 22:50
Insåg precis att mötet mot Rubin på onsdag går av stapeln 18.30 svensk tid, vilket innebär att jag inte har möjlighet att se matchen. Det är väl typiskt.
AndreD
2010-09-26 22:47
Jag vet. Såg det sen men orkade inte ändra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 22:37
AndreD,

Nej han fick gult. Reyes åkte ut.

Någon som vet när Abidal är spelklar igen?
AndreD
2010-09-26 22:19
Blev Agüero precis utvisad från bänken?
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-26 22:18
Hej,

Fantastiskt att de har bytt layout och att jag har glömt mitt lösen (den förra var automatiskt inloggad). Nevertheless, I'm back.

Ser att många är intresserade av att införa spelarbetyg på matchrapporterna. Jag är på.

Därför skickade jag iväg ett mejl till redaktören i dag angående detta. Jag föreslog att vi skulle rösta om det bland skribenterna.

Ni som är intresserade av att ha spelarbetyg kan väl skicka ett mejl till mig eller skriva ett direktmeddelande här på svenskafans (om man nu kan det, med tanke på den nya sidan). Motivera också varför vi borde ha spelarbetyg! Så kan jag vidarebefodra det till redaktören.

När allt kommer omkring är det viktigaste vad ni tycker och hur ni tycker att innehållet ska se ut. Det är i alla fall min åsikt. Jag söker inte smörar inte för er läsare, detta är bara min subjektiva mening.

Min email-adress är: Taimaz_eu@hotmail.com

Skicka gärna förslag på något ämne ni vill jag ska skriva om, eller något ni tycker jag kan förbättra för att bli en bättre skribent. All konstruktiv kritik uppskattas! :)
Duda -
2010-09-26 22:10
Jag måste erkänna ett sak grabbar. En person som inte kan erkänna sina fel är en person som inte kan utvecklas, jag där emot kan erkänna mina fel.

När väl Mascherano blev klar för oss så var jag väldigt sur, mest besviken, då jag höll och fortfarande håller Yaya Toure som en av världens bästa defensiva mittfältare och jag gärna ville ha kvar honom. Jag sa det att "välja mellan Busquets och Mascherano var som att välja mellan pest och kolera, men det var som sagt min uppfattning och jag stod för den.

I och med att den nya säsongen startat så har jag haft ett extra öga på Busquets för att kunna påpeka fel han gör och allmänt kunna kritisera honom, dock såhär långt har han varit helt prickfri. Inte bara det, han har varit jävligt bra dessutom.

Jag är fortfarande ledsen över att Toure fick lämna oss men jag har lärt mig att Busi ÄR en bra spelare, därför hoppas jag att han fortsätter i samma stil och fortsätter att imponera på mig!

PS om någon känner honom personligen så hälsa att Duda på svenskafans forum ber om ursäkt, jag vet att han innerst inne bryr sig! ;)
Annons: