/spanien/barcelona/forum/14048.aspx/spanien/barcelona/forum/14048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-12-17 16:27
Rambla.

Det låter bra. ;)
Atlético addeh
2010-12-17 16:27
Precis som Rambla (den andre) säger har alla toppklubbar skulder, så enkelt är det. Även svenska division fem-klubbar har skulder, om än inte samma summor så har de flesta lag skulder på ett eller annat sätt.

Läste på Sport förut att Rosell ville vänta med Alves kontrakt tills 1 januari då transferfönstret öppnar. Varför har jag ingen aning om, det kanske känns bättre att göra det under den perioden. Känns i alla fall jävligt oroande.
Barcelona Rambla.
2010-12-17 16:26
Rambla~
Får se om jag kommer på nåt bättre.. :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-17 16:24
Jaha, Arsenal igen då. Blev inte glad när jag såg lottningen med klasskompisarna. Jag vet att många här inne ville möta Arsenal, men jag tillhör inte en av dom. Ett gunners i form kan slå i princip vilket lag som helst. De har oerhört många duktiga spelare. I vår kommer de troligen bli ännu bättre när van Persie och Vermaelen är tillbaka i form. Utav tvekan det svåraste laget vi kunde få om ni frågar mig..

Därmed inte sagt att Barca inte är favoriter, för det är vi! Och jag tror vi vinner. Men vi ska inte tro att det blir lätt, och allt kan hända i fotboll. Vi får hoppas att vår form håller i sig tills dess, för som vi spelar nu kan inga rå på oss. Och ur ett annat perpektiv kan det vara bra att möta svårt motstånd direkt, då har man redan tempot i sig vid en ev. kvartsfinal.
Drömmen hade dock varit om Real fick Arsenal, men så kul skulle man givetvis inte få ha det.

Förresten, jag tror att om Cesc får ett värmt välkomnande av 100 000 på Camp Nou kommer detta öka hans chanser att krita på för Barca, oavsett hur matchen sluter och vilka som går vidare. Vad tror ni?

Gogogo,

Hehe, jag har väldigt svårt att förstå hur ett spelarköp sportsligt kan vara "riktigt grym", men samtidigt vara ekonomiskt "praktfiasko"? Jag skulle kalla det överpris och inget annat...
Därmed inte sagt att jag inte tycker Ibra var en stor flopp, men jag förstår bara inte riktigt hur du resonerade där.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-17 16:24
Det blir lite julafton i förskott för pressen. Alves inte klar likt Bojan och Sergio samt Guardiola. Alcantara inte heller klar och Afellay trots allt inte läkarkollad och undertecknad.

Sedan varierar verkligen uppgifter om hur mycket klubben har i skulder detta gäller även vid klubbens officiella pressträffar. Hur det ligger till får vi troligt inte någonsin veta.

Vi fans får nöja oss med att pynta deras löner via biljetter och supporterprylar (och det gör vi).

Köp biljetter via hemsidan (Du behöver ej vara member) eller köp på plats jag tvivlar att Arsernalmatchen är utsåld i förväg.
Barcelona Rambla~
2010-12-17 16:23
Gud vilken fantasi. Kunde du inte valt ett annat namn?
Barcelona Rambla.
2010-12-17 16:20
Den som inte inser att fotboll är en affärsverksamhet precis som alla andra företag kommer inte komma någonstans i diskussionen! Alla lag har skulder!
Barcelona Rambla~
2010-12-17 16:19
Gogogo

Laportas sista säsong, kanske två sista, visst så levde han lite extravagant och lite utanför ramarna. Men aldrig att det har varit i en sådan utsträckning att det fanns risk för att köra klubben i botten, även om det självklart var fel av honom. Jag försvarar verkligen inte det. Det han och hans styrelse däremot gjorde, var att slösa ofantliga summor på så här i efterhand med facit i hand, helt onödiga värvningar.

Dessutom, när klubben vann trippeln så fick man betala ut enorma segerbonusar som spelarna hade rätt till via sina kontrakt. Klubben har hela tiden försökt att ha ett prestationsbaserat lönesystem. Inte så höga fasta löner som kanske hos andra storklubbar, utan istället desto bättre segerpremier. När man då under en säsong vinner allt så kostar det också skjortan.

Att låna pengar för löpande utgifter är inte så konstigt. Speciellt inte under sommarmånaderna då verksamheten är stilla och det inte finns något nämnvärt inflöde av pengar. Det handlar heller inte bara om att betala löner, utan daglig drift, betala av på andra skulder (avbetalningar) mm. Att det skedde den här sommaren är egentligen inte så konstigt då det stundade ett presidentval och den gamla ledningen skulle lämna över skötseln av klubben till en ny ledning. Planeringen var nog inte den bästa kan jag tänka mig.
Barcelona Golazoooo
2010-12-17 16:17
Synd att vi inte fick Inter eller Milan. Synd!
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-17 16:14
Rambla~, ja jag förstår men samtidigt älskar tidningarna när spelarna officiellt inte utesluter något. Hade han uteslutit allt publikt vore det bättre, men som sagt: jag tror Alves blir kvar då han är viktig för ert spel.

lianne, löjliga priser. Typiskt svenska biljettföretag som ska lägga ett par hundra procent i påslag.
Canaletes
2010-12-17 16:14
lianne

jo tjena... 500-700€ wtf
Gogogo
2010-12-17 16:08
Rambla:

Okej, jag är inte så insatt i Barcas ekonomi. Allt jag hört är att man var tvungen att ta banklån för att kunna betala löner vilket inte direkt är ett sundhetstecken. Men antagligen fanns nån plan för det också i form av kommande tv-intäkter mm. Klart är iaf att er förra president levde, ska kalla det "extravagant"? Hade inte Barca vunnit så pass mycket som man gjort skulle det vara ramaskri bland fansen. En president som kört ekonomin i botten och uteblivna framgångar. Den nya presidenten verkar dock vara en mycket mer sympatisk och framför allt vettig person. Jag som utomstående tycker han hittills verkar göra ett bra jobb. Det ser ut som att han räddat Barca från avgrunden i tid. Inga idiotaffärer a la Ibra (Ibra var riktigt grym men rent ekonomiskt var ju hela affären ett praktfiasko).
Real Madrid lianne
2010-12-17 16:08
Hos SportsEvents finns redan biljetter till Arsenal-Barcelona
Barcelona Rambla~
2010-12-17 16:07
Pedro

Alves har klart och tydligt talat om att hans prioritering är att stanna kvar i Barcelona. Det enda han vill är att han ska få den uppskattning i lönekuvertet vilket han anser sig förtjäna genom sina prestationer. Om inte klubben värdesätter detta och inte vill förnya kontraktet, då har han sagt att han måste hålla alla dörrar öppna.
Barcelona Rambla~
2010-12-17 16:02
Gogogo

Ja, och det var min poäng. Barcelona har inte så stora banklån. Förutom det lånet de tog i sommar (ett väldigt vanlig förfarande när ett företag har likviditetsproblem) så hade man nästan inga banklån alls. Det lånet var knappast för att vältra sig i några lyxvärvningar som det antyds lite här och var. Alla lånar pengar, så även Arsenal, men vissa av er får det nästan till att låta som något brottsligt.
Barcelona tarrak
2010-12-17 16:00
Tydligen lyckades Messi och co banka lite hyfs i Arsenal-red senast. Överstekuckot Falk verkar åtminstone antyda att de inte kommer göra bort sig på samma sätt den här gången:

"Arsenal - Barcelona och sagan om Fàbregas börjar igen och den långa diskussionerna om Unesco på tröjan och allt annat. Vill vi ha en sådan katastrofal debatt igen? Tack nej. Så en uppmaning till alla fans, vi försöker hålla debatten på en normal nivå."

2010-12-17 15:55
Rambla~, detta är dock en lite mer trovärdig (italiensk) tidning än de engelska blaskorna. Men med det sagt, jag tror inte heller Alves eller Barca vill han ska dit. Och verkligen inte för 22 m. euro (men vad ska man förvänta sig, Man Utd trodde det var möjligt att få Tevez gratis)

Dessa rykten kommer nog fortsätta tills ett avtal nås, eller till Alves helt & hållet utesluter en flytt (vilket han inte gjort).
Barcelona Frodo
2010-12-17 15:54
Rambla

Märkligt att arsenalfans pratar om skulder. De kanske inte har koll på sina egna skulder?

Skönt att de flesta åtminstone är ödmjuka inför mötena. Förra året skrev deras redaktion och forumiter en massa skitsnack.
Gogogo
2010-12-17 15:54
Rambla:

Du fick det här: "Vet fåntratten ens hur mycket av skulden som är banklån?" att låta som en förmildrande omständighet. I verkligheten är banklån de värsta sorters skulder du kan ha (ja, såvida du inte lånat av diverse ljusskygga varelser förstås).
Barcelona Rambla~
2010-12-17 15:51
Gogogo

Bara ett svar. Har jag någonstans påstått motsatsen?
Barcelona Rambla~
2010-12-17 15:50
el Flaco

Med tanke på vilken intellektuelll nivå den redaktionens medlemmar ligger på ska du nog inte utesluta det. :)

När det gäller Alves kontrakt. Anledningen till att klubben inte vill höja budet handlar ju om att de inte vill bryta sin nya lönepolicy. De har ju precis infört ett nytt lönesystem för alla kontrakt. Då kan de inte det första de gör bryta det. Hur skulle det då bli med deras trovärdighet? Gör man det, kan man ju lugnt räkna med att snart ha fler spelares agenter knackandes på sin kontorsdörr och som vill omförhandla om sina klienters kontrakt. Var så säkra.
Gogogo
2010-12-17 15:48
Rambla~

Bara en fråga: är inte banklån också skulder?
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-17 15:47
Rambla, Alla överallt försöker på alla sätt skita ner vår klubb. Det är naturligt efter pressens upprepade hat och hånkampanjer mot vår klubb efter att vi naturligtvis sparkade Ibra. Låt oss stå starka som äkta och riktiga fans och låt oss i hop pissa på dom när vi höjer våra pokal i champions, Copa del Rey och La Liga.
Barcelona Rambla~
2010-12-17 15:46
Pedro

Vilket rykte? Att någon engelsk blaska fått för sig att United ska värva Alves för €22m. Hur kommer det sig att de får bestämma priset? Har klubben ens transferlistat honom? Jag skulle inte tro det, han är inte till salu och man jobbar för fullt med att pussla ihop ett kontraksförslag Alves ska acceptera.
Barcelona el Flaco
2010-12-17 15:45
Vågar man hoppas på en ny "Unicef på tröjorna - fan va töntigt"-aktig krönika från Arsenalredaktionen? Den var ungefär på samma nivå som "Se upp för el madridismo" i underhållningsvärde

*Håller tummarna*.
2010-12-17 15:43
Vad tror ni om ryktet?

22 miljoner euro för Alves är ju verkligen i underkant...
Barcelona Rambla~
2010-12-17 15:36
"Risken är ju att det blir ännu värre för oss. Ryktas ju om att Bacelåna tänker låna ytterligare två miljarder till spelare i januarifönstret, trots det redan K2-liknande skuldberget."

Alltså, den där jävla pantskallen på Arsenals forum som dessutom är med i deras redaktion, stör jag mig på allt mer. Han kallar oss även för sekten och är allmännt hånfull i alla sina inlägg. Patetiska lilla människa. Jag skulle vilja fråga honom hur Arsenal Football Club finaniserade bygget av Emirates. Var det kanske genom sparade pengar? Kanske sålde de ut arenanamnet till något arabland? Vilket K2-liknande skuldberg? Vet fåntratten ens hur mycket av skulden som är banklån?

Låna pengar för nya värvningar? Var kommer den infon ifrån? Det var det dummaste jag läst på ett tag. Det var säkert från Aftonbladet.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-17 15:10
Okey tackar ödmjukast för svar. Naturligtvis......Är jag member har åkt på egen tass till Barca några gånger. Kommer köpa biljetter via FC Barcelona officciella sida (när frugan gett klartecken))

Ser att det lägs ut nya respektive gamla länkar på det här forumet. Får vi som skriver på den här tipsa om och lägga ut länkar till seriösa sidor om FC Barcelona som inte alls är konkurent (stavningen) utan ett kompliment för FC B fans. Den här sidan täcker inte direkt allt om vår klubb.

Om det är du som driver en hemsida tillsammans med din fru, så är svaret nej. Ni/de har ställt till med tillräckliga problem. Annars är det självklart helt ok att tipsa om bra Barcelona-sidor, så länge det inte sker för egen vinning/ Red
Barcelona Decinho
2010-12-17 14:59
el Flaco,

Så är det ja. Tack!
Barcelona UT Clásico
2010-12-17 14:58
hahhah ur arsenals forum

Jaha. Kul att ställas mot Sekten en gång till i CL. Det är äckligt hur uppgjorda vissa saker är...
Annons: