/spanien/barcelona/forum/14047.aspx/spanien/barcelona/forum/14047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-09-26 23:28
170-ligan

Jag tror personligen inte på det ryktet. Det är The Mirror Football som rapporterar detta och det är en skvallerblaska i England. Dessutom tror jag inte att Rooney med sin dåliga bollbehandling skulle passa in i Barca som är tvungna att spela på otroligt små ytor på grund av lag som parkerar spelarbussen framför mål.
Barcelona Frodo
170-ligan

Jag tror personligen inte på det ryktet. Det är The Mirror Football som rapporterar detta och det är en skvallerblaska i England. Dessutom tror jag inte att Rooney med sin dåliga bollbehandling skulle passa in i Barca som är tvungna att spela på otroligt små ytor på grund av lag som parkerar spelarbussen framför mål.
Barcelona LaSagradaFamília
Dongou Tsafack gjorde mål för vårat Juvenil A, och han är 95:a! Normalt sett spelar han för Juvenil B, och är en av deras yngsta spelare, men eftersom flera Juvenil A-anfallare inte kunde spela fick han chansen. Jag skulle gärna vilja veta mer om honom, har inte kunnat hitta någon info.

@Taimaz: Det kanske är dags för en artikel om Busquets eller om B-laget. Busquets har kanske varit våran bästa spelare hittills, inte gjort en enda dålig match och verkar mycket säkrare och mognare än förut. Synd bara att han inte är snabbare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 23:22
Länktips.

Sport skriver att om Rooney en dag skulle vilja lämna Manchester skulle Barca ta emot honom med öppna armar. Hade inte direkt tackat nej! Men det lär nog aldrig ske, om United över huvudtaget säljer honom kommer det vara till ett pris som endast City eller Real är dumma nog att betala.
Atlético addeh
2010-09-26 23:09
Frodo/

Ah okej, tack för informationen. Var tvärsäker på att Delofeu var central mittfältare, vet inte vart ifrån jag har fått det.
AndreD
2010-09-26 23:05
12-17 plusgrader kommer det vara. Tur att vi har bortamatchen så tidigt.
AndreD
2010-09-26 23:03
Det är nog för att det är kallare vid 20.45, eller?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 22:56
Jäklar, då missar jag också det. Typiskt.
Barcelona Abbe.
2010-09-26 22:50
Insåg precis att mötet mot Rubin på onsdag går av stapeln 18.30 svensk tid, vilket innebär att jag inte har möjlighet att se matchen. Det är väl typiskt.
AndreD
2010-09-26 22:47
Jag vet. Såg det sen men orkade inte ändra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 22:37
AndreD,

Nej han fick gult. Reyes åkte ut.

Någon som vet när Abidal är spelklar igen?
AndreD
2010-09-26 22:19
Blev Agüero precis utvisad från bänken?
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-26 22:18
Hej,

Fantastiskt att de har bytt layout och att jag har glömt mitt lösen (den förra var automatiskt inloggad). Nevertheless, I'm back.

Ser att många är intresserade av att införa spelarbetyg på matchrapporterna. Jag är på.

Därför skickade jag iväg ett mejl till redaktören i dag angående detta. Jag föreslog att vi skulle rösta om det bland skribenterna.

Ni som är intresserade av att ha spelarbetyg kan väl skicka ett mejl till mig eller skriva ett direktmeddelande här på svenskafans (om man nu kan det, med tanke på den nya sidan). Motivera också varför vi borde ha spelarbetyg! Så kan jag vidarebefodra det till redaktören.

När allt kommer omkring är det viktigaste vad ni tycker och hur ni tycker att innehållet ska se ut. Det är i alla fall min åsikt. Jag söker inte smörar inte för er läsare, detta är bara min subjektiva mening.

Min email-adress är: Taimaz_eu@hotmail.com

Skicka gärna förslag på något ämne ni vill jag ska skriva om, eller något ni tycker jag kan förbättra för att bli en bättre skribent. All konstruktiv kritik uppskattas! :)
Duda -
2010-09-26 22:10
Jag måste erkänna ett sak grabbar. En person som inte kan erkänna sina fel är en person som inte kan utvecklas, jag där emot kan erkänna mina fel.

När väl Mascherano blev klar för oss så var jag väldigt sur, mest besviken, då jag höll och fortfarande håller Yaya Toure som en av världens bästa defensiva mittfältare och jag gärna ville ha kvar honom. Jag sa det att "välja mellan Busquets och Mascherano var som att välja mellan pest och kolera, men det var som sagt min uppfattning och jag stod för den.

I och med att den nya säsongen startat så har jag haft ett extra öga på Busquets för att kunna påpeka fel han gör och allmänt kunna kritisera honom, dock såhär långt har han varit helt prickfri. Inte bara det, han har varit jävligt bra dessutom.

Jag är fortfarande ledsen över att Toure fick lämna oss men jag har lärt mig att Busi ÄR en bra spelare, därför hoppas jag att han fortsätter i samma stil och fortsätter att imponera på mig!

PS om någon känner honom personligen så hälsa att Duda på svenskafans forum ber om ursäkt, jag vet att han innerst inne bryr sig! ;)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 21:54
Tack, Frodo!

Synd att han inte var forward.. det hade varit ännu bättre, då vi redan har så många mittfältstalanger :P
Ärligt talat vart ska vi göra av alla? Thiago och JDS står just nu och knackar på A-lagsdörren. Bussquets är given och fortfarande ung. Oriol Romeu lär ta steget upp om några år. Och sen har vi Rafa Alcantara och Gerard som mycket väl kan bli ännu bättre än samtliga andra om det vill sig väl. Kunde man inte sprida ut talangerna lite mer på olika positioner? :P
Hoppas Fontas och Muniesa blir de backstjärnor de har potentialen till att bli.

btw! Sett första halvleken av Atletico-Zaragoza. Felipe Luis är gudomligt bra så fort Atletico för spelet. Vill inte en tänka på hur han hade varit i Barcelona.
Barcelona De Goda-Zlatko
2010-09-26 21:52
Det borde kanske startas en ny sida här endast för Barca B. Helt sjukt vilken bra start dom har haft. Hopas att det håller i sig under lång tid framöver
Barcelona Frodo
2010-09-26 21:32
170-ligan

Rafa Alcantara är precis som sin bror en central mittfältare. Han har enligt vissa som följer ungdomslagen varit bäst i Juvenil A denna säsong och är även skyttekung. Juvenil A har förövrigt många lovande spelare och det råder en väldigt tuff konkurrens på vissa positioner.
Barcelona Frodo
2010-09-26 21:24
addeh

Barcelona spelar 4-3-3 i alla led. Deulofeu spelar till vänster i tremannaanfallet. Rafa Alcantara har tydligen varit bäst i Juvenil A hittills denna säsong. Jag gissar på en uppflyttning till Barca B nästa säsong för båda två om deras utveckling fortsätter i samma takt.
Atlético addeh
2010-09-26 21:03
Hyder

Han må vara en ytter, men jag anser inte att Delofeu är någon anfallare. Av de matcher jag såg med det spanska U17-landslaget då Delofeu spelade användes han åtminstone inte som någon anfallare. Nåväl så är vi överens om att han är en väldigt talangfull spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 20:56
Vilken position har Rafa Alcantara? :)
Barcelona Hyder
2010-09-26 20:42
addeh

Gerard Delofeu är inte mittfältare, han är snarare en ytter. Han spelar mestadels på vänsterflanken. Därav gör han även sina mål i både U-landslagen och i Juvenil A. Han är en otroligt stor talang även om man ska vara försiktig med att snacka upp en så pass ung spelare på det här sättet. Han är mycket bra en-mot-en och har en fin passningsfot.
Atlético addeh
2010-09-26 20:27
LAM/

Gerard Delofeu som spelar i Juvenil A, dvs ett steg under Barça B, är dock mittfältare. Men att han har talang och spås en väldigt ljus framtid råder inga tvivel om.

tikitaka/

Själva designen tror jag inte kommer ändras. Man vänjer sig nog efter ett par veckor skulle jag tro. Däremot kommer buggarna och andra funktioner som inte är i sig ordning återställas inom kort.
Barcelona Hyder
2010-09-26 20:22
Deulofeu gjorde förövrigt ett mål i Juvenil A:s 4-0 vinst idag. Matchens stora profil och även lagets skyttekung hittils var Rafa Alcantara, alltså Thiagos lillebror. Han gjorde 2 mål. Om någon undrar vart Mauro Icardi höll hus idag så missade han matchen på grund av en skada och förväntas vara borta i 3 veckor till.
AndreD
2010-09-26 20:06
Hercules har 2-0 mot Sevilla. Är det för att Caceres inte är med? ;)
Barcelona LaSagradaFamília
2010-09-26 20:00
Deulofeu är 94:a, och antagligen den största talangen vi har i den åldersgruppen, men man vet ju aldrig hur det går. GDS och Gai trodde man ju skulle bli nya Messis
Barcelona tikitaka
2010-09-26 19:50
F*n! man tappar ju lusten o läsa/skriva här inne efter den nya designen :/ Kommer det att bli någon ändring?

Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-26 19:37
1.70-ligan

Det är sant att det inte finns så många talangfulla anfallare i B-laget. Eller snarare att de som är bra är för gamla. Vi har ju även Edu Oriol och Jonathan Soriano, men båda är lite för gamla för att ta steget upp till A-laget.

Jag tycker man ska satsa på de som är lite yngre. Vet inte vilket lag i La Masia det är, men är inte Gerard Deulofeu riktigt talangfull. Tror han är född 93 eller 94.

Aja, tycker i alla fall inte man ska satsa på Nolito som en framtida truppspelare. Mwn han kan få några chanser i Copa Del Rey i år.
AndreD
2010-09-26 19:09
Barcanist `´ Jimmy Jump

Det var han som skrev artikeln som sa det där. Inte Mourinho.
Atlético addeh
2010-09-26 19:08
Deportivo har verkligen varit säsongens besvikelse hittills. Två mål på fem matcher, båda gjorde från elva meter, är riktigt uselt. Vad är det egentligen som har hänt med de blåvita som var ett topplag för några år sedan? Dags för Lotina att ta sitt pick & pack och avgå snart.

För övrigt tycker jag det är kul att Canal+ ofta är på plats och kommenterar matcherna. Det gör det hela mycket roligare och trevligare att följa, även om det inte är Barcelona som spelar. Även om kommentatorerna i sig är lite halvdana och inte lärt känna den spanska fotbollen ännu, är jag allmänt nöjd med Canal+ satsning av La Liga.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-26 18:31
Andre,

Okej! Jag hörde rykten om det innan. Hoppas verkligen inte de stämmer.

LAM,

Men trots allt finns det ingen anfallare i Barca B just nu som är i Nolitos klass. Ska någon forward få chansen från Barca B, så är det Nolito.
Annons: