/spanien/barcelona/forum/14043.aspx/spanien/barcelona/forum/14043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-30 23:07
Tack så mycket grabbar ! Uppskattningen når nya nivåer :-)

Ringde FC Barcelona i dag, tänkte boka några biljetter.

Satt i telefonkön och fick lyssna på denna sång. Fantastiskt. Se länktips.
AndreD
2010-09-30 22:54
Haha Taimaz, lästa klart din artikel nu och har bara ett ord att säga:

Klockren!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-30 22:43
OT

Men expertkommentatorn är bara för härliga på GolTV, varje läge som Atletico får så skriker han som att det är hans son som får läget, fantastiskt!

Får försöka hitta den kanalen om jag köper parabol.
2010-09-30 22:34
Hyder

Taiwo är faktiskt väldigt bra, men han är aningen ojämn. Men han är nog ett säkrare val än Bastos, även om jag personligen föredrar Bastos.

Jag har aldrig gillat Abidal, jag tycker att han är världens bästa vänsterback (defensivt) i konkurrens med Evra, men offensivt sätt så är han högst medioker. Han är klumpig med bollen, följer sällan hela vägen upp som Gio/Sylvinho gjorde och han inlägg får Gattuso att framstå som Beckham. Om man kan få en vänsterback som har det bästa av båda världarna (Taiwo eller Bastos) så kan det bli fantastiskt.

Jag tittar på Atletico de Madrid matchen nu (med mycket bra kommentatorer), med facit i hand så var det korkat att inte köpa Filipe, han är helt fantastisk, trots att jag gillar Maxwell.
elbraco
2010-09-30 22:28
Taiwo låter fint! Även han blir då direktimporterad från ett franskt lag, precis som Abidal.

Hehe, jag gillar din artikel Taimaz, speciellt upprepningen om Messi och ödmjuk. Det är sånt som driver andra fans galna, och det gillar vi ;)

edit: Såg förresten Bastos skott mot vilkafandetnuvar. Herrejävlar, målvakten han knappt röra sig. Jag tror faktiskt inte han vågade heller med tanke på den kilometerhastigheten.
Barcelona Hyder
2010-09-30 22:25
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nja, Bastos är riktigt bra. Men att ha både Adriano och Bastos i truppen känns lite väl offensivt. Min röst på Abidals ersättare i framtiden går helt klart till Taye Taiwo. Stark, snabb, bra i defensiven och ett jävla skott. Jag tycker alltid att det är att föredra olika spelartyper på en viss position.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-30 22:24
Okej! Ja, jag är också sugen på att se Thiago från start. Killen tar för sig mer och mer och förtjänar det.

För övrigt ser det ut som att det blir en tripp till Barca i vinter igen. Mot Atletico Madrid eller Bilbao troligen :)

Edit. när ni ändå snackar värvningar.. ser hellre Suarez än Teves. Visst är kanske Teves en något bättre spelare, men Suarez känns intressantare och har sagt att han vill till barca. Det sa ju förvisso Özil men.. men Teves verkar vilja dra sig tillbaka om några år.

Och som ersättare till Abidal vill jag fortfarande se Felipe Luis ;)
Atlético addeh
2010-09-30 22:24
Hetfield

Bastos vore klockren på alla sätt och vis. En mångsidig spelare som skulle kunna användas både som vänsterback och vänsteranfallare. Vi skulle även få en riktigt vass frisparksskytt, något vi saknat ända sedan Ronaldinhos tid.

När vi ändå är inne på värvningar igen, måste jag säga att Luis Suárez iklädd en blåröd tröja på Camp Nou skulle få mig att dreggla ner till knäna. Förutom er som anser att uruguayanen är en fuskare efter "guds hand" i VM-kvartsfinalen mot Ghana, tror jag de flesta håller med om vilken klasspelare han är.
Barcelona Qerz
2010-09-30 22:23
På tal om värvningar, Tevez måste ju vara en spelare som alla klubbar vill ha.
Hårt jobb defensivt, mål framåt osv.. Messi - Villa - Tevez.
Bojan har ju inte precis visat framfötterna i dem matcher han fått chansen och Pedro bränner alldeles för mycket trots att han bidrar mycket till spelet.
Vad tycker ni? :D
Atlético addeh
2010-09-30 22:18
170-ligan

Xavi's vara eller icke vara mot Mallorca beslutas imorgon. Men hade jag fått bestämma, skulle spelgeniet få skåda matchen från läktarplats och därifrån se sin arvtagare Thiago spela från start.
AndreD
2010-09-30 22:18
Tycker du verkligen det? Han är egentligen yttermittfältare, och så har vi Adriano som är yngre...
2010-09-30 22:14
På tal om ingenting, vore inte Bastos en perfekt ersättare för Abidal? Han är kanske aningen för offensiv som vänsterback, men när han spelade som VB i VM så var han faktiskt klockren.
AndreD
2010-09-30 21:55
Taimaz

Tack för svaret! Hade ingen aning om detta.
Barcelona >The Reporter<
2010-09-30 21:51
Någon som vet ngt och kan skriva lite om Messis rötter i Italien, Libanon och England ?
2010-09-30 21:41
Andre D,

Missuppfattade formuleringen.

Hoppas du fick svar i senaste inlägget.
AndreD
2010-09-30 21:37
Ja jag läste det. Vad för rötter har han därifrån var min fråga.
2010-09-30 21:37
Minns inte riktigt var jag har jag har sett det eller hört det, men källan var säker.

Har hittat en sida däremot (ingen säker källa). Se länktips.

Står att hans mamma har libanesiska anknytningar. Om jag inte minns fel är det vad jag också hörde.

Kan dock hålla med om att det kanske är överflödigt i artikeln.

Vad tycker ni andra?
Barcelona Dani Alves=The King
2010-09-30 21:32
TaimazBaltaev //

Libanon?? Såg en intervjue med Messi själv där han berätta om hans far och mor som hade rötter från England och Italien.

Men libanon vart har du fått de ifrån visst finns de vissa Argentinare som Batistuta som har rötter från libanon men Messi tror jag inte har det.
2010-09-30 21:23
Andre D,

Givetvis är han från Argentina. Men grabben har rötter från Italien, Libanon och England. Förtydligar det.

*Det var redan förtydligat! "Barças har en 169 cm "lång" argentinare, med rötter från Italien, Libanon och England".
AndreD
2010-09-30 21:21
"...med rötter från Italien, Libanon och England"

Vad har Messi för rötter där? Eller är det något mellan raderna som jag inte hajar?
Barcelona barcelona_äger
2010-09-30 21:17
fann att barcelona spelade lika mot barcelona jag tycker att de förkännar att vinna. barca äger :D XD
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-30 21:05
Xavi missar Mallorcamatchen va? Ett tungt avbräck isåfall. men det känns ändå som uppehållet kommer lägligt. Ge Thiago chansen i helgen!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-30 20:52
Barcadinho.

Måste bara nämna att det är kul med lite rutinerade herrar som dig på forumet, det blir en skön mix. :)
Canaletes
2010-09-30 20:50
Jävlar vad Martin Cáceres offrade sig för att inte Sevilla släppte in 1-1 XD
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 20:06
AndreD.

Du har helt rätt, även om de två har jobbat ihop en del.
Kanske ett tecken på att hjärnan min börjat glömma i alla fall, gött
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 19:57
Eto'o har kontrakt med Inter fram till 2014. Det blir knappt intressant att få honom tillbaka till klubben så sent.
Men det går att njuta och se spelare som man gillar i andra lag, trots allt.
Han spelar inte hos oss längre, men det är kul att se när han är på spelhumör i alla fall.
AndreD
2010-09-30 19:53
Barcadinho.

Du är helt fel ute. Daniel Kristiansson kommenterar matchen.
Barcelona Abbe.
2010-09-30 19:50
AndreD

Ja, hur gärna jag än ser Eto'o i Barça-tröjan igen så vore det oerhört vackert, fint, snyggt och allt det där om han avslutade i Mallorca-tröjan.
AndreD
2010-09-30 19:49
ibrahim soranros canales

De flesta här inne har saknat Eto'o sedan dag ett. Vem har saknat Zlatan? Ingen. Var du fått det ifrån vet jag inte.

För övrigt tror jag Eto'os nästa och sista klubb kommer vara Mallorca, om de fortfarande spelar i första divisonen. Han sa under trippelsäsongen att han kommer spela för Mallorca någon gång igen. Återstår att se vad som kommer hända.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 19:43
Hehe, jag kan inte låta bli och smila lite när jag hör Potus Kåmark. Hans röst ger direkta signaler i mitt huvud att det är en la liga match. Det kommer att dröja lite till tills den här omedvetna kopplingen försvinner från mitt huvud.
Han kommenterar nu Dortmund – Sevilla. Jag tycker att han är duktig på att leva upp matcherna.
Synd bara att han slänger massa med grodor från munnen och ännu syndare att han är en maräng. D
Annons: