/spanien/barcelona/forum/14042.aspx/spanien/barcelona/forum/14042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-09-30 21:37
Ja jag läste det. Vad för rötter har han därifrån var min fråga.
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-30 21:37
Minns inte riktigt var jag har jag har sett det eller hört det, men källan var säker.

Har hittat en sida däremot (ingen säker källa). Se länktips.

Står att hans mamma har libanesiska anknytningar. Om jag inte minns fel är det vad jag också hörde.

Kan dock hålla med om att det kanske är överflödigt i artikeln.

Vad tycker ni andra?
Barcelona Dani Alves=The King
2010-09-30 21:32
TaimazBaltaev //

Libanon?? Såg en intervjue med Messi själv där han berätta om hans far och mor som hade rötter från England och Italien.

Men libanon vart har du fått de ifrån visst finns de vissa Argentinare som Batistuta som har rötter från libanon men Messi tror jag inte har det.
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-09-30 21:23
Andre D,

Givetvis är han från Argentina. Men grabben har rötter från Italien, Libanon och England. Förtydligar det.

*Det var redan förtydligat! "Barças har en 169 cm "lång" argentinare, med rötter från Italien, Libanon och England".
AndreD
2010-09-30 21:21
"...med rötter från Italien, Libanon och England"

Vad har Messi för rötter där? Eller är det något mellan raderna som jag inte hajar?
Barcelona barcelona_äger
2010-09-30 21:17
fann att barcelona spelade lika mot barcelona jag tycker att de förkännar att vinna. barca äger :D XD
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-30 21:05
Xavi missar Mallorcamatchen va? Ett tungt avbräck isåfall. men det känns ändå som uppehållet kommer lägligt. Ge Thiago chansen i helgen!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-30 20:52
Barcadinho.

Måste bara nämna att det är kul med lite rutinerade herrar som dig på forumet, det blir en skön mix. :)
Canaletes
2010-09-30 20:50
Jävlar vad Martin Cáceres offrade sig för att inte Sevilla släppte in 1-1 XD
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 20:06
AndreD.

Du har helt rätt, även om de två har jobbat ihop en del.
Kanske ett tecken på att hjärnan min börjat glömma i alla fall, gött
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 19:57
Eto'o har kontrakt med Inter fram till 2014. Det blir knappt intressant att få honom tillbaka till klubben så sent.
Men det går att njuta och se spelare som man gillar i andra lag, trots allt.
Han spelar inte hos oss längre, men det är kul att se när han är på spelhumör i alla fall.
AndreD
2010-09-30 19:53
Barcadinho.

Du är helt fel ute. Daniel Kristiansson kommenterar matchen.
Barcelona Abbe.
2010-09-30 19:50
AndreD

Ja, hur gärna jag än ser Eto'o i Barça-tröjan igen så vore det oerhört vackert, fint, snyggt och allt det där om han avslutade i Mallorca-tröjan.
AndreD
2010-09-30 19:49
ibrahim soranros canales

De flesta här inne har saknat Eto'o sedan dag ett. Vem har saknat Zlatan? Ingen. Var du fått det ifrån vet jag inte.

För övrigt tror jag Eto'os nästa och sista klubb kommer vara Mallorca, om de fortfarande spelar i första divisonen. Han sa under trippelsäsongen att han kommer spela för Mallorca någon gång igen. Återstår att se vad som kommer hända.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-30 19:43
Hehe, jag kan inte låta bli och smila lite när jag hör Potus Kåmark. Hans röst ger direkta signaler i mitt huvud att det är en la liga match. Det kommer att dröja lite till tills den här omedvetna kopplingen försvinner från mitt huvud.
Han kommenterar nu Dortmund – Sevilla. Jag tycker att han är duktig på att leva upp matcherna.
Synd bara att han slänger massa med grodor från munnen och ännu syndare att han är en maräng. D
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-30 18:43
The Leader

Eto´o har en stark karaktär (vilket jag älskar förresten), därför tror jag aldrig att han återvänder hit när han blev såld härifrån. Sen tror jag inte att Barcelona skulle vara intresserade heller. Så det är nog omöjligt enligt mig.

Dags att spela lite härlig inomhusfotboll! :D
The Leader
2010-09-30 18:07
Tror ni att Eto'o kan återvända, eller?

Har det gått några rykten (från trovärdiga tidningar dvs.,för det finns rykten om allt & alla i vissa tidningar) om det ens?
Atlético addeh
2010-09-30 17:31
Vårat mittfältsgeni Xavi har under flera veckor lidit av "Tendinitis", som jag har förstått det är en typ av inflammation i en sena. Hur som helst, har detta enligt klubbens läkarteam kommit till ett akut skede vilket innebär att Xavi inte kommer åka iväg för landslagsuppdrag nästa vecka, utan stannar hemma i Barcelona och kör rehabilitering.

Det kommer under morgondagen tas beslut om Xavi kan spela mot Mallorca till helgen. Detta är naturligtvis tråkigt för Xavi, men ska vi se något positivt i det hela så ger detta möjligen chansen för våra ynglingar att visa framfötterna, jag tänker allra främst på Thiago och Jonathan dos Santos.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-30 17:23
Förlåt, men om man har värvat en oduglig Kaka för 70 miljoner så ska man nog inte peka och skratta åt andra.

elbraco
2010-09-30 17:03
Vem fan saknar Ibra egentligen?
jag kan inte låta bli att skratta åt att en madridista skrattar åt VÅRA spelarköp. Ett tremiljaderslag vars största mardröm är en åttondelsfinal i CL (alternativt Alcorcon. you choose).
Barcelona Abbe.
2010-09-30 16:59
ibrahim soranros canales

Precis, för Eto'o har ju inte varit saknad innan hans tre mål igår. Pajas!

Ganska naturligt att man börjar prata om en spelare när han gör en bra insats. Eto'o kunde lika gärna gjort en slät figur igår och det hade inte förändrat någonting, jag har saknat honom sedan dag ett. Han är fortfarande en favorit hos mig.
Barcelona Cataloniaboy(fd Espanaboy)
2010-09-30 16:59
"har vi bara en bra dag ska vi såklart slå dem även där" /1.70-ligan.
BRA DAG?!? Vanlig dag, annars. Ett Barça som har en vanlig dag tar segrar som alla förväntar sig att vi ska ta, tex Almeria, Köpenhamn, Hércules mf. Ett Barça som har en bra dag slår lag som är på samma nivå som oss själva (Chelsea, Inter, United), så "har vi bara en vanlig dag ska vi såklart slå dem även där", ska det vara!
Blaugrana_Messi10
2010-09-30 16:58
Viva la Pepa!

Det går inte att hitta Canal+ för 120kronor i månaden. 259:- om du har köpt Canal+Sport-paketet.

Vica el Azulgrana
Real Madrid ibrahim soranros canales
2010-09-30 16:55
hahhaah kan inte låta bli att skratta ni säljer etoo och ångrar det ni säljer ibra och ångrar det och nu är båda i topp form.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-30 15:50
Så trodde jag också. Men FCK har slagit båda våra motståndare, så en viss oro känner åtminstone jag nu. Att vi tar dem på Camp Nou är jag säker på, men vi måste nog slå dem även i Danmark för att vara säkra på gruppsegern..har vi bara en bra dag ska vi såklart slå dem även där, men man vet aldrig.
AndreD
2010-09-30 15:43
En gång av hundra vinner fck, så man får nog vara liiite orolig :P
Barcelona DM1982
2010-09-30 15:41
Orolig för vad?

Finns inte en chans att Barcelona inte vinner över Köpenhamn på Parken eller på hemmaplan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-30 15:37
Bara jag som är orolig inför Köpenhamn på Parken?
Barcelona Viva la Pepa!
2010-09-30 14:45
Yess fick äntligen mitt Canal+ paket idag. Inte en dag försent! Priset inte direkt farligt, 120kr/mnd. Förstår inte vad folk klagar över ;)

Angående Maskens match igår så tycker jag inte de var så konstigt att han var osynlig, såg ni inte hur långt ner han spelade? Stod ju mellan Piq y Puy under uppspelen, istort sett hela matchen alltså, när Dani och Maxwell klev upp. Väl när han fick bollen så tycker jag att han agerade lungt och metodiskt, hittade spelmöjligheter till P&P. Där han är som bäst är ju i mittplanen under motståndarens uppbyggnad där han kan störa och stressa uppspelen. Nått sånt såg vi ju inte direkt från Kazans sida igår. Så tror att han kan bli väldigt viktigt mot svårare motstånd i CL och ligan.
AndreD
2010-09-30 14:40
VizzlA^^

Jag härmade Messidinho.
Annons: