/spanien/barcelona/forum/14040.aspx/spanien/barcelona/forum/14040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-10-02 17:39
På tal om el Flaco och Pastore. Visste ni att Pastore brukar kallas el Flaco?

Hetfield.

Tycker nog Bastos har lite vassare vänsterbössa :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-02 17:23
Hetfield,

Vi får hoppas Rosell och co tittar mot Sicilien ifall det beslutas att klubben behöver en offensiv mittfältare/forward till. Dessutom har Pastore något som ingen anfallare i Barca besitter - längd ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-02 16:30
Gonzalo

Nja, Riquelme är väldigt, väldigt stillastående. Pastore är betydligt rörligare än Riquelme, jag skulle väl påstå att han är blandning mellan Kaka och Zidane.

Jag håller med, kan inte expressen sparka den där pengarhoran Birro och anställa el Flaco? Jag skulle börja läsa expressen om det vore så.
Almeria Facelli_007
2010-10-02 15:27
Tjenare!

Det här har inget mot Barca eller fotboll att göra men jag kör ändå, hoppas på förståelse.

Är det nån som minns musiken/melodierna som brukade spelas upp i Viasat under CL-sändningarna med Cales Runheim som ankare? Ni vet den ena, utan att jag är någon expert på det här nu, det var sån gura, bas, blåsflöjt och liknande där själva "blåset" kom igång först lite efter "basandet" o sån skön melodi det blev av blandningen. Det här var typ precis i början av sändningen när Runheim presenterade vilka kanaler alla den kvällens matcher skulle gå på.

Sen hade vi den andra som kom att spelas halvår/året senare. men jag hörde den första gången jan/feb innan 8delarna skulle spelas så visades lagen som skulle mötas under sändningsuppehåll med det bästa från deras gruppspel o så musiken/melodin, inga röster.

Jätte tacksam om någon kan youtuba något?!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-02 14:51
Det är bara att instämma med föregående, grym artikel!
elbraco
2010-10-02 14:25
Grym artikel el Flaco, helt sjukt vilka kunskaper du har...
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-10-02 13:57
Hetfield- Megan Fox is a dude

Påminner mig mer om Riquelme denne Pastore, jag tycker inte att han har den unge Kakas klipp i steget. Pastore är mer än äkta playmaker.
2010-10-02 13:23
AndreD

Hehe, då hade jag väl rätt. Det är synd att Van Persie är gjord av plast, annars så skulle han kunna hamna i samma fack som Rooney, Drogba, Messi, C.Ronaldo osv. Jag tycker faktiskt att han är komplett när han kommer i form, han har förmodligen världens bästa vänsterbössa, snabb, stark, teknisk, hyfsat målfarlig, bra frisparksskytt osv.

1-70-ligan

Jag är en hängiven Serie A älskare, så jag måste nog placera Pastore bland de allra största talangerna. Jag tycker inte att han är en Zidane typ, han påminner mer om en ung Kaka.

Presidenten kan dock drömma om att någon kommer att ge 50 miljoner för Pastore, det får han nog drömma om.
AndreD
2010-10-02 12:32
elbraco

Jag skojade när jag skoja :P

Nä men helt ärligt så följer jag jag inte premier league så mycket. Vet inte vem som är bra och inte bra på frisparkar. Har aldrig sett Rvp skjuta en frispark så jag tog för givet då att han inte var bra på det. Men nu efter några youtube-klipp har jag ändrat uppfattning :)
Atlético addeh
2010-10-02 12:09
Adriano tränade under dagen för första gången tillsammans med övriga gruppen igen efter sin skada han ådrog sig mot Athletic.

Xavi, som inte kommer spela mot Mallorca, fortsatte sin rehabilitering på egen hand.
Barcelona el Flaco
2010-10-02 11:59
Läste nyss en väldig läsvärd intervju med Guillermo Amor och Albert Puig, som är ansvariga för klubbens ungdomslag, Juvenil B och lägre, där de förklarade vilka förändringar de har gjort eller tänker göra inom den närmsta framtiden.

Men det är Puigs avslutande ord som känns så signifikativt för dagens Barcelona när han berättar att Pep brukar besöka Infantil-lagets träningar för att följa 13-åringarnas utveckling. Det känns bara så typiskt av Guardiola att göra detta. Redan när han var spelare brukade han besöka träningspassen för ungdomslagen, som den dagen då han begav sig till La Masia för ett hälsa på en viss Xavi, som sades skulle bli "den nye Guardiola"...

Som sagt, rekomenderar artikeln med Amor och Puig från Sport (länktips).
Barcelona barcelona_äger
2010-10-02 11:59
ja men kan någon bli min vän på svenskafans armin_albin@hotmail.com
elbraco
2010-10-02 11:55
andreD

Det är jäkligt oklart när du skojar :)
AndreD
2010-10-02 11:44
Det ryktas också om att Sporting Gijóns vänsterbackstalang José Angel kan vara på väg till Barca.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-02 11:35
Tänk om Pastora kom till Barca.. dock aldrig till det priset Palermo kräver. Men drömmen hade varit om man nästa år köper argentinaren och Fabregas, samtidigt som Thiago fllyttas upp permanent och ev. Fontas, samtidigt som man plockar hem Caceres eller Henrique.

Vilken grym trupp man hade haft då! Tror inte man kan låta de allra mest lovande talangerna husera i B-laget ett år till utan det är nog A-lagskontrakt som gäller, annars så drar de. Så truppen lär nog breddas lite nästa år. Eller ja, breddas på pappret åtminstone.
AndreD
2010-10-02 00:55
elbraco

Ja jag skojar.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-02 00:36
AndreD //

Haha, han e skadad fan :S
Ronaldinho var bäst.
elbraco
2010-10-02 00:35
Van Persie vs Sunderland t.ex.
elbraco
2010-10-02 00:32
AndreD

Skojar du eller? Van Persie har ju en av dom känsligaste fötterna en anfallare har just nu (när han inte är skadad vilket han är oofta). Gillar han som fan, hade han inte varit en glaslirare hade han varit en av dom bästa tror jag. Riktigt bra bollkänsla.

Speaking of Juninho och frisparkar, jag har för mig att han, av 100 frisparkar, satte 40 stycken. Det var någon sån siffra, nära hälften av alla frisparkar.
länktips: kolla första målet. Den bollbanan är inte att leka med, flera meter över målet när den är som högst, och sedan dyker helt sjukt. Vid 1:03 kommer också ett sjukt mål. 35 meters avstånd minst och bollen är helt stilla i luften.
Kollade inte hela men det finns ju några pärlor...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-10-02 00:28
AndreD

Denna är även perfekt utförd frispark. Likadan som Sneijders.
AndreD
2010-10-02 00:16
Exempel på en sjukt bra frispark.

(Ignorera att det är en real-spelare)
Atlético addeh
2010-10-02 00:13
Messidinho_10

Det är ju av taktiska skäl som fler än bara skytten står omkring när frisparken ska slås. Med både en högerfot (Xavi) och en vänsterfot (Messi) uppställda blir det inte lika lätt för målvakten att läsa frisparken.
AndreD
2010-10-02 00:12
Hetfield

Jag menar mer att han inte kan skruva bollen över muren för att hänga den i krysset. Det utmärker en riktigt bra frisparksskytt.

Ronaldo brukar oftast skjuta bollen rakt och hårt i målvaktens hörn. Whatever, så länge det blir mål kvittar det hur man skjuter.
AndreD
2010-10-02 00:05
"Jo det klart som fan att Maradonas peak var 1000 gånger bättre än Ronnies.. "

Legenden har gjort det igen.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 23:54
Någon mer än jag som stör sig på när tex Messi ska slå frispark, så ska det stå minst 3-4 spelare runt omkring och irritera... Fan låt grabben stå där själv om det nu han som ska ta frisparken.
Atlético addeh
2010-10-01 23:50
Hetfield

Även om Messi har blivit allt bättre på frisparkar, har vi ett framtida problem i att argentinaren aldrig kommer låta någon annan skjuta om det ges ett hyfsat läge. Jag tänker exempelvis på Thiago, om han flyttas upp nästa säsong eller får chanser denna säsong. Tror ni han kommer få skjuta någon frispark? Tveksamt.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 23:46
Jo det klart som fan att Maradonas peak var 1000 gånger bättre än Ronnies..
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-01 23:43
Finns inget en chans att Maradonas peak var bättre än Ronaldinho.
Jag har aldrig sett en sån magisk spelare som Dinho, när han var som bäst. Har aldrig sett någon ens i närheten.

Synd att det tog slut så fort =(
2010-10-01 23:43
addeh och resten av gänget/

Problemet är att Xavi skjuter alldeles för löst, vilket innebär att han är värdelös om inte frisparken är strax utanför straffområdet (ja, han gjorde frispark från långt håll mot Atletic Bilbao i CdR finalen, men det är mer undantag än regel).

Alves ska vi inte ens prata om för att hans frisparkar är bara patetiska, vi kan lika gärna ge bollen till bollkallen. Jag förstår inte varför han envisas med att gå på kraft när han har en riktigt fin touch. Jag kommer ihåg att han satte ett par fina frisparkar i Sevilla när han gick på känsla.

Messi har lite av "Xavi-syndromet", och problemet med han är att om frisparkar ska slås från vänster så kan han inte slå bollen (om ni förstår vad jag menar). Frisparken måste vara rätt så nära och från höger för att hans vänsterfot ska kunna göra nytta.

David Villa är ju en bra frisparksskytt, men absolut inte i världsklass. Det lilla jag har sett med Thiago så verkar han ha en grym högerfot, så där har vi ett vapen. Jag är fortfarande lite irriterad på Alves att han inte lät Henry få skjuta frisparkar, så fort det blev ett läge så gick han som en rabiessmittad hund och tog bollen för att återigen missa.
Nej, vi behöver en bra frisparksskytt i laget, just nu så är det helt meningslöst att få frisparkar, vi kan inte heller slå in bollen för att alla är så korta.
2010-10-01 23:38
AndreD

C.Ronaldo har studerat och kopierat/härmat Juninho, det är ingenting han döljer heller. Juninho brukade springa rätt mot bollen och skjuta på samma sätt så att bollen "wobblade" mitt i luften så att säga. Det är inte ens meningen att C.Ronaldo ska skruva, utan det är hans sätt att göra mål.

Annons: