/spanien/barcelona/forum/14036.aspx/spanien/barcelona/forum/14036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-08 14:35
Jag tycker att Villa har varit klockren, han erbjuder så mycket mer än "bara" mål för laget genom hans löpningar och klockrena passningar. En sak som jag gillar med Villa är att även när det går dåligt så springer han i alla fall, till skillnad mot en viss överbetald herre som slutade spela fotboll efter 20 min när det inte passade honom.

Ärligt talat, det är inte så viktigt att Villa blir en skyttekung så länge han bidrar på annat sätt. Vi har redan en Messi som kan göra målen, så om Villa får bli den som hjälper Messi till att vinna skytteligan, that's fine.
Barcelona el Flaco
2010-11-08 14:31
Hehe,, skön skämtteckning.

"Nytt meddelande från Mourinho".

"Vi sparar den tillsammans med de andra".
Barcelona el Flaco
2010-11-08 14:28
VizzlA^^/

Reglerna i Spanien är att om en spelare får ett direkt rött kort i en ligamatch blir han avstängd i följande, oavsett om det är i ligan eller Copa del Rey. Eftersom Piqué fick två gula kort blir han inte avstängd i cupmatchen mot Ceuta, utan istället mot Villarreal nästa helg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-08 14:27
Hyder, Elbraco

Sorry, var lite borta där. Menade att han spelar bra och kommer till målchanser, men måste börja bli lite mer effektiv. I själva spelet har han anpassat sig bra hittils och har även gjort, ska vi säga ett godkänt antal mål?
När vi möter Getafe, Zaragoza, Levante or what ever, så klarar man sig ofta trots missade lägen men i de stora matcherna behövs det att vara ruggigt effektiv.

Som en sammanfattning: Han spelar bra, har bra samspel med inte minst Messi och tar sig till lägen. Men i avsluten vet jag dock inte vad som har hänt. Han måste bli mer effektiv.

Ska tillägga att jag inte bara tittar på gårdagens drabbning, utan på hela hans tid så här långt i Barcelona.
Barca4ever1
2010-11-08 13:45
Det enda jag vill ha av barcelona och pep är en vinst den 28 nov mot skräp laget madrid för 5:e gången. Trött på att deras käftar har blivit så stora med en mongo som tränare och en filmstjärna som forward.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-08 12:58
Har dem ändrat reglerna kring avstägningarna eller? tidigare kunnde man avtjäna sitt straff i cupen..confused.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-11-08 12:54
Tycker att Villa visar prov på stor karaktär när han ofta, trots all press som finns på honom att göra mål, väljer att spela till andra som befinner sig i bättre lägen. Många andra målskyttar att skjutit från all håll och kanter för att bättra på sitt eget målsaldo men inte Villa. Istället fortsätter el Guaje att kämpa och slita. Han sa själv att laget är det viktigaste och inte den enskilde spelaren och det tycker jag verkligen att han har visat med sitt spel.

Dessutom har han många gånger fått spela till vänster men ändå inte klagat utan fortsatt att kämpa och faktiskt arbetat otroligt bra defensivt på kanten.
Barcelona Hyder
2010-11-08 11:39
L.A.M Nr 10

Det finns ju ingen logik i det du säger. "Visst, han gör mål, men han måste börja göra mål"? Visst borde han gjort två mål sett till chanserna men Messí borde gjort minst två också. Villa har gjort 5 ligamål och 2 i CL. Nu börjar även statistiken tala för att Villa var en bra värvning. Jag tycker att han var otroligt pigg i första halvlek igår men precis som resten av laget gjorde han ingen märkvärdig andra halvlek. Han gör mål och spelar snyggt fram till ett till mål och är nu uppe i 3 eller 4 assist. Jag förstår inte riktigt hur man kan se gårdagens individuella poängskörd för Villa som något negativt. Det är snarare ännu ett fall framåt för El Guaje.
Barcelona HugoBoss
2010-11-08 10:08
Någon som kan länka klippet där Iniesta visar runt sitt hus? Där han bla visar Barcelonas emblem som finns i poolen. Har sökt efter den ett tag nu utan framgång.
elbraco
2010-11-08 08:48
L.A.M Nr 10

"Visst, han gör mål och skapar sig en hel del chanser, men han måste börja göra mål!"

say what? Ärligt talat tycker jag Villa gör godkänt ifrån sig just nu, 3 mål på 2 matcher, flera lägen där han borde göra mål, jobbar mycket och hjälper andra,
Hans servering till Messis mål var riktigt fint igår, duktigt att både hålla i bollen och kunna få fram den.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-08 04:24
Härlig match igår. Det kändes som om spelet flöt på bra och i första halvlek ibland skapade vi chanser i nästan varje anfall.
Tyckte även Messi var bra igår. Gjorde ett mål och även en fantasktisk instickare till David Villas 2-0. Det händer saker hela tiden runt honom och när argentinaren får bollen går han direkt på mål. Hoppas Leo kan fortsätta så här och sedan toppa storformen till El Clasico.

Nu till det negativa. Och det stavas David Villa. Faktiskt. Visst, han gör mål och skapar sig en hel del chanser, men han måste börja göra mål!
När vi spelar mot Getafe och andra lite sämre lag, då har man råd att missa några chanser för man skapar ändå många andra. Men när vi spelar mot Real, Valencia, Villarreal eller i CL mot engelskt stenhårt försvar så måste man sätta chanserna. Det är oerhört viktigt.
Dock är jag väldigt glad för att Villa har kommit in i vårt spel bra och kan sammarbeta med Messi. Det såg vi igår på de två första målen.

Jag missade Piques utvisning, men antar att det var efter två gula eftersom jag vet att han fick en varning i den första halvleken. Om det rör sig om två varningar, så antar jag att han är avstängd mot Villarreal. Men han har kvar 4 gula, så om Pep är smart vilar han honom matchen innan El Clasico.

Om det handlar om ett direkt rött så är han avstängd i Copa Del Rey. Och kan därefter spela toppmatchen mot Villarreal.
Barcelona Gabriel_
2010-11-08 02:23
Vi måste sluta med att vara så fasligt ineffektiva som vi är. Dagens match kunde vi och borde ha vunnit med 0-5 eller 0-6 (deras straff och Piqués utvisning är ett jävla skämt. Konstigt att Real och Carvalho kom undan med samma sak, men det förvånar mig inte eftersom det är Real vi pratar om). Det handlar oftast inte bara om missade klara målchanser, utan om felbeslut i viktiga avgörande lägen. Det gäller oftast att ta rätt beslut i sånna avgörande sekvenser, för att få ut bästa möjliga resultat av situationen, eller åtminstone ge sig själv och laget bästa möjliga chans för att få ut det bästa av situationen. Finns spelare som jag kallar för "rätt beslut-spelare" och om jag ska vara ärlig så saknar vi många av dem i dagets Barça (nu pratar jag självklart inte om att ta rätt beslut i varje jävla moment som en spelare får, men hoppas ni förstår poängen). Messi är en spelare som oftast tar rätt beslut i avgörande moment även om jag erkänner att han måste lära sig att passa mer ibland (fast då gör han ju iofs ofta också ändå mål när han går själv).

Däremot måste jag ge en känga till Daniel Alves. Inget snack om saken, han måste förnyas eftersom han ger oss en oersättbar dimension i hela vårat spel, han är irreplaceable på sin position men det gör honom inte immun mot kritik. Helt allvarligt, han måste sluta slarva så som han gör. Pratar inte bara om hans inlägg nu utan snarare om sekvenser där han ofta slår in sega, höga och relativt dåliga inlägg när han befinner sig nära straffområdet och bara borde smälla in bollen mot mål. Antingen blir det mål, eller så blir det riktigt jävla farligt!

En annan sekvens i det jag talar om är Maxwell när han kom igenom i straffområdet, han var liksom förbi sin spelare och hade bara behövt att göra ett inlägg, dra till med ett skott eller vad tusan som helst. Farligt hade det hur som helst blivit men istället för det så valde han att ta ytterligare en touch på bollen och whops så rann den chansen ut ur sanden.

Jag kan tolerera att man vid moment misslyckas med sitt försök, sånt händer. Vad jag däremot stör mig något enormt på är när man ar felbeslut i målsekvenser så att målchansen försvinner totalt. Sånt gör mig riktigt jävla arg!

Annars tycker jag att det var intressant att se att Getafe inte ställde upp spelarbussen framför mål idag. Det har säkerligen o göra med att dem spelade på hemmaplan och inte på Camp Nou men det kändes verkligen bekvämt enda tills domarens bjudning på straffen. Härligt att David Villas och Messis samspel förbättras dag för dag också och att Villa fick göra mål, även om båda dessa herrar borde gjort mer än varsitt ikväll.

Bona nit culés!

PS: Tack för att ni stängde forumet för alla madrid idioter. Gracias por eso.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-08 02:17
Delarocha

Barca går före krogen alla dagar i veckan för mig, får ligga ändå så behöver inte fjanta runt på ett dansgolv och leta ragg - Ta inte åt dig men jag talar för "mina" vänner ;)

Har inte heller Canal + och tänker banne mig inte skaffa skiten heller, så man får lida med streams fast det funkar rätt bra imo.
Delarocha
2010-11-08 01:48
Barca4eva

Har inte tid och de rätta kanalerna, mycket annat att stå i och är sällan under helgkvällarna av olika anledningar.

Snarare just för att jag är gammal nog att gå på krogen som jag missar mycket. Jaja, jag klarar mig, försöker streama de matcherna jag kan och har tid till.
Barcelona Barca4eva
2010-11-08 01:29
Je m'appelle Samuel

Tänkte att det kunde ha med hans jobb att göra men håller med om att en lösning borde finnas =P

Dags o kolla film innan ja tar o lägger mig, off I go!
2010-11-08 01:23
Barca4eva

Han kanske inte har en dator, inte ålder för att gå på krogen, mycket jobb, inte kanalerna - Finns många faktorer men det bör gå att hitta en lösning till allt, skulle inte kunna leva utan Barca.
Barcelona Barca4eva
2010-11-08 01:20
Delarocha

Vad är det som stoppar dig från att se de? =O
Delarocha
2010-11-08 01:19
Barca4eva

:)
Tragiskt nog kan jag nästan aldrig längre se Barcelona men njuter ändå av att veta att Villa och Messi börjat prestera. Underbart att Pedro fick näta en lätt idag med, hoppas han kommer igång,

Hur kan dem tro på evig kärlek? Hurricane!
Barcelona Barca4eva
2010-11-08 01:11
Delarocha

Vart är Gilla-knappen när man behöver den som mest =3
Delarocha
2010-11-08 01:09
Jag älskar David Villa. Underbar spelare. Det var allt.
Barcelona Barca4eva
2010-11-08 01:08
Håller faktiskt med...för många hörnor och frisparkar går till spillo pga detta.
Atlético addeh
2010-11-08 00:47
FC Barcelona en Mi Corazón

Det är lika säkert som amen i kyrkan att Piqué kommer vilas mot Almería.

Barca-nist

Där håller jag med dig, man får inte alls det där lilla pirret i magen längre vid en frispark nära straffområdet som man fick på Ronaldinhos tid.
Barcelona Barca-nist
2010-11-08 00:42
addeh

Han har nog gjort en del på straffar också klart men samtidigt så har han skott på mål, vilket leder till mål...då menar jag efter retur!. jag diggar inte killen men min poäng är att frisparkarna hotar inte motståndarna längre sen Ronaldinho lämnade oss.

2010-11-08 00:32
FC Barcelona en Mi Corazón

Ja, Pique ska INTE spela mot Almeria.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-08 00:30
Piqué är avstängd mot Villarreal och kommer ha kvar 4 gula, hoppas guardiola är smart nog och inte spelar han mot Almería (matchen innan El Clasicó)
Atlético addeh
2010-11-08 00:26
Barca-nist

Cristiano har väl gjort ett mål på frispark den här säsongen, så om det är så stor del av hans målskörd vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag håller dock med om att vi saknar en riktigt vass frisparksskytt. Att Dani Alves kan skriva in frisparkar i landslaget men inte i Barcelona är fortfarande ett mysterium...
Barcelona Barca-nist
2010-11-08 00:18
jag är fortfarande lite besviken på barcas brist på frisparksläggare!

Alltså är de nån som har sett Alves frispark rätt mot mål bara i år ?? vi behöver nån som kan lägga våra frisparkar, anledningen till Cristianos stora målskörd är hans frisparkarna.Inläggen kan jag jag leva med trots 50/50 men frisparkar är viktiga!
Barcelona Barca-nist
2010-11-08 00:14
Je m'appelle Samuel

grattis hoppas du får en bra måndag:)
2010-11-08 00:12
Barca4eva

Graciás, :)
Barcelona Barca-nist
2010-11-08 00:11
vad jag tror är att Pique kommer stängas av nästa match och det betyder att han är avstängd mot AD Ceuta men man vet aldrig!
Om han får spela mot V-real så får han ta sitt 5 gula kort och bytas ut snabbt.

Annons: