/spanien/barcelona/forum/14035.aspx/spanien/barcelona/forum/14035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2011-01-06 14:31
Det kommer bli väldigt tufft mot Betis, oavsett vilken liga de spelar i för att vi har det alltid tufft mot de. Minns särskilt 08/09 säsongen där inbytte Gudjohnsen satte 3-2 mot de på hemmaplan. På bortaplan, om jag minns rätt, ledde Betis med 2-0 tills vi vände till 2-2?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-06 14:28
Om man spelar i cupfinal och redan är ute ur CL eller lite efter i ligan så skulle jag inte bry mig så mycket om vi vann den. Eller jo, men bara om det är Real som står för motståndet.

Cupen känns bara rolig att vinna om man vinner trippeln, eller naturligtvis om man möter rivalen i final.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2011-01-06 14:21
addeh
Tror inte heller han skulle vilja spela med Pinto i mål men det skulle inte kännas rätt att bänka honom även om det är Real man möter.....
Men som sagt långt kvar till dess
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-06 14:16
Jag tycker det är bra att man möter ett lite sämre lag på Camp Nou första matchen. Då kan man verkligen satsa allt på det mötet och försöka vinna med så många siffror som möjligt. Vinner man med 3-4 bollar luftar man sedan alla reserver i returmatchen, det tycker jag i alla fall är en bra strategi och jag hoppas man använder den när Betis ska besegras.
Atlético addeh
2011-01-06 14:16
el Flaco

Hade för mig det. Att inleda ett dubbelmöte på hemmaplan är aldrig det ultimata, men just den här gången tror jag det kan vara positivt. Som jag sa, Betis ska inte underskattas, de har spelat bra i Segundan den här säsongen och 1-3 borta mot hemmastarka Getafe är ännu ett kvitto på det. Men ställer vi upp med ett bra lag på Camp Nou borde vi få med oss ett bra utgångsläge inför returen och då lufta samtliga reserver. Kanske till och med Jeffren kan få lite speltid då? Tycker faktiskt synd om stackaren.

VISCA BARCAA!!!

Hehe, en Copa del Rey-final mot Real Madrid skulle vara episk. Frågan är om Pep skulle ställa Pinto i mål, jag tror det, även fast han egentligen inte skulle vilja.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2011-01-06 14:11
En sak jag kommer att tänka på och som gör mig ganska nervös är att OM Barca skulle nå final i cupen och de möter Real madrid så kommer Pinto att vakta målet. Eller kommer han att göra det? Real kommer att ställa upp med bästa möjliga startelva, det kommer Barca också att göra eftersom det är en final och ett El Clasico MEN jag tror ändå Pinto får stå då det är en cup match även om det är Real som man ställs mot. Vid en sådan situation så vet jag inte vad Pep väljer att göra men jag tror att Pinto skulle få stå trots allt.

Detta är bara om Barca skulle nå finalen då det är lång väg dit och det blir inga lätta matcher till dess. Men det är inget omöjligt att det blir El Clasico i finalen
Barcelona el Flaco
2011-01-06 14:05
addeh/

Det stämmer, vi spelar första mötet i både kvartsfinal och en eventuell semifinal på Camp Nou.

Även om detta inte är den bästa upplagan av Betis jag kan minnas så är de ett för bra lag för att spela i Segunda, de hör hemma i högsta ligan. De kommer stå upp och kriga till max. Tror inte på förhand att det kommer bli en lätt uppgift att slå ut de.

Sen räknar även jag med att Pep kommer lufta de teoretiska reserverna i cupen då det är deras turnering. Köpet av Afellay kommer nog innebära att främst Thiago får mer speltid med B-laget först och främst.
Atlético addeh
2011-01-06 13:58
el Flaco

Inget lag skall underskattas, men mot Betis borde Pep lyfta de flesta reserverna. Eller så går man all-in i första mötet för att i returen kunna spela med både B-lagspelare och reserver.

Jag har för mig att första mötet kommer vara på Camp Nou. Någon som kan bekräfta?
Barcelona el Flaco
2011-01-06 13:55
Överraskande att Betis lyckades vända på steken och ta sig vidare. Jag trodde att Getafe skulle ta hem det efter segern i det första mötet. Ska bli kul att möta Sevillalaget med tanke på att vår B-lag redan har mött de. 2-2 slutade den matchen. Får se vad Peps manskap kan åstadkomma.

Atlético addeh
2011-01-06 13:47
Real Betis leder med 2-0 borta mot Getafe med bara ett par minuter kvar att spela. Står sig resultatet blir det andalusierna vi kommer ställas mot i kvartsfinal.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-06 13:43
Vad tråkigt att han redan gjort ett mål:)

Förövrigt tycker jag Abidal liknar lite Usain Bolt, både på utseende och löpsteg. Det om något borde bekräfta att han är snabb:)
Atlético addeh
2011-01-06 13:37
På tal om kommentarer från igår så måste ändå Piqué ta hem priset.

"Vår magiske kung är Abidaltasar!!!!", vilket syftar på att en av de tre magiska kungarna heter balthasar, och han är svart. :P
Barcelona el Flaco
2011-01-06 13:36
Heywood Jablome/

Abi har även berättat i flera intervjuer att hans tuffa image är bara ett sätt för att skrämma motståndarna, att han egentligen är en glad kille. Det ser man inte minst på träningarna, eller som den gången han jävlades med Puyol på bänken. En skön snubbe helt enkelt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-06 13:36
Hehe, det är tydligen inte bara vi som drabbas av dryga Arsenalsupportrar, detta är taget från Man C matchrapport:

"För övrigt struntar jag i vilken nationalitet spelarna har men jag är så trött på svenska Arsenal-fans som dyker in på vårt forum och likställer oss med den store satan och sig själva som godheten personifierad. "

De är verkligen som pesten :P
elbraco
2011-01-06 13:34
Henry var också en expert på att rulla in bollarna precis där Villa siktade igår.

På tal om snabba spelare, jag tror att Jeffren är den som är snabbast utan boll. Det finns en video på Youtube där han visar detta men jag hittar den inte nu.

REY ABIDAL!
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-06 13:32
På träningen i morse tog Piqué en bild på Abidal när han har på sig en kungakrona och tidningen Sport i handen. Där de kallar honom för Rey (Kung)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-06 13:30
Det var ett dåligt avslut helt enkelt, finns inget att prata om saken. Jag kommer ihåg att Ronaldo var en mästare på 1 mot 1 situationer, han brukade alltid finta åt vänster, sen så rullade han in bollen när målvakten lutade sig åt höger.

1.70-ligan

Jag tror inte att Pastore kommer att komma till oss med tanke på hans prislapp, sen lär Fabregas vara prio. nr.1 för oss, bara det kommer att kosta en hel del.

Sen så har vi Thiago ;)
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-06 13:29
el Flaco.

Det segertalet var episkt. Han är så jordnära och cool. Håller micen som en rappare också. Har läst att han tycker om att spendera sina fredag kvällar hemma med familjen och hans favoritmat är allt som innehåller fisk. En bad boy? Nja, inte riktigt. :)
PedroRodriguez
2011-01-06 13:28
el Maestro!

Jo det är just de det gör, Vilken hyfsad målvakt som helst skulle kunna ta en sånt otroligt lätt skott. Missar man i sådana solklara lägen så kallar jag det slarv. Villa brukar alltid hångla in de där men nu skjuter han ett svagt skott. Nu bryr jag mig inte så mycket om missen men det där är typiskt Villa läge.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:24
PedroRodriguez
Det där kallar jag inte för slarv. Det var ett väldig bra målvaktsarbete. Bollen hade kunnat gå förbi honom men han tog bollen. Credit för hans del.
Vad spelar det för roll förresten? Barca är vidare.
Barcelona el Flaco
2011-01-06 13:21
Om vi nu ska utse den spelaren som är bäst när det gäller segertal så har nog Abidal gått förbi Piqué.

"Jag vill bara säga en sak till min fru; kom ner och ta med dig jackor för att flickorna fryser. Tack så mycket".
PedroRodriguez
2011-01-06 13:19
1.70-ligan.

Ajjemän, det stämmer kollade jag upp nu också.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 13:18
PedroRodriguez

Taget från officiella hemsidan:

"This was only the third goal Abidal has ever scored as a pro. The first two were at Olympique Lyon, and curiously he has yet to score in a league fixture. He scored a cup goal against Lille, and also got one in the League Cup semi finals on January 17, 2007 against Le Mans"
PedroRodriguez
2011-01-06 13:17
el Maestro!

Uselt avslut av Villa där, han skjuter rakt på målvakten. Varför inte istället skjuta den på kanten som alla anfallare gör vid såna lägen? I Valencia var han expert på att pricka in de där.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:15
"...Villa slarvade en hel del, bl.a. ett friläge där Pedro slår en fenomenal pass..."

Villa slarvade inte. Han gjorde sitt bästa men det var målvakten som presterade väldig bra. Han ska ha all credit, målvakten.
Barcelona NoGo™
2011-01-06 13:15
Vilken kung Abidal är! Underbart att det var hans som fick sätta dit målet också. Han får stanna hur länge han vill i Barça tröjan.

Om jag inte inte minns fel så har han väl sagt att han lägger skorna på hyllan efter sin sejour i den blå råda tröjan? Som sagt han får stanna hur länge han vill.
PedroRodriguez
2011-01-06 13:14
1.70-ligan.

Har verkligen Abidal gjort ett ligamål i Lyon? Har för mig att han bara nätat ett i cupen.
Barcelona Hyder
2011-01-06 13:12
De två snabbaste spelarna utan boll i truppen måste vara Abidal och Pedro. Pedro har en bättre accelation men på en 100 meters sträcka vill jag tro att Abidal vinner. Eric har en löpstil som liknar många profesionella 100 meters-löpare. Rak överkrop och kraftfulla steg med explosivitet på långa sträckor. Pep sa själv för någon dag sedan att Abidal var snabbast av försvararna och även en av de snabbaste i truppen. Vi kan därför avskriva Adriano som någon trodde vara snabbare än fransmannen. Alves må vara snabb men det går inte att jämföra med de två redan nämnda.

Med boll är Messí snabbast. Han har även tillsammans med Iniesta de smartaste och mest tajmade accelationer. Pedro finns väll med där också. Den som har bäst split vision är väll Xavi men Iniesta och Messí skulle räknas som bäst i vilket annat lag som helst. Störst lungor har självklart Alves. Bästa huvudspelaren är antingen Keita eller Piqué. Villa måste vara en av dem mest rörliga i laget, springer på allt och jobbar hem i takt med Pedro. Xavi och Iniesta är tillsammans även bäst på att vrida sig 360 grader ur svåra situationer.

Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 13:11
Hetfield,

Jag tror absolut inte Pastore kommer till Barca i vinter, men det kanske inte bara är rykten att Barca vill ha honom, trots allt. Om detta stämmer vill säga.

L.A.M

Abidal har gjort 2 mål under sin karriär i Lyon före. Ett i cupspel och ett i liga spel.. detta blev alltså hans tredje mål som proffs och hans första i Barca :)
Han la även en straff för Frankrike mot Italien ii VM 2006.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:11
Real Madrid möter svårare motstånd från och med kvarten vilket gör att de kan öka ut. Svårare motstånd kan leda till skador, avstägningar och det tar kraft. Inte säker på att Real Madrid går hela vägen men det är inte omöjligt.
Annons: