/spanien/barcelona/forum/14033.aspx/spanien/barcelona/forum/14033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-03 22:01
Kom igen nu, spelet var ju faktiskt klockrent i första halvleken i alla fall. Den sista biten som behövdes var en som gjorde målen, men det saknades idag.

Äh, det är bara att bita ihop och köra på.
Butcher
2010-10-03 21:59
Haha det är fan magiskt att se hur den lille Bojan spelar så jävla dåligt, han var en av orsaken att folk satt och kallade Z orörlig osv

men jösses vad effektiv han är bojan, men springa kan han och assgarv på hela detta trams om att små spanjorer prioteras först
Atlético addeh
2010-10-03 21:58
Som om inte vårat poängtapp vore nog så leder Real Madrid med 3-0 mot Deportivo, och då har dem bara spelat en halvlek. Usch, vilken värdelös söndagskväll.
Barcelona DM1982
2010-10-03 21:50
Jag vill inte se Bojan på ett tag, det kan nästan vara bättre med 10 man på planen istället för honom. Han gör väldigt många felbeslut, han borde ha kommit längre i sin utveckling. Det är trots allt en kille som spelar och tränar med en del av världens bästa spelare, hur kan han då ha en regression i två år?

Annars är det som vanligt, vi har 280 chanser och sätter ett. Det funkar självklart inte, bollen måste in mycket snabbare och enklare. Alla mål måste inte vara grymt snygga, fula mål räknas också.

Vad är det med planen? Den släpper hela tiden och den ser sjukt tungsprungen ut. Fixa den fort.

Sedan kan jag fortfarande irritera mig på Villa, otroligt dum utvisning förra matchen som satte Barcelona i en dåligt sits för dagens match. Jag utgår från att det aldrig kommer hända igen och att Pep har skällt ut honom ordentligt.

Magin från de senaste säsongerna är helt klart borta, nu är vi tillbaka till bollduttande utan avslut. Det skrämmer ingen och det vinner man inga matcher på. Om spelet fortsätter så här så kommer vi inte vinna några titlar i år, synd på ett så bra lag. Men när det börjar gå dåligt så är det svårt att komma ur det.

Jag trodde att det här laget skulle bli lika bra som Dreamteam från 90-talet men det verkar inte som det. Att vinna ligan fyra år i rad plus en CL-titel är enormt svårt, tror inte att det här laget fixar det.
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-10-03 21:49
Dagens match tycker jag visar ganska tydligt Barcelonas svagheter denna säsong. Med Eto'o hade vi en "center" som var stark i bollmottaget samtidigt som han effektivt pressade ner motståndarnas backlinje. Samma sak större delen av förra säsongen med Ibra. Just nu är Messi allt för ensam. Det positiva med Messi som center är ju att då han kryper ner en bit på mittfältet och hämtar boll får han ju komma rättvänd i full fart mot en stillastående backlinje.

Sen är det nästan lika bra Barcelona inte lyfter en enda hörna under hela säsongen, lika bra och börja om i backlinjen. Då får man hålla i bollen och slipper åka på någon kontring. För jag tror helt allvarligt att att Piques mål mot Atletico är det enda vi gör i år på hörna :)

Barcelona Smogen
2010-10-03 21:46
Vill egentligen inte stämma in i klagokören, men fakta är fakta. Så som Bojan presterat under denna säsongen är han tyvärr inget material för Barcelona.

Sen man sålde Zlatan har jag också varit helt övertygad om att det var ett misstag, i alla fall för priset ( 0kr) och så länge man inte skaffade en ersättare. Blir tyvärr bara tydligare och tydligare att det stämmer.

Sist konstaterar jag också att Thiago övertygar för varje gång jag ser honom och att Barcelona borde ha haft 3-0 i halvtid.
Barcelona VizzlA^^
2010-10-03 21:36
Skulle faktiskt inte vara helt tokigt om vi hade behållt keirrison (ploackat hem honom) nu när Zlatan drog.
Ha någon att slänga in på slutet.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-10-03 21:28
Spelet i sig tycker jag stundtals var riktigt bra. Bollinnehavet var ju ibland 80-20 och då var det nära Mallorcas straffområde. Problemet ligger i att avsluten inte sitter. Men så länge chanserna skapas tycker jag det är fel att klaga på spelet och spelidén. Skall det klagas så skall det klagas på avsluten. Nä, sm jag ser det är det väldigt små marginaler som gör att att Barça tappar poäng ikväll.

Det märks att David Villa saknas. Villa är förmodligen, i konkurrens med Messi, truppens bästa avslutare och han hande vi behövt idag. Tyvärr är han borta samtidigt som Bojan (Villas direkta ersättare) har kommit in i en rejäl formsvacka.
Barcelona GDS-17
2010-10-03 21:27
2-0 till madrid... vi får skylla oss själva... Vi måste FAN bli bättre på avslut samt på fasta situationer både offensivt och defensivt. Fortsätter vi så här några omgångar till då kan vi faktiskt säga hej då till liga titeln.. Guardiola gör nåååååt!!!!
Barcelona Gabriel_
2010-10-03 21:23
Det sorgliga med den hän här poängförlusten är att det är vi själva som förstör det för oss. Vi spelade jävligt i framför allt den första halvleken men utan att ta vara på chanserna som skapades, sånt kostar i längden, inte bara poäng utan även också ligasegern om det vill sig illa - vilket det väldigt gärna också gör.

Alves förtjänar en hård kritik efter denna matchen! Ingen hade så mycket boll som han hade på kanten, så många möjligheter att utnyttja som han sjabblade bort hur enkelt som helst. Möjligheter som borde lett till mål, åtminstone en gång. För dåligt! Om vi ska jämföra det med Abidal så skapade Abidal farligheter nästintill varje gång när han fick möjlighet till det. Det handlar om att ta rätt beslut i rätt tillfälle! Något som bara Messi och Abidal gjorde i denna matchen.

Barças ineffektivitet kan komma att kosta ligaguldet i slutändan. Sorgligt!

1 p av 6 möjliga mot Hercules och Mallorca på Camp Nou är uselt!
Barcelona 1.70-ligan.
som jag sa tidigare...

Jag har alltid tyckt att Pep varit en magisk tränare, men nu är det fan ta mig upp till bevis. Detta är det första riktiga problemet du stöter på under dina två år som coach, se till att hitta en lösning på det.

Vi kommer inte ha en chans i år om inte något görs nu direkt. De två poängen vi tappade idag kan faktiskt stå oss dyrt. Vi behövde ligga före Real innan uppehållet.. nu kan Mourinho få tid att smida ihop sitt lag än mer, tror knappast de tappar många poäng när serien har gått ett tag. Tror även att de slår oss på Camp Nou om Barca spelar som de gör för tillfället.
Barcelona Geethang
tikitaka, du skriver att Pedro inte var så mycket bättre än Bojan. Jo det var han, och det har han varit i två år nu. Sen att Pedro inte gjorde sin absolut bästa match idag är ok då han bidragit med så mycket tidigare. Bojan gör samma pojklagsmisstag varje gång.
Barcelona Geethang
2010-10-03 21:21
The Leather, Tack!
Barcelona Pedrito
2010-10-03 21:20
Det är långt kvar på säsongen! Vi står nog som segrare i det långa loppet ändå!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-10-03 21:18
Många är blind kära i guardiola och självklart är han en bra tränare, MEN om vi ser ut i helheten.
Kan han ändra en match bild? kan han få igång maskinen när det går trögt, hur bra är hans taktiska drag under matcherna.

Han har tyvärr aldrig haft en plan B, han förlitar sig helt på sin taktik han har tänkt igenom före matchen, det funkade 08/09 när det var helt nytt och ingen visste vad som körde över dem, förra säsongen kunde man inte knäcka Inter när det verkligen gällde.

guardiola är för ensidig tränare han förlitar sig blint på sin pre match taktik och det går inte alltid vägen, han saknar plan B han utnyttjar inte sina byten han vågar inte chansa.

Som sagt jag tror det är hans sista säsong oavsett hur det går
(Han går själv, Rosell kommer aldrig samla ihop modet för att kicka han)
Barcelona Larsson1333
2010-10-03 21:17
Blir äcklad av att läsa vissa grejer, vi tappade poäng, missade chanser och släppte om deras enda chans, ungefär så det sett ut de senaste, men det hjälper väl fan inte att klaga på allt och alla. Jag kommer imorgon gå lika stolt som vanligt med min "mes que un club" tatuering på armen för jag vet att när vi är effektiva så krossar vi alla
Barcelona Visca_Barca
2010-10-03 21:16
Allså vissa har svårt o erkänna.
Vi hade xavi som va skadad o villa som va avstängd.
vilka e ersättare ?
Bojan o Thiago Nolito .

PEP säljer o lånar ut spelare medan vi själva behöver
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-03 21:15
Tar ett break aswell..

Ciao
Barcelona tikitaka
2010-10-03 21:14
Villa är avstängd, men Puyol undrar jag oxå vart han är?
Barcelona Gonzalez_Barca
Lion0

Co-f*cking sign. Tror ni spelarna är supermaskiner som ska spruta in 4-5 mål per match eller? Visst jag är också lack just nu att vi inte satte våra chanser men vafan, tagga ner lite, knappt 15 procent av ligans matcher är färdigspelade, det finns tid kvar.

I alla fall grabbar, jag vill bara säga att detta blir mitt sista inlägg här på les rambles, nivån här har sjunkit något otroligt sedan designbytet. Flera forumrävar skriver knappt längre och istället är det debatter om bästa frisparksskytten osv och absolut ingen snack om matchen på matchdagen. Jag forsätter dock att besöka SF sidan för att läsa artiklarna, men detta forum återvänder jag inte till.

Adios amigos, ha det bra.
Barcelona >The Reporter<
Masken var bäst på plan idag !
Barcelona Siempre Barça
2010-10-03 21:13
Nu måste pep första att han gjorde dåliga försäljningar att sälja yaya toure och zlatan. Va fan hur kan man vinna la liga, cl med 4 anfallare:):)
NU ÄR JAG JÄTTE BESVIKEN PÅ PEP.
Barcelona Pedrito
2010-10-03 21:12
Är Puyi och Villa skadade ellert vad är det frågan om?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-03 21:11
tikataka,

du har rätt, Pedro var minst lika dålig
Barcelona Sagrada Familia
El Culé //

Man måste få visa sitt missnöje.
Jag är inte den som klagar ofta och försöker se det positiva men vår oförmåga att göra mål är helt sjuk och lättlästa utan bara tusan är vi också.

Den som inte ser problem är blind.

Man kan intala sig, en förlust spelar ingen roll, långt kvar på ligan bla bla osv men faktum är att vi tappade poäng mot ett av ligans sämsta bortalag (om inte det sämsta) och inte nog med det så har vi ett bollinnehav på 90/10 som är det sjukaste jag skådat inom fotboll i alla fall.

Bittert, japp..

C.Ronaldo 1-0, 4´
Barcelona Frodo
Framöver vill jag se Thiago gå före Mascherano och Keita i "enklare" hemmamatcher där vi förväntas dominera bollinnehavet stort. Under de korta inhopp han hittills gjort har han visat vilken enorm talang han besitter och hur hungrig han är.

Insatsen idag var bedrövlig och taktiska ändringar måste ske. Skönt att se vår minst tekniska spelare Mascherano dra iväg två skott inom loppet av en minut. Vi måste våga skjuta mer, inte nödvändigtvis för att det automatiskt kommer att bli mål men det hotar låga försvar som då måste komma upp lite högre upp i banan.

Hursomhelst får man skylla sig själv när man bränner så många chanser. Spelarna visar på en nonchalant attityd där de tar för givet att bollen kommer att gå in förr eller senare.
The Leader
2010-10-03 21:10
Geethang , jag ser inläggen i alla fall. Några av de är just nu på sida [se länktips]
Barcelona tikitaka
Sluta klaga på Bojan vafan!, känns som att det är det ända ni gör när det går dåligt. Pedro var inte mycket bättre...
Barcelona 1.70-ligan.
Jag har alltid tyckt att Pep varit en magisk tränare, men nu är det fan ta mig upp till bevis. Detta är det första riktiga problemet du stöter på under dina två år som coach, se till att hitta en lösning på det.
Barcelona Patrik_Barca
2010-10-03 21:09
Vi spelade faktiskt väldigt bra under större delen av matchen, jag satt och njöt i första halvlek.. Vi e så j*vla slarviga stundtals bakåt bara.. Blev så sjukt förbannad på Bojan under hela matchens gång.. Grabbar vi spelade faktiskt inte dåligt, vi hade riktigt många lägen och matchen borde slutat iallafal 5-1.. men så förbannad jag är ja vet inte vad jag ska ta mig till ja vill nacka en höna eller något ahhh
Annons: