/spanien/barcelona/forum/14031.aspx/spanien/barcelona/forum/14031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
JoseCarlos
2010-10-04 07:33
När Barca gjorde 1-0 trodde till och med jag att det skulle rinna iväg. Det har ju inte sett ut så den här säsongen, Panathinaikos borträknat, men trodde det var dags nu. Dock så är dagens Barcelona inte i närheten av vad vi har sett de två senaste säsongerna. Vad kan det bero på och vad är anledningen till det sämre spelet och svaga resultaten?

Jag skulle vilja säga Pep. Han har gjort det fantastiskt genom att ta sitt Barcelona till sex titlar på en säsong samtidigt som laget gjorde en fullt godkänd säsong i fjol. Jag har dock alltid varit inne på spåret att han inte är en bra tränare. Han har beställt en pizza och lagt på lite extra sås bara. Jag skulle fortfarande säga att Pep är en nybörjare i dessa sammanhang. Han verkar inte veta hur man tar hand om storstjärnor, likt Eto'o och Ibrahimovic. Han väljer att göra sig av med Marquez, Chygrynskiy, Ibrahimovic, Caceres, Henry & Yaya på en säsong. Försäljningen av Yaya är nästan lika märklig som köpet/försäljningen av Ibrahimovic. Här har laget en fysiskt stark och en bra passningsspelare i ett och ändå väljer han en spelare som Busquets framför honom. Med andra ord tycker jag att Pep har varit riktigt svajig på transfermarknaden samtidigt som han inte kan hantera flera stjärnor på en och samma gång. Det är han inte ensam om, absolut inte, men att höja Pep till skyarna vet jag inte om jag hade gjort efter två säsonger. Han har fortfarande så många brister att om han fortsätter på den inslagna vägen så är Barcelona tillbaka där de var strax innan Ronaldinho utvecklades till världens bästa. Det var längesedan jag såg att Barcelona var tvunget att kämpa så mycket för sina poäng.

Bort med Pep och in med tre, fyra nya spelare i januari. Den här truppen kommer annars aldrig att hålla säsongen ut, aldrig. Att starta får spela så mycket som han gör är en gåta. N'Gog är ju hästlängder bättre, det säger väl det mesta. Att då ha spelare som Nolito och Jeffren som back-up känns väl inte så tryggt?

Nej, nu räcker det för mig.

Lycka till!
Butcher
2010-10-04 04:07
@Barca-nist

du är då en vilsen själ....vi pratar om modern topp fotboll och det är klart som fan Z ville till barca som "spelade" världens bästa fotboll så börja inte tramsa om att han är en jävla mercenary för det är rätt old nu

och när du börjar prata om att Z är ett pengarfan så är det nu det blir tragiskt för han tjänade fan bättre i Inter men han ville fortsätta vinna titlar med barca och få en ännu större utmaning.

jag skulle snarare bli liv rädd för barcas ledning + pep som slänger ut löjligt stor transfersummor för att sedan behandla dessa spelare som skit och dumpa dom på rea året efter.....bra affärer

Om pep ville ha en lång icke spanjor som husdjur att leka med så kunde han väl åtminstånde ha köpt en billig carsten janker kopia, då kunde ju alla dvärgar i barcelona få rida häst eller dylikt

Barcelona Sagrada Familia
2010-10-04 02:42
Zero pulse //

Håller nog med, alltså.
Alla ära åt Pep som vann trippeln men han är inte i samma klass som Mourinho etc, man måste kunna förändra matchbilder osv.
Ett stjärnlag sköter sig självt (okej kanske inte) mycket utanför planen som spelar in men med matrialet och formen på alla spelare så kanske en annan medioker tränare hade lyckats också.

Kanske inte borde säga att Pep är ett helgon trots allt.
Framtiden får utvisa.
zero pulse
2010-10-04 01:54
Angånde Zlatan och Etóo...

- Säga vad man vill sen, men i Italien så trivs båda som fisken i havet. Det är fortfarande samma spelare som en gång var under Guardiolas förfogande men han tog inte tillvara på detta. Besatt av katalanska spelare gjorde han sig av med båda två och nu får klubben betala priset. Vinner inte Barcelona något och Guardiola får lämna sitt jobb så är ni ändå vinnare. För hur man än vrider och vänder på steken så är Guardiola inte någon stortränare. En stortränare kan tygla alla sorters spelare. Kom sen inte med skit om att "Guardiola vann trippeln jööö". För med den truppen ni hade då, så hade ni ändå vunnit allt utan någon tränare alls och bara med autopilot knappen intryckt.
Barca4ever1
2010-10-04 01:30
Att tappa poäng när man klart borde ha vunnit gör mig sur. Vi missade så många chanser i första halvlek. Jag börjar bli orolig men jag tror fortfarande på att det kommer bli bättre!..

VISCA EL BARCA
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-10-04 01:01
En sån här skitsäsong verkar det bli, med nyckelspelare efter nyckelspelare som går sönder. Nu är det ganska tidigt in på säsongen, men jag tror att det här blir en sån säsong. Uppförsbacken är större i år.
---------
westinho

Än så länge ja. Tror dock att i slutändan så lär det vara som många gånger förr, Real och Barça i topp, långt före Valencia, Sevilla och ATM.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-04 00:35
Träna lite avslut med grabbarna Pep! Man blir så jävla irriterad, jag kokade efter varje missat läge. Det såg ut som när jag och mina kompisar brukar spela på somrarna, där vi oftast skojar till det vid frilägen. Var lite kliniska, vi kommer att behöva det mot bättre motstånd, vi måste sätta chanserna vi får. Det kommer inte finnas så många mot bra lag.

Messidinho_10

Lägg ner bara, det ser ut som Madrids forum nu.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-04 00:09
Fan fan alltså detta håller inte.. Vi måste köpa en stor stark anfallare, när fönstret öppnar. Jag vet inte riktigt vem det skulle vara, men kanske Llorrente i Bilbao hade varit nåt för oss?
Barcelona Ronaldinhoism
2010-10-04 00:03
Plocka "hem" K9 kanske borde vara på tapeten?
Känns inte bra att bara ha Bojan bakom Villa.
Atlético addeh
2010-10-03 23:52
Pedro som byttes ut haltande ikväll mot Mallorca, kommer enligt de första uppgifterna bli borta minst två veckor, vilket innebär att han precis som Xavi missar Spaniens matcher kommande matcher mot Litauen och Skottland. Fler medicinska tester kommer göras under morgondagen.
Barcelona westinho
2010-10-03 23:48
Jag är inte orolig. Hellre att vi skapar många chanser och bränner dom, än att vi inte skapar chanser överhuvudtaget. Målen kommer så småningom.

Kul förövrigt att spanska ligan inte är lika förutsägbar längre.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-03 23:45
Vilket katastrof resultat med tanke på spelet, det ska bara vara tre poäng! Det har ju sätt ut så här hela säsongen, missade målchanser till höger o vänster.

Redan 5 tappade poäng hemma det är dåligt rent utsagt! Nej vill se en uppryckning vad gäller målkörandet efter landslags uppehållet.
Atlético addeh
2010-10-03 23:43
Detta var minst sagt en match med sur eftersmak. Det absolut tristaste med poängtappet var ändå att vi gjorde en riktigt bra match, speciellt i första halvlek där vi skapade otroligt många chanser och spelet var underhållande. Även om en plan-b saknades, så tycker jag vårat största problem är koncentrationen när det kommer till avslut.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-03 23:32
Det märks att vi inte är vana vid motgång. Jag är fruktansvärt besviken, men börjar ändå komma över det. Jag hoppas Barca skärper till sig, för det verkar Real ha gjort nu. Vi har inte råd att tappa med poäng gentemot dem. Hade varit så skönt att komma in i landslagsuppehållet 1p före Real. Men men.. nu har vi tid på oss att ändra på saker och ting, så på så sätt kom uppehållet lägligt ändå. Trots allt skapar vi ju lägen. Men vad är felet? Oskärpa och för kort trupp?
Barcelona Barca-nist
2010-10-03 23:21
Butcher

lär dig skriva bättre eller låt bli kalla mig pinsam!
Nej Zlatan är en ängel och spelar för fotbollen och inte pengar, därför han bytte klubb vid rätt tillfälle hela tiden.

gå och läs Aftonbladet det passar dig nog perfekt!
Real Madrid obbe
2010-10-03 23:15
Var inte så trolösa. Detta var ju ändå ett rätt blekt depor, men vi utnyttjade det bra och vann stort.

Mallorca är bra, svåra att få hål på, så fler topplag som kommer ha problem, även vi hade det.

La liga ger och tar omgång efter omgång.

Ska inte vara en hycklare då jag vet att det själv känns tungt och man ropar lite hit och dit. Men säsongen i lång.

Och jag tror det här kan bli den mest spännande La liga på länge. Tror Valencia kan hänga med längre än förut.
Butcher
2010-10-03 23:14
haha jag ska inte jämföra Etoo med zlatan? sedan säger du din pinsamma lirare att Z är ett pengarfan JÖSSES du verkar glömma fort....

ja godnatt på dig :)
Barcelona GeziiMelBarca
2010-10-03 23:10
Wow va många som saknar Ibra nu plötsligt haha. säger bara Barcas 20 första min ! LÄNGESEN jag såg dem spela så bra och LÄNGESEN jag såg dom missa så många chanser. hoppas det är slutet för pep, bojan var största kråkan i barca idag. jag hoppas faktist att vi förlorar ligan å allt annat och sedan börjar om på nytt igen detta känns bara inte bra.
Barcelona Barca-nist
2010-10-03 23:10
Butcher

Självklart är jag mer Pep älskare än Zalatanist vilket gör mig till äldre barcafan än vad Zlatan är som pengarfan!

Aftonbladet? driver du med mig? läser du ens den blaskan?
Vad Etó har att säga är mer befogad än Zalatan. Snälla jämför inte dessa herrar i samma kategori!

det räcker med en skit match så ska vi snacka om Zlatan snälla drop it.
got natt

Mallorca gustavl (Mallis-skr.)
2010-10-03 23:09
Ni dominerade verkligen stora delar av matchen, men jag tycker samtidigt vi stod upp förvånansvärt bra med vårat relativt unga, oprövade lag.

Tyckte ni spelade helt okej, särskilt i första halvlek. Konstigt nog spelade ni betydligt sämre i andra? Ni såg väldigt stressade ut, tyckte jag.
Barcelona tarrak
2010-10-03 23:05
Jag tyckte det var så skönt när Ibra försvann och tog med sig fanboysen, men tyvärr verkar det som att de bara sitter och väntar på varje poängtapp för att få berätta om sin hur fantastiskt det hade gått med en stelopererad diva i anfallet. Att de verkar ha en märklig fixering vid urin gör det inte roligare....

Sen saknar jag Eto'o väldigt mycket, men som Cruijff påpekat så behövs det förändringar på nyckelpositioner efter stora framgångar. Efter dubbeln 06 behöll vi samtliga stjärnor, kom tvåa i ligan och åkte ur CL i åttondelen. Efter trippeln gjorde vi en del förändringar och lyckades vinna ligan och var en hårsmån från ny CL-final. Något facit för vad som är rätt eller fel finns inte, men det är dumt att stirra sig blind på enskilda spelare. Det är laget i stort och de resultat man når, som är de viktiga.
Butcher
2010-10-03 23:03
@barca-nist

ja och du låter som äkta pep älskare, men denna diskution kan vi ta en annan gång på aftonbladet

men jag är en barca fan sedan 10 års ålder och det gör mig ont bara att en klubb som barca inte kunde lösa detta mellan Z och övriga i barca, han lyckades inte integreras med barca tyvärr....men min stora fråga är? vad beror det på, det känns som att när en individ hamnar utanför "kärnan" och ifrågasätter nått så placeras han i hundhuset som bla Etoo råkade ut för

Barcelona Barca-nist
2010-10-03 23:02
el julio

Jag svarade bara på Buthcers kommentar !
jag citerade som du ser.
Barcelona el julio
2010-10-03 22:58
Barca-nist

När pissade Ibra på Barca? Eller menar du hans kritik av Pep? Pep är väl inte Barca?
Barcelona Barca-nist
2010-10-03 22:55
Butcher

"Btw så var det så jäääävla rätt av ibra att pissa på Barca, what goes around comes around"

Du låter som äkta zlatanist, ingen pissar på Barca, inte ens Zlatan!!!
Jag försvarar inte Pep här, Barca behöver bättre spelare än Bojan helt klart men om en spelare tror att han ska gå före laget så får han packa sitt pick o pack inkl fansen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-03 22:51
Nej, vy vilken röten kväll. Skönt att det är uppehåll är min spontana känsla just nu. Känns som Pep och co har ett o annat att fundera över.
Barcelona el julio
2010-10-03 22:51
Butcher

Word...

Med felköp menade jag att Ibras karaktär inte tillåts i ett lag som Barca, därav felet. Det borde ansvarig inköpare ha haft koll på, alternativt tillåtit karaktären.
Butcher
2010-10-03 22:45
Tja jag förstår om många barca fans känner sig pinsamma efter Ibra affären, jag är en av dom..... menar man köper en av värdens bästa target spelare och sedan använder man sig av bla Bojan istället, cmon ffs ska ni påstå att de känns hållbart och sedan början kasta all skit på Z för hans misslyckandet?

även när Z gjorde många viktiga 1-0 mål så härja ni som värsta pöbbeln, men jag har en känsla av bojan kommer få troligen 2000 chanser att spela värdelöst samt att gå av planen mållös

Btw så var det så jäääävla rätt av ibra att pissa på Barca, what goes around comes around
Barcelona el julio
2010-10-03 22:42
Well... och ändå står vi här med tomrummet. Ibra blev pissad på, tyck vad ni vill om det men så verkar det vara därav flykten?

Sen att det var ett felköp från början är en annan sak.

Madrid... Morinhoeffekten landar snart
Barcelona Barca-nist
2010-10-03 22:34
snälla lägg ner Ibra snacket, Etó förstår jag med all rätt men Ibra ville bort själv och honom borde vi inte ens nämna så som han betedde sig efter när han stack!
Annons: