/spanien/barcelona/forum/1403.aspx/spanien/barcelona/forum/1403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
6/11/2016 19:55
@L.A.M Nr 10:

Nu gillade jag ditt inlägg. Grejen är väl såklart, som du säger, att båda är exceptionella talanger. Kim Källström sa en bra grej en gång: "man tränar väl sig till en talang". Kan väl dock se att Ronaldo har tränat hårdare än nån annan, på nåt sätt ser jag inte att Messi kommer göra lika mkt mål när han är 32 (men jag hoppas såklart att jag har fel) Däremot håller jag Messi som en större talang, det kommer liksom mer naturligt till honom. När Messi var som bäst gjorde han mer mål än Ronaldo gjort under en säsong. Nu när hans speed blivit lite sämre så har han ju blivit nån slags hybrid mellan Xavi och gamla Messi..
Barcelona Smogen
6/11/2016 19:19
[QUOTE=the cameroonians]Varit iväg och inte hunnit skriva så mycket om Neymar-fallet och Bartomeus vägval att lägga skuldbördan på klubben för att slippa den personliga delen i fallet. Ska inte bli långrandig, men... När klubben blivit anklagad för olika saker de senaste åren har ledningen alltid skyllt på någon annan, t ex en "svart hand", Real Madrid, FIFA osv. Men när det väl kommit till att sakerna ska avgöras så har man inte en enda gång vunnit. Till och med anklagelerna mot Laportas junta om att de skulle lett klubben i förlust har förklarats ogiltiga. Så nu när det gäller Neymar, ett fall där man konstant hävdat att man gjort rätt, att man skulle gjort samma sak igen och att man lovade medlemmarna att utan problem vinna i domstolen, så väljer man alltså att ÄNDÅ gå med på att ta ansvaret/bära skulden - men då se till att klubben får bära skulden och betala för misskötseln. Nu kommer det att bli en ny hetsjakt på Barcelona som klubb från media och andra som ser möjligheter att profitera på vår vackra klubb och dra ner den i skiten än mer. Så, vem kommer då att få försvara dess färger? Ja, inte blir det ledningen utan som vanligt spelare och medlemmar som får stå upp. Artikel 74 och 74 i klubbens stadgar gör gällande att en medlem inte får agera så att klubben går med förlust och i sådant fall blir personen ifråga av med sitt medlemsskap. Den kan därmed inte t ex kandidera till presidentposten eller liknande. Räkna därför med att flera medlemmar kommer att stämma Bartomeu. De som är pro-Bartomeu kommer att hävda 3 saker; 1. Det kunde bli värre och klubben kunde få betala en större slant om fallet går vidare och det blir en fällande dom. Så mycket som €63 miljoner 33% skatt. 2. Nu kan man lättare driva det andra fallet i Neymar-caset, det mot DIS som ägde rättigheterna till spelaren under tiden i Santos. För i.o.m den aktuella förlikningen kommer de 40 miljoner som Barcelona betalade Neymar/Neymars pappa ses som lön och inte övergångssumma. Därmed kan inte DIS claima dessa som transferpengar, bara 40% av de €17.1 miljoner som Santos fick. 3. Klubben "sparar in" €17 miljoner som åklagarsidan krävde den på i samband med fallet. Men detta spelar ingen roll. Det handlar uteslutande om att vi har en president som sätter sin egna prestige och person före klubben. Det enda rätta hade varit att utlysa omval och låta frågan avgöras av medlemmarna. [/QUOTE] Innan så har det ju snackats om att Neymar och hans pappa riskerar fängelse. Om jag tolkar denna uppgörelsen rätt så förhandlar man bort den risken? Jag har innan tyckt att denna dealen verkat för jävlig, men om jag tolkar den tätt och Neymar klarar sig så kanske det inte är så dumt ändå. Eller vad säger du?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
6/11/2016 18:53
LAM TACK
Barcelona Amo.38
6/11/2016 18:52
Rambla Seriöst du framstår som ett stolpskott. Läs mina inlägg respektive dina och säg till mig vem som "fläker" med armarna och verkar irriterad.
Barcelona L.A.M Nr 10
6/11/2016 18:52
Fattar inte varför det skulle vara något negativt att vara en träningsprodukt. Visst är det nice att vara en råtalang men är det inte mer imponerande att ha tränat sig upp till en sådan hög nivå? En sak som jag stör mig på är när man så onyanserat sållar in Messi och Ronaldo i kategorin "talang" respektive "träningsprodukt". Om man inte förstår att Messi tränat hårdare än de flesta andra och inte ser Ronaldos talang är man ju helt ute och cyklar, samma sak när det gäller Bale.
Barcelona Liunil Masse
6/11/2016 18:50
[QUOTE=Vampíro]Bale är skit. Ska vi snacka om varumärke ja där har ni ett ypperligt exempel på någon som lever på sitt "brand". Han stack ut i loserklubben Tottenham och hans värde gick upp. När det kommer till talang och kvalitet så är han inte i närheten utav de bästa i världen. [/QUOTE] Uselt passningspel, bedrövlig på små ytor, inte ens topp 20.
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:48
Amo.38 Ok, jag försökte i all välmening men du verkar inte vara mottaglig för stunden. Gaggar jag, är det jag som är buttert? Är det också jag som fläktar med armarna, "höjer" rösten, hoppar på andra här och kritiserar deras inlägg för någon liten skitsak samt verkar allmänt irriterad? Aja, ta ett toy vetja och ta inte allt så allvarligt.
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:41
Lägg till att det knappast funnits några brittiska spelare de senaste 20 åren som kan placeras i kategorin Crack, Rooney är väl den som varit närmast, så förstår man ju varför britterna hajpar upp Bale så fort de får chansen och vill lägga honom på samma nivå som Messi och Ronaldo befinner sig på.
Barcelona Amo.38
6/11/2016 18:37
Rambla Vad gaggar du om? Är jag den överkänsliga eller du? Du verkar vara butthurt, vi sitter här och killen spelar ett EM och målskytt i en CL final. Du får han att låta som en inkompetent fotbollspelare för att han tränar hårt? Det är väl det du försöker säga?
Barcelona Vampíro
6/11/2016 18:34
Bale är skit. Ska vi snacka om varumärke ja där har ni ett ypperligt exempel på någon som lever på sitt "brand". Han stack ut i loserklubben Tottenham och hans värde gick upp. När det kommer till talang och kvalitet så är han inte i närheten utav de bästa i världen.
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:31
Amo.38 Ta det lugnt nu, andas in långsamt. Får man ens kommentera något eller? Överkänslig much? Hade våra spelare tränat så mycket, tex Messi, hade det varit alldeles för orättvist och överlägset för motståndarna.
Barcelona Amo.38
6/11/2016 18:28
Haha så får Slovakien gult för den tacklingen...
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:25
Hur fan kan domaren fria efter den tacklingen på Hamsik? Nästan rött ju.
Barcelona Liunil Masse
6/11/2016 18:22
[QUOTE=El_Jefe (Heisenberg)]Vad snackar du om? Han är snabb och hoppar högt, därav komplett! [/QUOTE] Han är också väldigt bra i Fifa o då är man en bättre spelare irl.
Barcelona Amo.38
6/11/2016 18:22
Fan vad det gnälls här inne över RM spelarna. Att han är träningsprodukt eller talang vad spelar det för roll? Har ni inte lärt er att hårt arbete också ger framgång? Jag önskar att våra spelare ibland tränade lika seriöst vid sidan av planen.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
6/11/2016 18:19
@Rambla~:

Vad snackar du om? Han är snabb och hoppar högt, därav komplett!
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:17
Bale är en snabb spelare som sedan han kom till RM har bott i gymmet och lyft skrot. En träningsprodukt med rätt så lite medfödd råtalang.
Barcelona Vampíro
6/11/2016 18:13
Träbenet Bale tror att han är Messi med den positionen. Buzz off!
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:13
För övrigt, anmäl PSG och T Silva hos FIFA.
Barcelona Rambla~
6/11/2016 18:10
Vilket billigt mål, riktig tavla. Fast de får de till att Bale är ett geni.
Barcelona Vampíro
6/11/2016 18:08
Vilken tabbe, mitt i målet.
Barcelona the cameroonians
6/11/2016 18:02
Barclasico

Laportas bevis handlar inte om själva Neymar-affären utan just om det jag skrev i mitt tidigare inlägg - att Bartomeu använder klubben för att själv undkomma.

Laporta skrev följande på twitter igår;

"Bartomeu och Rosell gör misstar sig om de tror att de kan använda klubbens pengar för att rentvå sig från sin egen oaktsamhet och vanskötsel av affären"

"Med den här pakten de gjort är det endast klubben som kommer att stå som skyldig i de två fallen av skattebrott"

"Jag förbehåller mig rätten att vidta lämpliga rättsliga åtgärder för att legitimt försvara klubben och dess medlemmars intresse"
Barcelona Kröjff
6/11/2016 17:41
Vampiro

Mitt inlägg var inte tänkt som nån helst kritik mot dig. Så med all respekt är det nog snarare du som misstolkar mig. Och som jag skrev inledningsvis så håller jag med dIg i viss mån. Och när det gäller din därmed obefogade replik, kan jag sträcka mig längre än så och skriva att jag håller med dig till hundra procent. Det var allt.
Barcelona Vampíro
6/11/2016 17:34
Kröjff Med all respekt så väljer du att misstolka mitt inlägg, igen. Jag menade aldrig att göra det till en fråga om kön eller liknande utan påpekade endast att det är märkligt hur man har en studio om EM där de sk. experterna inte har någon som helst erfarenhet av fotboll på den nivån. Utan det är oftast journalister och typ nån som lirat i Danmark som ska stå där och slänga ut sig en massa klyschor. Det var allt.
Barcelona Kröjff
6/11/2016 17:32
@Vlom:

Jag har väl tyckt tillräckligt mycket i dag, så jag överlåter ordet till Alex Ferguson och Pep Guardiola som har sällskap av Messi, i en intervju som tangerar ämnet.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
6/11/2016 17:27
@Vampíro:

Det är så jääkla många som säger "Sveisch", och det kliar verkligen varje gång jag hör det. Hur svårt kan det vara att uttala Schweiz egentligen? SCHweiz.
Barcelona Kröjff
6/11/2016 17:09
@Vampíro:

Jag kan i viss mån förstå Vampiro och hans meningsfränders uppfattning att Svensk TV är "PK" in absurdum, med sitt koncept att det mer eller mindre blivit obligatoriskt att en eller flera kvinnliga f d spelare alltid ska medverka, så fort det vankas fotbollsmästerskap för herrar. Men när det kommer till kritan bör det väl ändå syvende och till sist handla om kompetens för uppgiften och inte könstillhörighet?

För om man hårdrar det hela så skulle väl exempelvis Cajsa Bergqvist eller Carolina Klüft vara diskvalificerade från att kommentera herrarnas höjdhopp och tiokamp av samma "sakliga" skäl som motståndare till kvinnlig medverkan i kommentarsrollen i herrfotboll, pekar på. Bergqvist har väl aldrig varit ens i närheten av att hoppa på dom höjder herrarna har att ta sig an? Och Carolina Klüft som tävlade i kvinnlig sjukamp, har inte bara åtskilligt mycket sämre personbästa i respektive gren, hon har ingen som helst erfarenhet av att tävla i tre grenar som herrarna har på sitt program.

Men mig veterligen är det ingen som sätter likhetstecken mellan kunskap och prestation, när kvinnor tar plats i studion under friidrottstävlingar. Och det oavsett om det råkar vara damer eller herrar som tävlar. Varför kan man undra. Och det gör jag. Frågan är om någon har ett svar?

Barcelona Vampíro
6/11/2016 17:01
Sveich?
Barcelona Liunil Masse
6/11/2016 16:53
[QUOTE=Vlom]Det är helt omöjligt att jämföra spelare från olika epoker. Maradona var bäst i sin generation och Messi likaså i sin egen generation. [/QUOTE] Fast man kan ju jämföra hur komplett spelaren var? Har ju aldrig funnits en mer komplett fotbollspelare än Messi. Mål i massor, assist i massor, skapar massvis med chanser till lagkamrater per match, antal lyckade dribblingar per match, hell killen är till o med bra på att nicka trots sin korta längd. Behärskar allt!
Barcelona Barclasico
6/11/2016 16:51
@the cameroonians:

Jag läste en länk på Facebook för nån dag sen, nämligen att laporta hade tillräckligt med bevis på att sätta dit Rosell och Bartomeus för neymar affären..
Tyvärr hittar jag inte länken, men du kanske vet nått om ryktet, kan det stämma?
Annons: