/spanien/barcelona/forum/14029.aspx/spanien/barcelona/forum/14029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-10-04 11:55
En del ropar efter namn som tex Llorente. Vad tror ni egentligen? Skulle han acceptera att sitta på bänken i match efter match när han i nuläget är största stjärnan i Athletic? Dessutom, det går inte att värva honom under hans utköpsoption vilken är minst €30m.

Bojan har nyss fyllt 20 år, trots det är han inne på sin 4:e säsong i Barcelona. Fortfarande får han inte kontinuerlig speltid vilket hämmar honom. Han behöver verkligen spela flera matcher i följd för att få till tajmingen och annat. I våras när han fick spela flera matcher i rad var han underbar och det var tack vare honom och Pedro i slutändan som vi vann ligan. Den store Zlatan lyckades ju inte med det i alla fall.

Igår var han inte så dålig som alla vill ha det till. Visst, han kunde och kanske borde ha gjort något mål, samtidigt som han var riktigt nära några gånger och det är mest otur att ett avslut gick i stolpen trots dålig vinkel. Det var fler spelare som spelade svagt igår, bla Messi som trots sitt mål slarvade bort många lägen och tappade bollen flera gånger i farliga lägen som Mallorca kunde ställa om på. Det är ingen som kritiserar honom idag.

Jag vet att det är svårt för många men ni måste faktiskt ha mer tålamod med Bojan. Han kom upp alldeles för tidigt i a-truppen och får därför nu lida för det när framgångarna inte kommer i varje match. Det som annars oroar är att Pedro inte ser lika vass ut i avsluten som förra säsongen. Hans spel utanför straffområdet har förbättrats fast till priset av hans tidigare så knivskarpa avslut. Förhoppningsvis blir det bättre framöver. Det är inte nu Barca ska vara på topp, nu gäller det bara att hänga på i toppen. Tror ni tex att Valencia kommer att hålla sådan här klass hela säsongen? Knappast.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-04 11:54
Alltid lika givande när folk kommer in och säger att Pep, han är minsann är dålig tränare bla bla och att Bojan han är en dålig spelare han med. Att att hela Sverige verkar tro att vi är nån ekonomisk jättekris gillar jag också.

Har sagt i många år att Bojan kommer visa alla tvivlare, får han bara chansen så kommer han ta den. Måste bara nämna Thiago som gjorde ett bra inhopp igår, den där killen kommer att gå långt.

Till herren nedan, kom tillbaka när ligan är slut så kan vi se vilka som ser vilka i backspegeln hahah. Värst vad alla madristas verkar ha fått luft då.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-04 11:51
Frodo

Glömde skriva "tror". Jag vet tillräckligt mycket om Barcelonas ekonomi för att utala mig om den. Den är verkligen inte bra och med tanke på Peps "feeling" så förstår jag att ekonomin är dålig.

Bojan är ligans mest överskattade spelare ta av dig glasögonen för i helvete.
Hade Drenthe spelat i Barcelona så hade han varit världens bästa spelare.

Förstår inte ens varför jag disskuterar med en vägg.

Väljer istället att njuta över att vi ser i backspegeln.

OOUUTT!
Barcelona Frodo
2010-10-04 11:42
Ahora y para siempre, Real Madrid

Hur kan man veta att någon skulle ha avgjort?
Hur kan man veta att någon automatiskt skulle ha lyckats? (GDS, inte JDS)
Vad fan vet du om Barcelonas ekonomi?

Är du dum i huvudet?

Att du tror att vi blir titellösa har jag inget problem med. Jag har inget problem med vad du anser om Bojan heller. Du får ha vilka åsikter du vill. Men jag förstår inte hur du med säkerhet kan påstå (se mina 2 första frågor) saker som ingen kan veta.

Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-04 11:38
Rambla

Faktum är att Bojan bara är en "okej" spelare som aldrig kommer bli bättre än vad han är. Han är inte så bra som vissa tror. Att han ens får starta i Barcelona är pinsamt. Även om jag ogillar Zlatan så är jag övertygad om att han hade avgjort igår.

JDS är mycket bättre än Bojan och hade han inte varit så pengakåt och haft tålamod så hade han lyckats i Barcelona. Det gör mig inget om han kommer till Real Madrid.

Eran trupp och Peps "feeling" kommer göra så att ni blir titellösa iår och även med en ekonomi nedkörd till botten.
Barcelona Frodo
2010-10-04 11:33
A.Gaudi

Man brukar sällan kunna få tag i bra spelare under vintern. Det brukar oftast bara finnas mediokra spelare som övervärderas av sina klubbar. Har du sett Chelseas och ManU trupper? De har också ganska tunna trupper och får de några skador på nyckelspelare vid slutskedet av CL så kommer de att befinna sig i samma sits som oss. Inter har dock en väldigt bred trupp.
Barcelona A.Gaudi
2010-10-04 11:20
Jag är inget fan av varken Bojan eller Zlatan. men i slutet av förra säsongen var Bojan bättre än Zlatan. och då rent formmässigt, vilket säger en del om hur usel Zlatan var. Det faktum att barcas offensiv var bättre med Pique som anfallare mot Inter än zlatan säger också ett och annat.

Men vi har inte tid att vänta på att bojan ska bli bra. truppen behöver påfyllning i vinter. Med den generationen spelare vi har nu kan vi vinna CL varje år med lite flyt, går inte då att slösa ut något år för att vänta på att bojan ska slå igenom. Xavi har bara några år kvar i barcelona och låt oss göra det bästa utav dom. Får vi en skada på villa i slutet av CL så står vi där med Bojan - Messi - Pedro mot Chelsea, inter, man utd, etc. känns tryggt(nej).
Barcelona Rambla~
2010-10-04 11:14
Bojan är bättre för Barcelona än vad Zlatan är/var. Skönt att han är borta. Bojan kommer att visa alla tvivlare. GdS? Jo, han har ju verkligen lyckats bra i sin nya miljö?

Allvarligt, när du inte vet eller begriper bättre kanske du bara ska låta bli att komma med korkade påståenden? Giovani krävde en startplats och en högre lön, därför fick han lämna. Lika bra det som jag ser det.
Barcelona szhlatan
2010-10-04 10:46
Vart är alla dom som tyckte att Bojan vara bättre än Zlatan, från världens bästa anfallsuppsättning till den tunnaste under en sommar.

Pedro(bänkspelare) han skall inte kunna platsa i ett lag som Barcelona från start. Bojan bör lånas ut eller säljas, att man inte valde att satsa på GdS istället. För någon mer överskattad spelare än Bojan finns det inte. Och ännu en gång är det bevisat att Barcelona inte fungerar utan Xavi och om det är någon som borde vinna guldbollen så är det just Xavi
Barcelona Barca Barca
2010-10-04 10:44
Skönt med lite motgång ibland. Det får våra stjänor och våran tränare att visa vad dom går för nu. Jag vill bara disskutera några punkter som oroar mig en aning..

1. Messi har börjat bli en riktig egoist. På riktigt nu, men i straffområdet vrider han o vänder på bollen endast för att komma till skott. För två år sen nöjde han sig med en assist, ne nu måste han göra MINST ett mål varje match och gör han inte det är han ur form. Det håller inte i längden för det gynnar möjligtvis Messi men inte laget. Gårdagens match minns jag en sekvens då han kunde släppa bollen snätt inått bakåt till Bojan/Pedro men valde att skjuta med höger, för två år sen brukade han spela Eto'o istället. Men ack så viktig han är, vårat hopp vilar i hans händer nu, det är han som kan göra det åt oss, men dags att falla på sitt "gamla vanliga" då han gjorde bort 2-3 spelare och friställde sina anfallare.

2. Alves spelar alldeles för många matcher, man ser klart och tydligt på hans ibland dumma lösningar i vissa anfall samt hur hans inlägg ibland flyger lite kors o tvärs. Den killen må älska att spela hela tiden men ibland gynnar det honom att sitta på bänken i vila lite, då skulle precisionen på inläggen samt besluten sitta betydligt mycket bättre. Han är en otrolig viktig spelare i vårat spelsystem.

3.Pedro? Vad har hänt med honom? Sitter och klurar lite, men det ända jag kan komma på är att, han hade jävla massa flyt förra säsongen. Det mesta gick hans väg men tiden börjar visa sin rätta, han är bra trupp spelare fast en given spelare i startelvan match in match ut? Nej.
Bojan behöver minst lika mycket förtroende samt speltid som Pedro innan vi kan börja dömma ut han. Killen var ett domslut ifrån att skjuta oss till CL finalen förra säsongen.

4.Det känns, i ärlighetens namn som om Pep faktis har värvat ner oss. Yaya och Eto'o var två otroligt viktiga spelare i våran startelva. Dom gav en extra dimension till hela kollektivet. Med Yaya hade vi en gigant på mitten som var passninssäker, en mittfältare som kunde spela mittback och var väldig nyttig på fasta situationer framåt som bakåt. Eto'o, behöver jag säga nått ? Såg dom två senaste Inter matcherna, det känns lika dåligt som när ens flickvänn gör slut med en. Lejonet var skräddarsyd för vårat Barca. Villa är inte i närheten av Eto'o. Jag föredrar Eto'o framför både Zlatan och Villa tillsammans.

5.Pep är en modig coach, att han ger Thiago chansen när det står 1-1 visar klart och tydligt hur mycket förtroende han har för dom unga spelarna. Men nu måste han återgå till sitt "gamla vanliga" och sluta spela 400 miljoner kr köpet Villa på kanten och Messi som fejkad nia. Bojan vänster, Villa mitten och Messi till höger. Villa gör mer mål och då har man en glad Villa som inte slår till spelare av frustration.
Barcelona Frodo
2010-10-04 09:43
Butcher

Sur för att Zlatan var en flopp? Det är lugnt, han får ju vara den stora stjärnan i Milan nu och få sitt ego masserat dagligen. Även om det är på bekostnad av titlar för en anrik klubb som Milan men jag antar att ni zlatanister är nöjda?
Barcelona Frodo
2010-10-04 09:38
Rätt pinsamt att se hur forumet ser ut efter varje poängtapp. Zlatanisterna dyker upp och ska berätta hur dålig Pep är. Zlatan kommer att vinna noll titlar i år. Noll. Get over it.

Det var samma visa med Rijkaard där många sa att han var en dålig coach och att han hade ett självspelande piano till sitt förfogande. Tydligen kan vem som helst träna Barcelona och Rijkaard och Pep som vunnit 2 av klubbens 3 CL-titlar är bara mediokra tränare...

Vi är en poäng bakom Real Madrid. En poäng. Tre bakom Valencia. Avsluten har varit av den sämre varan men det finns många poäng kvar att spela om och jag gissar på att tabellen kommer att ändras fram och tillbaka.

Och slutligen undrar jag varför vissa envist ska hävda att Pep gjorde sig av med Yaya? Blir en lögn sanning bara för att man upprepar den flera gånger? Yaya valde att lämna. Ingen tvingade honom men han valde istället ManC där han garanterat får vara den stora mittfältsstjärnan och spela med sin bror samt lyfta en enorm lönecheck som till och med överstiger Messis lön här i Barcelona. Låt oss åtminstone hålla oss till fakta när vi delar ut kritik.
Barcelona Barcamartin
2010-10-04 09:37
@Zero Pluse

Jag skulle verkligen inte säga att truppen vi hade under trippelsäsongen skulle vunnit allt utan tränare. Det var Pep som fick det att se ut så. Jämför med säsongen 07-08, nästan exakt samma trupp, ändå spelade man riktigt uselt. Pep fick det att se ut som att allt var så enkelt, det var han som fick spelarna att prestera på den nivån dom gjorde.
JoseCarlos
2010-10-04 07:33
När Barca gjorde 1-0 trodde till och med jag att det skulle rinna iväg. Det har ju inte sett ut så den här säsongen, Panathinaikos borträknat, men trodde det var dags nu. Dock så är dagens Barcelona inte i närheten av vad vi har sett de två senaste säsongerna. Vad kan det bero på och vad är anledningen till det sämre spelet och svaga resultaten?

Jag skulle vilja säga Pep. Han har gjort det fantastiskt genom att ta sitt Barcelona till sex titlar på en säsong samtidigt som laget gjorde en fullt godkänd säsong i fjol. Jag har dock alltid varit inne på spåret att han inte är en bra tränare. Han har beställt en pizza och lagt på lite extra sås bara. Jag skulle fortfarande säga att Pep är en nybörjare i dessa sammanhang. Han verkar inte veta hur man tar hand om storstjärnor, likt Eto'o och Ibrahimovic. Han väljer att göra sig av med Marquez, Chygrynskiy, Ibrahimovic, Caceres, Henry & Yaya på en säsong. Försäljningen av Yaya är nästan lika märklig som köpet/försäljningen av Ibrahimovic. Här har laget en fysiskt stark och en bra passningsspelare i ett och ändå väljer han en spelare som Busquets framför honom. Med andra ord tycker jag att Pep har varit riktigt svajig på transfermarknaden samtidigt som han inte kan hantera flera stjärnor på en och samma gång. Det är han inte ensam om, absolut inte, men att höja Pep till skyarna vet jag inte om jag hade gjort efter två säsonger. Han har fortfarande så många brister att om han fortsätter på den inslagna vägen så är Barcelona tillbaka där de var strax innan Ronaldinho utvecklades till världens bästa. Det var längesedan jag såg att Barcelona var tvunget att kämpa så mycket för sina poäng.

Bort med Pep och in med tre, fyra nya spelare i januari. Den här truppen kommer annars aldrig att hålla säsongen ut, aldrig. Att starta får spela så mycket som han gör är en gåta. N'Gog är ju hästlängder bättre, det säger väl det mesta. Att då ha spelare som Nolito och Jeffren som back-up känns väl inte så tryggt?

Nej, nu räcker det för mig.

Lycka till!
Butcher
2010-10-04 04:07
@Barca-nist

du är då en vilsen själ....vi pratar om modern topp fotboll och det är klart som fan Z ville till barca som "spelade" världens bästa fotboll så börja inte tramsa om att han är en jävla mercenary för det är rätt old nu

och när du börjar prata om att Z är ett pengarfan så är det nu det blir tragiskt för han tjänade fan bättre i Inter men han ville fortsätta vinna titlar med barca och få en ännu större utmaning.

jag skulle snarare bli liv rädd för barcas ledning + pep som slänger ut löjligt stor transfersummor för att sedan behandla dessa spelare som skit och dumpa dom på rea året efter.....bra affärer

Om pep ville ha en lång icke spanjor som husdjur att leka med så kunde han väl åtminstånde ha köpt en billig carsten janker kopia, då kunde ju alla dvärgar i barcelona få rida häst eller dylikt

Barcelona Sagrada Familia
2010-10-04 02:42
Zero pulse //

Håller nog med, alltså.
Alla ära åt Pep som vann trippeln men han är inte i samma klass som Mourinho etc, man måste kunna förändra matchbilder osv.
Ett stjärnlag sköter sig självt (okej kanske inte) mycket utanför planen som spelar in men med matrialet och formen på alla spelare så kanske en annan medioker tränare hade lyckats också.

Kanske inte borde säga att Pep är ett helgon trots allt.
Framtiden får utvisa.
zero pulse
2010-10-04 01:54
Angånde Zlatan och Etóo...

- Säga vad man vill sen, men i Italien så trivs båda som fisken i havet. Det är fortfarande samma spelare som en gång var under Guardiolas förfogande men han tog inte tillvara på detta. Besatt av katalanska spelare gjorde han sig av med båda två och nu får klubben betala priset. Vinner inte Barcelona något och Guardiola får lämna sitt jobb så är ni ändå vinnare. För hur man än vrider och vänder på steken så är Guardiola inte någon stortränare. En stortränare kan tygla alla sorters spelare. Kom sen inte med skit om att "Guardiola vann trippeln jööö". För med den truppen ni hade då, så hade ni ändå vunnit allt utan någon tränare alls och bara med autopilot knappen intryckt.
Barca4ever1
2010-10-04 01:30
Att tappa poäng när man klart borde ha vunnit gör mig sur. Vi missade så många chanser i första halvlek. Jag börjar bli orolig men jag tror fortfarande på att det kommer bli bättre!..

VISCA EL BARCA
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-10-04 01:01
En sån här skitsäsong verkar det bli, med nyckelspelare efter nyckelspelare som går sönder. Nu är det ganska tidigt in på säsongen, men jag tror att det här blir en sån säsong. Uppförsbacken är större i år.
---------
westinho

Än så länge ja. Tror dock att i slutändan så lär det vara som många gånger förr, Real och Barça i topp, långt före Valencia, Sevilla och ATM.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-04 00:35
Träna lite avslut med grabbarna Pep! Man blir så jävla irriterad, jag kokade efter varje missat läge. Det såg ut som när jag och mina kompisar brukar spela på somrarna, där vi oftast skojar till det vid frilägen. Var lite kliniska, vi kommer att behöva det mot bättre motstånd, vi måste sätta chanserna vi får. Det kommer inte finnas så många mot bra lag.

Messidinho_10

Lägg ner bara, det ser ut som Madrids forum nu.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-04 00:09
Fan fan alltså detta håller inte.. Vi måste köpa en stor stark anfallare, när fönstret öppnar. Jag vet inte riktigt vem det skulle vara, men kanske Llorrente i Bilbao hade varit nåt för oss?
Barcelona Ronaldinhoism
2010-10-04 00:03
Plocka "hem" K9 kanske borde vara på tapeten?
Känns inte bra att bara ha Bojan bakom Villa.
Atlético addeh
2010-10-03 23:52
Pedro som byttes ut haltande ikväll mot Mallorca, kommer enligt de första uppgifterna bli borta minst två veckor, vilket innebär att han precis som Xavi missar Spaniens matcher kommande matcher mot Litauen och Skottland. Fler medicinska tester kommer göras under morgondagen.
Barcelona westinho
2010-10-03 23:48
Jag är inte orolig. Hellre att vi skapar många chanser och bränner dom, än att vi inte skapar chanser överhuvudtaget. Målen kommer så småningom.

Kul förövrigt att spanska ligan inte är lika förutsägbar längre.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-03 23:45
Vilket katastrof resultat med tanke på spelet, det ska bara vara tre poäng! Det har ju sätt ut så här hela säsongen, missade målchanser till höger o vänster.

Redan 5 tappade poäng hemma det är dåligt rent utsagt! Nej vill se en uppryckning vad gäller målkörandet efter landslags uppehållet.
Atlético addeh
2010-10-03 23:43
Detta var minst sagt en match med sur eftersmak. Det absolut tristaste med poängtappet var ändå att vi gjorde en riktigt bra match, speciellt i första halvlek där vi skapade otroligt många chanser och spelet var underhållande. Även om en plan-b saknades, så tycker jag vårat största problem är koncentrationen när det kommer till avslut.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-03 23:32
Det märks att vi inte är vana vid motgång. Jag är fruktansvärt besviken, men börjar ändå komma över det. Jag hoppas Barca skärper till sig, för det verkar Real ha gjort nu. Vi har inte råd att tappa med poäng gentemot dem. Hade varit så skönt att komma in i landslagsuppehållet 1p före Real. Men men.. nu har vi tid på oss att ändra på saker och ting, så på så sätt kom uppehållet lägligt ändå. Trots allt skapar vi ju lägen. Men vad är felet? Oskärpa och för kort trupp?
Barcelona Barca-nist
2010-10-03 23:21
Butcher

lär dig skriva bättre eller låt bli kalla mig pinsam!
Nej Zlatan är en ängel och spelar för fotbollen och inte pengar, därför han bytte klubb vid rätt tillfälle hela tiden.

gå och läs Aftonbladet det passar dig nog perfekt!
Real Madrid obbe
2010-10-03 23:15
Var inte så trolösa. Detta var ju ändå ett rätt blekt depor, men vi utnyttjade det bra och vann stort.

Mallorca är bra, svåra att få hål på, så fler topplag som kommer ha problem, även vi hade det.

La liga ger och tar omgång efter omgång.

Ska inte vara en hycklare då jag vet att det själv känns tungt och man ropar lite hit och dit. Men säsongen i lång.

Och jag tror det här kan bli den mest spännande La liga på länge. Tror Valencia kan hänga med längre än förut.
Butcher
2010-10-03 23:14
haha jag ska inte jämföra Etoo med zlatan? sedan säger du din pinsamma lirare att Z är ett pengarfan JÖSSES du verkar glömma fort....

ja godnatt på dig :)
Annons: