/spanien/barcelona/forum/14026.aspx/spanien/barcelona/forum/14026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-12-02 10:09
Okej Puertan är jävligt tragisk. Nu vill de värva Llorente, Bale, Dzeko, Hazard, etc etc. Och de snackar om att de behöver få in rutin och lagkänsla. Herregud, är dem helt jävla tomma?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-02 09:52
Sanningen är ju att det var Barca och Pep som, på planen, tog bort viljan och kämparandan från Real, inte att Real kom till matchen utan dem.

Vi såg det mot Sevilla, vi såg det mot Villarreal, en euforisk urladdning som skrämde live´t ur motståndarna, så också¨Real.

Angående "straffen" så håller Valdes, som är först in´i situationen, in händerna och det blir inget annat än en 50-50 situation där Ronaldos fart och hopp gör att han faller på eget grepp.

Och jo, det var utklassning, oavsett vad Mourinho eller någon annan vill framställa det som. Kompetensen finns inte i Real att manövrera ut en motståndare som Barca, varken taktiskt eller tekniskt.
När Barca spelar som de gjorde i måndags får de motståndaren att se ut som att de har sin sämsta dag, I verkligheten är det dock så att motståndaren inte har något motmedel mot passnings- & presspelet.

Som Lillo i Almeria sa: Mot Barcelona får man acceptera att spela den fotboll de själva tillåter dig att göra. Real tilläts inte göra ett dyft.
Real Madrid Shac81
2010-12-02 03:52
Orka diskutera tillfälligheter i en match Barca skulle vinna oavsett. Utan villja och kämparanda kommer man inget vart. Är säker på att Madrid har lärt sig läxan. Det blir bättre el-clasicon kan jag lova framöver. In Mou we trust. Guardiola har välkommnat Mourinho till Camp Nou och hoppas att Mourinho tackar och välkommnar Pep ännu bättre i Bernabeu. Njut av er förtjänta storhets period Cules ni förtjänar den. Syns senare i Madrid.
Barcelona Barca-nist
2010-12-02 02:19
Vi kan nämna flera incidenter där Real spelarna var mer ute efter skada spelare än bara spela fotboll, Carvaliho knäar i Messi´s ryggen medvetet när han är 10-15 meter bakom och ändå tar han chansen att fortsätta löpa i samma fart.
Marcello gång på gång använda armarna för att blockera Pedro vid löpning (precis innan 2 målet) Arbeloa kom in bara för att skada spelare det såg man långtifrån.hocky-tacklade Messi 2 ggr utan boll..gult kort? nej
Carvaliho tar bollen med handen som sista man precis när Pedro skulle få bollen rött som det borde? men nej gult
Messi får carvalihos armbåge i näsan medvetet, Messi förstärkte och får gult. fel
Pedro som sista man får bollen precis när han skulle skjuta, Pepe lägger sig utan vidröring domaren blåser.
Ramos situationen behöver jag inte ens snacka om!
Trots allt valde vi att inte nämna nåt men ni ska alltid skylla nåt på domaren.
och med tanke på allt jag har skrivit så var jag nöjd med domaren.
Ok Real fans ni kan behålla straff situationen :)
Barcelona szhlatan
2010-12-02 01:59
Otroligt att RM-fans börjar skylla förlusten på tillfälligheter och tur, missade straffar osv. Måste svida att inse att Barcelona är så mycket bättre, att Barcelonas långsiktiga koncept fungerar bättre än att hosta upp miljarder år efter år. Måste svida att Barcelona har hela 8 egna produkter i startelvan medan Real har en. Måste verkligen svida att en spelare som Jeffren kan hoppa in i slutet och fullborda förnedringen (5-0). Måste verkligen svida att en tränare som kom från ingenstans, utan erfarenhet kan gång efter gång göra narr av Real Madrid och dess tränare för året. Men det som verkligen måste svida är att dom verkligen trodde att dom kunde komma till Camp nou och vinna.

Det stämmer att hoppet är det sista som lämnar människan och Reals hopp tog slut redan i den 10:de minuten
Delarocha
2010-12-02 01:44
Bra fysgrupp, smidiga och generellt bra fysik på spelarna och en inte alltför brutal liga. Vi möter ju inte Blackburn eller Stoke iallafall.
The Special Five
2010-12-02 01:40
En sak jag inte förstår mig på är hur vi lyckas hålla våran trupp så skadefri under en så pass lång period, kollar man på andra storlag så haglar ju skadorna(Inter,Arsenal,Chelsea o.s.v.). Inför säsongen var jag livrädd för vår tunna trupp men mirakulöst nog har den värsta skadan i vårat lag varit knappt 2-3 veckor. Förra säsongen var de väl bara iniesta som var borta rätt så mkt.Rör spelarna varandra på träningarna ens eller vad är de som försiggår?
Delarocha
2010-12-02 01:35
Ser dig inte direkt som en provokatör. Bara att du är ute på hal is och försöker fokusera på fel saker. Jag hade kunnat komma in på ert forum och skrivit samma sak.

"det var tillfällighetr som gjorde att Barcelona inte vann med 12-0"
Hur tror du folk hade reagerat på det? Det sjuka är väl att resultatet var fan närmare 12-0 än ens ett enda Real Madrid mål. Skrämmande.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-02 01:33
Delarocha

Nej det borde jag inte. Men det var ni som tvingade mig till det då ni grovt missförstod mig.
Desstom så skrev jag mer än bara den mening, men cules som ni är ser ni mig som provokatör endast för att jag är maräng.

Njut av segern!

Godnatt!
The Special Five
2010-12-02 01:30
Test
Delarocha
2010-12-02 01:28
Gonzalo Higuain

Jag tror vi är rätt ointresserade om eventuella tillfälligheter som hade kunnat leda till ett annorlunda resultat.

Att sitta och spåna kring ett hypotetiskt scenario i efterhand är rätt meningslöst. Om ödlan inte hade några ben hade ödlan varit en orm. Men det är helt irrelevant då ödlan är en ödla.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-02 01:27
Frodo

Liverpool? Lol! Om Barcelona står för det som är vackert inom fotboll så är Liverpool den inavlade kusinen som ingen pratar om öppet. Chelsea får vara den inavlade kusinen med pengar då.

Real Madrid är den inavlade kusinen som inte vill inse att den är inavlad så den köper en massa dyra saker för att kompensera, men i slutändan så är den efterbliven.
Barcelona Frodo
2010-12-02 01:24
Hetfield

"Jag litar lika mycket på C.Ronaldo som jag litar på en knarklangare."

Hehe, du och dina one-liners. Keep ´em coming!

Det är inte bara Chelsea som försöker ta över vår modell. Även Liverpool försöker göra det men jag gissar på att Hodgson förstör det lilla de byggt upp.
2010-12-02 01:22
Hetfield- Megan Fox is a dude

Pepe spelar mot Valencia.

Missar gör Higuain, Carvalho, Ramos och Ronaldo definitivt!

Delarocha//

Behöver inte ta upp hur dåliga Real var. Skulle kunna skriva en hel bok om alla fel som gjordes. Men ämnet just nu är tillfälliga situationen som kunde ha räddat Real Madrid från pinsamma siffrorna.

Jag har ju nämnt hur bra Barcelona spelade, det borde väl kännas bättre för dig än att jag rabblar upp hur dåliga Real var.
Delarocha
Att du fokuserar på straffsituationen när ditt lag gjorde sin sämsta insats på årtionden är häpnansväckande men talande för en maräng. Det är alltid någon extern effekt som gör att ni förlorar, en domare, eller dåligt klippt gräs typ. Aldrig ni själva som är dåliga.

"även fast det är tillfälligheter som gjorde att matchen slutade som den gjorde"

När man läser det här är det ganska lätt att tro att du menar vilket lag som vinner. Eller skulle jag tolkat det som att du menade att det kanske skulle blivit 4-0 istället? Sluta försök förvränga dina citat i efterhand
Delarocha

Citera mig nånstans där jag skrev att tillfälligheter avgjorde.

Jag skrev att tillfälligheter gjorde så att matchen slutade som den gjorde och det menar jag att siffrorna rann iväg. Jag tror likväl att Barca skulle vunnit inklusive straffen. Men det är inte min poäng, min poäng är att siffrorna kunde ha varit snyggare ur en marängs ögon.

Straffen var i mina ögon solklar, men definitivt inte avgörande för matchens utgång och jag använder inte det som ursäkt.
Hetfeild//

Litar du på modern teknik? tv-bilder.
2010-12-02 01:21
Om jag inte har fel så missar Pepe, Carvalho, Ramos och kanske C.Ronaldo mötet mot Valencia. Om de lyckas vinna mot Valencia så kommer jag nog att bli väldigt imponerad.
2010-12-02 01:16
Abrahamovic kan lägga ner hur mycket tid och pengar som helst, han kommer aldrig kunna bygga det Barcelona har, oavsett hur många svarta pengar han skickar runt med sina kriminella hantlangare.

Chelsea är ett köpelag, nothing more, nothing less. Innan Abrahamovic tog över Chelsea så var de ett mediokert lag, men lite pengar och legoknektar senare så kämpar de om titlar.

------------

Gonzalo Higuain

Men lägg ner, C.Ronaldo var redan i luften innan ens Valdes gick mot honom. Jag litar lika mycket på C.Ronaldo som jag litar på en knarklangare.
Barcelona Frodo
2010-12-02 01:16
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Du menar säkert inte något illa men inser du inte hur korkad du låter? Det var ju snarare så att det var vi som kunde ha vunnit med ännu större siffror. Er press på våra spelare var ju obefintlig och ni fick knappt låna bollen.

Hade jag varit du hade jag funderat mer på varför vissa av era spelare (Ronaldo, Marcelo, Ramos) fullständigt vikt ner sig mot oss de senaste mötena istället för 50/50 situationer där Valdes är först på bollen.

Det vore intressant att höra din åsikt om Ramos. Många madridistas tycker att hans röda kort visade "passion" men jag hade blivit förbannad om jag varit maräng. Någon gång måste väl hans dumheter sluta? Han leder ju utvisningsligan i Reals historia trots att han bara är 24 år gammal och kommer att missa en viktig match mot Valencia. Det är ju rent utsagt urbota korkat.
Delarocha
2010-12-02 01:15
När du kommer och säger att det var tillfälligheter som avgjorde det till vår fördel när ni har 2 skott på mål under hela matchen vet jag inte vad jag ska tro. Om det inte är provokation vad är det då? Illa valda ord? Troll?

Straffen är fortfarande inte solklar, visst det kan vara straff. Men det kan lika gärna frias som det gjordes. Sluta tro att den straffen var avgörande, eller ska ni skylla förlusten på den straffen endast? Eller har du någon annan situation under matchen där det ens var nära att ni gjorde mål? Det är fortfarande 5-0 vi vann med, inte 1-0.
Barcelona Kärlek
2010-12-02 01:13
Tillfälligheter och 13 åriga flickor.. jag tror jag väljer att gråta.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-02 01:13
Dela.

Jag tror inte att det är klart än. Men fan, de tar ju flera flera år att kopiera Barcelonas spelmodell. Varför inte bara fokusera på att skapa en egen spelstil och en egen identitet?
2010-12-02 01:12
"
Den största kontrasten lagen emellan förutom passningsspelet såklart var presspelet i måndags. Det var som att se en hungrig vargflock omringa ett får vilket tvingade marängerna att ge bort bollen hela tiden. Reals taktik var väl också förmodligen att spela med en hög press (antar det eftersom de ställde upp med en hög backlinje) men deras press var obefintlig. Med en alibispelare som Ronaldo är det inte så konstigt att de inte pressade högt upp på plan. "

Yo got it, det var nog det som skiljde mellan lag. Om man ska vara specifik så var det klasskillnad på alla plan men den aspekten var det ju tydligast skillnad. Real spelarna pressade 1 och 1 medans Barca spelarna gick 3 spelare på varje bollhållare.

Delarocha

Skärp dig!

Jag är inte här för att provocera, jag vet inte varför du upplever mig som provokativ. Du kan inte förneka att det inte skulle ha varit straff, Ronaldo tog bollen före Valdes som tog Ronaldos ben. Matchen kunde ha fått en annan karaktär där. MEN jag är inte här för att komma med ursäkter, Barcelona spelarna visade mer hjärta och var mycket mer taggade än Madrid spelarna. För femtioelfte gången Barcelona vann rättvist och det är inget snack om saken.

"Att ni sedan är SF:s mest hatade lag har ni ingen annan än er själva att skylla mer er dryga attityd ni har i alla lägen alltid. Inte ett dugg synd om er."

När det gäller avsky mot fans så är det väl Barca fans dem flesta ogillar?

Jag pratar om hatade KLUBBAR, man hatar Real Madrid för att dem är Real Madrid och inte oss fans.
Atlético addeh
2010-12-02 01:11

Ronaldo är bara korkad i straffsituationen mdå han väljer att slänga sig innan han ens rört bollen, vilket gör att Valdés faktiskt hinner först.
Delarocha
2010-12-02 01:07
"Med tillfälligheter menar jag inte TUR utan bara att siffrorna kanske hade kunnat vara lite snyggare ur en marängs ögon. "

Hur då? Ni hade inte en kvalificerad målchans under hela matchen. Det hade varit rimligare att det slutade 7-0 än 5-0. Barcelona hade ett stolpskott efter fem minuter. Sluta hitta på massa strunt nu.
Delarocha
2010-12-02 01:06
Heywood Jablome

Txiki är redan klar för Chelsea tror jag. Har ju varit Abramovitj stora dröm sen han tog över Chelsea att spela som Barcelona. Därför han kickade Mourinho, köpte Deco etc.
2010-12-02 01:05
Med tillfälligheter menar jag inte TUR utan bara att siffrorna kanske hade kunnat vara lite snyggare ur en marängs ögon.

Men jag tar inte ifrån Barcelona något, dem spelade underbart och dem var bättre än Real Madrid på alla plan. Diskussionen mellan Messi och Ronaldo tycker jag längre inte har en svängdörr som förr nu är den definitivt låst för ett bra tag. Messi visade sig vara bättre än Ronaldo.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-02 01:04
Har ni hört de senaste ryktet i England? Roman Abramovic (stavning) vill värva Txiki och anamma Barcelonas spelmodell. Det planeras i framtiden också ett försök att värva Guardiola.

Samtidigt har Ranieri (Romas tränare) träffat Guardiola för att försöka att få lite tips som han kan ta med sig till Italien. Guardiola var villig och ställde upp, men sade också till Ranieri innan han lämnade att det skulle bli svårt för honom att ta med sig spelmodellen till Italien. Han menade då att det behövs ett ungdomssystem som också spelar liknande som a-laget och han poängterade också att Italien kanske inte är redo än.
Delarocha
2010-12-02 01:03

Vid de typ 8 senaste el clasico och den perioden omkring som jag har hängt här har forumet varit öppet. Vid förlust och vid vinst.

Straffsituationen är verkligen inte solklar, det är en 50/50 duell. Och är du seriös för övrigt? Real hade 2 skott på mål under hela matchen, 4 totalt. Hur var det nästan så att ni kunde vunnit matchen när vi vann med 5-0. Inser du hur jävla korkad du låter nu eller?

Att ni sedan är SF:s mest hatade lag har ni ingen annan än er själva att skylla mer er dryga attityd ni har i alla lägen alltid. Inte ett dugg synd om er.
Barcelona Frodo
2010-12-02 01:02
Matchen i måndags var den bästa och mest kompletta matchen jag någonsin sett. Först visste jag inte riktigt var jag skulle placera matchen men efter att ha läst runt på diverse forum så har jag insett att jag inte inbillade mig något. Jag läste på engelska Arsenal, ManU, Liverpool, ManC och några andra internationella forum och de flesta tyckte att det var den bästa prestationen de någonsin sett ett lag göra. Nu snackar jag inte om forumen här på svenskafans för vi vet alla hur hatiska de är utan jag kollade runt på internationella forum. Inte nog med att många ansåg att det var den bästa matchen någonsin från ett lag utan väldigt många påstod att Peps Barca är det bästa laget någonsin.

Jag är inte gammal nog för att avgöra det, men det verkar onekligen som att laget är väldigt speciellt även från andra fans synvinklar. Dock så har vi inte vunnit något ännu så det enda vi kan göra är att hålla käften och fortsätta prestera varje vecka.

Jag läste något intressant på ett engelskt ManC forum. Gudjohnsen hade tydligen gästat Skysport för ett tag sedan och då pratade han lite grann om Barcas presspel. Han sa att man övar på att vinna tillbaka bollen inom loppet av 7 sekunder där alla ska pressa som en enhet. Den här övningen finns genom alla led i ungdomslagen. Där får laget som inte vunnit tillbaka bollen inom 7 sekunder efter att första pressen har kommit ett straff (typ situps, armhävningar).

Den största kontrasten lagen emellan förutom passningsspelet såklart var presspelet i måndags. Det var som att se en hungrig vargflock omringa ett får vilket tvingade marängerna att ge bort bollen hela tiden. Reals taktik var väl också förmodligen att spela med en hög press (antar det eftersom de ställde upp med en hög backlinje) men deras press var obefintlig. Med en alibispelare som Ronaldo är det inte så konstigt att de inte pressade högt upp på plan.

Avslutningsvis...
Fuck you Ramos. Var bara tvungen att säga det.
Annons: