/spanien/barcelona/forum/14023.aspx/spanien/barcelona/forum/14023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-10-08 23:15
Llorente igen.

Spanien ska vara glada över att de har Llorente i boxen när inlägg kommer in från kanterna. Villa? Tja, han är allt annat än i form så här långt in på säsongen. Han får snart komma igång alltså för vi har inte tid med att vänta på hans form.
Barcelona DM1982
2010-10-08 23:12
Llorente är så grym i boxen, det skulle vara härligt om han kunde komma till Barcelona. Det lär inte hända dock.
Barcelona petersays
2010-10-08 23:00
Kul att se Portugal under ny ledning. Quieros var ju en katastrof. Och igen, Coentrau - fan vad bra han är!
Barcelona DM1982
2010-10-08 22:46
Jag tror att det var offside hur som helst. Men det var en grov miss av Villa, han visste inte om att det var offside.
Barcelona petersays
2010-10-08 22:46
David Villa såklart. Han har tjafsat med domare och filmat sig igenom en hel karriär.

Visst har det blivit lite bättre nu men vi såg ju senast med efterslängen som fick honom avstängd att han fortfarande är lite av ett ärkesvin.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 22:45
åååh, villa hade behövt det målen...

Han missar ÖPPET MÅL från en halvmeters håll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 22:32
Petersays,

Vem är den sura anfallaren i Barca med pissig attityd?
Barcelona petersays
2010-10-08 22:17
Poulsen assisterar Nani till 2-0. Inte klass ;)
Barcelona lundberglundberg
2010-10-08 22:07
Hej.

Någon som vet vilka matcher som man INTE kan skriva ut biljetter till själv när man köper genom hemsidan. Funkade inte till Barca-Inter förra året och inte heller Barca Real Madrid. I annat fall. Kan man hämta ut biljetterna i Barcelona flera månader i förväg? Är medlem. Tack på förhand / Gurra
Barcelona petersays
2010-10-08 22:06
Drogba? Nä men lägg av. Vi har redan en sur anfallare med pissig attityd, behöver vi verkligen en till?

Däremot Coentrau på vänsterbacken apropå Portugal-matchen, ren klass. Borde vara det naturliga valet när någon av Abidal eller Maxwell försvinner.
Atlético addeh
2010-10-08 21:46
Egentligen räcker det med en anfallare till vänster, Villa centralt, samt Messi lite släpande eftersom vi har Dani Alves som både agerar högerback och högerytter. Vissa brukar kalla publiken för deras tolfte spelare. Våran heter Dani Alves.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-08 21:39
Jag tycker inte att Messi centralt måste per automatik betyda Villa till vänster. Messi kan fortfarande spela släppande forward bakom en centrerad Villa. De två behöver vara mycket närmare varandra. Vi har andra spelare som kan ta hand om kanterna.

Sen vet vi inte hur mycket sanningen det finns runt rykten om en ny striker. Men jag förstår inte varför man inte tänkte på den här saken tidigare. Man hade många månader under sommaren för att tänka på alla nödvändiga varianter.

Jag tycker också att Pep ignorerar de offensiva egenskaper som Adriano besitter. Han har provat honom mer som en defensiv grabb än så länge. Försök någon gång kanske med en vänster mittfältare eller tom ytter eller så, särskilt när Xavi och andra är skadade eller ska vilas.
Real Madrid Sant Iker
2010-10-08 21:36
Messinho-10
Tror du på allvar att Chelsea släpper sina bästa forward för en billigt pris till barca?han kommer kosta minst 40-45m euro hans marknads värde är skit högt .drömma går bra
Barcelona DM1982
2010-10-08 21:35
Ny matta på Camp Nou. Äntligen och hoppas att det funkar bättre med mattan nu.
Barcelona Juan Gamper
2010-10-08 21:33
Kära Culés....

Jag har 2 matchbiljetter till Barcelona - FC Köpenhamn den 20 okt på Camp Nou. Graderia 2.
Pga förhinder kan jag inte åka iväg. Säljes till bra pris.
Maila mig på kluivert_barc10@hotmail.com vid intresse.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-08 21:11
Gai till City, men som det står i olika artiklar så hamnar han i reservlaget och inte i a-laget. Det blir ungefär samma sak alltså, från ett b-lag i Barcelona till ett b-lag i Manchester.

Jag förstår ibland inte hur unga spelare tänker. De väljer ibland ett allt för stort steg som leder till mycket bänksittande och spel i skymundan.
Kunde t ex inte Gai spela för ett mitten tabell lag någonstans. Mycket mer speltid betyder också roligare tillvaro. Samma sak med många andra sådana unga som t ex Pedro Leon.

Jag vet att det ofta handlar om pengar, men jag själv väjer mindre pengar och mer livskvalité och glädje.
Jag kan förstå äldre spelare som är efter sin topp som kan tänka sig nöta bänk för pengarnas skull. Men varför unga gör så kan jag inte förstå. Kärleken till fotbollen bör vara så stor att man vill spela spela och spela.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-10-08 20:36
Drogba är en
maskin. Och kommer hålla många säsonger till. Tillskillnad från Zlatan är han även en född striker och en spelare som alltid ger 100% för laget. Världens bästa center. Med honom hade vi vart ostoppbara. Adebayor eller dzeko hade inte heller vart pjåkigt.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-08 19:50
Ja Drogba är bättre
elbraco
2010-10-08 19:44
Nej, det finns stora skillnader mellan Eto'o och Drogba...
Barcelona Messidinho_10
2010-10-08 19:41
1.70-ligan.

Drogba är som Eto fast V 2.0..
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 19:39
Rambla,

Nej, men till skillnad från de senaste åren skulle det faktiskt kunna finnas ett behov av en forward till i år.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 19:37
Messidinho,

Visst hade Drogba varit en bra värvning, men tanken är nog at köpa en komplementsspelare att sätta in som joker/spela med från start när någon ordinarie är skadad. Messi-Villa-Pedro kommer fortfarande vara förstaformationen. Därmed är Drogba utelsuten och då kan man även ifrågasätta hur stor saning det ligger i att Tevez skulle köpas.

Förövrigt verkar inte Hleb trivas i Birmingam. Länktips!
Barcelona Rambla~
2010-10-08 19:35
"Frågan är ju hur mycket sanning det egentligen ligger i den spanska pressens rykten om att Barca letar anfallare till vinterfönstret."

Är det en tillfälighet att dessa "rykten" av någon konstig anledning dyker upp precis under det 2 veckor långa landslagsuppehållet? Knappast.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-08 19:19
Vad sägs om att ta hit Drogba fyfan siket anfall vi hade haft perfekt. Tror inte Drogba hade kostat så värst mycket heller.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 19:17
lameG,

Tror också Adebayor hade varit en bra värvning. Har sagt det tidigare. Det som taler emot honom är väl hans person dock..

Frågan är ju hur mycket sanning det egentligen ligger i den spanska pressens rykten om att Barca letar anfallare till vinterfönstret. Vi minns väl alla hur fel de gång på gång hade i somras.. troligen är det bara spekulationer som saknar någon form av substans.
Därmed inte sagt att det ändå kan bli så att det dyker upp en ny spelare på Camp Nou i vinter.
Barcelona lameG^
2010-10-08 18:07
Ser att ni skriver om Tevez och Suarez. Men jag skulle nog säga att Adebayor skulle vara en grym värvning. Han är petad i city och skulle nog gå med på att lämna. City skulle också gå med på de för dem har ju Balotelli.

Han är stor och stark och det är det vi söker. Han skulle nog ta barcas bänk före citys bänk och vem vet, han kanske överraskar och går in i startelvan och villa får en plats till vänster.

Det bästa skulle nog vara att vi låna honom från vintern till sommar med köpoption. Som ni säkert vet så har pep varit ute efter Adebayor när han spelade i Arsenal.
Atlético addeh
2010-10-08 17:42
barcelona_äger

Varför undrar du vad jag heter i efternamn?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-08 17:36
Sant Iker och Pierre,

Jag läste en artikel på aftonbladet som jag fann rolig eftersom den handlade om Real Madrid-floppar. På vilket sätt bevisar det något om vad jag kan om dagens fotboll?

Har aldrig i mitt liv påstått att allt som skrivs, eller ens i närheten av allt som skrivs i Aftonbladet är sant.
Barcelona barcelona_äger
2010-10-08 17:33
vad heter du i efternamn addeh?
Atlético addeh
2010-10-08 17:32
Pierre13

Det är Sport som har skrivit om Gai.
Annons: