/spanien/barcelona/forum/14016.aspx/spanien/barcelona/forum/14016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-05 19:50
Barcadinho.

Utvecklingen lär säkert gå ut det hållet. Men kom ihåg att City och Real fortfarande finns. Vi lär se köp över en halv miljard, men upp emot 1 miljard kommer vi nog inte igen. Alla fall inte på ett tag...Såvida inte Barca vill sälja Messi då :P

Sen tror jag inte Barca får Fabregas för 30 milj. Klubben ska nog vara nöjda om man får honom för 40. Om han sen är värd de pengarna eller inte är ju en annan femma.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-05 19:27
Milaneser själva erkänner att deras klubb är som en familj. Det är därför de inte skickar hem alla gamlingar. De vill ta hand om dem så länge det går. Vissa pensionärer kan tom kallas tillbaka hem, se fallet Shevchenko.
Kan man inte kalla det här fenomenet för sekt? Jag undrar.

Adios
Barcelona Barcadinho.
2010-10-05 19:18
Pastore för 40 mill euro är så sjukt överpris. Det finns inte en chans att Rosell godkänner en sådan transfer, inte heller om Pep kommer att gråta utanför hans dörr.
Tror inte heller att Pep överhuvudtaget bryr sig om grabben.

Jag tror att många klubbar kommer att ta det lugnare med överpris framöver, inkluderad Barca så klart. Detta för olika anledningar.

1) Erfarenheter de senaste säsongerna visar klart att det ofta inte värt pengarna. Zlatan till Barca och Kaka till Real, plus flera medelstora värvningar som Benzema, Chyg, Silva osv har knappt gett tillbaka satsningen.

2) Många klubbar har en skuld och framtiden med indragna summor in i kassan inte alltid är så klart. Vissa klubbar tappar publik, det finns en övergräns till hur mycket tv-avtal kan leverera pengar, sponsorerna vill inte betala hur mycket som helst. Barca och flera andra klubbar visar att framgång och titlar inte alltid betyder plus i kassan. Ibland kan man gå back trots alla titlar. Titlar kostar.

3) Platini säger gång på gång att marknaden är överblåst och många förväntar sig ändringar och nya krav på ekonomin. Det är bara en tidsfråga, när sådana krav ska träda i kraft. Klubbarna är medvetna om det och det är nog smart att vara förbered inför framtiden. Platini vill ha drastiska förändringar redan 2012 och det är ganska nära.
Vi såg redan den här sommaren hur lag som Mallorca och Portsmouth fick betala dyrt för sin dåliga ekonomi. Nästa steg är att våga straffa de mer etablerade klubbarna ifall de saknar balans i kassan.

Allt svänger upp och ner, båda i naturen och ekonomin. Jag tror att vi har nått toppen på hur mycket en spelare kan kosta. Jag tror inte heller att Barca kommer att betala 40 milj för Cesc. Runt 30 blir det nog eller ingen affär alls.

Barcelona Frodo
2010-10-05 19:13
Hetfield

Hehe, Milanfansen verkar vara glada över att plocka upp Barcelonas rester. Ronaldinho (all heder åt honom), Zambrotta och Zlatan. Antar att det är lättare att skylla på att Barcelona är en sekt än att inse Zlatans misslyckande.

elbraco

Det är nog bara en tidningsanka gällande Pastore. Det är lättare för tidningar att sälja om de lägger till att storklubbar likt Barca, Real, ManU med flera är intresserade.
elbraco
2010-10-05 18:50
40 milj. euro för Pastore är ju sånt j*vla överpris va?
För en ung spelare som aldrig har testats mer än mot de stora lagen i Serie A. Tar Fabregas för 50 än Pastore för 40 vilken dag i veckan som helst. Poängen med talanger är ju att dom är billigare än färdigutvecklade stjärnor och jag ser hellre att Barca lägger 10 milj till när det vi snackar KLASSKILLNAD mellan två spelare.
Det är ju i och för sig bara om jag hade tvingats välja, efter det som har hänt mellan Arsenal och Barca är ju Fab knappast drömköpet längre...

Hur många kan dessutom ärligt säga att dom har sett tillräckligt mycket av honom för att kunna säga att han skulle platsa i Barca? Han har samma fysik som Busquets, lång och smal, och av utseendet så känns det som en spelare som blir skadad ofta...

Varför lägga 40 miljoner på att sumpa för JDS & Thiago?
Sorry om jag låter bitter, är bara lite trött...

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-05 18:34
Frodo

Lustigt, vet han ens om hur det är där nere i Milanello? Lustigt att de kallar os för en sekt, det är som att Hitler skulle kalla en annan person för rasist. Jag antar att de torkar varandra i röven varje gång de bajsar där nere i Milan.

1.70-ligan

Om man kan få Cesc runt 40 miljoner strecket så är jag mer än nöjd. Sandro har sagt klart och tydligt att han tänker inte gå med på Arsenals fantasisummor, så jag antar att priset lär ligga på runt 40 miljoner, plus eventuellt en spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-05 18:06
Hetfield,

Det var ett djupt resonemang. Köper det helt och hållet!
Nu tror jag förvisso inte Pastore hade blivit en flopp alá Chyg, men jag håller med dig.

Sen är det säkert, precis som addeh säger, bullshit att Barca skulle lägga så mycket pengar på argentinaren. Fabregas kommer säkert att anlända nästa år. Sen återstår det att se vart prislappen landar på för Cesc.. Allt över 50 milj är lika mycket överpris som 40 milj för Pastore.
Barcelona Frodo
2010-10-05 17:56
En skribent från Milan-sidan kallar Barcelona för en sekt. Det är höjden av ironi när man har Berlusconi som president. Har man en president som styr Italien och springer efter minderåriga flickor kanske man ska vara försiktig med att kalla andra klubbar för sekter. Gissar på att killen är en flitig Aftonbladet-läsare och grundar sina fördomar mot Barcelona därifrån.
2010-10-05 17:41
1.70-ligan

Jag förstår poängen, men samtidigt så är det urdumt att betala 40 miljoner euro för en så pass grön spelare som Pastore när Cesc bär Arsenal på sina späda axlar. Det är stor klasskillnad, om man köper Pastore för 40 miljoner så gör man precis samma sak som med Chyg, man hoppas på att han blommar ut medan Cesc är skolan i La Masia, så hans procentsats är mycket högre.

Gabriel

Prova med att ladda ner de senaste "patchen", om det inte funkar så testa med att installera om spelet.

Ett till alternativ är att ladda ner det senaste Service Pack (vilket är 2:an) till Vista, och se om det fixar sig. Jag spelar inte FM2010 så jag kan inte hjälpa dig med det här specifika problemet, men om du gör som jag säger så lär det fixa sig.
Barcelona Gabriel_
2010-10-05 17:32
Väldigt OT men har en fråga som jag skulle uppskatta om jag kunde få svar på om någon vet.

Är så att jag installerat FM 2010 till datorn, funkar precis som det ska göra tills jag ska spela match. Så fort jag startar en match så stängs datorn av, mitt från ingenstans. Väldigt konstigt. Har funderat på om det kan vara att det är något fel med grafikkortet? Eller om det kanske finns någon inställning på datorn som gör att det blockar spelet? Men spelet funerar ju utmärkt tills jag startar en match. Har också hört att det kan ha något med Windows Vista o göra med, att det är mycket problem med just Vista och att jag borde installera Windows 7 istället?

Om någon har några tankar eller om någon stött på liknande problem så får ni gärna höra av er till mig via PM. Ber om ursäkt för ett sånt här OT-inlägg, men vet att det finns många här inne som lirar detta.

Tack på förhand!
Atlético addeh
2010-10-05 17:24
Jag har sett flertalet av Palermos matcher den här säsongen, och jag blir lika imponerad av Pastore varje gång. Även om han har potential att bli en riktigt värdsspelare, så tycker jag dock 40£ vore total katastrof att betala för en spelare som fortfarande anses som talang, och dessutom inte har någon rutin från större sammanhang, bortsett från de fem minuters-inhopp han gjorde i VM.

Äh, det är onödigt att diskutera allt som skrivs i skvallerblaskorna. Jag tror Arsenal och Barcelona redan har en överenskommelse angående Cesc. Nästa år kommer han spela för oss, och bära Guardiolas gamla nummer fyra på ryggen. Believe me this time.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-05 17:17
Hetfield,

Det är klart att Fabregas ären bättre spelare i nuläget. Men Arsenal släpper inte honom för 40 miljoner, vilket jag tror Palermo skulle göra med Pastore när det väl kommer till kritan.. men om jag kunde välja en av dem för exakt samma pris (låt oss säga 40milj) så är det möjligt att jag hade valt Fabregas. Kanske främst för att hela klubben längtar efter honom.

Men ändå.. som tidigare sagt, vi har redan x antal mittfältare runt 170cm som är ganska lika Cesc. Hade man istället köpt Pastore så hade vi fått en annan typ av spelare, en som kan hämta lite i luften framför allt.
Vi har ju fortfarande 2st mer eller mindre lovande framtidsnamn i Thiago och JDS som skulle kunna göra samma jobb som Fabregas. Känns som man egentligen skule ha mer nytta ev en Pastore då kanske.

Kanske lite luddigt formulerat, men du förstår min tanke?

2010-10-05 16:57
1.70-ligan

Varför ska man betala ca 40 miljoner för Pastore när man kan få Cesc för liknande pris? Det låter så urkorkat med tanke på att Pastore är relativt grön, och han spelar i Palermo (inget illa om Palermo), medan Cesc är lagkapten i Arsenal som spelar i CL år efter år.

Klasskillnad hittills.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-05 16:33
Barca4eva,

Bullshit eller inte, nog hade jag hellre sett att man pungade ut 400 milj på Pastore än 400+ på Fabregas.

Thiago och JDS är ungefär samma spelartyp som Cesc, som säkert kan bli ungefär lika bra som gunnern, men vi har ingen som är lik Pastore.
s.eto
2010-10-05 16:23
Läste precis en intressant artikel på goal.com som handla om att Barcelona var för beroende av Messi vilket stämmer än så länge denna säsong. Villa och Pedro måste komma igång med målskyttet.
Barcelona Barca4eva
2010-10-05 15:46
"Enligt uppgift ska Barcelona vara redo att betala runt 400 miljoner kronor för spelaren." Vilken jävla uppgift? 400 miljoner kronor för Pastore när samma summa erbjöds för Fabregas som vi så gärna ville ha? För mycket bullshit i tidningar/sportsajter nowadays
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2010-10-05 08:14
Steven

Eto var den enda spelare som inte var Barca(När man säger Barca så menas i personlihet), han var annorlunda men Barca dna var han inte.

Det var nåt annat som drev fram Etos vilja fram.
Real Madrid Steven
2010-10-05 01:05
S.Eto

Eto var en del av Barcas DNA, även Toure var en viktig spelare,
Helt ärligt har alltid blivit rädd när Eto fick bollen.

s.eto
2010-10-05 00:46
Steven

Klart man saknar han. Förstår fortfarande inte hur en manager kan sälja spelaren som gjorde mest mål för laget.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-05 00:28
Steven

Enormt mycket..
Real Madrid Steven
2010-10-05 00:14
Saknar ni inte den killen?
Barcelona tribente_magico
2010-10-04 23:59
hej, jag ska dra på Barca-valencia den 17 okt, o va i barcelona ett tag.

Nån här som vet vilka dagar/dag Barca har öppna träningar för allmänheten som man kan kika på? Var på en för några år sen.

TACKSAM FÖR SVAR..
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-04 23:02
SEBA FIAT
2010-10-04 22:24
Ännu en liten protest mot denna design här på svenskafans.

För dom som vill visa sitt missnöje.
Barcelona DM1982
2010-10-04 21:59
Angående priserna som ska delas ut till Valdes, Messi och Villa. Inga spelare kommer att vara i Madrid för att ta emot dem, enligt länken ska det vara en bojkott från Barcelonas sida för att Marcas redaktör ville att Real Madrid skulle stoppa Messi på alla möjliga vi, även olagliga.

Tror inte att Messi och grabbarna blir så ledsna över att slippa ta emot ett pris till, det hade ju inte direkt varit det första.
Länktips: www.totalbarca.com/2010/news/guardiolas-....

Edit: Priserna har redan delats ut och spelarna var inte där utan de fick priserna på sin träningsanläggning i Barcelona.
Barcelona Cataloniaboy
2010-10-04 20:00
Mitt nickname var innan Cataloniaboy(fd Espanaboy). Jag har tagit bort (fd Espanaboy), så nu är mitt nickname endast Cataloniaboy. Hoppas att det inte blir allt för förvirrande ;).
/Cataloniaboy
Barcelona Cataloniaboy(fd Espanaboy)
2010-10-04 19:54
Av någon konstig anledning skickades inte mitt förra inlägg, som tog 20 min att skriva. Skriver om samma text igen och jag hoppas att det skickas.
Jag tittade på Fotbollskanalen Europa innan idag. Ekwall & Company diskuterade Barcelonas trupp. "truppen är tunn", och blablabla.... Ekwall/ "det är ju inte Ibrahimovicklass precis", sa han om Thiago, Nolito och Jeffren. Hur känd var Ibrahimovic internationellt, när han var 20 år? Inte särskilt mycket... Dem tycker inte om lag som bara kollar på prislappen(City, Real mf) när de köper spelare, men ändå är Barcelonas sätt att bli framgångsrika fel. "halva truppen består av B-lagsspelare"/Kåmark. Nolito, Muniesa, Oriol, Benja mf tillhör inte A-truppen. Det är bara två "B-lagsspelare" som tillhör A-truppen.
Vad tycker ni om nya FIFA 11?
2010-10-04 18:57
Rambla

Nej då, vi har ju betalat rätt så mycket för Keita och Alves. Hehe, 30 + miljoner för Alves är ju knappast fy skam när Monchi köpte Alves för ca 2-3 miljoner :P
Det är bestämt,hit med Kanoute! Jag tror inte att Sevilla skulle förlora så mycket, de har ju Fabiano och Negredo i laget.

Frodo

Hehe, det var ju rätt så taskigt. Det är lite synd att han är så "gammal", annars så ser jag en hel del potential i grabben. Han har något som de flesta talangerna saknar, nämligen mod. Han är inte rädd för att misslyckas, vilket gör honom väldigt oförutsägbar, som vi såg allra minst igår.
Barcelona Frodo
2010-10-04 18:08
LaSagradaFamília

Nolito ses knappast som en framtidsman av Pep och ledningen. Barca B är hans skyltfönster för botten- och mittenlag i la liga. Gör han bra ifrån sig i Barca B (vilket han hittills har gjort) och får göra några enstaka inhopp i a-laget så kommer lag från la liga få upp ögonen för honom. Barca B är med andra ord bara en språngbräda för honom och spelare som Soriano. Jag tror att han är fullt medveten om vad som gäller.
Barcelona DM1982
2010-10-04 18:08
LaSagradaFamília

Nolito fyller 24 den 15:e oktober, det är en rätt "hög" ålder när det gäller att slå igenom. Å andra sidan, är han bra så kan vi satsa på honom. Tycker att han tog för sig igår och gjorde en helt ok insats.
Annons: