/spanien/barcelona/forum/14010.aspx/spanien/barcelona/forum/14010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-07 22:44
Jamal,

Suarez är dock inte vindsnabb. Det är väl hans enda riktiga svaghet, att han är för långsam för att kunna rycka ifrån sina motståndare.
Jamal | Eri
2010-10-07 22:33
ojj dubbel.

Akrem
Jamal | Eri
2010-10-07 22:32
Tycker att vi borde köpa Suarez som är vindsnabb och bra målskytt.

Han passar även in på en kant.
Jamal | Eri
2010-10-07 22:31
Tycker att vi borde köpa Suarez som är vindsnabb och bra målskytt.

Han passar även in på en kant.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-07 22:28
Högst upp på önskelistan står Manchester Citys argentinare Carlos Tevez, som sägs ligga i en ständig fejd med tränaren Mancini.

"Tevez ska också ha uttryckt en längtan efter att få spela sida vid sida med landsmannen Leo Messi. Om Tevez förblir en ouppnåelig dröm för Barça kan tränare Guardiola tänkas nöja sig med Luis Suárez, Ajax, William, Shaktar Donetsk eller Lilles Gervinho. "

Jag trodde att ni bara själva önskade er dessa namnen. Men då finns alltså både Tevez och Suarez på Barcas tapet. Eller ja, åtminstone tidingarnas... inressant, hoppas verkligen det stämmer att man letar anfallare! Tycker dock som sagt att det är totalt onödigt att punga ut mer än max 20 milj på en.. men det finns många bra truppspelare man kan få för de pengarna :)
The Leader
2010-10-07 21:47
elbraco, förstår att du förklarar något helt annan men vill bara kort påpeka att Real Madrid satte två mål mot Ajax medan Milan satte ett mål.
Atlético addeh
2010-10-07 21:30
Varför kan aldrig Alves göra så här iklädd den blåröda tröjan? Blir nästan irriterad när han gång på gång skruvar in frisparkar i landslaget, medan han i Barcelona alltid ska envisas med att skjuta på kraft när han väl får skjuta.

Vackert mål hur som helst.
Atlético addeh
2010-10-07 21:27
westinho

Enligt mig var hela det uruguayanska anfallet en riktig höjdare under VM, och jag tar för givet att du inte såg någon av deras matcher för du skulle du aldrig uttala dig som du precis gjorde. Det är i och för sig svårt att definiera ordet glänste, och jag tror det var väldigt individuellt vad folk förväntade sig av Suárez i mästerskapet. Jag tycker som sagt att han var helt briljant de matcher han fick spela, och han bevisade även att han klarar av att göra mål på den högsta nivån.

För övrigt gjorde Suárez en riktigt bra match mot Milan häromveckan i Champions League, och såvitt jag vet är det Europas allra bästa liga.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-07 21:23
elbraco

Eto'o är mer undantag än regel. Om du ska följa det så kan man väl säga att Guiza är en världsanfallare bara för att han hade en succésäsong i Mallorca.

addeh

Sorry om jag lät otrevlig, det är svårt att uttrycka sig här ute i cybervärlden.
Jag menade bara att Ajax kommer aldrig att släppa Suarez för ett pris som Barcelona kommer att lägga på honom, så det är meninglöst att ens tänka på honom.

elbraco
2010-10-07 21:15
Westinho

Ja men La Liga har sina skitlag med. Det är väl bara 5 lag, Barca, Real, Valencia, Sevilla och Villareal, som jag skulle kalla bra lag, resten är medelbra eller dåliga. ÄR man en någorlunda anfallare kan man göra mål i Mallorca med.
Det var inte meningen att jämföra Eto'o med Suarez men min poäng var att stjärnspelare är något man utvecklas till.
Hade vi gått tillbaka till 2004 när Eto'o värvades så hade du nog inte tänkt "yes, vilken stjärnlirare", eller hur? Eto'o var någon som hade gjort bra ifrån sig i en mindre klubb och därmed hade en större klubb för upp ögonen för honom.
Luis Suarez har gjort mer än bra ifrån sig och det har ju då resulterat i att bl.a. Milan och Chelsea förberett bud för honom.

Barca4eva

Ja kanske det men man ska inte överdriva. Primera Division är ju känt för sitt offensiva spel och då blir der mycket mål. I Holland kör man på totalfotboll och då försvarar sig lagen mycket mer. Se bara på Real som bara satte ett mål på Ajax i CL, då utan självaste Suarez, för att sedan sätta 6 mot Deportivo (det hade ju andra orsaker med men ni fattar min poäng). Det kanske inte är så stor skillnad trots allt.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-07 20:53
Grabbar - switcha snart till svt och titta på serien "Life".
Underbart.

OT - jag vet.
Barcelona Barca4eva
2010-10-07 20:40
elbraco

Precis som westinho sade, sen så är det dessutom svårare att göra mål i såna lag.
Barcelona westinho
2010-10-07 20:31
elbraco

Ja men Mallorca tillhör väl la liga? En bra liga alltså, och om jag inte minns fel gjorde Eto'o ett par baljor mot självaste Real Madrid när han spelade för ö-laget. Alltså hade han visat att han kunde leverera i en bra liga. Det har inte Suarez visat än.

addeh

Ja han gjorde ett hyfsat bra VM, men han glänste inte precis. Han gjorde vad som förväntades. Jag nämnde bara Afonso för att visa att holländska ligan inte är så bra.

Jag tycker Suarez är alldeles för egoistisk, även för en anfallare. Jag tror helt enkelt inte han är tillräckligt bra för att spela för oss.
Barcelona Barca4eva
2010-10-07 20:18
Ojojoj vilket mål Dani!
The Leader
2010-10-07 20:06
Dani Alves gjorde ett frisparksmål mot Iran. Riktigt snyggt. Ca 40 min kvar av matchen.
Atlético addeh
2010-10-07 19:44
westinho

Visst, Afonso Alves öste in mål i den holländska ligan, men han har knappast presterat i ett världsmästerskap. Det har Suárez gjort, och med bravur dessutom. Även om Luis fick stå i skymundan av Diego Forlán i VM var han utan tvekan en av de tio bästa spelarna enligt mitt tycke. Förutom att han bevisade att han är en anfallare av rang som kan göra mål på den allra högsta nivån, visade han även upp andra goda kvalitéer, såsom sina assisterande bollar och sitt enorma slit för laget.

För att summera det hela så tycker jag det är konstigt att du drar paralleller mellan Luis Suárez och Afonso Alves.
elbraco
2010-10-07 19:38
Westinho

Korkad argument.
Innan Eto'o kom till Barca spelade han i Mallorca och gjorde 54 mål på 133 matcher, alltså ett sämre målsnitt än Suarez. I Mallorca visar man knappast att man kan leverera mot svårare motstånd men ändå köpte vi honom, och se hur det gick. 108 mål på 145 matcher och har avgjort 2 CL-finaler.

Du förstår väl att alla stjärnspelare har kommit från en mindre klubb (om dom inte blivit fostrade i en storklubb) där storklubbar har "chansat" och köpt dem, och om det är någon som har visat att han är värd att chansa på så är det väl Suarez. Dessutom levererade han i VM och där kan vi ju snacka svårare motstånd.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-07 19:06
Jag ser att ni diskuterar intresset för laliga och andra ligor. Visst är det tråkigt när ligan är så förutsägbar, men det gäller i stort sett alla de tre stora ligor.

För min del har det blivit mer och mer att jag fastnar för en match eller en klubb på grund av en enskild eller ett par spelare. Jag bryr mig mindre om det är ett topplag eller så. Striden om ligatiteln spelar inte heller så stor roll. Förra året gillade jag att titta på Pedro Leon med Getafe (spelade ofta kanon bra), Banega från Valencia eller De Gea från Atletico osv.

Jag har inte kommit igång än den här säsongen med den här att följa enskilda spelare. Det beror mycket på att jag har haft mycket med vår egen ungdomsklubb i staden. Men nu är vi klara så lusten kommer snart igen.

Jag har redan fastnat för Caceres i Sevilla – jag gillar att titta på honom även om matchen inte är riktigt så bra. Att följa Trezeguet och Neslon Valdez (plus Drenthe) är också en kul sak på en söndagskväll.
I PL är det bara City som gäller för min del nu. Kul att följa Yaya och Tevez och om Silva är med blir det bara extra. Jag bryr mig inte om United och inte heller om Arsenal. Fråga mig inte varför. Utbudet av matcher är så stort att jag måste välja och jag väljer enligt vad känslan säger.

Ibland kan jag tom fastna med Valencia bara för tränaren Unai Emery. Han är så härlig att titta på (han har blivit lite lugnare på sistone men en del craziness finns kvar). Synd att Jimenez inte finns kvar. Han var bäst!

Många av er verkar gilla titta på Suarez – varför inte. Kan vara roligare än många andra matcher.

Barcelona westinho
2010-10-07 19:06
Suarez är ingen världsklassanfallare. Han spelar i holländska ligan, det är enkelt att göra många mål där. Afonso Alves gjorde 6 lr 7 mål i en match i den ligan. Aldrig att jag vill ha Suarez i Barcelona utan att han först levererat i en svårare liga. Tror han hade floppat i Barcelona.
Barcelona thiago alcantara
2010-10-07 19:05
va säger ni om vi skulla värva pavluchenko
elbraco
2010-10-07 19:02
Villa - Suarez - Messi.

=

Jizz in my pants.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-07 18:26
addeh,

Hehe, jo det känns väl lite mer troligt att det kan ske! Men som sagt, drömma kan man ju alltid ;)
Atlético addeh
2010-10-07 18:19
1.70

Haha! Drömma går ju självklart. Dock känns det i alla fall som ett tänkbart scenario att Luis Suárez en dag spelar i Barcelona. Tyvärr kommer nog aldrig Eto'o ha Camp Nou som sitt hem igen, men själva tanken är helt underbar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-07 18:14
addeh,

Visst går det att drömma :) själv drömmer jag om att Etoo bryter sitt kontrakt med Inter och går tillbaka till Barcelona på fri transfer..
Atlético addeh
2010-10-07 18:05
Hetfield

"Du tror väl inte på allvar att Ajax kommer att släppa Suarez för under 20 miljoner strecket?"

Jag har inte ens nämnt något som överhuvudtaget har med ekonomi att göra, så jag vet inte varifrån du har fått 20 miljoner. Dock så tror jag inte Ajax skulle släppa Suárez för en liten peng, men det var inget jag spekulerade i.

1.70

Jag instämmer, 40£ vore alldeles för mycket att punga ut för Suárez. Med drömma går väl för det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-07 17:56
addeh,

Jag hade inte heller tackat nej till Suarez i Barcelona, men jag tycker heller inte man ska punga ut hutlösa summor på en spelare i vinter.. Barca kommer troligen lägga ett högt bud på Fabregas nästa sommar och jag tror inte man närmar sig 40 miljoner för en spelare till under samma år. Särskilt inte när de spelare vi köpt för dessa priser inte direkt gjort dundersuccé, precis som du påpekar. Sen tror jag David Villa kommer bli bättre och bättre ju längre året går, men det är en annan femma :)

För Ajax kräver väl något i den stilen för sin guldklimp, likt vad Palermo kräver för Pastore? Det har jag hört i alla fall. Rätta mig gärna om jag har fel.

Skulle man få Suarez för 10-20milj euro så hade jag jublat. Annars får man söka efter ett annat alternativ i den prisklassen. Det finns garanterat många bra alternativ.

Hetfield,

Barca söker ju (ryktas det i alla fall) en forward till vinterfönstret. Özil är ju en kreativ mittfältare.. han kan förvisso spela även i anfallet, men gör sig själv rättvis som mittfältare. Och på den positionen lär Barca snart ha både Thiago och Fabregas. Då känns Özil lite överflödig.

Så tror jag Pep tänkte när han tackad nej till tysken. Om det var ett klokt beslut är väl upp till var och en att tycka, men ett genomtänkt beslut var det garanterat ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-07 17:54
addeh

Du tror väl inte på allvar att Ajax kommer att släppa Suarez för under 20 miljoner strecket? De lär starta ett budkrig för att de vet att de flesta topplagen är ute efter honom, så i mina ögon så kan vi stryka bort honom.

Jag tycker dessutom inte att han är särskilt markvärdig och han kan inte erbjuda något till laget som vi inte redan har. Om vi nu ska värva en anfallare så ska det vara en anfallare som man kan slänga in för att mixa om i spelet, dvs. en Kanoute typ.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-07 17:48
1.70-ligan.

Bra nyheter, jag vill oxå ha en anfallare med längd som är stor stark och är tillgänglig för CL. Om jag fick välja så hade Llorrente från Bilbao passat som handen i handsken.
Atlético addeh
2010-10-07 17:45
Hetfield

Pep behöver en anfallare, inte ytterligare en nummer tio-spelare. Jag tycker däremot det vore konstigt om Guardiola är intresserad av Pastore, som enligt mig är en något sämre version av Özil, även om jag ser enorm potential i båda.
Atlético addeh
2010-10-07 17:43
1.70

Senast vi värvade en stjärnanfallare vet nog de flesta hur det gick, dvs rent åt helvete. Denna sommaren var David Villa det stora namnet som värvades in, även han anfallare. Vi får se hur det går, men än så länge har spanjoren knappast fått fansen lyriska.

Varför tar jag då upp detta? Jo, för att jag tycker det vore helt absurt att vi värvade ännu en storstjärna, likt Tevez & Torres. Missförstå mig inte att jag menar att Villa är någon flopp, det kan vi summera efter säsongen.

Därför tycker jag att Luis Suárez vore ett helt genialiskt köp. Smart spelare, teknisk, hyfsad på huvudet och ett otroligt sinne för mål (ja, han har bevisat att han även kan göra mål på den absolut högsta nivån). Även att Suárez är namnet på mångas läppar i Europa för tillfället tycker jag inte han är den storstjärnan som exempelvis Tevez. Luis är dessutom bara 23 år, vilket betyder att han skulle ha många år framför sig i den katalanska huvudstadsklubben.

Jag tror de flesta här inne har förstått att jag har en förkärlek till denne uruguayan, men vore han inte som klippt och skuren för Barcelona?

Zubi, jag hoppas mina tankar når dig. Även om Messi säkerligen vill ha så många argentinska lekkamrater som möjligt i klubblaget, tror jag inte att Tevez är en spelare vi behöver.
Annons: