/spanien/barcelona/forum/1401.aspx/spanien/barcelona/forum/1401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-12 13:00
Messi – Jag vill avlsluta min karriär hemma. Och mitt hem är FC Barcelona.

Jag blir tårögd asså, jag älskar den här människan. Så mycket glädje han har gett mig dom senaste 10 åren. Finner inga ord för att beskriva dig king Leo Messi, du är en fotbollsgud!

Och finner inga ord för er människor, som dikuterat, kasts xavi, kasta Alves o snart kmr ni säga så om iniesta. Otroligt pinsamt! Och värst av allt att jag läst sälj Messi o ge hans roll till neymar. Inte illa menat, inget personligt o förlåt verkligen. Men jag äcklas av er.

Visca Barca Y riktiga cules!
Barcelona LennyRomario
2016-01-12 12:48
@Liunil Masse:
Dålig defensivt, dåligt positionsspel... Det är säkert möjligt, eller så var det helt enkelt hans uppgift att vara offensiv, och det fanns folk som skulle täcka upp. Under VM 2002 spelade Brasilien snarast en 352 med Cafu och Carlos som ytterbackar. 1998 hade han Leonardo framför sig, som var en duktig tvåvägsspelare. "Fotboll är som en filt som omöjligt kan täcka hela kroppen. Man måste välja vilken ände man prioriterar", ungefär så finns ett citat som tillskrivs Roberto Carlos. Han valde onekligen att frysa om fötterna. Hans kamrat på högerbacken, Cafu, var betydligt mer komplett. Båda var grymma.
Flavía
2016-01-12 12:42
@enkos:

Det är hans personliga åsikt och du får helt enkelt respektera det, även. Man är ingen idiot bara för att ens åsikt inte överensstämmer med dig.

Snacka om att kasta sten i glashuset, du är väldigt pigg att pratar om personer som ej tillhör Barca...
Barcelona Dûssel
2016-01-12 12:38
@neymar JR:

Vet inte vad hans jobb kommer bli i RM, men om det är att ta neymar dit så känns det riskabelt att gå ut och nästan lova, stor risk att Roberto skjuter sig i foten av dumhet.
Flavía
2016-01-12 12:38
@Liunil Masse:

Jag tycker personligen att Roberto Carlos faktiskt var duktigt defensivt och förtjänar egentligen mer credit än vad han egentligen får. Man måste komma ihåg att Carlos spelade för en stor del av sin klubbkarriär hos Real Madrid samt var en startspelare för Brasilien, två väldigt offensivt inriktade lag och den gemensamma nämnaren mellan bägge klubbarna var att ytterbackarna skulle vara väldigt involverad högre upp på planen. Carlos kunde sköta en hel kant på egen hand och skötte sig väl när motståndarlaget försökte ställa om. Jag tror att Carlos hade varit ännu bättre försvarsmässigt om han spelade för ett mer defensivt inriktat lag. Men han var odiskutabelt mycket bättre framåt, absolut.
Barcelona enkos
2016-01-12 12:25
@Flavía:

Den idioten förtjänade det då det handlar att han skämde ut hela Sverige. . Men ni tar och snackar hela dagen om en spelare som aldrig spelat i Barca
Flavía
2016-01-12 12:23
@enkos:

Säger han som inledde en häxjakt mot Anders Bengtsson under gårdagen trots att galan avslutades för flera timmar sedan.
Barcelona LeoMessi
2016-01-12 12:22
Neymar JR Haha på tal om älta saker....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-01-12 12:20
Eh skicka ett mail till tidningen offside du
Barcelona enkos
2016-01-12 12:19
Släpp för f.. n Carlos nu.. ska ni diskutera honom hela dagen nu?
Barcelona neymar JR
2016-01-12 12:18
Liunil messi
Barcelona neymar JR
2016-01-12 12:15
Liunil Messi Kan säga såhär, den ende som jag har sett dribbla förbi Carlos är lionel Messi. Positionsspelet var inte alltid på top men man vs man då var han brutala med sin fysik och kvickhet
Barcelona LeoMessi
2016-01-12 12:11
Jag var inte speciellt gammal när Carlos lirade, jag är 26 år nu och när Carlos var i sin prime kan jag inte har varit mer än 9-13 år gammal. Inte gammal nog för att kunna analysera hans taktiska spel. Enda jag visste var att han var snabb, hade feta lårmuskler och att han sköt stenhårt. Det var min analys av honom haha! Tror fan att jag egentligen inte började analysera fotboll förrän jag kanske var 18 år.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-12 12:06
Till er som såg Roberto Carlos i sin peak, var han dålig defensivt? Hört rätt många gånger att han var helt galet bra offensivt men att han lämna rätt mycket att önska defensivt. Stämmer det?
Flavía
2016-01-12 11:51
@Barcelonistas:
Nog höll jag faktiskt med dig att Zinedine Zidane var en överskattad fotbollspelare, men nu är du ute och cyklar när du sätter den etiketten "överskattad" på Roberto Carlos. Det tar emot att säga det, men brassen var världens absolut bästa vänsterback och presterade kontinuerligt under 10 år. Dock så var han kanske inget vidare som frisparksskytt men den detaljen tar absolut inte ifrån Roberto Carlos storhet.
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 11:11
Katalano Gör vad du vill med det, min vän. Tycker bara att det blir parodi-löjligt när man tvunget ska avskärda VARENDA Madrid spelare, då som nu, med att vara överskattade. nånstans måste det make sense åtminstone för att inte tappa logiken och trovärdigheten. Att tex Guti var överskattad är det väl inget snack om. Men Carlos och Zidane? Att dessutom kommentera detta utan att ha någon som helst insyn i deras spel och utan att ens ha fyllt en tvåsiffrig ålderskvot när dessa var som bäst?! Helt obegripliga grodor från denna förvirrade och vilsna människa.
Barcelona Rambla~
2016-01-12 11:08
Grymt initiativ till "La Setmana Blaugrana".

Riktigt bra kvalité! Kudos!
Barcelona Katalano
2016-01-12 10:56
@ Xaviesta:

Snyggt avledande inledning där i prisandet. Vet inte om jag vågar trycka på like knappen, osäker på om en del övriga medlemmar förstår innebörden av ironi :P
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 10:49
LennyRomario & Katalano

Sluta mobba grabben. Barcelonistas satt framför tv:n som 3 åring och tittade på för-VM 1997 den där härliga kvällen där strålkastarljusen på arenan glimrade vackert i Barthez välpolerade flint. Han såg Carlos ta sats och skicka iväg en oförglömlig frispark som Barcelonistas direkt klippet repet på och släppte giljotinen över, och efter en nogrann analys dödsförklarades Carlos karriär. Domen löd "överskattad".

Året efter var det dags för en annan flint att smaka på forumets största fotbollstalang och hans skarpa giljotin. Den här gången fick en fransman se sin talang gå till spillo efter att vår Gothia Cup spelande talang noggrant kalkylerat fram sin projection och än en gång löd domen "överskattad". Zinedine Zidane fick däremed snällt sätta sig ner i samma kategori som brassen. Detta gjorde han alltså vid den ringa åldern av 4. I en tid då alla andra barn försöker komma i underfund med hur man cyklar utan stödhjul och komma ihåg vart man lagt nappen kunde alltså Barcelonistas, en större fotbollstalang än Martin Ødegaard(!), analysera fotbollstaktiker som hade fått rit-Ola att framstå som en ren och skär amatör, samt urskilja världsspelare från överskattade hur simpelt som helst. You have to stand in awe to the greatness av den här killen.

I, for one, feel privileged att få dela forumet med en sådan fenomenal skribent som Barcelonistas!
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 10:48
LennyRomario
Barcelona Z_Z
2016-01-12 10:38
@Barcelonistas:

Rambles egna San-Iker.
Barcelona ElRaval
2016-01-12 10:38
Ett Neymar-till-real-scenario kanske hade varit möjligt om Neymar underordnade sig Messi. Likt han visade tendenser på första året. Men nu är han Ballon d'Or-kandidat och vet själv att "it only goes up from here". Han underordnar sig inte Messi, utan dem spelar tillsammans. Han spelar med samma kreativitet och ingenting i mina ögon tyder på att han inte får gå "fullt ut" till förmån för Messi eller någon annan. Han tillåts köra sitt eget race med andra ord. Bara bra vibbar har jag just nu.
Barcelona Andresito
2016-01-12 10:33
[QUOTE=Flavía]Nu är Muhammed Ali, Björn Borg eller Michael Schumacher inte ens bäst genom tiderna i sin respektive sport, även om dessa var otroligt duktiga idrottsmän. Men varken boxning, basket, F1 eller tennis är i närheten av fotboll vad gällande popularitet, konkurrens etc. Man behöver inte ens följa just dessa sporter för att inse det faktumet. [/QUOTE] Det går dock inte att tänka så. Om man ska kolla konkurrens och popularitet så går det ju inte att jämföra någonting med fotboll då fotboll tveklöst är störst. Det man får kolla på är skillnaden mellan "utomjordingen" i sporten och de vanliga utövarna. Messi är en spelare som garanterar framgång jämfört med världens idag näst bästa spelare. Han garanterar inte mål eller assists, utan troféer för sitt lag. Det är ingen slump att Barcelona varit på toppen när det gäller troféer sedan Messi kom upp. Magiker som Ronaldinho har lämnat, målkungar som Eto'o och Henry, ledare som Xavi och Puyol, och legendariska tränare som Guardiola har kommit och gått. Trots det är Barcelona lika framgångsrika, varför? Messi. På klubbnivå är det svårt för Messi att höja sig ännu en nivå, där är han på topp. Dock finns inte denna effekt i landslaget på samma sätt. Jag tycker personligen att Messi är lika dominant när det kommer till spelsätt i landslaget, men troféskåpet står ändå näst intill tomt. Visst kan man diskutera huruvida bra lagkompisarna är, men jag anser ändå att detta är Messis sista steg i sin utveckling till att bli tidernas största idrottsman, för då har han bevisat allt.
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 10:29
LennyMario
Barcelona Katalano
2016-01-12 09:53
@LennyRomario:

Vet att du inte är förvånad, men vi har vissa i vårt forum som tar alla tillfällen de kan för att snacka skit om allt som kan kopplas till Real Madrid. De plockar upp one-liners från ställen där solen aldrig skiner och skriver dem om och om igen tills övriga här inne av samma mentalitet plockar upp dessa som fakta.

Många här inne har försökt att hjälpa dessa nämnda individer att höja nivån men någonstans försvinner hoppet och man accepterar att vårt forum aldrig blir av med denna typ av inlägg eftersom MOD anser att de inte bryter mot någon regel.

Det roligaste är att när vårt forum och Puertan skriver om det som sägs i motsatt forum så är det just dessa nämnda individer som pratar om vad liknande individer skriver i det andra forumet, vilket ger en falsk bild av kvalitén på övriga skribenter och sänker nivån något otroligt.
Barcelona neymar JR
2016-01-12 09:51
Lennyromario Barcelonistas i mål och Carlos som tar sats från straffpunkten, det hade varit något ;)
Barcelona LennyRomario
2016-01-12 09:43
@Barcelonistas:

Någon gång får det väl ändå bara vara nog. Roberto Carlos överskattad? Ja, möjligen som frisparksskytt, men absolut inget annat. Jag har svårt att tro att det finns någon som tänker tillbaka på Carlos och Cafu utan glädje.
Barcelona I.Cuenca
2016-01-12 09:40
kanske jag som är pantad men Barcelona-Real Madrid har datum: 04-03-2016 Söndag men enligt min kalender så har söndag följande datum:06-03-2016 och den 4 mara är en fredag
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-12 09:30
@Stright outa Barca :

Heheheheheeh...
Barcelona Barcelonistas
2016-01-12 09:24
Komiskt hur alla Barca hatare nu menar att Neymar borde vunnit guldbollen. Måste svida enormt att Messi är helt överlägsen Penaldo. Messi 5 guldbollar Barcelona 5-0 Real Madrid Barcelona 5 Cl titlar Siffran 5 är en siffra som La Puta får mardrömmar av.
Annons: