/spanien/barcelona/forum/14001.aspx/spanien/barcelona/forum/14001.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-11-14 14:33
Två saker som en riktig cule skulle märka igår, iaf jag gjorde det :P

Messi målfirande var identisk med målet han gjorde mot...?
Första halvleken spelade Dani Alves med...?
barcarobin
2010-11-14 14:28
Abbe: tänka sig det enda du har och komma med är komma tecken, pukter osv herregud
Barcelona Abbe.
2010-11-14 14:28
1.70-ligan.

Jag antar att det handlar om en övergång i vinter, för annars tror jag inte Afellay hade varit aktuell. Dessutom så hade man inte behövt förhandla med PSV då hans kontrakt löper ut i sommar, när det återstår ett halvår på kontraktet så är klubben fri att gå direkt till spelaren.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 14:26
barcarobin

Jag antar att jag besitter en försvarsmekanism för annars begriper jag inte varför jag svarar på ditt inlägg.

Okej, jag anser att en bra nivå på ett forum är när ämnena är intressanta och diskussionsbara, man skriver rent med kommatecken och punkter, och man använder ett vårdat språk. Tycker du att du bidrar med det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 14:26
Jag hoppas verkligen Barca plockat hit Afellay i vinter och inte tills i sommar. Tydligen är det inte säkert att han ansluter förrän nästa säsong..
barcarobin
2010-11-14 14:21
Abbe: du är alltså en av dessa osm gör att nivån är låg, det ud skrev beskrev det ganska bra i och med ditt dåliga argument.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 14:20
barcarobin

Du kanske inte märker det, men just nu är du upphovsman till att nivån sjönk. Det är inte så mycket mognare än det du poängterade i ditt första inlägg.

Diskussionen ni har nu är totalt onödig, och den kommer inom kort gå över styr. Eftersom du själv var ute efter en trivsam miljö samt en hög nivå här inne så räknar jag med att diskussionen läggs ner nu.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-14 14:17
el Flaco. Briljant som vanligt.

"Den här gången exploderade Puyol i rent raseri mot sina egna supportrar och med ett bedrövat ansiktsuttryck försökte han rensa bort all skräp som låg på planen nere vid hörnflaggan" Jag kommer ihåg att det låg en coca coca-flaska på gräset som han sparkade med all sin kraft och bad publiken att sluta. Det var underbart att se. :-)

"Puyol brutit kindbenet vid två olika tillfällen och fick då bära en speciell mask under matcherna för att skydda ansiktet. Att ge upp och vika ner sig finns inte i hans värld." Han tänkte inte när han räddade ett skott från Roberto Carlos med ansiktet att han hade brutit kindbenet. Så gör legender.

Jag hoppas att det blir femhundra matcher till för vår kapten.

Puyi, Puyi, Puyi
barcarobin
2010-11-14 14:13
och att säga att jag är någon lite stackare som söker uppmärksamhet är bara fjantigt, mena varör detta eviga tjat om real madrid för? vi håller ju på barca vad är problemet är ni så jävla osäkra på er själva att nu helatiden måste dra jämnförelser.
sjukt
barcarobin
2010-11-14 14:05
Barca4eva : njae stavningar skiter jag i har själv dylexi. jag ör bara så jävla trött att så fort man kolla på denna sida är det bara massa snack om real madrid, c - ronaldo osv, vad fan är problemet, så sjukt trött på läsa alla patetiska jämnförelser här.
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 14:04
Barca4eva :
Det är en stackare som söker lite uppmärksamhet, antar jag. Gör något annat istället.

Edit: Har själv inte sett något att klaga på!
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 14:01
barcarobin

Nivån här inne har varit riktigt bra på sistone, förmodligen pga att forumet är stängt för utomstående, och så kommer du in hit och skrivet att mognadsnivån är låg. Missförstod jag dig på något sätt? Menade du stavningen? Eller har det med vad folk skriver om att göra?
barcarobin
2010-11-14 13:57
Barca4eva : ursäkta? jaja bra att du tog åt dig iaf.
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 13:45
barcarobin

Kommer inte från rätt mun.
barcarobin
2010-11-14 13:26
Alltså detta forum samt real madrids forum på sidan finns det bara snorvalpar här? känns som mognads nivån ligger ungefär på 12 år i snitt.
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 13:23
Port Olímpic..//
Villa gjorde mål tre matcher i rad. Han är på gång. Hans mål igår var ett typiskt Villa-mål som man känner igen från förr.
Barcelona Port Olímpic.
2010-11-14 13:17
tikitaka.
Villa har gjort 6 mål i ligan. Higuain har gjort 5.
Barcelona Port Olímpic.
2010-11-14 13:16
Jag är imponerad av Stephan Lichtsteiner i Lazio. En smart och teknisk spelare med bra inlägg. Något för Barca? :)
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 13:13
"…This was yet another great performance against one of the top teams in La Liga. We may have struggled against smaller teams but against the bigger ones our players have raised their bar really well."

Citatet beskriver väl vad jag känner efter gårdagens match. Barca verkar höja sig rejält mot stora lag och på bortaplan. Jag har i denna säsong ofta varit lite orolig när Barca ska möta mitten -och bottenlag, som ställer upp med tio män bakom bollen.
Det är den taktik som även Mourinho brukar ställa upp med sina lag mot Barca. Det ska därför bli väldig intressant att se om han vågar spela fotboll på Camp Nou i den kommande el Clasicon.

Nåväl, det ska spelas en match innan den matchen blir aktuell. Det kanske blir poängtapp mot Almeria? Det blev det i förra säsongen. Vi får vänta och se.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 13:02
Färskade upp minnet lite angående gårdagens domare, Delgado Ferriero. Det var ju han som blandade ihop Messi och Chygrynksiy i sin matchrapport, det minns jag nu efter att jag läst det. Han blandade även ihop Yaya Touré med Abidal.
Barcelona tikitaka
2010-11-14 12:42
Tja, har ni någon aning om vem som har gjort flest mål mellan higuain och villa? :) Väldigt tacksam för svar då jag inte har någonstans att kolla upp det :S
Atlético addeh
2010-11-14 12:42
Hetfield

La Liga har haft fyra olika vinnare på 2000-talet, Premier League har haft tre. Jag tycker bara det är patetiskt när folk tycker ligan endast består av två lag då Villarreal kom tvåa för tre säsonger sedan och att flera lag skördat framgångar i Europa. Just nu känns det lite förutsägbar, men vad gör inte Premier League då? Varken City eller Arsenal kommer vinna något ligaguld i slutändan ändå...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-14 12:29
Grym krönika! Jag håller med, Puyol må inte vara världens skickligaste eller mest graciösa mittback men han har vinnarskalle som ingen annan har.

Förövrigt så måste jag säga att la liga är så otroligt förutsägbar och tråkig liga, det handlar inte längre om "åh, nu möter Barcelona Sevilla", det handlar mest om hur många veckor det är till el clasico. Det är som att hela ligan handlar just om den matchen, man kan skylla det på att Barcelona och Real har mer pengar, men det är inte hela sanningen.
Om det ska fortsätta såhär så blir det som skottska ligan där intresset för ligan har sjunkit och nu ska Celtic och Rangers försöka slå sig in i PL istället.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-14 12:28
addeh

Ok, satt på en knacklig stream f.t, den laggade till just då men av det jag hann se såg det inte ut som offside i alla fall.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 12:10
Stämmer in i hyllningskören angående den senaste krönikan från el Flaco.

Vill även tillägga, som lite kuriosa, att jag har skrivit ut ett flertal krönikor som jag fastnat vid och samlat dem i en mapp. Den här kommer hamna i den mappen också.
Atlético addeh
2010-11-14 12:07
1.70

Det är dock ganska stor skillnad om man jämför sommaren med vinterns Silly Season. Under sommaren kan tidningarna häva ur sig exakt vad som helst för att lura folk att köpa tidningen. Nu, inför vinterfönsret, brukar det oftast ligga någon sanning i de rykten som florerar.
Atlético addeh
2010-11-14 12:04
Måste berömma el Flaco för en, som vanligt, fantastisk krönika. Den här var något alldeles extra och det är ta mig fan nära att en tår kommer när man läser en sån text. Otroligt vackert! Håller med om allt du skriver, och ytterligare 500 matcher skulle vara en fröjd att se Puyol spela i Barcelona.

När man i La Masia visar filmer och klipp från hur en mittback ska agera både på och utanför planen hoppas jag de visar Carles Puyol i auktion. Vilken fantastisk spelare, ställer mig upp och applåderar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 12:02
Addeh,

Det mest anmärkningsvärda är nästan att Sport och Elmundodeportivo har haft rätt hela tiden när det gäller Afellay. Det är lite skillnad mot i somras, då tidningarna var fel ute hela tiden i princip.
Atlético addeh
2010-11-14 11:49
Je m'appelle Samuel

Nej, Messi var mer än en meter onside i den situationen.
AndreD
2010-11-14 11:48
Arne Hegerfors borde lagt micken på hyllan för 15 år se'n.
Annons: