/spanien/barcelona/forum/14000.aspx/spanien/barcelona/forum/14000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-10-15 14:46
Barca4eva/

Så länge du är över 14 år, inta har en släktning som är medlem eller inte tidigare har varit medlem själv så nej, du kan inte bli medlem i Barça. Tacka Rosell för detta.
Barcelona Sam
2010-10-15 14:44
Vilket otroligt konstigt beslut! Vad är det som pågår?

Varför inte införa två medlemsgrupper istället? T.ex en för de med spansk medborgarskap samt en annan grupp för alla andra. Fördelningen av medlemskort kan se ut som 70%, 30% till fördel för spanjorer/katalanerna. Så får man konkurrera i vars en egen grupp. Bara ett exempel.

Besviken.
Barcelona Derrobarca
2010-10-15 14:42
Vart hittar jag Antons krönika?
Barcelona Rambla~
2010-10-15 14:42
Derrobarca

Du tycks ha missat en del. Även en katalan som är över 14 år, inte har någon släkting som är medlem, eller själv tidigare inte varit medlem, kan INTE heller bli medlem efter det här.

Kärleken för klubben ska väl inte påverkas av det här? Det är då snarare de som i dagsläget styr klubben du borde rikta din ilska mot.
Barcelona Barca4eva
2010-10-15 14:37
Vänta...menar ni på allvar att jag inte kan bli medlem i Barca?
Barcelona Derrobarca
2010-10-15 14:30
FYFAN! måste man vara catalan för att bli medlem?? det här e ju diskriminerande! jag e svenskkurd och mitt hjärta slår BARCA...det finns i mina ådror och i min hjärna...jag älskar laget över allt....och nu är jag inte välkommen längre? jag är helt förvirrad nu, vet inte vad jag ska tycka om dem längre...känns som att min motivation för att tiita på varje match och för att hålla koll på dem är borta...jag är förbannad! jag skickade ett mail till barca och klagade...tkr att ni också ska göra det för att bevisa att det finns folk utanför katalonien som älskar FC barcelona....här e mailet: oab@fcbarcelona.cat
Barcelona Rambla~
2010-10-15 14:05
Vad kommer alla penyas runt om i världen tycka om detta beslut? Hur kul är det bli utestängd av klubben man älskar?
Barcelona el Flaco
2010-10-15 14:04
Rambla/

Som svar på den frågan kan jag passa på att ta upp kontroversen när Laporta utsåg Cruyff till hederspresident utan att denna rollen ens fanns med i klubbens författning och många kritiserade Laporta för att han dessutom inte tog upp det med medlemmarna först. Då rådde det minsann kalabalik kring klubben, men nu när Rosell fattar att betydligt värre beslut är det ingen som har höjt rösten mot honom. Skam! Räkna inte med att MD kommer nämna det här i negativ bemärkelse.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-15 14:02
Det är lite konstigt om styrelsen har gått med på det, Sandro kan ju knappast ha gjort det här på egen hand.

Väldigt, väldigt skumt.
Barcelona Rambla~
2010-10-15 13:57
el Flaco

Är det inte konstigt att styrelsen har tillåtelse att genomföra detta utan att medlemmarna ens får chansen att rösta om det? Det här strider ju mot allt vad klubben står för. Det handlar om värderingar som klubben har haft i över 100 år.
Barcelona el Flaco
2010-10-15 13:40
I samband med Rosells första 100 dagar vid makten för inte så längesen tänkte jag skriva en kort summering och ge mina reflektioner om vilka beslut han hade tagit.

Med bortsett från några undantag, som hans agerande när det gällde Cruyff, tyckte jag att Sandrusco hade gjort ganska bra ifrån sig, men det här beslutet om att klubben kommer sätta upp restriktioner för vilka som får lov att bli medlem är ett hån mot FC Barcelonas historia och alla culés som hade hoppats på att bli soci i framtiden (vilket jag själv ville bliden dagen då min ekonomi hade tillåtit mig det).

Precis som Rambla co-signar jag Antons artikel till 100%. Det här nya beslutet taget av styrelsen kommer jag aldrig glömma eller förstå. Fan vilket tråkig sätt att börja dagen på.

Tots som el Barça? Tydligen inte...
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-10-15 13:29
Ser att många är besvikna på vår president. Undertecknad instämmer i klagoropen.

Jag hoppas att min senast publicerade artikel ger hoppet tillbaka.

Trevlig helg alla mina culé-vänner! Till er övriga önska jag givetvis en trevlig helg också. Såvida ni inte heter Sandro Rosell och är president för världens bästa klubb.
Barcelona Rambla~
2010-10-15 12:17
Rosells valslogan var "Tots som el Barça". Jaha, det blev inte mycket av det när det väl kom till kritan.

Det han gör sig skyldig till är ren och skär elitism enligt mig, där ledningen består av katalanska aristokrater.

Kxevins syn på det hela i länktips.

Rosell tu no t’estimes el Barça! Klockrent!
Barcelona Klint
2010-10-15 11:52
Intressant artikel angående Rosells agerande.
Barcelona Klint
2010-10-15 11:35
Tror ni att reklam på tröjorna kommer som ett brev på posten? Nu när han ändå håller på att riva upp allt som klubben står för kan han lika bra fläska på med Bet365 som sponsor.
Barcelona tarrak
2010-10-15 11:29
Hetfield/

Han har ju redan motiverat beslutet: "Vi har redan cirka 4000 japanska medlemmar, vilket är bra, men som en dag kan öka till 50 000 medlemmar. Eller kanske 50 000 kineser eller ryssar och dessa 50 000 ryssar skulle en dag kunna rösta fram en rysk president.”
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-15 11:17
Jag förstår inte poängen med att begränsa antalet medlemmar, det är inte precis så att man förlorar något på att släppa in fler medlemmar, varje medlem måste ju trots allt betala en viss summa.

Nej, Sandro får gärna motivera varför han gör detta.
Barcelona Klint
2010-10-15 11:09
Det hade varit intressant att se hur röstningen gått till för att införa "medlemsförbudet". Alla i styrelsen kan ju knappast ha ställt sig bakom detta idiotiska beslut?
Barcelona Rambla~
2010-10-15 10:22
Jag ställer mig bakom Antons krönika helt och hållet. Rosell har på några månader försökt förstöra allt som är unikt och vackert med Barcelona som klubb och med detta införande att vägra nya medlemmar är han på god väg.

Vad hände med "Més que un club" Sandrusco? Jag älskar fortfarande denna klubb men knappast nuvarande president.

Rosell dimisió!
Barcelona samir el messi
2010-10-15 09:41
hoppas davidvilla showar ut valencia
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-10-15 08:31
Viva la Pepa

Han har fatt klartecken till att spela och kommer att vara med.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-10-15 00:17
Någon som vet hur det är med Villa inför Valencia?
Barcelona lundberglundberg
2010-10-15 00:07
Hej.

Någon som vet vilka matcher som man INTE kan skriva ut biljetter till själv när man köper genom hemsidan. Funkade inte till Barca-Inter förra året och inte heller Barca Real Madrid. I annat fall. Kan man hämta ut biljetterna i Barcelona flera månader i förväg? Är medlem. Tack på förhand / Gurra
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-14 23:48
elbraco

Jag vet inte riktigt, men det står även i texten att man vill tillfredsställa dem nuvarande medlemmarna mer än vad klubben gör för tillfället. Därav dessa förändringar. Tycker att det hela verkar vara lite konstigt, känns inte som att det här är något nödvändigt att ta itu med.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-14 23:35
elbraco

Ja riktigt fin bild :), riktigt fint gjort alltså..
Atlético addeh
2010-10-14 23:32
Där har du del 2.
Atlético addeh
2010-10-14 23:31
Zeptan

Där har du del 1.
Barcelona Zeptan.
2010-10-14 23:24
Nån som vet var jag kan hitta dem 2 första delarna till krönikan "Legenden om Pep Guardiola" ? hittar bara del 3, 4 och 5.
elbraco
2010-10-14 23:10
Gud är störst!

Vet du vad dom menar men att det skulle vara "a way to protect what Fc Barcelona represents"? Jag tolkar det som om att man vill ha bort alla medgångsfans :P vilket iofs är konstigt det med eftersom man betalar, vad är det, 1500:- per år?

Jag menar, har man stått i kö för medlemsskap i 10 år känns det som om man förtjänar det vare sig om man är under eller över 14 år.
elbraco
2010-10-14 23:05
FcB

Skön bild på Adriano (?) som kramar om dom :D
Annons: