/spanien/barcelona/forum/1400.aspx/spanien/barcelona/forum/1400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-09 14:57
Barcelona line-up (official): Bravo - Vidal Pique Vermaelen Alba - Rakitic SergiRoberto Arda - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-09 14:57
Barcelona lineup vs. Granada: Bravo, Aleix, Piqué, Vermaelen, Alba ; Rakitic, Arda,Roberto; Messi, Suárez and Neymar. Arda och Vidal nice
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-09 14:56
shiit vilken hype runt Zidane och Real asså just nu. tänk er om de tappar mot depor, Barca gjorde det så det är absolut inte omöjligt @Zidane out då eller hehe
Barcelona enkos
2016-01-09 14:30
@erkano:
Neymar - Messi - Arda Roberto/Iniesta - Busquets - Rakitic Alba - Pique - Masken - Vidal Oavsett storledning ska vi gå in med bästa laget och krossa äckel inför deras fans och nu kommer det bli lättare då Äckel måste framåt
Barcelona Z_Z
2016-01-09 14:29
@erkano:

Messi i mitten, Neymar till vänster och vidal på högerkanten kanske.
Fast i returen mot Espanyol som är första han är avstängd kan vi nog räkna med lite fler reserver.
Barcelona Cule4life
2016-01-09 14:25
@Junta Dimision:

67 poäng på 74 matcher är inte illa pinkat
Barcelona Katalano
2016-01-09 13:55
@erkano:

Med tanke på att vi har en ganska stor ledning inför returen så kommer vi nog vila ett par spelare och därför kommer förmodligen Munir att få starta. i annat fal tror jag man hade spelat med Sergi Roberto och placerat Neymar mitten istället. Alternativt Arda på vänsterkanten istället för Sergi Roberto.
Barcelona erkano
2016-01-09 13:47
Hej, Nu när Suarez är avstängd i cupen hur tror ni vem som spelar anfall ? Hur kommer startelvan se ut då? Kommer kanske Munir få en chans ?
Barcelona El Tridente
2016-01-09 13:45
@Ali G:

Du skriver av 100 inlägg 99 gånger om Real Madrid, folk som läser här ofta vet exakt vad jag pratar om och du med.

Hade jag varit mod så hade du varit avstängd efter ditt första inlägg på detta forum.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-09 13:24
If Neymar plays today, it will be his 75th league game for Barcelona #fcblive So far: 45 goals and 22 assists in 74 games [via @neymarstats]
Barcelona enkos
2016-01-09 10:36
Det kanske är bättre att Neymar får sitt femte gula ikväll och missar Bilbao hemma nästa match än Malaga borta eller Atletico hemma match efter
Barcelona kröjff
2016-01-09 08:41
@Ali G:
Ali G Att Suárez enligt dig ska ha sagt att Ramos är den "tuffaste" han har mött, säger väl i stort sett ingenting om vilken klass uruguayanen tycker att den mest utvisade Madrid -mittbacken håller, eller? För vad tror du han hade sagt om Vinnie Jones i fall denne fortfarande spelat i England då Suárez befann sig där? I och för sig står sig huliganen Vinnie Jones trots sin fullgjorda fotbollskarriär tämligen slätt gentemot Sergio Ramos om man räknar i antalet mörkröda kort, men ändå. Däremot säger det en hel del om dig och din agenda, att du använder vårt forum Les Rambles till att bl a stå upp för den obotlige återfallsförbrytaren Ramos, med La Ligas vassaste armbågar och "förmodligen" fulaste "försvarsspel", Samtidigt som du inte för ett ögonblick drar dig för att beskriva en till synes i stort sett rehabiliterad och över tid förvånansvärt stillsam variant av Suárez, som "jävligt vidrig". Och att du därtill har mage att vilja se Lionel Messi såld, säger ju det mesta. Man kan onekligen sätta morgonkaffet i vrångstrupen, för mindre än så. Snacka om "skolpojks - image".
Barcelona FCB_Messi
2016-01-09 08:36
Arda och Messi verkar trivas väldigt bra ihop . Minns att dom satt på läktaren en match och skrattade en hel del tillsammans . Jag undrar verkligen vad dom viskar till varann. Någon som kan gissa på vad Messi viskade till arda senaste matchen ? Tror ni dom säger nått liknande som "assisterar du mig idag så bjuder jag på det ena o det andra".
Barcelona Busquets
2016-01-09 07:12
Spanien en demokrati? De lever fortfarande i det gamla aristokratiska klass samhället och det är något de förde med sig till sina koloniala erövrade länder med. Det är därför sydamerikanska länder är så korrupta som det bara kan bli politisk.

Det enda som är garanterat i en demokrati är skenet av du har rösträtt och är resten hem som har mest pengar bestämmer. Det är Spanien i en nötskal.
2016-01-09 02:44
Varför spelar vi kl 16:00 på lördag då vi hade Cup match i onsdags?, medan real som har vilat hela veckan spelar kl 20:30
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 01:33
Ursäkta språket men ja vill fan ge den där vidriga målvakten en höger. Detta gjorde mig riktigt förbannad. Tydligen är det värre att säga något än att skada någon? Den stämplingen på Messi är rött + flera matchers avstängning alla dagar i veckan.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 01:13
Det mest komiska är ju hur fjollor i La Puta skriker korruption. Ursäkta men WTF? Är dom ironiska elr fullt allvarliga? Det är ni som är maffian man har en Tebas som tvättar röven på dom och en högst korrupt president i Perez. Den häxjakt vi har haft mot oss är inte normalt. Framför allt så är det märkligt hur Real under Mou alltid kom så lindrigt undan. Deras spelare fick aldrig några avstängningar trots det fula dom höll på med med kommentarer om oss osv. Nu kollar man Pique? Vrf kollar man inte Lord Arbeloa? Vrf händer det inget när James kör 200km med bilen och det undan polisen? Vrf får dom inte värvningsförbud när det tom visat sig att man gjort samma misstag med spelare? 4 cl titlar och 5 liga titlar på 10 år skapar hat. Vi har vunnit trippeln två gånger på 6 år. Att Real idag har fler ligatitlar än oss är ju tack vare Francos inflytande under 50 talet. Visste ni att vi sedan 90 talet gått enormt med + mot Real vad häller ligatitlar? Vi ligger plus på dom hela tiden. Vi har senaste 25 åren vunnit dubbelt så många ligatitlar som Real. Vinner vi i år och fortsätter denna streak som vi gjort senaste 25 åren så är vi förbi dom om cirka 15 år i antal ligatitlar. Vore inte det en seger för Barcelona men framför allt det katalanska folket? Med tanke på att man under 50 talet fick uppleva orättvisor.
Barcelona Davids3
2016-01-09 01:01
Arda Turan: "Messi is very smart, both on and off the pitch. He can tell a joke with just a few words. For me, it's the fewer words, the better."

Var det någon som såg när Messi viskade något till Arda efter Messis mål, det var nog ännu ett skämt hahaha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-09 00:53
Nu bor man inte i Spanien så det här till er som har koll på läget i landet. Hur dålig är deras ekonomi just nu? Jag frågar den här frågan för att det hela känns så korrigerat. Det är ju för fan hela Spanien som sjunger i en kören ju. Från division 4 lag som skriker att Lucho är respektlös till blåbärslaget Espanyol som vill leka matadorer. Domarna ska vi inte ens gå in på. Det finns ingen krig eller UFC galor som underhåller massorna i Spanien precis. De har stället bestämt att fokusera på Barca. Det här häxjakten mot Barca har jag inte upplevt än som supporter. Finns det ingen vettig människa som kan ta tag det här? Det hela börjar bli löjligt. Var det inte R.Madrid som hade ett helvete med Benzama och James R för några veckor sen? Har Messi utpressat någon eller har Suarez kört 200km/h? Varför går ingen ut och gör nånting åt den spanska fotbollsförbundet efter alla dessa år? Läste lite snabbt i skvallertidningen att Neymar kan stängas i ett halvt år för att en åklagare i Spanien jagar honom/hans pappa och Barca's ledning för skattefusk. Varför anställer inte Barca de bästa advokaterna i landet och fixar alla dessa hål i båten på en och samma gång? Efter fyra år har de inte åtgärdat Messi's problem med skattemyndigheten heller. Vad är det för människor som styr klubben? Hur kan de gå och skriva att klubben inte håller med vad Alves har skrivit för att sen ändra sig och säga att de kommer att baka upp honom. Vem är det som tar dessa beslut? Så många frågor som inte ens handlar om fotboll. Eller är klubben medveten om häxjakten och har valt medvetet den här fega strategin? Den enda man hoppas på nu är att denna häxjakt och propagandan mot Barca motiverar våra spelare inne i benmärgen . Hade jag varit Barca spelare skulle spela varje match på liv och efter alla dessa attacker. Jag vill och önskar att Barca börja titta på en annan liga som de kan spela i. Innan de göra detta borde avslöja korruption i den spanska fotbollsförbundet. Mina 2 cent i den här dimman..
Barcelona Junta Dimision
2016-01-09 00:48
Klart Bartomeu inte vill gå efter Espnayol, han hejar ju på dem. Han spelade dessutom i deras basketlag när han var yngre (länktips).
Barcelona Rambla~
2016-01-09 00:24
Piqué will be investigated by the football anti-violence committee in Spain because of his tweets. Haha, det blir bara bättre och bättre. Utredas av anti-våld kommission. För att trolla på Twitter? Seriöst, det börjar bli pinsamt nu. Håna en spelare med rasistiska rop är tydligen inte tillräckligt våldsamt för att utredas. Varför utreder de inte buropen och hånandet av Pique när. Ha n spelar i landslaget?
Barcelona Rambla~
2016-01-09 00:07
Rättsliga åtgärder för vad? Är inte Spanien en demokrati? Nej just det, de har ju en minister som anser att en demokratisk röstning (om Kataloniens självständighet) är en illegal handling. Vad tänkte jag på. :P Har de inte hört talats om "Freedom of speach"? Alves har väl rätt och säga vad han vill oavsett om det är genomtänkt eller inte.
Barcelona papillon
2016-01-08 23:59
LennyRomario: Om det stämmer att ledningen skrivit att de inte ställer sig bakom Alves uttalande så är det väldigt onödigt och dåligt gjort. De hade inte behövt säga någonting. Nu läser jag däremot att ledningen ställer sig bakom Alves om rättsliga åtgärder tas mot honom vilket är positivt.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 23:56
Lenny Du har faktiskt en poäng där, en stor sådan.
2016-01-08 23:43
Barcelona say in statement they'll support Alves if Sports Press Association takes action against him after he called them "fucking trash".
2016-01-08 23:43
note: real madrid-controlled sports press association felt the need to come out requesting apologies and threatening alves with legal action hahhaha here we go tog bara några timmar
Barcelona oocbgb
2016-01-08 23:34
[QUOTE=neymar JR]Andresito Gai assulin är väl en av spelarna som ledde till att vi straffades?! [/QUOTE] Angående Assulin, se länktips på vad som hände med "nästa messi".. Sorgligt.
Barcelona oocbgb
2016-01-08 23:29
[QUOTE=Bosketts]Helt rätt. Jag får faktiskt lite panik över det där med att Xavi inte tränar B-laget ännu. Lucho kommer väl, precis som Pep att köra tre-fyra säsonger innan han lämnar för nya utmaningar, och efter det bör Xavi kliva in. Någon som vet hur det går för honom där borta, och i synnerhet hur det går med tränarutbildningen? [/QUOTE] Åh jag blev helt till mig.. Genomgår Xavi verkligen en tränarutbildning? Är det sant att han en dag kan komma att träna klubben han och vi älskar? Vet att han sagt att han ville göra det efter karriären, men trodde inte det var så nära. Tänk Xavi som tränare, Puyol som sportchef och Pique som president. Kanske kan vi trycka in laporta där nånstans? Framtiden... Kanske önsketänkande, men ändå!
Barcelona LennyRomario
2016-01-08 23:23
Om vi å ena sidan ska beundra (vilket jag gör) den dåvarande Barcaledningen för att de inte anställde Mourinho för att de inte kunde tolerera hur han vill arbeta med media (startar bråk, försöker påtala hur alla är emot honom, sätta press och så vidare) så måste man väl i konsekvensens namn även förstå varför Bartomeu inte ställer sig bakom Alves kommentarer? Det är inte Barcas stil, helt enkelt. Jag förstår det fullt ut. Och alla som sett Barcadokumentären som postats här flitigt minns kanske hur Cruyff såg på Barcas problem när han kom dit? "De såg sig själva som offer." Med likartade kommentarer som upprepas här dagligen; FIFA är emot oss, UEFA är emot oss, domarna är emot oss, förbundet är emot oss. Gnälla kan de andra lagen göra. Det enda som som är värre än att se en förlorare gnälla är att se en vinnare göra det.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 23:17
Flavia Här kommer vi till det märkliga. Enligt reglerna kan ju inte en spelare straffas i efterhand för något domaren ej har sett/hört, åtminstone inte i Spanien. Det får man höra hela tiden. Därför straffas tex inte målvakten för det han gjorde mot Messi. I PL däremot går det bra att kolla på videosekvenser efter matchen och där hade råttan Pau Lopez fått ett kännbart straff. Istället straffas man inte i efterhand för något domaren dömt för och bestraffat en spelare under matchen eller precis efter den. Hur kan han då rapportera Suarez (tydligen felaktigt), så att han senare stängs av, då domarens uppgifter endast är hörsägen och kommer från tredje part? Målvakten slipper straff, domaren såg inget, fast Suarez kan han rapportera fast han inte hörde honom förolämpa motståndare. Vad är det för logik?
Annons: