/spanien/barcelona/forum/13999.aspx/spanien/barcelona/forum/13999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-10-11 23:18
"There's a reason why only scumbags and assholes suceed in that club, Real madrid. The same reason why a sympathetic person like Kaka can't seem to fit in.
"

Försökte du vara klockren?

Skulle det vara ett försök att vara klockren så är det inget annat än epic fail på det.
elbraco
2010-10-11 23:16
Javiers design var snygg, tänker rösta på den imorron då det drar igång igen!
Barcelona Mrfaariis
2010-10-11 23:13
Grabbar har ni inte märkt att vi har haft svårt o fylla Etoos lucka ???
Canaletes
2010-10-11 23:05
Alves mål mot Ukraina
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-11 23:05
Kul med Sverige-landskamp imorgon, och Spanien, sen är det otroligt skönt att ligorna drar igång igen!
Allt snack om en ny anfallare till Barca som har surrat runt här under veckan, har någon från ledningen kommenterat detta? Annars kan man ju kallt räkna med att det endast rådde nyhetstorka hos den spanska pressen.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-11 22:34
Men vilken skräll Skottland - Island 1-2 med några minuter kvar. U21

Synd att Sverige inte lyckats nå u21 em- slutspel. Schweiz var för bra.
Nästan samma gäng från Schwiez som vann VM för två år sen.
Många riktigt duktiga spelare.
Spanien har en tuff match imorgon mot Kroatien på borta plan.
Ett 2-1 resultat från första matchen kommer kanske vara för kort.
Hoppas att Bojan får en bra dag. Han behöver det.
Barcelona Criff
2010-10-11 22:33
Fan vad äckligt att Abraham bröt handen i matchen :( Hoppas han gör en snabb återkomst!
Barcelona Juan Gamper
2010-10-11 22:25
2 biljetter till salu. Cl matchen Barcelona - Fc Köpenhamn den 20/10 på Camp Nou.

Bra platser. Maila mig på kluivert_barc10@hotmail.com vid intresse.
Atlético addeh
2010-10-11 21:59
Dani Alves har återigen gjort mål för sitt Brasilien som just nu möter Ukraina i en träningsmatch. Varför kan inte duracellkaninen ösa in lika många mål i Barcelona som i landslaget?
Barcelona Barca4eva
2010-10-11 21:53
Javier´s var bra men jäkligt mörk =P Själv tycker jag att David´s toppbild passar mest men vet fortfarande inte vilken av de...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-11 21:51
Jekovsky

Håller med om att Javier´s bidrag var bäst, toppbilden var riktigt fint men vänsterspalten sänkte betyget lite. Han fick min röst i alla fall.
Barcelona Jekovsky
2010-10-11 21:33
Hmm, tycker tyvärr inte att något av designförslagen är bättre än det nuvarande. Men det sista förslaget har ändå potential, men färgskalan är alldeles för mörk. Gör den ljusare och jag tror det kommer se strålande ut.
Atlético addeh
2010-10-11 21:32
Våra tre argentinska landslagsherrar - Messi, Milito och Mascherano - är nu tillbaka i träning med övriga spelare som inte är ute på landslagsuppdrag.

Skönt att de redan är tillbaka, men jag kan också tycka att dessa vänskapsmatcher är helt onödiga. Visst, en ny förbundskapten vill självklart lära känna båda laget och sätta sin prägel på det hela, men detta förstör bara för klubblagen. Helt ärligt, varför åka bort till Japan och spela en match av absolut ingen betydelse, för att sedan sätta sig på första bästa plan hem igen? Det sliter ju bara på spelarna, ingenting annat.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-10-11 21:07
Med tanke på anfallsproblemet så har jag lösningen. Daniel alves! Haha killen öser ju in mål i Brasilien, varför inte pröva liksom!
Canaletes
2010-10-11 19:40
Dolce Gabbana värvar MESSI!!!! LOL!!
Atlético addeh
2010-10-11 18:49
Denilson är väl en sämre version av Albertini så en värvning av honom vore helt vansinnigt. Men som Rambla sagt ett flertal gånger de senaste dagarna, så skriver tidningarna väldigt mycket strunt just nu bara för det är landslagsuppehåll, och de inte har något vettigare att skriva om. Eftersom det enbart är AS som skrivit om detta, ska det inte tas på alltför mycket allvar.
Barcelona Jekovsky
2010-10-11 18:45
Rambla~

Denilson?! Vore den mest onödiga värvningen jag varit med om, han skulle väl bli sjundeval kanske? Men vem vet, Pep kanske har en ''feeling''...
Canaletes
2010-10-11 18:31
Rambla.

AS...
Vi har fan Oriol Romeu så tror inte på det.
Atlético addeh
2010-10-11 18:27
Det var flera stycken som tidigare idag eftersökte höjdpunkter från Barça B - Tenerife. Håll i hatten, här kommer de.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-11 18:15
Hehe, tror Moratti själv på att han någonsin kommer kunna locka Leo Messi till Milano?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-11 17:36
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Tack, ett vettigt inlägg från en maräng.

Det går inte att jämföra Xavi och Zidane, det är helt olika spelare med olika förutsättningar. Zidane är mer som Iniesta, båda gillar att utmana och röra om i motståndarens försvar.

Xavi ligger längre ner i banan, han bestämmer tempot och gillar att slå de avgörande bollarna. Men sett till hela karriären så ligger Zidane före, men Xavi har ett par år kvar i benen så vi får se.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-11 17:04

Kan bara hålla med, delen om filmningar. Sen det andra så säger samma sak som addeh, man kan inte jämföra dessa 2. Jag kan lika gärna säga att Zidane inte hade varit lika bra på Xavi´s position som Xavi. Båda var/är underbara fotbollsspelare, och där tycker jag att vi sätter en punkt.
Barcelona Rambla~
2010-10-11 16:56
Allvarligt, om det här stämmer så kan ju Zubi ta och söka sig ett nytt jobb på direkten. Vad fan ska han scouta dussinspelare som Denilson i Arsenal för? Vi har tillräckligt med talangfulla mittfältare i Barcelona B och behöver verkligen inte värva in spelare som Denilson. Skärp till dig Zubi.

Ja, om detta nu stämmer alltså.
Atlético addeh
2010-10-11 16:55
Äh, att jämföra Xavi med Zidane är som att jämföra Messi med Iniesta, dvs två helt olika spelartyper med olika kvalitéer. De jämförelserna kommer aldrig leda någon vart.

Genom alla år som jag följt fotbollen är Zidane en av få Madrid-spelare jag verkligen tyckt om. Han var en fantastisk fotbollsspelare på alla sätt.
Barcelona Barca4eva
2010-10-11 16:48

Hyfsat inlägg =P Håller med om mycket
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2010-10-11 16:44
Fattar inte varför man skriver om filmare, ni har filmare i erat lag och vi har det i vårat lag. filmare finns överallt..
sen kan jag förstå varför ronaldo brukar filma. om man har ett superskott som han så är det ju klart man vill ha lite bra frisparkslägen.
men varför busqutes filmar vet jag inte. fixa gula och röda kort kanske..

sen att jämföra xavi och zidane går inte enligt mig iaf. zidane var så mycket mer än bara spelfördelare han kunde avgöra egna matcher och var ett stor hot framåt medans jag tycker att xavi inte direkt har kvaliterna framåt som zidane hade, xavi kan avgöra matcher med sina passningar men han går aldrig framåt och utmanar eller kan dra förbi några spelare och avgöra. sen så är ju xavi lika viktig för d och är en ruggigt bra spelare och fördelar bollar bra.
det är lite smaksak vem man gillar mest men tycker xavi har haft 2 bra säsonger nu. kan väll snacka om den diskussionen om 4-5 år. men tycer han måste bredda sitt offensiva spel och avgöra lite matcher själv och ta ett större ansvar i sista 3delen. sen så skulle jag vilja se han precis som jag skulle vilja se messi i ett annat lag hur dem skulle klara sig då!

sen kan d ju vara så att d är ju inte riktigt xavis "roll" att avgöra matcher och göra mål för det har man messi till och det duger ju bra så. men för att bli ihågkommen som zidane så tror jag att han måste vara mer "offensiv".
hoppas ni förstår vad jag menar!
Atlético addeh
2010-10-11 16:35
Hm, ska bli intressant att se vad Borell har att säga i veckans Euro Talk. Undra om det åter blir någon smutskastning mot Barcelona, jag får väl utgå ifrån de.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-11 15:52
Mrfaariis

Om inte bättre alltså.. Nej men nu ska jag väl inte överdriva :)

Eller?
Barcelona denandra
2010-10-11 14:45
Jag ogillar också busquets filmningar. Men om man bortser från det så har han växt och växt i mina ögon sen i vår. Otroligt skicklig spelare. Jag tyckte mig dock se Puyol teckna till honom att skärpa sig i senaste matchen, efter en förstärkning. Om han slutar med filmningarna så tror jag att han kan bli en av Barcelonas stöttepelare i framtiden. Svårt att veta utan att veta hur han är som person dock.

P.S. Sedan Alves sa att han skulle sluta filma har jag bara sett honom förstärka vid något enstaka tillfälle(Som det varit uppenbart iaf). Men jag älskar honom för hans tjurskallighet och löpningar.
Barcelona Gabriel_
2010-10-11 13:55
There's a reason why only scumbags and assholes suceed in that club, Real madrid. The same reason why a sympathetic person like Kaka can't seem to fit in.

Im out!
Annons: