/spanien/barcelona/forum/13998.aspx/spanien/barcelona/forum/13998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-10-07 16:24
elbraco

"Hade inte tackat nej till Tevez eller Torres men Suarez är min våta dröm... "

Co-sign. Luis Suárez vore den ultimata värvningen. 23 år, fast sitter redan på en del rutin från både klubblag- och landslagssammanhang. Enligt mig kan vi inte få någon bättre än Suárez. Han är dessutom en helt okej huvudspelare, trots att han bara är 180 cm lång. Uruguayanen vore rena drömmen.
Barcelona Pep.G
2010-10-07 16:13
elbraco

Tevez är en majistätisk spelare. Bland världens allra bästa spelare. En spelare som aldrig slutar springa. Vi vill ha tillbaka vår otroligt höga press från säsongen 08/09 så är Tevez den ultimata fotbollsspelarem. Följ Tevez ett tag i City tröjan så kommer du snart märka vad jag menar.

Suarz är en duktig fotbollsspelare men 37 mål i holländska ligan säger mig ingenting tyvär. Hur många mål gjorde inte Afonso Alves i den ligan för att senare floppa i Premier League ?
elbraco
2010-10-07 15:44
Dessutom kan han göra mål utan att spela sig fram till mållinjen. Många av målen han har gjort är skott utanför strafflinjen, nickar, frisparkar, frilägen etc.
elbraco
2010-10-07 15:18
Jag tycker Tevez vore en ganska tråkig värvning i meningen att man vet vad man får. Jag säger inte att han är dålig, jag gillar honom som fan men Luis Suarez hade varit mer spännande. Man vet att Teve är en teknisk, snabb, krigisk spelare som hade bidragit med mycket men Suarez gjorde ändå 37(?) mål i Eredivise förra säsongen, och ändå har jag svårt att peka ut vad hans bästa attributer är. Det kan ju förstås bero på att jag knappt kollar på holländska ligan men ändå.
På 103 matcher i Ajax tröjan har han sedan 2007 gjort 80 mål. Grymt målsnitt.

Jag tror inte på idén att man ska värva spelare som "passar in i klubben", hellre någon som kan bidra med något nytt. Suarez tror jag skulle bidra med tyngden vi inte har, samtidigt som han är teknisk och målfarlig. Lite som en 20 cm längre och 20 kg tyngre Bojan kanske?
Hade inte tackat nej till Tevez eller Torres men Suarez är min våta dröm...
Barcelona tano
2010-10-07 14:48
Fakta är att hela lagets spel var pinsamt dåligt mot Inter (och kom inte med någon kommentar att det forcerades sista 10m min med Bojan på plan. Går man inte fullt framåt då när man behöverr mål så kan man lika gärna sluta spela fotboll.)

Fakta är att Barca har en för tunn trupp nu, så självklart att det knappt behöver skrivas. Jag undrar vad Pep egenltigen tänker, men förvånad kan han då inte vara.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-07 14:19
Carlos Tevez i Barca, skulle gråta av lycka.
Jag är ett mycket stort fan av Tevez!

Dock kommer detta förmodligen aldrig hända men drömma går ju =)

Älskar hans "do or die" mentalitet. + 1 :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-07 13:07
Frodo

Jo det vet jag, men poängen är att de fick en avdankad Rivaldo som var helt värdelös i Milan.

"Högst upp på önskelistan står Manchester Citys argentinare Carlos Tevez, som sägs ligga i en ständig fejd med tränaren Mancini.

Tevez ska också ha uttryckt en längtan efter att få spela sida vid sida med landsmannen Leo Messi. Om Tevez förblir en ouppnåelig dröm för Barça kan tränare Guardiola tänkas nöja sig med Luis Suárez, Ajax, William, Shaktar Donetsk eller Lilles Gervinho. "

Även om det låter så långsökt så skulle jag nog skrika som en flicka om jag fick se Tevez i Barcelona, jag älskar hans "do or die" mentalitet.
Barcelona Rambla~
2010-10-07 12:58
Rivaldo lämnade på fri transer ja, han skrev inte på något nytt. Han och van Gaal kom inte riktigt överens för att uttrycka det milt.

Dessutom, fan vad alla tycks ha svårt för att fatta. Det är väl knappast någon culé som INTE inser att Zlatan är en riktigt bra spelare. Dock så fungerar han inte i Barcelona eller kanske inte ens Spanien för den delen (det beror väl på hur man bygger spelet kring honom antar jag). Hetfield beskriver det bäst, i Spanien är det snabbt spel och knappt någon kroppskontakt som gäller. Det var knappast någon tillfällighet att Zlatan ideligen blev avblåst så fort han gick in i närkamper med motståndarnas försvarare. Tillåts han inte få göra det, så blir han helt enkelt en allt för dålig spelare, åtminstone i Barcelona och det spel de föredrar att lira.
Barcelona Frodo
2010-10-07 12:46
Hetfield

Jag tror att Rivaldo lämnade på free transfer då Milan erbjöd honom en högre lön. Jag är inte helt säker dock!
2010-10-07 12:36
Frodo

Du glömde Rivaldo :P

Nickname/

Jag gillar inte Zlatan, men även jag inser vilken stor spelare han är i Serie A (notera: i Serie A). Även den mest inbitne Zlatanälskaren såg att han var helt fel för la liga där snabbt spel och lite kroppskontakt premieras.
Barcelona Frodo
2010-10-07 12:30
Rambla

"Ja, Pep kom äntligen underfund med hur han skulle avända honom bäst i slutet av säsongen. På bänken!"

Haha, klockrent!
Barcelona Frodo
2010-10-07 12:28
Nickname

Klart att du och andra milanfans är nöjda över Zlatan. Ni har en tendens att bli nöjda när ni plockar upp våra rester. Se Ronaldinho, Zambrotta och Zlatan.

Bojan är inte vår nya startspelare utan Villa är det. Samma kille som gjorde flest mål i EM och VM när Spanien vann guld i båda turneringarna. Däremot levererade Bojan när laget behövde det som mest i slutet av vårkanten till skillnad från en annan lyktstolpe.

Faktum är att Barcelona bjöd Zlatan på hans enda CL-semi. Längre än så har han aldrig kommit och lär förmodligen inte göra det heller. Det får vara hans milstolpe i CL när han tänker tillbaka på karriären om 20 år.

Och nej, Milan lär förmodligen inte vinna någonting i år.
Barcelona Rambla~
2010-10-07 12:13
Nicname:

När gjorde Pep Bojan till Barcas nya nr 9, förutom tröjan då? David Villa köptes in om du nu har missat det.

Just det, Bojan som överglänste den store Zlatan under vårkanten. Han var helt enkelt mer pålitlig och levererade när det verkligen behövdes. Det krävdes ingen kärnfysiker för att se det.

Milan vinner inte ligan, tyvärr för dig. Peps arrogans? För att han inte ville dansa efer Zlatans och hans agents pipa?

Ja, kanske får även jag chansen att skratta eller tom hånle lite när Milan får möta rejält motstånd som tex Chelsea eller Man United. Vi såg ju alla vad Zlatan klarade av att prestera mot Inter i CL. Det var faktiskt riktigt pinsamt att se.

Nicname
2010-10-07 11:50
@Hetfield- Megan Fox is a dude

- Vinner vi ligan - vilket jag också tror att vi kommer göra just tack vore Zlatan - så är jag mer än nöjd. Speciellt med tanke på att vi vinner ligan tack vore en spelare som vi lånade på reapris och med en köpoption som om självaste Barcelona var på väg att gå i konkurs. Bara en sån sak. Champions League ställer jag vid sidan om i år. Ligan är viktigare. Att komma föra Inter i ligan är viktigare. För hur man än vrider och vänder. Hur man än försöker kommer med olika bortförklaringar så var det Zlatan som tvättade bort Inters stämpel som den eviga tvåan. Detta erkänner även dem mest trogna Inter -sympatisörer jag fört diskussioner med.

@Gabriell

- Det handlar inte om att bygga ett lag kring Zlatan. Det handlar om ge honom tid. Capello, Mancini och Mourinho insåg Zlatans och hans kapacitet men inte en viss Guardiola. För det krävs ingen kärnfysiker för att se ett mönster här: Att Zlatan exploderar och når sitt fulla potential andra och tredje året. För 21 mål första säsongen inklusive champions league, kom igen nu, är det verkligen så dåligt?! Med full förtroende och mycket speltid så vågar jag nästan lova er att han Ibra hade nästan fördubblat det där andra och tredje säsongen.

Men men. Peps arrogans. Vår lycka. Så tack ännu en gång.

@Rambla~

"Ja, Pep kom äntligen underfund med hur han skulle avända honom bäst i slutet av säsongen. På bänken! "

- Och samme Pep som gjorde Bojan som den nye nr 9 därefter. Bojan är alltså Peps nya och stora targetplayer som suga åt sig bollar, sänka backar och bara stänka in mål. Tillåt mig att hånle lite ...och kanske även tok -skratta när ni får Chelsea som motståndare i en eventuell champions league match.

Mvh
Barcelona Rambla~
2010-10-07 11:16
När blev Pastore värvad då? Väljer man dessutom att tro på alla rykten som skrivs av alla dessa skitwebsidor är man kanske lite väl naiv för sitt eget bästa, eller?
Barcelona Yaya24
2010-10-07 10:47
Först Macherano nu Pastore, är de Messi som värvar dem?
Barcelona Klint
2010-10-07 10:19
Hetfield

Visst är det långsökt. Men i dessa dagar då det råder landskampsuppehåll, vilket för övrigt är så in i helvetes tråkigt, hängde jag på trenden att slänga ut ett rykte.
2010-10-07 10:15
el julio

Men jeez, när ska Zlatanälskare släppa hans mål mot Real Madrid? Ett bra inhopp ursäktar inte hans "jag stirrar på när alla andra spelare fotboll och hoppas på att bollen landar på mina fötter" sätt att spela fotboll.

Mattias Klint

Inget illa, men varför ens skriva artikeln om Pastore när det ligger 0 sanning i ryktet. Om Palermo har tackat nej till 25 miljoner från Real Madrid så lär inte heller Barcelona betala samma pris när man ska köpa Cesc för 40 miljoner.
Det är ju så otroligt långsökt.

Jag var bara tvungen att kommentera.
Barcelona Rambla~
2010-10-07 08:01
"Användes Ibra rätt? "

Ja, Pep kom äntligen underfund med hur han skulle avända honom bäst i slutet av säsongen. På bänken!
Barcelona el julio
2010-10-07 06:25
Heftield...

"Inget illa, men ni kommer aldrig vinna CL med Zlatan. Han har för svag vinnarmentalitet i CL, så fort det gäller så försvinner han och står i skuggan hela matchen."

el classico.... liten match?
3 mål hittills i CL 2010

Användes Ibra rätt?
Barcelona Gabriel_
2010-10-07 00:20
Hetfield- Megan Fox is a dude

Haha, väldigt sant. Kommentatorerna är urusla, skit tråkiga verkligen! Man somnar nästan när dom snackar. På tal om personer + somna, ska man sätta ett = tecken efter det så måste jag bara nämna Allegri. Maken på tråkigare person får man verkligen leta efter. Fast kanske inte borde dömma ut honom helt å hållet, såg trots allt bara en presskonferens med honom - fast det får räcka haha. Väldigt OT men var bara tvungen att nämna det.

Btw, jag testade med att ladda ner de senaste patchen till FM 2010 men problemet försvann dessvärre inte. Nu e jag väldigt, väldigt efter när det gäller datorer och allt sånt så jag förstår mig inte på sånt där. Men du har inga andra tankar om varför det blir som det blir?
2010-10-07 00:13
Gabriel

Det hjälper inte heller att Canal + har sodomiserat alla laliga älskare genom att lova för mycket och ta för mycket betalt, sen försöker de lura folk genom att man ska behöva köpa Canal + MAX paketet för 449 kr/månaden.

Give me a f*cking break! Nästan så att jag lyssnar på Kåmark för att slippa Canal + pinsamma kommentatorer.

Förövrigt så tycker jag att La liga är en väldigt förutsägbar och tråkig liga i allmänt, det finns många lag som jag faktiskt skiter i hur det går för de.

Men nåja, man ska inte klaga. Tack och lov att Barcelona spelar.
Real Madrid Sant Iker
2010-10-07 00:10
test
Barcelona Barca4eva
2010-10-06 23:45
Gabriel_

Co-sign

Enda spanska matcherna jag kollar är Barças numera...därför längtar jag till CL som är så jäkla kul att kolla på!
Barcelona Gabriel_
2010-10-06 23:31

Indeedo!

Är för övrigt jävligt trött på La liga, har varit det ett bra tag nu. Förr i tiden älskade jag ligan, och argumenterade för den som världens bästa. Rent BS påstående idag. Hela ligan är ett jävla trams och hade det inte varit för att Barça spelade där så hade jag aldrig följt ligan idag.

Spanien har blivit det nya Italien, tom värre när det gäller filmningar, påverka domaren, dra ut på tid, maska osv. Men det värsta av allt är alla höns till domare som påverkar matcherna för mycket. Det är till och med mer kroppskontakt i basket än vad det är i La liga innan domaren blåser av, fjantigt för fan. Ingenting är tillåtet, och domarna blåser även av när dom SER att en spelare lägger sig. Om en spelare märker att han är på väg att tappa bollen i ett farligt läge räcker det att han lägger sig ner och domaren väljer att blåsa av, bara Gud vet varför? Det har blivit som nån oskriven regel att "sådär är det bara".

Alla fulknep påverkar spelet för mycket eftersom domarna köper det. Det är en så härlig, frisk känsla att sedan kolla på PL där domarna tillåter mycket mer flyt i spelet och närkontakter. Förr i tiden kollade jag på varenda La liga match, nu kollar jag bara på Barças matcher.
2010-10-06 23:25
Gabriel

Det är ingenting jag döljer heller :P. Torres är min favoritstriker, jag älskar hur han spelar och han rör sig som en graciös gasell när han får vara skadefri.

Torres har ju dragits med skador ända sen Atletico de Madrid tiden, men jag hoppas att hans skadebekymmer skulle minska om han fick spela återigen i La liga där domarna blåser så fort man är tuff.

Luftwaffe

Inget illa, men ni kommer aldrig vinna CL med Zlatan. Han har för svag vinnarmentalitet i CL, så fort det gäller så försvinner han och står i skuggan hela matchen.
Barcelona el Flaco
2010-10-06 23:18
Co-signar Gabriels inlägg från början till slut.

Angående Bojan och hans framtid tror jag att han har haft det svårt att anpassa sig till sin nya roll ute på kanten. Han har ju under hela sin etapp ungdomslag agerat som renodlad spjutspets och inför denna säsong verkar Pep försöka imitera läromästaren Cruyff och köra med en ”falsk” 9:a.

Den här rollen har gått till Messi och det är ett vapen som Guardiola har använt sig av flera gånger under sin tid som huvudtränare för Barça. Därmed måste Bojan lira ute på kanten, betydligt längre bort från motståndarnas straffområde. Han är dessutom inte någon dribbler, utan snarare en speltyp som är skapad för att hugga i straffområde.

Får se hur detta kan påverka Bojans spelstil och fortsatte framtid i Barcelona. Personligen hoppas jag på Bojan och vill se honom lyckas.
Barcelona Gabriell
2010-10-06 23:08

Du verkar vara väldigt sugen på Fernando Torres, det hade jag också varit förutom att han är väldigt skadebenägen. Det är synd!
Barcelona Gabriell
2010-10-06 23:04
Luftwaffe

Det finns bara en utväg när man har Zlatan i sitt lag. Man bygger spelet på honom. Ni valde att göra det, därför lyckas han, men erat spel? Vi vägrade att göra det eftersom vi har en spelstil som vi aldrig kommer att ändra på.

Så varsågoda för honom, de mesta av oss ville bli av med honom!

Btw, vet någon varför det ej går att ändra mitt namn till det jag hade tidigare, dvs "Gabriel"?
Barcelona Barcadinho.
2010-10-06 22:06
Nej, b-lag kan inte delta i CdR längre, så som jag vet. De plockas bort från turneringen.

Historian med Castilla stämmer men det var för 30 år sen.
Annons: