/spanien/barcelona/forum/13995.aspx/spanien/barcelona/forum/13995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2010-11-19 13:17
Hyder

Skillnaden är bara att etoo älskade klubben med exakt hela hans hjärta.
Barcelona Barney S
2010-11-19 13:12
tikitaka

Blev lite tårar i tårkanalerna, sjukt vad jag saknar Etoó.

Hyder

(Jaha, min editering försvann)
Visst, spelmässigt är Villa på samma nivå men det var något speciellt som gjorde Etoó så speciell helt enkelt.
Kan inte förklara vad men han älskade verkligen klubben och han känns som en helt annan människa än Villa (missuppfatta mig inte nu, jag älskar David Villa och är jätteglad att han spelar för oss men Eto´o hade nåt unikt.
Barcelona Hyder
2010-11-19 13:09
tikitaka

Tittade på videon tidigare idag. Man får ju tårar när man ser Eto'os glädjefyllda ögon när han tittar tillbaka på sin egen tid i klubben. Så mycket som han gjorde för oss.

Det är synd att han blev tvungen att lämna trots att han var så älskad av fansen. Men nu har vi Villa, kan han bli någonting i närheten av Samuel ska vi vara glada. Som läget ser ut idag finns det hopp om att just detta kan ske.

Messí gick för övrigt ut idag och sa att Villa rör sig väldigt likt Eto'o, han letar ytor på samma sätt och vet alltid exakt vart målet är. Båda två är hårtarbetande anfallare också. Eto'o kämpar ju annars mer än hela Inters backlinje tillsammans.
Barcelona Barney S
2010-11-19 13:09
Almeria har knappast spelat bra i år, således är det tjänstefel om Pep spelar med Piqué.
Barcelona Abbe.
2010-11-19 13:08
Idag är det exakt fem år sedan Ronaldihno hade uppvisning på Santiago Bernabeu. Lite av ett jubileum som måste firas. Den officiella hemsidan har dragit ihop ett läckert litet bildspel.

Angående matchen imorgon så tror jag Abidal startar centralt i backlinjen. Med tanke på hur bra han var senast så tror jag inte Pep vill riskera att få en avstängning på Piqué. Imorgon ska inte Gerard vara skillnaden mellan vinst och förlust.
Barcelona tikitaka
2010-11-19 12:46
Eller, alves - puyi - fontas - abidal. Vi möter trots allt Almeria :)
Barcelona .Sami.
2010-11-19 12:43
Hoppas verkligen Pique inte spelar imorgon. Får han ett gult kort. Så missar han El Clasico. Backlinjen imorgon kan se ut så hära.
Alves-Puyol-Abidal-Maxwell-
Barcelona tikitaka
2010-11-19 12:30
Oerhört rörande video! Kan han inte bara komma tillbaka? Kan inte pep fatta att han är gjord för barca? Länktips!
Barcelona Messi|Ronaldinho
2010-11-19 12:17
Delarocha

Benzema har väl inte presterat eftersom han inte fått matchas ordentligt med speltid, men jag tycker att han har varit ganska duktig i landslaget och matchen mot England sänker inte direkt hans aktier.
Barcelonistas
2010-11-19 11:48
ska bli skönt att sätta ditt mourinho och mandril på camp nou. dom har fått för mycket luft den senaste tiden.

och faktum är att dom bara har mött dåliga lag kolla vilka lag vi slagit valencia,villarreal,sevilla,bilbao,atletico.

reals backlinje kommer få det riktigt jobbigt med spelare som Messi,Villa,Iniesta,Alves,xavi..
Barcelona tarrak
2010-11-19 11:15
le peloton

För de som inte är medlemmar, släpps biljetterna en månad innan matchen. "Derbyfaktorn" är väldigt låg och inte speciellt upphaussad, så det är aldrig problem med biljetter. Det enda som skulle kunna ställa till det är att matchen är i säsongens slutskede och därmed kan locka extra mycket folk genom att vara direkt avgörande.

Jag har skrivit en reseguide med lite info som kan vara användbart i länktipset.
Valencia le peloton
2010-11-19 10:42
Bernie:
Matchen jag tänkte på är hemmamatchen i Maj.
Går det verkligen att köpa biljetter till den redan nu? Brukar de inte släppas en vecka innan eller så?
Barcelona Bernie
2010-11-19 09:58
la peloton

Du bör nog köpa biljett ganska så snart, det finns lite biljetter kvar via officiella hemsidan. Man vill helst ha det ordnat, så att man inte behöver stressa där nere.
AndreD
2010-11-19 09:20
Barca-nist

Snälla, sluta länka till goal. Den sämsta skittidningen som finns. Till och med värre än blaskan. 90% av det de skriver är antingen lögn eller "förvrängd" sanning.
Delarocha
2010-11-19 08:59
Frågan är väl hur bra den franska ligan är. Benzema var kung där, men har varken varit speciellt bra i La Liga eller landslaget. Tror mest Benzema är överskattad.
Valencia le peloton
2010-11-19 07:51
Hej!
En snabb fråga bara.
Brukar derbyt mot Espanyol bli utsålt eller finns det en chans att kunna köpa biljetter antingen via hemsidan när de släpps där eller i Barcelona typ dagen innan match?
Barcelona Siempre Barça
2010-11-19 02:42
Asso va fan håller canal+ på med fattar ej att visa jävla hockey match före barcelona så jävla dåligt av canal+ :-( de visar barcelona på canal+fotboll och typ inga har det.

Vet nån när säsongen är slut på hockey allsvenskaan?
Barcelona Pep the King
2010-11-19 01:48
Vi kommer vinna med 2-1. Mål av Villa och Messi. Reals mål görs av Ramos på nick.
Barcelona .Sami.
2010-11-19 01:42
Hoppas verkligen David Villa eller Messi stänger käften på Mourinho i El Clasico. Och när dom firar ska det vara framför han.
Barcelonistas
2010-11-19 01:36
Mourinho borde bli avstängd flera matcher shit vilken pajas.

sen att han har mage att klaga så mycket på dommare, lått benquerenca dömma han matcher...
Barcelona Barney S
2010-11-19 01:25
Haha, har alltid älskat Benzema, han var ju så himla schysst när Lyon kom 3 mot 1 i ett anfall i CL möte mot oss, istället för att passa höger eller vänster = 75% givet mål så väljer han den svåra vägen vilket leder till ingenting, visserligen vann vi med 5-2 hemma mot Lyon i returen men i alla fall.

Han har förhoppningsvis växt till sig lite nu =)
Gillar inte han speciellt mycket dock och vill inte se han i Barca.
Barcelona Barca-nist
2010-11-19 01:23
"Spanish FA To Take Action After War Of Words Between Real Madrid's Jose Mourinho & Sporting Gijon's Manolo Preciado"

länk från Goal*
Barcelonistas
2010-11-19 01:22
Pep The king

Reals flopp värvningar = Kaka,Benzema,Lass..

Sen för Spaniens skull hoppas jag att vdb startar med Iniesta--Busi--Xavi nästa match. att han ständigt ska spela den överskattade alonso på mitten tillsammans med Busquets fattar jag inte. de räcker med 1 defensiv mittfältare, med 2st så hackar tiki taka.
Barcelona .Sami.
2010-11-19 00:52
tikitaka
Jag tror inte han skulle passa in i Barca. Det skulle gå för snabbt för honom. Jag själv har aldrig gillat Benzema. Tycker han är seg och långsam. Han passar perfekt i Serie A.
Barcelona tikitaka
2010-11-19 00:50
Tror ni benzema skulle passat in hos oss?
Barcelona Pep the King
2010-11-19 00:37
Hoppas Benzema lämnar Real. Han passar verkligen inte in där. Låt han gå till United. Han får det bättre där. Reals sämsta köp Benzema?
Barcelonistas
2010-11-19 00:21
orka tror ni verkligen på att alves kommer lämmna barca? ett tips till er läs inte blaskan allt är BS.

förövrigt är jag glad att pep tackade nej till Özil. tycker att özil är sjukt överskattad han hade aldrig platsat i barca. özil hör hemma oss lag som kör defensiv fotboll och kör på kontringar som real. för reals del så luktar özil flopp ala kaka,benzema!

Angående afelay så tror jag han kommer bidra med något vi saknat nämlgen ta avslut från långt hål och han har en spelstil ganska likt iniestas, allså kan han spela på vänsterkanten och på mittfältet om de blir skador.
Barcelona .Sami.
2010-11-19 00:12
Dani Alves kommer stanna i Barca. Var inte oroliga. Guardiola kommer aldrig släppa Alves.
AndreD
2010-11-18 23:33
Att aftonblaskan inte ens kan skriva rätt på Alves namn visar återigen vad det är för stolpskott som försöker leka duktiga. Fattar inte hur folk kan läsa den tidningen, helt ärligt.
Barcelona DM1982
2010-11-18 23:22
Rambla~

Inslaget om La Masia på länktips. Inget speciellt.
Annons: